NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

15 feb 2025, 18:09

Het was al een tijdje geleden dat ik met Christa in Ieper was. Grote wandeling op de Vesten gedaan met Nik en Els: ik ben content dat ik dit nog kan meedoen. Dus daarom speelde er een goed bandje op de markt en stonden er tafels en stoelen opgesteld. Ik trakteerde met een verzorgde, lekkere koffie in het hoekje : Florimo alleen de smalle trap naar het toilet viel mij tegen: ik heb het niet zo voor trappen! Met Christa zaten wij op het terras, verder links daar konden we wel op het gelijkvloers naar het toilet, zal het onthouden!
Koud, geen zon, sombere lucht maar toch droog!
Zo content dat ik weer eens in Ieper was, zoveel mooie wandelherinneringen van toen samen nog bestond!
Ieper: in mijn bovenste schuif, naast Brugge!
Ivette

krakje

15 feb 2025, 18:34

gisteren avond met vier vriendinnen naar een vriendin die in rusthuis zit gaan bezoeken,
we hadden gezien dat ze na eten nog alleen frisdrank hadden om te drinken niks warm,
en dat heeft ze ook gezegd, dus hebben wij een thermos en thee, koffie, suiker, melk,
tasjes, lepeltjes bij hadden voor haar, zo kan ze na de namiddag heet water vragen en
kan warm drinken als ze goesting heeft, ze was er heel blij mee,
want s' avonds is de keuken en cafetaria niet meer open,
vond vandaag wel fris en koud, en hopen dat de temperatuur beetje omhoog gaat,
geniet van de warme avond binnen, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

16 feb 2025, 06:24

Afbeelding
fijne zondag greetie,jadi,ivette,ritavdm,omac,corry geniet van jullie zondag groetje

greetie

16 feb 2025, 08:35

Afbeelding
Yvette je kan nog goed stappen, gezellig samen.
Ja, in 't stad zijn de toiletten meestal beneden, en van die draai trappen.
Krakje ze zal zo blij zijn :), mooi geschenk van jullie!
Bekske Fijne zondag
De zon komt tevoorschijn, ga er terug een mooie dag van maken :D
Groetjes allemaal
Greetie

Oma-C

16 feb 2025, 09:37

Afbeelding

Goede wintermorgen allemaal, :wink:
Hier wakker geworden met een laagje sneeuw :roll:
Zo'n 2tal cm, 't kan dus glad zijn buiten...

Ik wens jullie allen een fijne zondag
zonder alle namen dan vergeet ik niemand :oops:
jadi heeft het allemaal weer mooi verwoord :) dank u :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ritavdm

16 feb 2025, 10:03

Goeie morgen

De zon doet haar best om het laagje sneeuw weg te werken, 't is nochtans mooi hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvette, waar jij gisteren geweest ben in Ieper, ???? mij onbekend, nog ,nooit van gehoord, ben je wel zeker van de naam ?
Ooit is er een bloemwinkel geweest met die naam maar dan niet op de markt .
Het doet er niet toe hoor als je er maar lekkere koffie gedronken hebt :wink: en voiral genoten hebt van onze mooie stad.

Wij hebben genoten samen met vrienden van de leuke sfeer op de receptie maar 't was toch maar koud hoor, spijtig dat er geen warme dranken waren.

In de rusthuizen ook geen warme dranken na een bepaald uur. zoals Krakje schrijft.
Is uit veiligheidsoverwegingen beweren ze .
Was ook al zo toen mijn schoonmoeder er was, wij wilden een senseoapparaat op haar kamertje maar dat mocht ook al niet.
Oud maar niet Out

jadi

16 feb 2025, 10:11

Afbeelding
Ho ho , straks mogen de kindjes de slede uithalen . Of een sneeuwpop maken .
Wat een mooi winterlandschap en dit halverwege van de maand Februari ..
De bomen hebben een wit kleedje aan, en het wit tapijt op ons doodlopend asfalt straatje, verraden dat er al iemand door de "versche" sneeuw is gelopen.
Oeps door mijn "genieterkensmoment" vergeet ik jullie een fijne zondag toe wensen ..
En o nee , ik ga nu niet buiten. Zo bang om te vallen en arm/been te breken.
Dan ben ik letterlijk en figuurlijk beroofd van mijn vrijheid . . Mag er niet aan denken ..
Wat de dag brengt , och .. . even denken . . Eerst genoten van een pistolet ontbijt met de zoon. Onderwerpen als kinderprogramma's van vroeger kwamen aan bod .. En dat we vroeger we veel gekeken hebben naar de "Ollandse" zenders. En toen kwam VTM enz . .
Verder zien we wel wat de dag brengt .. We nemen zoals het komt, en vergeten niet te genieten van de momenten ..
Voilà c' est ça
Hi hi Rietjes ik moest lachen met < ouwe zeurpot>. Hier was het gisteren ook vis , wat een toeval met gestoofde venkel zeg je .. Dit nog nooit gegeten . Ik doe wel soms venkel in mijn soep en vind dit lekker .. Merci voor de tip . Dat ga ik even opzoeken in mijn oude kookboek van de boerinnenbond.
Ivette te lezen dat je een leuke wandeling op de vesten er op zitten hebt . Zalig om daar te wandelen en zo rustig en dat voor midden in een Stad ..
En ja Ieper is een mooie Stad , ook Veurne vind ik en nog zoveel andere steden ..
Kortom we hebben een mooi landje dat soms door de Belgen zelf niet gewaardeerd wordt .
O krakje jij hebt wel voor die vriendin voor gelukkige momenten gezorgd .. Dat zal voor haar een namiddag met een gouden randje geweest zijn .
In het rustoord waar mijn schoonmoeder was , stond er een koffiezet machine waar je gebruik kon van maken . Wel zelf uw koffie meebrengen en uw filterzakjes .. Enfin dit verschilt van streek tot streek me dunkt
Bekske ook voor u een fijne zondag , lag er ook sneeuw bij u in de streek?
Greetie ik doe mee om er een mooie dag van te maken . .
Oma-C hier was het al van gisteren avond aan het sneeuwen ..
En op het gezegende uur 9.52u ligt het hier nog allemaal wit .. Maar de zon is van de partij dus ja . . 't is aan het veranderen stilletjes aan
Oeps mijn rijtje is teneinde
Ik wens iedereen die nu niet noem, omdat ik niemand wil vergeten een fijne zondag toe
toedeloe
menu: fijne diepvries friet- steak- salade met natuursaus op de menu kaart staat er 28€ woeha .. grapjeuu .. het is uit "moeders keuken" =gratis natuurlijk
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi

