TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

22 feb 2025, 14:06

frits1955 schreef:
22 feb 2025, 13:30
Over " de geschiedenis herschrijven " gesproken :wink: :
....

Geef hem misschien en de geschiedenis nog een kans. :lol:
Misschien bedoelt Trump hiermee de staatsgreep van 2014 :wink:

( op de keper beschouwd is Zelensky wel degelijk vanuit de filmset zijn land binnengevallen - van fictie naar realiteit :mrgreen: )

boeffer

23 feb 2025, 23:21

De vooruitgang, de informatica doet eindelijk zijn intrede en wellicht ook die AIE bij de bureaucraten. Musk met de boomzaag erop los. Het lijkt of die mag komen spelen bij Trump.
Hoeveel werk zou er over en 't weer gaan naar een laagloon land?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

24 feb 2025, 23:01

Vandaag werd in de UNO een resolutie gestemd die RU veroordeelt voor de inval in UA (dit gebeurt elk jaar op 24/2)
Ga nu even zitten: de VS koos de kant van Rusland en stemde NIET mee!

image.png
image.png (225.2 KiB) 1021 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita

27 feb 2025, 23:20

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates

28 feb 2025, 10:34

In het "Trumpisme" is dat geen teken van dementien maar een wel doordachte algemene houding "Nooit schuld of fout toegeven" altijd aanvallen, altijd winnen tegen om het even welke prijs en zonder enig respect voor spelregels, brutaal en recht voor de raap, keihard liegen. Hij kent maar één moraal, die van de dollar. Met die houding is hij erin geslaagd zijn hoogste ambitie waar te maken. Trump is als een kakkerlak al sla je hem dood dan gaat hij nog door. Hier zou men zo iemand een psychopaat noemen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

28 feb 2025, 12:16

Een drietal zaken interesseren mij meer dan al het andere wat betreft Trump zijn aanpak:

1. Zijn houding tegenover Oekraïne en Rusland. Het is duidelijk dat hij de 'rare earth metals' wil veiligstellen voor de VS. Een deel daarvan bevindt zich in (nog) niet door de Russen bezet gebied, maar een groter deel zit in de Donbas in de grond. Daar heeft Poetin zijn klauw op gelegd. Poetin wil die grondstoffen gebruiken om Trump te paaien. Zelensky moet de goedkeuring krijgen van het parlement om die grondstoffen te verpatsen aan de VS. In de grondwet van UA staat geschreven dat die waardevolle zaken niet mogen verkocht worden onder druk omdat ze aan het volk toebehoren.

Dat Trump daar elke morele hindernis wil voor opzijschuiven, blijkt nu al.

2. De relatie met de NAVO. Ik denk dat we nog maar 10% tot 15% kans hebben dat de VS de NAVO blijft steunen. In welke vorm dat zal zijn, is nog niet duidelijk. Vermoedelijk America first = Europa trek uw plan.

3. Zijn economische politiek: de tariffs die m.i. in andere belangrijke landen (Canada, VK, India, EU, China een kettingreactie van gelijkaardige belastingen zullen in gang zetten op producten uit de VS. Gevolg: verminderende wereldhandel, wat nog nooit een voordeel heeft opgeleverd.
Ik wil het dus nog meemaken dat hij de algemeen aanvaarde economische theorieën in de praktijk naar de vuilnisbak verwijst. Dat wordt interessant om volgen.

Fred1950

28 feb 2025, 12:27

Wil. schreef:
28 feb 2025, 12:16
.....

..... Gevolg: verminderende wereldhandel, wat nog nooit een voordeel heeft opgeleverd.
....
Niks van aantrekken. De werelhandel blijft ook zonder de VS verder draaien ( en misschien nog beter dan ooit te voren ).

Wil.

28 feb 2025, 12:36

Als je akkoord gaat met een wereldhandel van rond 1925 dan moet je er ook de levensstandaard van 1925 bijnemen. Ik weet het: jij leeft nú nog zo, maar de rest van de beschaafde wereld heeft andere noden en ambities.

Golf 5

28 feb 2025, 13:26

Wil waar jij uwe tijd in steekt . Aan de slimme Trump is zo zot al een voordeur .En zijne kompaan idem .

Alleen geld moet rollen in zijn richting .

Wil.

