In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De ukjes over de vloer gehad, ze hebben zich goed geamuseerd. We hebben o.a cupcakes gebakken en ze later bij de koffie gegeten. Bakken en helpen koken doen ze graag. Als we s' middags eten, dekken ze de tafel zoals in een restaurant , met servetten, de "menu" en wordt er "opgediend". Ze maken voor zichzelf een koksmuts van papier en ze proeven het middagmaal voor
Spaanse woef ligt nu in diepe slaap in de zetel, die is goed moe van dat jong geweld. Wij hebben vanavond ook niet veel meer gedaan, buiten een beetje opruimen . De poets is voor morgen of overmorgen, we zien wel.
Tot morgen, iedereen.
-
Michieldvd

Vandaag nog genieten van het mooie weer. Het zal terug kouder worden en mogelijk ook regenen.
Ik zie er al tegen op om eind deze maand de horloges terug een uur vooruit te zetten. Ik heb veel liever het normale uur, dus het winter uur.
Als ze het zomeruur maar doen omdat het dan langer licht is, wel dan is het 's morgens ook langer donker.
En voor de energiebesparing waar het jaren geleden om te doen was, wel dat is voorbijgestreefd. Ze doen er geen enkel voordeel meer mee. Ik vraag me af waarom ze daar nu jaren over talmen om terug een "vast" uur in voege te brengen. Maar wie ben ik. We kunnen er eens over zagen en dat is het dan.
Helena van Troye, bedankt voor het aanbod
Muddy Maddy, idd, het was jullie dagje. En aangezien ik een man ben was het niet mijn dag. Maar niet getreurd, er zijn nog 364 mannendagen over, hahaha
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

geniet maar van deze mooie dag .Volgende week zullen er weer veel klagers zijn over het weer en wat helpt dat totaal niks het nemen zoals het komt .We mogen blij zijn dat we hier alles hebben eten ,drank ,en kleding voor ieder seizoen .Kortom we hebben het hier nog niet zo slecht en ja klagen is gemakkelijk maar wat helpt het .Er zijn mensen ook hier dat het veel moeilijker hebben zelfs met eten enz .Dus wees dankbaar met het weer wat we krijgen en denk eens aan de mensen die een reden hebben om te klagen .Sorry ik wilde het even kwijt dus geniet om het even hoe groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik ben al een tijdje op. Ventje heeft een verkoudheidje. Dacht ik al. Zijn dus gisteren niet eens buiten geweest. Vandaag blijven we ook binnen aangezien we een zondags ritueel hebben van bingewatchen een seizoen van Chicago Fire en daarna Discovery.
Ja, Michiel. Ventje zei dat gisteren ook.
Anjelier: dan zit ge in een ukjes restaurant.
Moet kunnen. Met spaanse woef als voorproever.
Rond een uur of 11 onder de douche. Nu de zon heeft geschenen is het 17° in de badkamer. Perfect weer om buiten te zitten vind Lilly. Aangezien we gisteren pas om 3 u 30 onze croque ( ik heb er uitzonderlijk 2 gegeten) hebben gegeten geen boterham om 6 u maar Lilly moest haar kaas hebben. Ze had al twee dagen gene gehad en was een beetje uit haar humeur. Haar dan blij gemaakt met een kwart snede kaas. Vandaag eerst kijken of er nog een laatste kans op TV is die we er dan eerst doorjagen. Meestal is dat 'allo 'allo of columbo. Voor wie nieuwsgierig is naar diens voornaam: er was een episode waar hij zijn badge helemaal toont aan de persoon aan het wacht hokje. Het is zijdelinks zichtbaar. Beeld stop gezet en zoals ik al dacht: Frank. Wat ook bevestigd wordt op de IMDb. De naam van zijn vrouw blijft een raadsel.
Zo, ventje is hier aan het facebooken en ik ga een beetje boerderijen en foodstylisten. Daarna verder doen voor Alpha novel.
Fijne dag seizoentjes.
Ik ben al een tijdje op. Ventje heeft een verkoudheidje. Dacht ik al. Zijn dus gisteren niet eens buiten geweest. Vandaag blijven we ook binnen aangezien we een zondags ritueel hebben van bingewatchen een seizoen van Chicago Fire en daarna Discovery.
Ja, Michiel. Ventje zei dat gisteren ook.
Anjelier: dan zit ge in een ukjes restaurant.
Rond een uur of 11 onder de douche. Nu de zon heeft geschenen is het 17° in de badkamer. Perfect weer om buiten te zitten vind Lilly. Aangezien we gisteren pas om 3 u 30 onze croque ( ik heb er uitzonderlijk 2 gegeten) hebben gegeten geen boterham om 6 u maar Lilly moest haar kaas hebben. Ze had al twee dagen gene gehad en was een beetje uit haar humeur. Haar dan blij gemaakt met een kwart snede kaas. Vandaag eerst kijken of er nog een laatste kans op TV is die we er dan eerst doorjagen. Meestal is dat 'allo 'allo of columbo. Voor wie nieuwsgierig is naar diens voornaam: er was een episode waar hij zijn badge helemaal toont aan de persoon aan het wacht hokje. Het is zijdelinks zichtbaar. Beeld stop gezet en zoals ik al dacht: Frank. Wat ook bevestigd wordt op de IMDb. De naam van zijn vrouw blijft een raadsel.
Zo, ventje is hier aan het facebooken en ik ga een beetje boerderijen en foodstylisten. Daarna verder doen voor Alpha novel.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige zondag aan alle seizoentjes,
Heerlijk dit weertje, en ja straks moeten we
het weer nemen zoals het komt
en dat zullen we dan doen, we doen het nu ook
En ja Michiel, dat uur veranderen 2x per jaar
dat haalt niks uit, maar zolang alle landen het
niet samen doen zal er niks van komen
ze zeveren er al zolang over
Restaurant "chez le ukjes"
maar de opruim is voor oma
M-M kaas voor poezen mag dat.?
ik denk maar dat zoiets veel teveel zout heeft
maar ja , wie ben ik
Maak er een fijne zondag van, ik ga straks
een wandelingetje doen, maar eerst wachten
tot mijn broodje gebakken is....
ik laat geen toestellen aanstaan als ik niet thuis ben....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@Oma C: dat mag omdat het zuivel is en goed voor hun calcium inname. Ze krijgt maar een kwart snede abdijkaas en ze geeft zelf aan als ze genoeg heeft.
@Michiel: Idd, dat gedoe met dat uur veranderen mogen ze zeker afschaffen maar ze hebben altijd een uitvlucht om dat niet over te vergaderen.
@Michiel: Idd, dat gedoe met dat uur veranderen mogen ze zeker afschaffen maar ze hebben altijd een uitvlucht om dat niet over te vergaderen.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ze voeren liever oorlog om hun goed gevulde zakken nog meer te vullen.
Dat in plaats van hun gezond verstand te gebruiken en het uur normaal te houden.
We zitten sinds de vorige oorlog al een uur op de zon voor.
Maar ja, als je maar één hersencel hebt in dat dik hoofd...
Die dan ook nog gemarineerd is bij tijd en wijle...
Soit voorlopig hebben we nog niets te kort.
Laat ons genieten van de dag van vandaag!
Gelijk de buurmeisjes nu aan het doen zijn.
Ze hebben weer veel plezier in de grote tuin.
Tot in den draai!
Dat in plaats van hun gezond verstand te gebruiken en het uur normaal te houden.
We zitten sinds de vorige oorlog al een uur op de zon voor.
Maar ja, als je maar één hersencel hebt in dat dik hoofd...
Die dan ook nog gemarineerd is bij tijd en wijle...
Soit voorlopig hebben we nog niets te kort.
Laat ons genieten van de dag van vandaag!
Gelijk de buurmeisjes nu aan het doen zijn.
Ze hebben weer veel plezier in de grote tuin.
Tot in den draai!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
helena ik leesde dat jij u terras schuurt .Ik hang voorlopig af van lieve buren doordat ik het voorlopig niet kan doen .Gisteren wilde een buurvrouw ook mijn terras schuren voor het groen .Ik zei de rapste en eenvoudigste manier is schoonmaak azijn erop gieten meer niet.Het laten intrekken .Deze middag als ze eten bracht schrok ze ervan dat er al zoveel groen weg was .Op een paar dagen is het volledig weg het groen .Morgen zal ze zich nog meer verbazen dat het groen weg zal zijn .Ik doet dit al jaren zo .Gewoon azijn erop gieten en laten intrekken niet afspoelen enz .Als het regent daarna spoelt het toch afijn ja je doet wat jezelf wil .het moet wel een paar dagen kunnen intrekken en als het daarna regent is het oke .De buurvrouw staat verbaasd wat ik met azijn allemaal doet .Straks komt ze de was afdoen nog .Ben blij dat ik zo een goede buurvrouw heb nu .Want nog zeker drie weken een half geduld en daarna revalidatie .Probeer wel men plan te trekken maar nu zijn er vele dingen die ik voorlopig uit handen moet geven .zo geniet nog maar van het mooie weer groetje
-

