TRUMP wordt een goede president
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Trump gedraagt zich als een boer. Schoothond Vance mag ook eventjes blaffen.
Zelensky houdt zich in maar hij weet dat hij met Europa een betere deal kan sluiten over de rare earth materials, die de VS héél erg nodig hebben.
Poetin heeft de scene op zijn videorecorder opgenomen; hij speelt ze nu af op 'repeat' en lacht zich te pletter.
We zullen zien of hij ook laatst lacht.
Zelensky houdt zich in maar hij weet dat hij met Europa een betere deal kan sluiten over de rare earth materials, die de VS héél erg nodig hebben.
Poetin heeft de scene op zijn videorecorder opgenomen; hij speelt ze nu af op 'repeat' en lacht zich te pletter.
We zullen zien of hij ook laatst lacht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hij spreekt wel een no-nonsense taaltje , en daar hou ik (soms) van. Hij voelt blijkbaar ook empathie voor de vele gesneuvelden , en dat siert hem. Van Zelenksy heb ik nooit enig medeleven met zijn bevolking gehoord ( of misschien tijdens een slijmerij toespraak ).
Zelensky is een manipulator. Heb je zijn reactie opgemerkt toen Trump hem verweet aan te sturen op een WO III ? Dat spreekt boekdelen ...
p.s. weet ge wat die zeldzame "earth metals" zijn en vooral waarvoor die gebruikt worden ?
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Mij lijkt het dat je beter ofwel naar Amerika ofwel naar Rusland verhuist! Je schrijfsel vertalen letterlijk wat ik al al die tijd van jou vermoed heb. Jij hoort niet thuis in het Westen.Fred1950 schreef: ↑01 mar 2025, 08:48Hij spreekt wel een no-nonsense taaltje , en daar hou ik (soms) van. Hij voelt blijkbaar ook empathie voor de vele gesneuvelden , en dat siert hem. Van Zelenksy heb ik nooit enig medeleven met zijn bevolking gehoord ( of misschien tijdens een slijmerij toespraak ).
Zelensky is een manipulator. Heb je zijn reactie opgemerkt toen Trump hem verweet aan te sturen op een WO III ? Dat spreekt boekdelen ...
p.s. weet ge wat die zeldzame "earth metals" zijn en vooral waarvoor die gebruikt worden ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
UA laat zich langs alle kanten opstoken. Die vorige bezoekers hadden meer diplomatie. Of gewoon ge moet mekaar niet onder de tafel klappen, laat een ander uitspreken. Of is dit gewoon opgespaarde stress die eruit moest.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Denkt ge dat ? Ik zie wel graag mooie Chineese meiskes ....Prima Vera schreef: ↑01 mar 2025, 11:21....
Mij lijkt het dat je beter ofwel naar Amerika ofwel naar Rusland verhuist! ....
-
Trump kijkt op naar dictators omdat die met één pennentrek hun wil kunnen opleggen. Poetin en Trump zitten nu op dezelfde lijn: anti UA. Dat vindt Fred natuurlijk fijn, vandaar dat hij zo goedgezind is en nu ook lovend begint te spreken over Trump.
Trump heeft het imago van de VS diep, diep beschadigd.
Hij laat niets over van het motto 'Give me your huddled masses yearning to breathe free'
In de plaats daarvan klinkt het : Geef mij uw rare earth materials want ik laat jullie nooit meer vrij; jullie zijn mijn wingewest, mijn kolonie.
Trump heeft het imago van de VS diep, diep beschadigd.
Hij laat niets over van het motto 'Give me your huddled masses yearning to breathe free'
In de plaats daarvan klinkt het : Geef mij uw rare earth materials want ik laat jullie nooit meer vrij; jullie zijn mijn wingewest, mijn kolonie.

Ik zal maar content zijn als ...
- Oekraïne niet tot de NAVO zal toetreden.
- de 4 oblasten hun zelfstandigheid krijgen , eventueel blijven die bij Oekraïne met een speciaal statuut.
- er een VN troepenmacht in Oekraïne komt maar zonder troepen van de NAVO landen
- ( de Krim blijft Russisch territorium )
Is Poetin niet te vertrouwen volgens Zelensky ? Ik vetrouw Zelensky nog veel minder , die kent Poetin niet en doet aan "projectie" van eigen gedachten.