16 feb 2025, 10:53

Afbeelding
**** Gezichtsbedrog : het is wel degelijk de sneeuwbloemen op de balustrade .. Niet op de bomen, mooi vind ik dat.. Dit beeld zie ik als ik opkijk van mijn laptop :D
PS wat moeite met de foto hier op sennet te krijgen, maar uiteindelijk gelukt ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

16 feb 2025, 20:23

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
De sneeuw was al weg zo rond 10u
en dan was het af en toe een beetje zon en
voor de rest grijs en windstil....
Morgen zien we wel weer wat er op ons afkomt :)
Slaapwel iedereen en tot morgen .....

Beterschap aan allen die het kunnen gebruiken....
Mijn kaars brandt voor jullie allemaal :?

Bekske

17 feb 2025, 07:25

Afbeelding
goede dag iedereen ja het is vriesweer .Maar beter dit weer met af en toe zon dan hoge temperaturen en regen .Dat is mijn mening geniet van jullie dag groetje
ps gisteren laag hier een dunlaagje sneeuw dat snel weg was .

Oma-C

17 feb 2025, 09:01

Afbeelding

Goede maandagmorgen allemaal, :wink:
Een stralende zon om de dag te beginnen
fijn is dat en hoop dat ze blijft en niet zoals
de vorige dagen tegen de middag al moe is
en wegkruipt :roll:
Een fijne nieuwe werkweek voor iedereen
en geniet van wat je gepland hebt....
Veel beterschap aan de zieke maatjes... :?

Ivette

17 feb 2025, 09:37

Jawel Rietjes het is het eerste café met verwarmd terras in het hoekje na de hallen. Ik had met mijn Kaart betaald en ben gaan kijken , er staat op Florimo dus, buiten de trap naar de WC in orde, mooie Valentijn versiering binnen!
Gisteren bij Christa als gewoonlijk lekker en veel te veel gegeten, nog eten mee naar huis (was niet nodig maar wat doe ik daaraan? content zijn voor haar goeie zorgen zeker en ...invriezen)
Nu beetje voortdoen, Vicky komt vanmiddag en ik twijfel nog: vriezer uitkuisen of ruiten buiten nu de zon schijnt? Zal het met haar overleggen!
Ivette

corry

17 feb 2025, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen.
Maandag, even checken …inderdaad juist. :lol:

Zonnig en fris , vroeger kon ik ervan genieten nu kop in kas veel te koud, na de middag naar buiten.
Soms komt er heimwee over me heen en bedenk, 35 jaar hier verbleven en weldra weg.
Stuur deze gedachten snel een positieve richting uit.
Gezond blijven en hopen op nog mooie jaren, komt goed.

Nog een mooie koude dag achter glas is het goed.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

17 feb 2025, 10:13

Afbeelding
Gaan rummicubben deze namiddag!
Stralend weer :D
Groetjes
Greetie

Ritavdm

17 feb 2025, 10:20

Goeie morgen

Poetsen met de zon als bondgenoot is toch dubbel zo aangenaam en 't gaat precies vlotter :wink: ;
alleen spijtig dat het dan ook duidelijk maakt dat het glas van het terras hoognodig eens een goeie beurt krijgt.
maar daarom is het me nu toch te fris hoor, 't zal nog ff moeten wachten tot het niet meer vriest...einde vd week misschien.

Corry, hier was het 50 jaar met heel veel mooie momenten en herinneringen en eerlijk 'k heb het mij nog geen moment beklaagd. Niet teveel over nadenken en alles nemen zo het komt :wink:

Yvette, dan moet het een zaak zijn die onlangs van naam veranderd is, 'k zal eerstdaags eens gaan kijken. Zelfs Google vindt het nog niet .

Hop hop R.....voortdoen zodat je straks kunt wandelen :wink:
Oud maar niet Out