Goede avond allemaal, 't was een mooie dag vandaag
en ik heb mijn wandelingetje gedaan vanmiddag
ver geraak ik niet meer want ik moet ook nog terug
thuis geraken
Ik heb vanmorgen van 7 tot 10u verschillende keren
geprobeerd om hier binnen te geraken vandaag en rond 10u
lukte het dan ineens weer wel, ik heb ondertussen
wel wat zondagse werkjes gedaan, het gebeurt meer
dat ze aan de site aan 't werken zijn op zondag.... en dan lukt het niet.
Wij moeten ook af en toe de pc ruimen en opschonen
maar dan heeft daar niemand last van
Bekske ik gebruik ook azijn voor veel dingen
ik heb een hele lijst met wat je er allemaal mee kan doen
wie het wil ..laat maar weten, dan bezorg ik de lijst wel
Aan allen een gezellige avond verder en voor later een
rustige nacht met mooie dromen
Sterkte aan de zieken....
-
Goede morgen seizoentjes,
Een ontdekking gedaan. De fles bailey van bij mijn moeder. Gestold in de fles! Stond daar al jaren en jaren. Ik zag het al voor me. Eentje presenteren aan het bezoek en oops. Moeten ook regelmatig de pilsjes in haar frigo bekijken.
Ben ook verkouden. Zal met mondmasker moeten rondlopen want Zus ventje....
Ik ben alleen hees. Ventje heeft het erger dan ik. Die zat gisteren met zakdoekjes in zijn neus.Vaseline smeren onder uw neus zei ik. Bah, neen. Niet nodig. Vicks smeren. Ook nie nodig. Lilly was samen met mij gaan slapen. Ze was de aap en de zot aan 't uithangen op de koer. Heb ze vastgegrabbeld. Ze liet het toe tot binnen. En dan 's avonds haar kwartje kaas en ik mijn snack gehakt bal. Vandaag geen brood. Zijn toch niet thuis. Gaan hamburgers eten en 's avonds geen honger. Dinsdag komt mijn c&a kleedje toe. En een bestelling van het kruidende vat. Nagelversterker. Mijn nagels een beetje deftig op die burgerlijke trouw en Brunch.
Zo, ventje kan dan douchen, ik hou het op 'n kattewasje aan de wastafel.
Fijne dag seizoentjes. Ik mis nu al de zon!
Een ontdekking gedaan. De fles bailey van bij mijn moeder. Gestold in de fles! Stond daar al jaren en jaren. Ik zag het al voor me. Eentje presenteren aan het bezoek en oops. Moeten ook regelmatig de pilsjes in haar frigo bekijken.
Ben ook verkouden. Zal met mondmasker moeten rondlopen want Zus ventje....
Zo, ventje kan dan douchen, ik hou het op 'n kattewasje aan de wastafel.
Fijne dag seizoentjes. Ik mis nu al de zon!
Cats Rule!
-

Goeie zonnige maandagmorgen allemaal,
Geniet er nog van want vanaf morgen zou het
een jasje schelen...
Ik ga straks een paar boodschappen doen, en
ik maak er zoals gewoonlijk een wandelingetje van
met een hoekje om....aangenaam is dat
Aan allen een fijne maandag en veel sterkte aan de zieken
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Nemen gelijk het komt zo denk ik maar.
Deze keer mijn briefje niet vergeten voor de boodschappen.
Het zijn er veel.
Ik hoop dat we nog de tijd hebben om dat laatste schab in de berging onder handen te nemen.
Grootwarenhuis zeggen ze dan, maar toch moet je dan nog naar een ander grootwarenhuis omdat ze je gerief niet hebben.
De apotheek zal ook wel weer een serieuze noot kosten deze keer.
Zo dames en heer we gaan wat eten bijeen zoeken want seffens staat mijn hulp hier.
Aan allen een fijne zonnige dag nog.
Wat er morgen komt zien we wel.
Deze keer mijn briefje niet vergeten voor de boodschappen.
Het zijn er veel.
Ik hoop dat we nog de tijd hebben om dat laatste schab in de berging onder handen te nemen.
Grootwarenhuis zeggen ze dan, maar toch moet je dan nog naar een ander grootwarenhuis omdat ze je gerief niet hebben.
De apotheek zal ook wel weer een serieuze noot kosten deze keer.
Zo dames en heer we gaan wat eten bijeen zoeken want seffens staat mijn hulp hier.
Aan allen een fijne zonnige dag nog.
Wat er morgen komt zien we wel.
-

Goede namiddag allemaal, wat een heerlijk weer
Na de huistaken heb ik de boodschappen gedaan en met
een ommetje terug naar huis, wat was het fijn buiten
Zo mag het van mij blijven tot kerst en langer
Nu ben ik aan 't rusten met een frisdrankje...
Ik ben 2uren onderweg geweest en dan alle boodschappen
op z'n plaats gezet, ik kan er weer even tegen...
Woensdag op de middag naar de kapster voor een knipbeurt,
dan is dat ook weer achter de rug want vrijdag is er weer
een dokters afspraak zie ik op de kalender....
Hier is het al goed aan 't overtrekken, het mooie weer
zal (zoals beloofd) niet blijven duren....
Ik wens iedereen nog een mooie dag, geniet nog van wat kan
en ik wens ook veel sterkte en moed aan de zieken....