28 feb 2025, 13:57

Golf 5 schreef:
28 feb 2025, 13:26
Aan de slimme Trump is zo zot al een voordeur .
Probeer eens met rooksignalen te communiceren, want ik heb het moeilijk met wat jij op mijn scherm laat verschijnen (ik heb nog maar pas een nieuw scherm, dus daaraan ligt het niet).

Fred1950

28 feb 2025, 14:52

Wil. schreef:
28 feb 2025, 12:36
Als je akkoord gaat met een wereldhandel van rond 1925 dan moet je er ook de levensstandaard van 1925 bijnemen. Ik weet het: jij leeft nú nog zo, maar de rest van de beschaafde wereld heeft andere noden en ambities.
Nog nooit eens bekeken wat de Chinezen aanbieden ? Sommige dingetjes moet je echt uit China importeren omdat er elders , ook bij de Amerikanen , geen alternatief te vinden is. Als voorbeeld : allemaal en uitsluitend verkocht door Chinezen : https://www.fruugo.be/search/?q=konnwei ... m327+kw902 Ook nog niets gehoord over Huawei , BYD , enz ... ? Op heel wat gebieden steken de Chinezen de Amerikanen glansrijk voorbij , en ze zijn ook nog eens goedkoper. En anderzijds vinden de Chinezen onze "varkenspoten en oren" heel lekker. :D ( waarvan ik echter meteen begin te kotsen 8O )

En ze passen truken toe. Als ik iets aankoop in de VS moet ik invoerrechten aan de douane betalen , hoe goedkoop het ook mag zijn. Ik heb nog nooit iets moeten betalen voor wat ik uit China binnenkreeg. Raar hé ? :)

Het verleggen van onze import en export markt naar Zuid-Amerika , Azië , Afrika en Canada zou wel eens een zegen kunnen zijn ....

Trump mag trouwens de "zeldzame aardmetalen" uit Oekraïne leegplunderen voor Elon Musk zijn Tesla's . China heeft die niet nodig ... De VS en zeker Europa zou beter twee keer nadenken over "kerncentrales" . 40% van de wereldwijde uranium productie gebeurt in Kazakhstan , en die is bijna volledig in handen van de Chinezen ! Trump zal willens nillens China militair moeten verslaan vooraleer zijn MAGA realiteit wordt -- en dan gaan we wat beleven , mannen .... 8O

Wil.

28 feb 2025, 16:02

Fred, alles wat je koopt uit China dat een chip bevat, is te mijden als je vrijheid van meningsuiting je lief is.
In China zelf moet en zul je in de pas lopen of je loopt helemaal niet meer: je 'verdwijnt' en dat is het einde van je verhaal.
Het woord 'oppositie' bestond vroeger ook in het Chinees. Dat is nu weg, 'ontwoord' zeg maar.

boeffer

28 feb 2025, 18:12

Handel, juist buiten de EU produceert men er maar op los ook dat Azië. Zit daar een E keuring op of moet je wat geluk hebben dat 't veilig is of meer, niet verzekerd geraakt.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

28 feb 2025, 19:07

Wil. schreef:
28 feb 2025, 16:02
Fred, alles wat je koopt uit China dat een chip bevat, is te mijden als je vrijheid van meningsuiting je lief is.
....
Omwille van "spionage" ? Dat een "chip" spioneert valt heel gemakkelijk te ontdekken .. Wat denk je van het leasing bedrijf dat mijn Kangoo batterij verhuurt en nu en dan met mijn wagen communiceert ? Is dat ook geen spionage , en moet ik dat dan wel vertrouwen omdat het Renault is en geen BYD ?

Zeg eens eerlijk , welk belang heeft de Chineese overheid of een Chinees bedrijf eraan om een West-Europees individu te "volgen" ? Geen .... Allemaal voer voor paranoïalen ....

----------------------------

Zelensky is op bezoek bij Trump nietwaar :D . En Trump heeft Zelensky blijkbaar onder zijn kl*ten gegeven dat het geen naam heeft :lol: De arme man .., 'k krijg er kompassie mee. :( De "deal" over de aardmetalen is ook niet ondertekend ...

Een repliek van Trump : "(zwijg) ge hebt al genoeg gepraat." :lol: . Trump verweet Zelensky ook op het aansturen naar een WO III

Charlie Maru

28 feb 2025, 20:32

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier