TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

05 mar 2025, 18:02

TARIFS of uitvoertaksen zijn een beetje dubbel ... de invoerder betaalt rechtstreeks aan Donald (die dat geld gaat gebruiken om belastingsverlagingen [voor de super rijken vrienden] mogelijk te maken).
De invoerder is natuurlijk ook niet gek en rekend de taksen (+ een procentje voor het ongemak) gewoon door aan de klant!

Wil.

05 mar 2025, 19:59

Ter herinnering: de tariffs van Trump hebben al een voorgaande gekend.

De Smoot-Hawley Tariff Act van 1930 verhoogde de Amerikaanse importheffingen met 20% met als doel Amerikaanse boeren en bedrijven te beschermen tegen buitenlandse concurrentie.

De wereldhandel stortte in, wat bijdroeg aan de negatieve effecten van de Grote Depressie.
Meer dan 1.000 economen drongen er bij president Hoover op aan om zijn veto uit te spreken tegen deze wet.

De officiële website van de Amerikaanse Senaat noemt Smoot-Hawley "een van de meest catastrofale wetten in de geschiedenis van het Congres."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

06 mar 2025, 09:21

Wat is het effect van Trumps uitlatingen over Canada als 51e staat en de tariffs die Canada gaan treffen? Ze worden nationalistischer. Op één jaar tijd zijn er heel wat mensen die nu 'heel trots' zijn op hun land:

image.png
image.png (104.56 KiB) 965 keer bekeken

Wil.

06 mar 2025, 11:06

Afbeelding

Fred1950

06 mar 2025, 11:36

Stupiede propaganda :lol: ( en dat maken ze dan al die onschuldige Oekraïnekers wijs ).

frits1955

06 mar 2025, 12:17

Dinsdag ging 3400 miljard dollar aan beurswaarden in rook op. Verder wil Trump de strategische reserves van de centrale bank aanvullen met cryptomunten- van zijn cryptoplatform uiteraard.

Wil.

06 mar 2025, 13:29

Fred1950 schreef:
06 mar 2025, 11:36
Stupiede propaganda :lol: ( en dat maken ze dan al die onschuldige Oekraïnekers wijs ).
Je hebt gelijk: UA is de oorlog begonnen en heeft RU aangevallen. →→→ De vatnik versie van de feiten.

boeffer

06 mar 2025, 14:06

Elk land, continent heeft bb zijn eigen versie om UA te helpen en ASAP.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

06 mar 2025, 14:30

https://www.msn.com/nl-be/financien/per ... d074&ei=74

Trump is gewoon een handelsoorlogsmaniak.

Wil.

06 mar 2025, 15:24

Om het nog eens duidelijk te stellen: de VS legt zware invoerrechten op aan haar bondgenoten, terwijl ze tegelijkertijd praten over het versoepelen van de sancties tegen Rusland. 8O :?

Tegelijk stemt de VS tegen een resolutie die de schuld voor de inval en bezetting van UA bij Rusland legt en staat daarbij aan de kant van Noord-Korea, Iran, Rusland.
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 mar 2025, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

06 mar 2025, 15:57

Wil. schreef:
06 mar 2025, 15:24
Om het nog eens duidelijk te stellen: de VS legt zware invoerrechten op aan haar bondgenoten, terwijl ze tegelijkertijd praten over het versoepelen van de sancties tegen Rusland. 8O :?
Zolang er oorlog is kan Trump niet aan de ontginning van zijn "rare metals" beginnen zowel aan de kant van Oekraïne als in bezet gebied , dat is toch duidelijk. En dus wil hij die oorlog stoppen , ook als hij daarvoor Poetin naar zijn hand moet zetten.

Al het wapengekletter in de EU en vooral die miltaire steun aan Oekraïne is LEVENSGEVAARLIJK. Poetin is niet te vertrouwen , maar Zelensky nog minder. Die kent de zwepen van een filmacteur. Als er geen definitief vredesverdrag komt zal Zelensky binnen de vijf jaar opnieuw de wapens opnemen na een wapenstilstand. Op dat moment heeft hij alle ruggesteun van de EU , en dan breekt de hel los ! Gegarandeerd ( met atoomwapens ) !

