In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

02 feb 2025, 12:17

In het Antwerpse worden de wafels gegeten op Driekoningen. Lichtmis is voor de pannenkoeken.

wingerd

02 feb 2025, 14:51

In Limburg is het ook vandaag algemene pannenkoekendag ! En, leuk weetje, zelfs in Frankrijk is dat op 2 februari de traditie.

Oma-C

02 feb 2025, 20:14

https://www.chrysal.com/nl/producten/vo ... menvoeding

Chrysal Clear snijbloemenvoedingflacon
Chrysal Clear snijbloemenvoeding flacon garandeert
dat je langer van je bloemen kan genieten
---------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Na een mooie dag, een fijne nacht gewenst
en aan de zieken, veel sterkte en beterschap :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

03 feb 2025, 08:00

Afbeelding
ja het is koud maar beter dit weer dan regen vind ik voor mijn eigen .Je kunt u hier goed voor aankleden tegenover regen geniet van jullie dag groetje

Muddy Maddy

03 feb 2025, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag D- day voor ventje. Hij moet naar de oogarts. Hopelijk wordt het een sterkere bril en geen operatie.
Ik heb weer huisarrest voor volwassenen.

Zaterdag was moeder niet content. Ze had een brief gekregen van de bank. Het ging over een slapende rekening waar ik het geld van mag gebruiken als er hier iets stuk gaat of ik iets wil kopen om het hier gezellig te maken. Ze had daar toestemming voor gegeven. Ik had het al verwacht want het ging iets te goed tussen ons. :roll: Om een lang verhaal kort te maken: ik had dus geld afgenomen en dat mocht niet.

Dat mens maakt dat je gaat drinken. :x
Zondag hebben wij voor het eerst in een lange tijd weer een witte porto gedronken. En kip gegeten. 's Avonds heb ik Lilly weer een snede kaas moeten geven. Als ze haar kaas niet krijgt, is ze boos. En het moet van mij komen. Ze is nog boven want ze is een moe poessie. Gimly heeft weer 2 zakjes gehad en wil nog een derde. Best dat het eten nog steeds in reclame is.

Benzine en diesel zijn omhoog. Ja, ze hebben geld nodig. :? Wat is het volgende wat ze van plan zijn?
Ventje heeft nog op het nippertje een fondue kunnen regelen. Kristof gaat 14 dagen in verlof. Woensdag de 12 de mag ventje erom.
Die 14 de februari is pure comerce. De reclame blaadjes staan al vol met schattige beertjes met een hartje. Alsook dozen in hartvorm met pralines. Zoals ik al zei comcerce.

Ik ga dat zagend beest eten geven.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

03 feb 2025, 09:00

Afbeelding

Goedemorgen allen, :wink:
Een zonnige maar koude groet...
het is hier min 5 en goed gevroren.
Normaal voor de tijd van het jaar
dus warm aankleden als je buiten moet :)
Beterschap aan de zieken....

anjelierken

03 feb 2025, 09:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben hier vroeg, maar moest iets opzoeken.

Alles ziet mooi wit buiten , het zonnetjes schijnt, een echt winters landschap. Ik zie in de verte onder de kale struiken , een bruinachtige "bolletje" zitten in de zon. Ik denk dat het een fazant is, die zit te zonnen. Ik heb er hier al 4 zien lopen, allemaal mannetjes fazanten met die mooie kleuren.

Manlief is naar de doe-het-zelf winkel om gerief. Hier aan de straatkant zijn er putten in de grond ( langs onze kant) , die steeds dieper worden. Die moeten opgevuld worden.

Tot morgen, iedereen.

Oma-C

03 feb 2025, 15:47

Afbeelding

Goede namiddag allemaal, :wink:
Mooi buiten maar koud, als je uit
de wind kan blijven is het aangenaam
maar het is kouder dan je denkt :roll:
maar beter dan die regen.... :oops:

Heb mijn wandelingetje gaan doen,
(met mijn maskertje aan) ....beter
voorkomen dan moeten genezen :roll:
En nu is het tijd voor een kopje thee
om weer op te warmen :)

Een fijne maandag verder en tot morgen
Hopelijk iets beter voor de zieken, Veel sterkte allemaal !

Helena van Troje

03 feb 2025, 20:17

Een flinke wandeling gemaakt met ex-buurvrouw vriendin.
Gisteren en eergisteren ook een fijne wandeling gemaakt in mijn eentje.
Zij ook in haar eentje.
Had ik dat geweten.
Wij maar braaf doen wat onze huisartsen zeggen.
Het was redelijk te doen buiten.
De was was weer bijna maar niet helemaal droog, droog.

Nog een rustige avond en deugddoende nacht aan allen.

