In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

05 mei 2025, 18:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: bedankt voor de tip. Wist niet dat Voltaren slecht was. Manlief zijn rug is wel goed verbeterd, moet er niks meer opsmeren. Ga zorgen dat ik Flexium in huis heb, voor het geval het nog eens voorvalt.

HVT: volgens horen zeggen zouden er mottenballen bestaan met een aangename geur. Misschien een tip voor de kleerkast.

Had risotto gemaakt , die was lekker , maar mijn kookpot was aangebrand. Zal wel aan de pot liggen, denk ik. De eerste keer dat ik dat voor heb. Manlief is aan de afwas bezig :oops:

De haag heeft een eerste snoeibeurt gekregen dit jaar. We wisten weeral wat te doen :D , hebben bij de buren ook gesnoeid en opgeruimd.

Tot morgen, allemaal.

Muddy Maddy

06 mei 2025, 08:52

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag gaat ventje weer enkele uurtjes naar brugge. De laatste loodjes. Als alles meevalt eind mei op de markt. :roll:
In de nacht van zondag op maandag al om 2 uur 's nachts op vanwege de pijn. Zo lang dat dak geen isolatie heeft hoor en voel ik de wind.Ik ga ze zelf eens mailen. Anders moet ik op buurman V rekenen en dat wil ik liever niet meer. Die had het gore lef een oude kast aan ons te willen verpatsen. De tijd van andermans brol zodat zij niet naar 't containerpark moeten rijden is voorbij.

Ventje heeft weer regelmatig last van zijn ogen. Schermtijd vermindered. Probleem blijft. Tv kijken gaat, maar das ook een scherm. Ach ja zo iets gaat wellicht blijven. Een tijdje zijn zonnebril op en 't gaat dan weer wat beter.
Er was hier net een zonnetje maar nu gaan er wolken voor. Gaat 11° worden. Ik moet nergens naartoe. Ventje gaat juist naar naar Adil om de boekjes. 't is dan aan mij om ze te lezen. Herhalingsboekske eerst en daarna zien( lezen) we wel.

Hoop dat mijn probleem om mijn verhaal door te sturen naar zo'n E-boek uitgever opgelost geraakt.
Op 19 mei afspraak met de bank. Aangezien die vent het stopt en ze weer een ander ging hebben voor een rekening te beheren, gaan we daarmee stoppen. Brengt toch niets op dan problemen. En zo blijven we bezig.

Gimly was weer ziekjes en Lilly is dan in een humeur. Geef je haar speciaal de kaas die ze lust, loopt ze weg van je!
Kijk, daar is de 'fanclub' van de baron. :roll: Als de L vormige salon hier ooit komt verkas in naar verder van het raam. Dan zal ik het wel afleren. Maar die salon staat er nog niet. Eerst die leren zetels verslijten. Probleem: de salontafel is te groot. En dan heeft Lilly haar groene doos niet. Poblemen bestaan er om opgelost te worden.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

06 mei 2025, 09:02

Afbeelding
morgen ben ik er niet word een spannende dag operatie van een viervoeter hond .zo dat weten jullie een leuke dag voor jullie groetje
helena kun je niet eens zien voor stukken lavendel zeep om in de kast te leggen .Mottenbollen moet je ook om de drie maanden ook vervangen .Je doet wat je zelf wil maar ik geef gewoon raad groetje

Oma-C

06 mei 2025, 09:24

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
Hier zit voorlopig een stralende zon,
wel met een koude noorderwind
dus geen 'bloesjesweer' :roll: :mrgreen:
Een fijne dag aan iedereen en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

06 mei 2025, 10:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Spring hier heel even binnen om jullie te vertellen dat ik nog leef.
Maand mei staat overvol en dat heb ik echt niet graag. Heb dan nauwelijks tijd om te recupereren.

Bekske, voor morgen heel veel succes met de operatie van één van jouw hondjes.

Matice moet donderdag een echo laten maken en er wordt ook bloed geprikt.Pas als die uitslagen goed zijn, zullen baasje en ik gerust zijn.
Gisteren nog met hem gelachen. We hadden zondag al de bloemetjes geplant en in één ervan had ik een bij op een stokje in de bloempot gestoken. Manlief moest gisteren nog even in de Act*on zijn en had zo',n sterretje op een stokje mee. We hadden dat in een bloempot aan het tuinhuis gezet en ik liet Matice zien dat de ster kon draaien. Dat vond hij plezant, zo plezant dat hij nu elke keer dat hij in de tuin loopt met zijn neus het sterretje laat draaien :D .