En binnen een paar jaar heeft Oekraïne ook zijn eigen kernbom , ook gegarandeerd ! , al zal niemand dat te weten komen tot wanneer die eens ontploft.

Wil.

06 mar 2025, 16:05

Fred1950 schreef:
06 mar 2025, 15:57

Zolang er oorlog is kan Trump niet aan de ontginning van zijn "rare metals" beginnen zowel aan de kant van Oekraïne als in bezet gebied , dat is toch duidelijk. En dus wil hij die oorlog stoppen , ook als hij daarvoor Poetin naar zijn hand moet zetten.
Ik weet niet wat je gegeten hebt, maar zó doorslaan, dat kan niet van simpelweg wat paddestoelen te slikken.

Poetin zet Trump naar zijn hand; net omgekeerd. Of beter, Trump plooit zich dubbel om Poetin te vleien.
Al het wapengekletter in de EU en vooral die miltaire steun aan Oekraïne is LEVENSGEVAARLIJK. Poetin is niet te vertrouwen , maar Zelensky nog minder. Die kent de zwepen van een filmacteur.
Bedoel je 'hij kent het klappen van de zweep' , Fred ?

Poetin heeft vanaf dag één gelogen. Zelfs nog een paar dagen vóór de brutale inval zei hij dat er geen inval zou komen, die leugenaar.

Geef eens voorbeelden van Zelensky die iets zegt waaruit jij dan opmaakt dat hij niet te vertrouwen is?
Je vatnikpraatjes zijn zó doorzichtig. Jongen, jongen toch ... :roll:

Als er geen definitief vredesverdrag komt zal Zelensky binnen de vijf jaar opnieuw de wapens opnemen na een wapenstilstand.
Wanneer heeft Zelensky de eerste keer de wapens opgenomen, Feddie-boy? :lol:

Fred1950

06 mar 2025, 16:10

Wil. schreef:
.....
Geef eens voorbeelden van Zelensky die iets zegt waaruit jij dan opmaakt dat hij niet te vertrouwen is?
....
Zelensky beweert continu dat Europa gevaar loopt door de Russen .... Daar is niks van. "Hij" , Zelensky , is zo doorzichtig , niet ik.

Zelensky wil de veroverde gebieden en de Krim terug. Daarvoor gaat hij de wapens terug opnemen , en met gedeelde verantwoordelijkheid als hij de EU landen kan overtuigen om "mee te doen". Blijkbaar draait hij ook zijn hand niet om Rusland binnen te trekken. Het is een Napoleonske ... :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 mar 2025, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

06 mar 2025, 16:17

Fred1950 schreef:
06 mar 2025, 16:10
Wil. schreef:
.....
....
Zelensky beweert continu dat Europa gevaar loopt door de Russen .... Daar is niks van. "Hij" , Zelensky , is zo doorzichtig , niet ik.
Dat maakt hem niet onbetrouwbaar; hij geeft zijn mening en je kunt het met hem oneens zijn. Die uitspraak (die bovendien waar is) heeft niets te maken met al dan niet te vertrouwen zijn.

Zo hak ik je uitspraak en je dwaas argument alweer in mootjes, Fred.

Mijn bewijs blijft wél staan als een huis: Poetin heeft gezegd dat hij UA niet zou binnenvallen. Hij heeft het wel gedaan. Dat maakt hem tot een onbetrouwbare leugenaar.

Fred1950

06 mar 2025, 16:19

Wil. schreef:
06 mar 2025, 16:17
..... Die uitspraak (die bovendien waar is) heeft niets te maken met al dan niet te vertrouwen zijn.
....
Een uitspraak van een manipulator , maar eentje die ik met mijn beperkt verstand heel goed doorzie. :lol: en jij blijkbaar niet wilt doorzien.

Zelenksy heeft zich ook niet aan de Minsk akkoorden gehouden , en is dus onbetrouwbaar.