In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Michieldvd

06 mar 2025, 12:36

anjelierken schreef:
06 mar 2025, 11:51
Michieldvd: het is gelukt, dank je wel.
Graag gedaan anjelierken, we zijn er om elkaar te helpen.
Ik wou juist beginnen aan mijn siësta maar ik dacht, beter eerst even een antwoordje sturen voor ik het vergeet.
Ik had een kant en klare maaltijd (om op te warmen) bij de traiteur gehaald. Moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit binnen geweest was. Maar wat een keuze en het was ook lekker.
Ik zal er echter geen gewoonte van maken en verder zelf mijn potje klaarmaken.
Zonnetje straalt volop. De weerman spreekt tot het einde van de week en dan weer kouder. Maar wat we gehad hebben nemen ze ons niet meer af.
Seizoentjes, ik wens jullie allen nog een fijne dag verder.
Michieldvd

06 mar 2025, 21:09

Een mooie dag is weer voorbij. Morgen een nieuwe start.
Binnen een uurtje of zo, onder de wol. Eerst nog even langskomen op seniorennet en dan nog eens inloggen op mijn nieuw FB account. Aangemaakt door toedoen van de dochters.
Maar ik houd er niet van. Zodra ik de mogelijkheid zie zal ik dat terug verwijderen, ik plaats er toch niets op.
Nog een gezellige avond allen.

Afbeelding

Muddy Maddy

07 mar 2025, 04:27

Goede (vroege) morgen seizoentjes,

Gisteren telefoon. Zus ventje. De burgelijke trouw van neef is al in april! De dag na ventje zijn 2de operatie aan z'n ogen. De 6 de dus. Paniekstation code rood bij zus ventje. Paniekstation code Zwart bij ons. Ik heb nog geen schoenen, laat staan een deftig jurkje. De invitatie stond achteraan het kleine kaartje. Nooit op de achterkant gekeken. :roll: Tsja en nu? In allerijl dingen kopen? Zal wel niets anders op zitten. En rap laten verzenden aan een meerprijs. Zus ventje had het ook niet eens gezien! Help! Ondertussen vannacht eens mijn kleerkast doorplozen in gedachten. Kan mijn grijs gilet aan met een donker bordeau truitje en lange zwarte broek. Als ik dat truitje ten minste ergens in mijn kleerkast vind. My good lord, why? Omdat ventje waarschijnlijk niet mag rijden en nacontrole heeft, komt het zoontje ons ophalen. Jesus H. Die 2 members mogen er ook bij zijn, waarschijnlijk onder druk van zus ventje. :roll: We zien ons niet per taxi naar Wevelgem en dan naar de brunch naar Waregem rijden. 't enige dat dan rap gaat moeten gevonden worden zijn schoenen voor mij. Aiaiai.

Denk dat ik eens ga neuzen via M&S want daar ken ik mijn maat. Size 20 en dat zit goed.
Nu een kopje koffie en ik begin er aan!
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

07 mar 2025, 09:06

Afbeelding

Een heerlijk zonnetje weer om waker te worden
Geniet van de dag wat ook de plannen zijn :wink:

Sterkte aan de zieken;... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

07 mar 2025, 09:22

Afbeelding

Afbeelding
Michieldvd

07 mar 2025, 10:25

Goede morgen,
het ziet er veel belovend uit buiten.
Vrijdag boodschappendag, dus snel op weg om de nodige voedingswaren binnen te halen en wat te genieten van het zonnetje.
Voor allen een fijne dag verder.

Afbeelding

anjelierken

07 mar 2025, 10:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, april is kortbij. Succes bij de zoektocht naar schoenen.

Gisteren een werkje gedaan dat misschien niemand doet. Het zeepbakje van de wasmachine gereinigd. Ik kuis dat wel uit, maar nu dacht ik om het zeepbakje er volledig uit te halen. Met de hulp van manlief lukte dat. Man, man, dan pas zie je hoe vuil en vettig dat is, ook aan de onderkant. Gereinigd, wat wel goed ging, en daarna terug geplaatst.

Straks nog naar de postbus met de fiets om een kaartje te posten voor beste vriendin. Die is volgende week jarig.
Hoorde gisteren op de radio dat ze van plan zijn in Denemarken om de postbussen af te schaffen. Dat gaat hier ook nog komen in de verre toekomst. In Denemarken zouden ze dan gebruik maken van koerierdiensten, wat dan wel duurder gaat zijn.

Tot morgen, iedereen.

Helena van Troje

07 mar 2025, 20:47

Moe maar voldaan van een fijne dag vandaag.
Zo af en toe maak ik dat zeepbakje van de wasmachine ook eens proper.
Ik draai ook om de zoveel tijd een machine met speciale machine reiniger zonder was.
Per ongeluk zat er nog een handschoen in de machine.
Die ziet er niet uit.
Met de vaatwasser doe ik dat ook.

