printer drukt niet dubbelzijdig af in W11

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

ghila

09 jan 2025, 16:11

Ik werk nu met W11 en nu print mijn printer Brother DCP-J4110DW niet meer dubbelzijdig af. Met W10 had ik nooit een probleem. Als ik nu op afdrukken klik, krijg ik een uitrolmenu maar daar staat niet in om dubbelzijdig aan de duiden. Hoe los ik dit op?
"Pluk de dag" maar... de mooiste momenten gewoon laten groeien !

ghila

09 jan 2025, 17:15

Ik heb geen uitrolmenu waar ik dubbelzijdig afprinten kan aanduiden.

hviaene

10 jan 2025, 09:07

Als je klikt op "Afdrukken", dan komt er toch een dialoogvenster en daar zijn gewoonlijk twee knoppen: "Eigenschappen" en "Opties", daar moet het ergens te vinden zijn.
Maar misschien nog beter is om de opties te veranderen in de instellingen van de printer. Dna moet je die bewerking niet telkens doen bij elke opdracht.

ghila

10 jan 2025, 14:14

Dit is juist het probleem. In het uitrolmenu staat dubbelzijdig afprinten niet bij.

sacho

10 jan 2025, 17:17

Moest het mijn computer zijn zou ik de printer verwijderen en weer opnieuw installeren.

audibac

10 jan 2025, 18:16

Dubbelzijdig afdrukken onder Windows

Je kan je printer instellen om automatisch dubbelzijdig af te drukken door vanuit het startmenu naar het configuratiescherm van Windows te gaan.
Selecteer in het 'instellingen'-menu onder het tabblad 'Printers en scanners'.
Zoek in het volgende menu de gewenste printer, klik er met de linkermuisknop op en selecteer 'beheren'.
Ga in het printereigenschappen naar het tabblad 'voorkeursinstellingen' en vink het vakje 'tweezijdig/boekje' aan en klik vervolgens op 'instellingen voor tweezijdig' en kies 'omdraaien via lange of korte rand'.

◘ Zo zou het moeten lukken , ik heb het geprobeerd , wel met canon maar dat blijft hetzelfde .
Afbeelding
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

franç

08 feb 2025, 13:25

Meestal moet je ook in het programma waarmee je afdrukt nog instellen dat je dubbelzijdig wil afdrukken. In Word bv. krijg je, als je in het menu van Word "Bestand - Afdrukken" kiest, een heel menu te zien, waarin je allerlei zaken kunt instellen, waaronder ook wel of niet dubbelzijdig afdrukken. Wat voor soort bestand wil je afdrukken (bv: een Word-, Excel-, Powerpoint-, fotobestand) ?