In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo iedereen, wat een zacht weer is dat .
Ik wou naar de plaatselijke winkel gaan, maar i. pl.v. rechts in te draaien ben ik de linkerkant op geweest en een mini wandelingetje mee genomen..
Wat heb ik daar deugd van gehad .. zo zalig . .
En ik zit met een oorworm al gans de morgen . .. ♪♫ niet lachen hé , maar het is een kinderliedje " we stegen met een zucht, zaten in de lucht, we zaten zo gezellig in ons huisje, we hadden plaats voor tien enz . .."
Vraag me niet hoe het komt maar die worm zit te kriebelen.. net als de Lente
Wat mijn dag brengt , och ik wil zoveel doen en weg gaan en . . en . . ik bruis van gedachten . . Wat er van in huis zal komen op het einde van de dag dat weet ik niet ..
Maar nu , e wel nu ben ik aan het genieten van het zwarte goud =koffie . .
Zonnebloemetje ik hoop dat de huisarts u heeft kunnen helpen .. Zo ambetant die jeuk ..
Hé Inge je hebt gisteren deurtje gesloten en vandaag terug open gedaan. Tja zo vroeg wakker om dan nog naar school te gaan is niet zo aangenaam na een vakantie natuurlijk. En het is zo warm in het beddeke hé . .En automatisch moet ik nu denken aan Remie ♥ . Die was bijna elke dag de eerste, wat mis ik die man .Hopelijk is hij van veel pijn gespaard . . .
An ook al vroeg in actie , tja de morgenstond geeft goud in de mond zegt men toch . . Oppasdag weer nieuwe ontdekken bij de kindjes .
Mijn lijstje is ten einde , er zit niks anders op om iedereen een fijne dinsdag toe te wensen
toedeloe
menu: Ardeens varkenshaasje saus op roeren met zure room , patatjes en prinsesbonen
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie dinsdagmorgen allemaal
zojuist van een koffietje genoten met lekkere koekjes ( Brugse specialiteit ) en dat smaakte
hier is het bewolkt maar nog droog want er word voor vandaag nog regen voorspeld , dus we zullen wel zien
er is vandaag nogal veel passage en er is deze voormiddag een groep toeristen te voet vertrokken van uit de B&B rechtover de deur waar ze logeren , waarschijnlijk om Brugge te verkennen en te shoppen in 't stad en ze hebben groot gelijk dat ze ervan profiteren zolang ze kunnen
jadi ja tis nie simpel hoor die uitslag , en volgens de dokter heeft het te maken met een fijne en een te droge huid , en doordat ik nogal veel cortisone inspuitingen krijg heb ik daar ook een hele dunne droge huid door gekregen die ik nochtans iedere dag na het douchen ( met een douche olie van de apotheek ) goed inwrijf met een goeie vochtinbrengende bodymilk
en dus moet ik mij iedere dag helemaal inwrijven met een bij de apotheek gemaakte crème , en er komt nog iedere dag van die uitslag bij die erg kan jeuken waarvoor ik dan een medicament moet nemen tegen de jeuk , wat een miserie
inge hopelijk gaat die huiduitslag weg door die behandeling die voorgeschreven is van de huisarts , want om bij een dermatoloog een afspraak te krijgen duurt dat hier tegenwoordig maanden
An veel oppasplezier nog vandaag
ik mis Remie hier ook , raar dat we niks horen
allé de middag is alweer in aantocht
voor iedereen nog een aangename dinsdag verder

zojuist van een koffietje genoten met lekkere koekjes ( Brugse specialiteit ) en dat smaakte
hier is het bewolkt maar nog droog want er word voor vandaag nog regen voorspeld , dus we zullen wel zien
er is vandaag nogal veel passage en er is deze voormiddag een groep toeristen te voet vertrokken van uit de B&B rechtover de deur waar ze logeren , waarschijnlijk om Brugge te verkennen en te shoppen in 't stad en ze hebben groot gelijk dat ze ervan profiteren zolang ze kunnen
jadi ja tis nie simpel hoor die uitslag , en volgens de dokter heeft het te maken met een fijne en een te droge huid , en doordat ik nogal veel cortisone inspuitingen krijg heb ik daar ook een hele dunne droge huid door gekregen die ik nochtans iedere dag na het douchen ( met een douche olie van de apotheek ) goed inwrijf met een goeie vochtinbrengende bodymilk
en dus moet ik mij iedere dag helemaal inwrijven met een bij de apotheek gemaakte crème , en er komt nog iedere dag van die uitslag bij die erg kan jeuken waarvoor ik dan een medicament moet nemen tegen de jeuk , wat een miserie
inge hopelijk gaat die huiduitslag weg door die behandeling die voorgeschreven is van de huisarts , want om bij een dermatoloog een afspraak te krijgen duurt dat hier tegenwoordig maanden
An veel oppasplezier nog vandaag
ik mis Remie hier ook , raar dat we niks horen
allé de middag is alweer in aantocht
voor iedereen nog een aangename dinsdag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