Oma-C

07 mar 2025, 21:04

Goede avond allemaal :wink:

Helena, ik doe dat ook een paar keer per jaar,
zeep maakt het vies en vettig, wasverzachter ook :roll:

Afbeelding
en tot morgen... :)

Muddy Maddy

08 mar 2025, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren omwille van dan gaan eten. Was al gereserveerd. Weinig volk. Vragen we om geen rauwkost op te dienen, doen ze dat toch. Ach , ja zit waarschijnlijk toch in de prijs. Heb een keer een vleesgerecht gegeten. Aan de tafel naast ons zaten 2 meisjes die verdacht veel gelijkenis met Margaux hadden, enkel waren ze geen veggies. Ze waren met "oma" gaan eten. 't waren de veel oudere en een nog iets oudere versie van haar. Hmm. Die haarstijl is blijkbaar in. 't was 't moment niet om hen te storen en te vragen of ze nichtje 3 kenden. Enfin 't vlees was lekker maar had toch hier en daar wat vet. Kleedje gevonden bij de c&a en dat komt binnen 3 dagen toe en ventje heeft schoenen gevonden. 'k komt nog in de sjakos. Vervoer is ook al geregeld. 't zoontje gaat op de dag zelf ons al aangekleed komen halen, eerst ventje naar zijn controle voeren dat kort duurt denkt hij en daarna op weg. Wat ik wel vreemd vindt dat het niet het stadhuis zelf is van Wevelgem maar in 't goederenstation. Dat moet dan een belangrijke verbinding geweest zijn ginder. Frè zou het supertof vinden om nonkel erbij te hebben en dus gaan we alles op alles zetten omdat te laten gebeuren maar ze weten ook dat zijn zicht belangrijker is.

Moet vandaag niet naar moeder bellen dus ik kan lekker voortschrijven. Suus moet Astor wegdoen. Pipje is zijn doelwit ( Lilly haar moeder) en ze verloor haar achteraan en begon donderdag bloed te spuwen dat al gestold was. Koffiegruis noemt dat. Gisteren dan een berichtje dat ze een maagzweer heeft. Van de stress door Astor. Astor was Jo's kat maar die wil ze niet meer terug. En die twee Suus en Jo hebben al meer dan een jaar geen contact. Dus rehome him dan maar. Toen ik daar was toen ik Lilly en haar spitsbroeder in kattekwaad Goofy ging ophalen , nooit Astor gezien. 't was alsof die het wist. We mochten dan wel zijn Peter en Meter zijn maar 't voelde niet goed aan. Als ge spreekt over 'n valse kat, wel dan is het wel Astor. Pipje moet medicijnen krijgen. Ocharme. Pipje heeft al veel meegemaakt. Als kitten gedumpt aan de ondergrondse vuilcontainer in een doos. Zusje dat erbij zat heeft het niet gehaald. Dan zwanger geworden. Vader onbekend. En nu wordt ze niet met rust gelaten door die demon van een Astor. Och , ja. Goofy die heeft nog steeds zijn ballen! Meneer ontsnapte die dag. Is zeer zeker de broer van Lilly. Die zou 'em ook gesmeerd zijn.

Vanavond eens die biologische whisky proeven. Ventje heeft de naam van die in 't restaurant opgeschreven. Zegt dat hij ook 'n Belgische witte wijn in de Carref. gezien heeft.Maar die heeft ie niet meegenomen. Wel 'n fles Belgische witte van 't restaurant meegebracht. Die hebben we dan gedeeld voordat ventje naar Tienke moest. Hij gaat dat nog laten doen zegt hij. Vond het aangenaam èn met een praatje.
Zo weeral iets en iemand dat hij kent. Nog geen honger door onze moulleux au chocolate. als nagerecht. Ben zeer vroeg in mijn bed geraakt nadat we The menu hadden bekeken op U-tube. Kan hem vandaag nog bekijken. Over die 3.99 euro vallen we niet. Ze is betaald via mijn google account. Nu snapte ventje de film beter. In het restaurant was een van die lookalikes van Margaux ook foto's aan 't maken en 't wil nu lukken dat in die film er een "Margot" meedoet. Spoiler alert: Margot is een van de enigste die kan ontsnappen.

Zo, vandaag nog zonnig. Gaan croques eten en als het kan buiten in het zonnetje op de koer.
Och ja: 't is internationale vrouwendag vandaag. Aan alle dames: gefeliciteert! ( Sorry Michiel, gij komt wellicht een andere dag aan de beurt)
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

08 mar 2025, 08:24

Afbeelding
geniet van weekend want volgende week geven ze totaal ander weer maar ja het is nog geen lente of zomer groetje

Oma-C

08 mar 2025, 09:06

Afbeelding

Goede zonnige ochtend, goeie morgen allen :wink:
Vandaag "vrouwendag" dus allemaal proficiat! :)
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden..?
Je kan van elke dag een speciale dag maken
als je dat wil.....ik ga er niks van voelen.... :roll:

Mooi weekend allen, en geniet nog van het mooie weer
want vanaf dinsdag zou het weer frisser zijn met regen
en wind....dus maak er nog het beste van :)

Beterschap aan de zieken ....mijn kaars blijft branden
voor al wie het nodig heeft....;
Michieldvd

08 mar 2025, 09:33

Goede morgen allen,

het zal een mooie zonnige dag worden, dames geniet er van op jullie internationale vrouwendag.
Voor mij zal het een rustdag worden want ik zie niet onmiddelijk wat ik zou kunnen verrichten :lol:

Afbeelding

Helena van Troje

08 mar 2025, 12:22

Hier even rust voor we erin vliegen deze namiddag.
Michiel als je niet weet wat doen: hier is altijd werk. :D

Een deel van het terras gaat een beurt krijgen met bruin zeep en soda.
De goedkoopste en efficiëntste oplossing om het groen eraf te krijgen.
Het zal in episodes moeten, maar dat gaat ook.

Nog een fijne zonnige dag verder aan allen.

Oma-C

08 mar 2025, 18:31

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
Heerlijk genoten van de 18° die we hier hadden,
morgen nog zo'n dagje zegt de weervrouw zopas :)
Meer hebben we niet nodig.... vanaf dinsdag zou
het maar 8° meer zijn :roll:
Ik had een fijn wandelingetje in de zon...en heb er van genoten.

Jammer maar helaas...
er komen toch nog maartse buien en aprilse grillen :(

Allen een gezellige avond verder en voor later een rustige nacht :)