Bekske

04 feb 2025, 07:15

Afbeelding
straks komt de vervanging van huisarts .Heb nog niet genoeg pijnen dat mijn oor ook meedoet .Het is zeker niet aangenaam om mijn hoortoestel te dragen nu .Men oor is niet alleen pijnlijk maar ook gezwollen dus afwachten .Ook hoop ik dat zij andere medicijnen voorschrijft voor de pijnen .Want weinig slapen is goed voor even maar niet dagenlang .Gisteren de naaste buurman heeft mijn digicorder gaan omwisselen .Had al meerdere keren gekregen dat die moest om gewisseld worden .Maar nu is het groot verschil deze tv box tegenover vroeger hiervoor moet je internet hebben .Anders werkt het niet wel een mooier beeld heb ik nu een geluk dat mijn naaste buurman het wilde doen .Want simpel is het niet om dat aan te sluiten zeker als je er niks van kent .Dan van de andere buur die met mij dagelijks blokje en de honden rond ga slecht nieuws gekregen .Over zijn eigen hond heeft hem moeten laten inslapen .Het is mijn eigen hond niet maar toch heb ik er ook verdriet over .Weet heel goed wat het is als je een trouwe vriend moet laten gaan .Heb het zelf al heel veel meegemaakt daardoor weet ik wat de buur nu meemaak .Straks een berichtje hoe het met hen gaat .Sommige mensen denken er anders over maar een hond is ook slim hij of zij maken het duidelijk wat ze willen .Afijn ja het zal langzaam wel slijten .Nu eerst mijn havermout ontbijt met fruit en daarna nog een beetje huishoudelijke klusjes doen in de mogelijkheid van .Ik wens iedereen het beste toe en vooral trachtte genieten want de tijd blijft niet stilstaan groetje

Oma-C

04 feb 2025, 09:07

Afbeelding

Goede morgen allemaal,..... :wink:
droog en donker.... geen zon te zien :roll:
Toch gaan we er het beste van maken
en zelf voor zonnetje spelen.... :)
Veel sterkte en moed aan de zieken.....

Muddy Maddy

04 feb 2025, 10:17

Goede morgen seizoentjes,

Het verdict: Ventje heeft cacaract in beide ogen en moet een operatie hebben ( enfin 2 dus). Eind deze maand moet hij opnieuw voor een meeting en dan een datum voor operatie. Beide lenzen moeten vervangen worden.Verder zijn zijn ogen gezond en kan het zijn hij nadien geen bril meer moet dragen, juist een leesbrilletje.

Ik voel het wel dat ik een behandeling heb overgeslagen. Gisteren kort na het eten van de spaghetti naar boven getrokken met een duo pijnstiller. Het was nog geen 8 uur! :? Maar heb tot nu geslapen maar wel rare dromen gehad. Sinds ik mijn verhaal herschrijf, is dat per momenten wel moeilijk om de juiste woorden in een andere taal te schrijven. Enfin, we trekken ons plan.

Ik ga het hier bij laten want ik moet updaten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

04 feb 2025, 11:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren voor de 1ste keer met een groepje vrouwen gaan wandelen. De plaatselijke vrouwenbeweging waar ik bij aangesloten ben, wandelen elke maandagnamiddag. Ze doen dit al jaren, maar ik heb er nooit aan deelgenomen. Dus gisteren dacht ik, ik ga eens mee en ik zie wel. Het viel goed mee, mooie wandeling en fijn gezelschap. Dus volgende week sta ik terug paraat :D . De wandelingen zijn meestal in de buurt, zodat het niet te ver is voor iedereen .En ook op een rustig tempo zodat iedereen meekan. Er waren ook enkele hondjes mee. Spaanse woef heb ik wijselijk thuis gelaten.

MM: vorig jaar ben ik ook geopereerd aan cataract. Die operatie valt goed mee. Nadien moet je nog enkele keren gaan ter controle.
Volgende week moet ik naar de oogarts voor de jaarlijkse controle. Oogdruk was vorig jaar nog op het randje af goed, afwachten wat het nu zal zijn.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

04 feb 2025, 11:30

Goede voormiddag allemaal,

Anjelierken, fijn zo'n wandeling in groep :wink:
Ik wandel altijd alleen, met mijn rollator want
ik moet op tijd rust nemen, wegens ademnood. :oops:

M-M ik ben ook aan de 2 ogen geopereerd in november ll
heeft niks te betekenen....ik was telkens na
een goed uur al terug thuis... geen pijn ...
je voelt er niks van.... :) nadien een groot verschil

Helena van Troje

04 feb 2025, 13:03

Anjelier wat een geluk dat ze bij jullie rekening houden met iedereen voor de wandeling.
Hier is dat niet het geval.
Er gaan jongere mensen mee die normaal gezien 30-40km wandelen.
Dan kom je niet toe met de vijf zes km die je aankan.
Dus ga ik ook maar alleen wandelen.
En wat ook niet goed is is dat ze nooit in eenlus wandelen.
Je komt telkens ergens anders aan dan je vertrekpunt...

Deze voormiddag onverwacht en aangenaam bezoek.
Daarna brood en toespijs gaan halen met de fiets.
Er waait een snedig windje.
Blij dat ik elektrisch rij.

Hier komt de zon er door en zie ik blauwe luchten!

Aan allen een aangename namiddag, gezellige avond en rustige nacht!