Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hamas heeft 'the window of opportunity' laten voorbijgaan. Ze hadden in oktober 23 al moeten beslissen om hun project op te geven. Dan was het overgrote deel van de ellende bespaard gebleven voor de Palestijnen.
Het geduld is blijkbaar op. Jammer.
Het geduld is blijkbaar op. Jammer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Hoop is veelal een naïef gevoel dat ons dan ook vaak bedriegt. Dat dit soort misdaad nog mogelijk is na 50 eeuwen "beschaving" is toch alles behalve hoopgevend.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
"Hoop" had een sarcastische betekenis, Socrates- op een moment dat in Gaza letterlijk gras gegeten wordt en een blik dierenvoer een tractatie is. Ik schrijf maar wat wanhopige hulpverleners zien in Gaza. Het is haast ironisch hoe diegenen die ooit als beesten behandeld werden door de nazi's nu zelf anderen op gelijke wijze behandelen. Dit is het ware gezicht van het zionisme.
-
Nogal begrijpelijk, hé?
De nazi's waren uit op de vernietiging van alle joden.
Hamas wil de joden in Israël vernietigen. Hun 7 oktober aanval was een amuse gueule van de jihad die moet komen.
Israël werd al enkele keren belaagd door de islamitische landen rondom hen en niet zomaar belaagd, maar met de bedoeling om hen de zee in te drijven zodat er geen jood meer overbleef. De ideologie van Hamas is daarop gegrondvest. Hun handvest verwijst expliciet naar de islamitische basisteksten die eisen dat islamitische grond voor eeuwig islamitische grond blijft.
Als je overzicht hebt over de hele puzzel, en de geschiedenis van de joden in de 20e eeuw erbij legt, dan zou je inzicht moeten hebben in wat er nu gebeurt.
Oude koek denken sommigen. Even kijken wat er in de 21e eeuw wordt gezegd:
Met 'our land' bedoelt hij niet Gaza of the West Bank.

Sta me toe de vergelijking te optimaliseren want heel wat nuance ontbreekt.
Er woont een hondenkweker naast jou die een gevaarlijk ras van vechthonden opleidt om specifiek jou en jouw naasten aan te vallen. Enkele van zijn honden zijn over je afsluiting gekropen en hebben een bloedbad aangericht dat nauwelijks zijn gelijke kent. Zelfs stoffelijke overschotten van je medebewoners werden meegesleurd naar het domein van je buur. Die zit van in zijn tuin te grijnslachen om wat jou overkomen is.
Je beslist dat het genoeg is geweest en je eist van je buur dat alle honden naar een asiel worden gebracht en worden opgesloten, plus dat de stoffelijke overschotten worden teruggegeven. Je buur weigert in te gaan op je eisen.
Daarop ga je samen met een aantal bewakers van jouw compound gewapenderhand het terrein op van de hondenafrichter. Elke hond die je ziet, schiet je neer. Zelfs zachtaardige honden worden mee onder vuur genomen omdat niet altijd duidelijk te zien is of je al dan niet met een vechthond te maken hebt.
Je beslist door te gaan met het opsporen van alle honden tot je buurman zélf aangeeft dat hij zijn opgeleide vechthonden wil inleveren en bereid is de stoffelijke overschotten van je medebewoners terug te geven.
De buurman blijft weigeren je eis in te willigen en dus ga je samen met je collega's door tot je alle honden hebt opgespoord en afgemaakt of gevangen genomen.
Dat lijkt er al iets meer op.
Er woont een hondenkweker naast jou die een gevaarlijk ras van vechthonden opleidt om specifiek jou en jouw naasten aan te vallen. Enkele van zijn honden zijn over je afsluiting gekropen en hebben een bloedbad aangericht dat nauwelijks zijn gelijke kent. Zelfs stoffelijke overschotten van je medebewoners werden meegesleurd naar het domein van je buur. Die zit van in zijn tuin te grijnslachen om wat jou overkomen is.
Je beslist dat het genoeg is geweest en je eist van je buur dat alle honden naar een asiel worden gebracht en worden opgesloten, plus dat de stoffelijke overschotten worden teruggegeven. Je buur weigert in te gaan op je eisen.
Daarop ga je samen met een aantal bewakers van jouw compound gewapenderhand het terrein op van de hondenafrichter. Elke hond die je ziet, schiet je neer. Zelfs zachtaardige honden worden mee onder vuur genomen omdat niet altijd duidelijk te zien is of je al dan niet met een vechthond te maken hebt.
Je beslist door te gaan met het opsporen van alle honden tot je buurman zélf aangeeft dat hij zijn opgeleide vechthonden wil inleveren en bereid is de stoffelijke overschotten van je medebewoners terug te geven.
De buurman blijft weigeren je eis in te willigen en dus ga je samen met je collega's door tot je alle honden hebt opgespoord en afgemaakt of gevangen genomen.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
"ter zelfverdediging," alle honden van dat ras als schietschijf gebruiken of uithongeren?Wil. schreef: ↑03 mei 2025, 21:30Sta me toe de vergelijking te optimaliseren want heel wat nuance ontbreekt.
Dat mag dus en is zelfs optimaal.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Zoals je weet kun je bepaalde honden gemakkelijk trainen om dodelijk agressief te zijn. Wanneer die honden 'naar de hondenschool gaan' en opgeleid worden om hun ingebakken erfelijke agressiviteit te onderdrukken, dan kunnen ze best aangename huisgenoten worden.
Het was echter je buurman die zijn honden afgericht heeft om te doden en te verminken. Er zijn heel wat plaatsen op de wereld waar datzelfde hondenras tamelijk beschaafd samenleeft met de mensen in zijn omgeving.
Het komt er dus op aan de kwaadaardig afgerichte honden te herkennen. Binnen het domein van je buur zitten er bijna geen andere dan gevaarlijke honden. Ze zijn vanaf dag één zo getraind door hun baasjes.
Het was echter je buurman die zijn honden afgericht heeft om te doden en te verminken. Er zijn heel wat plaatsen op de wereld waar datzelfde hondenras tamelijk beschaafd samenleeft met de mensen in zijn omgeving.
Het komt er dus op aan de kwaadaardig afgerichte honden te herkennen. Binnen het domein van je buur zitten er bijna geen andere dan gevaarlijke honden. Ze zijn vanaf dag één zo getraind door hun baasjes.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij een wilde hond (doodbijter, Deense dog) zette men die in een donker kot zonder eten, wel drinken. een soort van terug naar basic(honger) en vergeet je overtuigingen.
Na een paar dagen kwam men eten brengen. Hij mocht niet grommen anders was't geen eten. Stilaan accepteerde die hond dat .
Voordien beet die al de gansen dood 's nachts, in de nek 1 voor 1. 'k Werkte daar vroeger.
Na een paar dagen kwam men eten brengen. Hij mocht niet grommen anders was't geen eten. Stilaan accepteerde die hond dat .
Voordien beet die al de gansen dood 's nachts, in de nek 1 voor 1. 'k Werkte daar vroeger.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk