Hotmail.com

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Willytje65

14 feb 2025, 10:31

Kun je een oud hotmail adres terug oprakelen.
Ik gebruik het bijna niet meer, nu ik al jaren een skynet adres heb, ik keek er elk jaar enkele keren naar,
maar verstuurde er geen mails meer mee, maar kreeg wel nog mails van de "Cosumentenbond"
Een paar maanden geleden wilde ik eens kijken en kreeg een venster dat ik moest inloggen op het nieuwere
Outlook, maar ik was niet meer zo zeker van het wachtwoord, (dat ook een paar keer veranderd was in de loop van jaren)en het lukte niet, gaf aan wachtwoord vergeten, kreeg een code, vulde die in, maar kreeg; code onjuist.
Dan kreeg ik verder zoekend, welke laatste mails ik verstuurd had, maar dat wist ik dus niet , ik stuurde al een hele tijd geen mails niet meer met hotmail. En krijg mijn hotmail niet meer open.

Maar ik wil dat oud hotmail adres niet kwijt, want ik ben daarmee ingelogd op het forum van een moeilijk fotoprogram, waar ik in de loop van jaren vele vragen heb gesteld, en antwoorden gekregen in verband met de werking en de problemen, en die kon ik nog altijd inzien.
Maar ik kan daar nu niet meer op, ik kon dat nog altijd raadplegen als er iets was.

Dat is de grote reden waarom ik dat Hotmail adres niet kwijt wil.

sacho

14 feb 2025, 14:41

Je moest hier naartoe gaan: https://outlook.live.com/mail/
Dan moest je niet naar die new outlook gaan.
Nu heb je te veel pogingen gedaan om in te loggen, paswoord vergeten enz....
Nu zal je Hotmail 30 dagen geblokkeerd zijn, al dan niet voor altijd als je het juiste paswoord niet meer weet.
Weer een reden om de paswoorden ergens correct op te schrijven.

hviaene

15 feb 2025, 09:55

@willitje
Je haspelt een paar zaken dooreen:
1. Als je "wachtwoord vergeten" hebt gebruikt, en je hebt een code aangekregen: met wat heb je die aangekregen. Die valt niet zomaar uit de blauwe lucht.
2. Die code is slechts een zeer beperkte tijd geldig. Als je te lang wacht om die te gebruiken, dan krijg je inderdaad "code ongeldig".
3. Waar heb je die code proberen in te voeren?
4. Je moet nog altijd aan dat programma kunnen met je oude hotmail adres. En ik gok dat je daar ook een paswoord moest invullen en je dat toen hetzelfde genomen hebt als van je hotmail. En als je dàt vergeten bent, benn je het in feite twee keer vergeten. Maar buiten het feit dat je dezelfde naam gebruikt, hebben die twee niet direkt met elkaar te maken.