En dat er maar vlug terug verkiezingen komen in Oekraïne , dan zien we wel .... Zoals ik al een aantal keer schreef , het liberaal Europees graaigebroed wil van Oekraïne een wingewest maken , waarom zou destijds Verhofstadt en nu nog Von Der Leyen zich zo achter Oekraïne scharen.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Dat land was ik nog vergeten te vermelden! Goede reis!Fred1950 schreef: ↑01 mar 2025, 12:19Denkt ge dat ? Ik zie wel graag mooie Chineese meiskes ....Prima Vera schreef: ↑01 mar 2025, 11:21....
Mij lijkt het dat je beter ofwel naar Amerika ofwel naar Rusland verhuist! ....![]()
-
Het lijkt mij de meest haalbare. En voor mijn part mag Oekraïne gerust tot de EU toetreden ... Dat was toch de aanzet in 2014 , juist ?
We mogen nog van geluk spreken dat Poetin een "bezadigd" iemand is die zich niet gemakkelijk van zijn stuk laat brengen. Met Dmitry Medvedev als president was het al lang WO III. Als Poetin daadwerkelijk Oekraïne wou vernietigen had hij allang de steden kunnen platgooien zoals de Engelsen/Amerikanen met Dresden en andere Duitse steden hebben gedaan. Dat is niet gebeurd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat de tijdelijke president van de US zo"n dik hoofd heeft, zou volgens insiders te wijten zijn aan het feit dat de grote "leider" te veel boeken zou hebben gelezen. Mij lijkt dat een voorbarige en wellicht onjuiste diagnose.
Als men hem aan het werk ziet zou men toch kunnen verùoeden dat deze
"reus van de middelmaat "Il Principe" van Machiavlli, altijd al binnen handbereik op zijn nachttafeltje liet liggen. Hij past immers de belangrijkste adviezen van zijn grote virtuele "Goeroe" ongebbreideld en onverdund toe. Zoals Machiavelli de diplomatie ziet als de "wetenschap" waarin geweld, leugen en bedrog volkomen gewettigd zijn voor degene die zijn Macht wil kunnen vergroten en bestsendigen. Misschien is de huidige flamboyante president wel een leerling tovenaar ? Zijn slogan zou in elk geval niet klinken als YES WE CAN ! maar als: Yes I Can. De weremd heeft ballistische raketten en Kunstmatige intelligentie, maar op politiek vlak is er minstens sinds de 16de eeuw blijkbaar weinig veranderd.
PS: Ik vermoed dat de RU-president beter was in begrijpend lezen.
Gaat de US president nu zoals Stalin indertijd deed met Hitler een Verdrag sluiten ? Communisme en Kapitalisme voortaan samen in één strijd tegen het "gele gevaar" ?
Als men hem aan het werk ziet zou men toch kunnen verùoeden dat deze
PS: Ik vermoed dat de RU-president beter was in begrijpend lezen.
Gaat de US president nu zoals Stalin indertijd deed met Hitler een Verdrag sluiten ? Communisme en Kapitalisme voortaan samen in één strijd tegen het "gele gevaar" ?
Laatst gewijzigd door socrates op 01 mar 2025, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Mooi dat je jezelf te kijk zet als een kontlikker van Poetin en diens 'boodschap' hier komt verspreiden. Daar bestaat een woord voor.

Ja ?
Ik snap zelfs niet goed waarom mensen steeds maar de opinies en meningen van hun leiders volgen zonder ooit maar efkens na te denken. Kuddegeest ? Ik ben helemaal niet gezagsbewust en voel helemaal geen leiderschap van derden. ( misschien ben ik op dat punt al gemuteerd naar een hogere levensvorm
En wat Trump zelf betreft , hij heeft met on-diplomatische uitspraken toch een bestand in de Gaza strook kunnen tot stand brengen. ( de "opkoop" van Gaza en dergelijke even ter zijde gelaten ). Ge moet tegenwoordig goed kunnen brullen om iets in de wereld te doen keren , laat dat een les zijn voor de spraakvaardige politieke doetjes.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 mar 2025, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.