Wat een heerlijke morgen , de zon schijnt in al haar glorie, een prachtige hemel plafond. En ja het ligt wat nat, maar het regent niet . .
De vogeltjes vliegen in het rond als of hun leven er van af hangt . Gekwetter alom, tjonge tjonge toch wat een drukte
Woensdag vandaag de huppelde kleintjes beseffen nog niet dat ze straks bij mama/opa "patatjes " mogen eten . En daarna met hartenlust mogen spelen.
En zo gaat de dag verder. .
Ik zelf heb genoten van mijn ontbijt, en drink nu even een koffietje hier bij jullie .Vers uit de senseo geperst , slurp slurp
Wat mijn dag verder brengt , eerlijk ik weet het niet .
Zonnebloemetje zo te lezen wordt dit iets van lange adem, als het maar goed komt. Zo vervelend jeuk hebben . En eens men begint te krabben kan men niet meer stoppen . .Ik wens je succes dat het vlug beter wordt.
Inge ik denk dat uw wasgoed al droog zal zijn .
Bedankt om het deurtje terug open te zetten . . Het is fijn binnenkomen
Zo mijn rijtje is teneinde, ik wens alvast iedereen een fijne woensdag toe
toedeloe
menu : rundsbrochetjes van bij de slager met stoomgroenten en patatje
-
een goeie avond al bijna weer
hier veel regen nu en tis ook redelijk donker aan 't worden door dat regenweer ,dus zal het vroeg avond zijn
deze voormiddag naar de kiné en daarna gezellig een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom en dan moesten we nog naar de Colruyt voor onze wekelijkse boodschappen , maar daar zijn we wat blijven plakken toe we iemand tegenkwamen en een beetje hebben gebabbeld , dus om een lang verhaal kort te maken was het bijna 14u toen we thuis waren en dan moesten we nog aan ons middageten beginnen , maar doordat we zo laat waren heb ik eens voor snelservice gezorgd en dat smaakte ook
jadi ja die uitslag is echt ambetant en ik denk dat ik morgen toch eens zal proberen om aan een afspraak te geraken bij een dermatoloog , want huiduitslag kan zeer complex zijn en als je de oorzaak niet weet is het soms heel moeilijk om dat juist te behandelen , dus duimen maar want die dermatologen hebben meestal een ellenlange wachtlijst van maanden ver , en zolang kan ik daar niet mee rondlopen
inge alweer vroeg uit de veren zo te zien
bekske ook al een tijdje niet gezien
allé nu alles een beetje toe doen en de lampjes aan steken
tot later

hier veel regen nu en tis ook redelijk donker aan 't worden door dat regenweer ,dus zal het vroeg avond zijn
deze voormiddag naar de kiné en daarna gezellig een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom en dan moesten we nog naar de Colruyt voor onze wekelijkse boodschappen , maar daar zijn we wat blijven plakken toe we iemand tegenkwamen en een beetje hebben gebabbeld , dus om een lang verhaal kort te maken was het bijna 14u toen we thuis waren en dan moesten we nog aan ons middageten beginnen , maar doordat we zo laat waren heb ik eens voor snelservice gezorgd en dat smaakte ook
jadi ja die uitslag is echt ambetant en ik denk dat ik morgen toch eens zal proberen om aan een afspraak te geraken bij een dermatoloog , want huiduitslag kan zeer complex zijn en als je de oorzaak niet weet is het soms heel moeilijk om dat juist te behandelen , dus duimen maar want die dermatologen hebben meestal een ellenlange wachtlijst van maanden ver , en zolang kan ik daar niet mee rondlopen
inge alweer vroeg uit de veren zo te zien
bekske ook al een tijdje niet gezien
allé nu alles een beetje toe doen en de lampjes aan steken
tot later

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Goedemorgen en een fijne dag.
Net even naar de winkel geweest.
1 kind naar school en de ander zit op zijn chromebook huiswerk te maken.
Het is hier wat wisselvallig weer.
Bewolkt, af en toe wat regen en net kwam het zonnetje nog even tussen de wolken vandaan.
Maar die verdwijnt ook even hard weer.
Gisteren geen hondenschool, de cursus is afgelopen.
Dat was 5 maanden elke woensdag daar heen en nu voelde het wel wat raar om gewoon thuis te zijn.
Heb inmiddels wel nog een speurles met hond geregeld en die is in maart gepland.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-

Hallo, een fijne Donderdag morgen
Samen met mijn kopje koffie geniet ik door de venster van al het moois dat deze dag mij biedt
Windmolentje af en toe een tikje , lucht is wel wat grijs . Maar de zon probeert er door te piepen. Het is nog vroeg in de morgen. We leven op hoop van een mooie dag
De kauwen zijn duchtig bezig met ruzie maken . . En ja de terras ligt nat, maar nu geen spettertje hemelwater.
Mijn bedje is gemaakt, de venster brengt verse lucht binnen. En op het eerste zicht is alles opgeruimd en netjes
Zonnebloemetje voor mezelf kan ik niet spreken , maar mijn ventje was iemand die tegen heel veel dingen allergisch was. Met alle gevolgen van dien . Ik weet wat hij doormaakte dus ik kan het mijn wat voorstellen. Ik duim dat je vlug bij een dermatoloog terecht kan .. Dat heb je er nu nog eens er bij. Verdorie dat is er te veel aan

An gisteren het deurtje gesloten . Intussen zal je dag ook al goed gestart zijn .
Inge ik dacht net dat kleine wasje ga ik straks buiten hangen . Intussen is het hier beginnen te regen en is de zon foetsie
De dag van vandaag wordt er toch veel schoolwerk gemaakt via de pc . Tja de tijden veranderen , en willen nillens we moeten mee in de mallemolen.
Mijn koffietje is leeg, dus we vliegen er terug in .
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: spaghetti met balletjes in tomatensaus met champignons