Dat is de myopie van Palestijnse goedpraterij.Op Sennet schijnt men te denken dat Hamas & Co uit de lucht zijn komen vallen of aan de bomen groeien - ze wortelen daarentegen in honderd jaar onderdrukking en onafgebroken geweld jegens de Palestijnse bevolking.
Weinigen beseffen dat het zgn. "Palestijns" probleem ontsproten is in de 7e eeuw. Toen werd immers gesteld dat wat eens islamitische grond is, voor eeuwig islamitische grond moet blijven.
Er zijn dromers die menen dat dit iets 'uit de oude boekskes' is. Raar is dan dat de brontekst van Hamas uit 1988 teruggrijpt naar diezelfde stelling. Ik heb de bewijzen daarvan reeds eerder gepost.
Het feit dat overal in de wereld moslims amok maken in naam van 'steun aan de Palestijnen' is enkel verklaarbaar door het feit dat de religieuze onderlaag altijd aanwezig is in hun strijd. Ik zie geen Bulgaren of Chilenen op de vuist gaan met alles en iedereen hoewel deze mensen evengoed een gevoel van medeleven in zich ervaren. Het enige verschil : het zijn geen moslims en dat maakt een wereld van verschil.
Indien Israël de zgn. Palestijnen (ze bestonden onder die naam niet vóór 1960) in het Israëlisch Parlement laat zetelen. Als je weet dat er nog altijd veel Palestijnen in Israël zelf wonen, dan roept dat toch vragen op over de betekenis van 'volkerenmoord' en 'genocide'.
Ik zie het niet gebeuren dat Joden onder Nazibestuur in het Duits parlement zetelen en hoge posities in de ambtenarij konden bekleden
Maar goed, het gebrek aan kennis weerhoudt goede lieden er niet van een mening rond te strooien. "Opinions are like *ssholes, everyone has got one" .
Hamas had de kans om die hele oorlog te voorkomen: na hun terreurdaad buitenkomen met de handen in de nek, zich overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Dan had de regering van Israël geen reden meer om zo tekeer te gaan tegen Hamas.
Maar goede moslims weten dat elke dode een martelaar is, en dat is de meest begerenswaardige dood voor een moslim.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.