Zo, ik ga doordoen . Aan alle zieken en zij die last hebben, van harte beterschap. En een lieve knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

06 mei 2025, 10:41

Wat plezant dat Matice die ster zelf kan laten draaien.
Succes voor de viervoeter Bekske.
Ons mannen brengen dikwijls lavendel mee van Frankrijk en dan ververs ik die zakjes.
Lavendelzeep is ook een oplossing.
Zal ik nog eens naar een marktje moeten gaan.
Ik heb het zo druk dat ik mijn huis bijna niet meer uitkom.
De enige dag dat ik nog over had deze week is nu ook al volzet.
Met de bus in Putte geraken.
Tegen 14 uur.
Het zal weer een avontuur worden.
Rijdt ze, rijdt ze niet?
En dan nog terug geraken.
Dat is minder erg, want dan moet ik naar geen uur kijken.
De zon schijnt, maar een mans waait hier uit zijn kleren en koud jongens!

Amuseer jullie vandaag met wat jullie gaan ondernemen.

anjelierken

06 mei 2025, 12:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: succes morgen.

De rabarberconfituur staat af te koelen. Ik maak die de helft rabarber en de helft gedroogde abrikozen , die ik eerst laat weken. Is manliefs lievelingsconfituur. Elk voorjaar maak ik confituur.

Wil je geloven dat die nieuwe kippen die hier al 10 dagen zijn, nog steeds niet buiten geweest zijn. Ze durven wel al rondlopen in het hok zelf.

Clive: succes met Matice, dat de diagnose goed mag zijn.

Koude wind buiten, manlief heeft zich goed ingeduffeld om met Spaanse woef te wandelen. We merken toch dat Spaanse woef ouder wordt. Ik denk soms dat hij last heeft van pijnlijke poten. Als hij in de zetel springt , is hij voorzichtig, dat was vroeger niet. Wandelen en rennen kan hij nog heel goed. Deze maand moet hij ook naar de DA voor zijn inenting.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

07 mei 2025, 09:13

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink:
Een grijze lucht en veel wind
en niks te warm... :roll:
We waren het de vorige weken anders gewoon
maar de zon komt terug beloven de weermensen
Laat ons hopen, hoewel de grond regen nodig heeft
maar dat moet het dan 's nachts maar doen, tijd genoeg....
(Als ik het voor het zeggen had)..... :oops:

Allen een fijne woensdagen beterschap aan
allen met pijn en last..... :?

clive

07 mei 2025, 09:44

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , kaarsje brandt voor jouw hondje, dat alles goed mag komen.

Morgen moeten eerst naar de hondentrimster, van daaruit dan naar de dierenarts voor Matice zijn echo en zijn bloedprik, dan naar een cursus reanimatietechnieken, van 19: 00H tot 22: 00H. De dad zit dus bomvol, heb ik niet graag, maar belangrijkste is dat Matice zijn echo goed is en zijn bloeduitslagen. DA heeft zelf een bloedanalyseapparaat , dus binnen het kwartier weten we ook deze uitslag. Hij lijkt niet ziek, maar we willen 100% zekerheid.

Zo, ik wens ieder een mooie dag. Liefs en voor elk een dikke knuffel.

Oma-C

07 mei 2025, 16:12

Goede namiddag allen,
Terug van de audioloog, 1 van
mijn hoorapparaatjes deed het niet meer
't moet nu opgestuurd worden voor reparatie
en binnen 3 weken zal ik het terug hebben :roll:
't is allemaal goed zolang het werkt hé :oops:

Nog een fijne dag verder, de zon is er nog door geraakt,
buiten is de koude noordenwind gebleven maar binnen
is het nog 22° zonder dat ik vuur moet maken.
Groetjes allen en tot morgen... :)

Helena van Troje

07 mei 2025, 17:50

Het was heel gure wind deze middag als ik naar de begrafenis reed.
Ik kom daar niet veel op dat fietspad er naartoe.
Awel als mechelen als fietsstad een prijs heeft gewonnen hebben die jury mensen toch zeker die kant van het stad niet bekeken.
Ik was bijna geplet tussen de stoep en de vrachtwagens.
Je moet uit hun dode hoek blijven.
Moeten ze mij toch eens vertellen hoe ik dat moet doen op die plek.
Afstappen en op de stoep te voet gaan de enige oplossing.
Maar dat is wel ver te voet dan.

Verder niet veel gedaan.
Het was een mooie viering voor een lieve en bescheiden man.
Mochten alle mensen met een voorname functie zo maar zijn.

Breng de rest van de dag nog op een aangename manier door.

Bekske

08 mei 2025, 08:35

Afbeelding
bedank voor jullie steun groetje clive ook voor u sterkte vandaag met de uitslag van matice.Nu nog tot volgende week wachten op een uitslag dat nu nog onderzocht moet worden .Nu draag ze een lampenkap dat zeg ik ertegen .Ze kan niet drinken of eten daarmee .Dus een geluk dat ik een spuit liggen heb om haar drinken te geven .ze lik terwijl ik voorzichtig spuit .Eten ja uit een lepeltje .Leg wel even op de onderkant van de lampenkap iets voor als we smossen .Gisteren avond laat wilde ze mee buiten met de twee anderen .Ja ik heb een hondenbuggy wel dat niet gebruik word door hen .Maar ik gebruik het als steun dus juffertje in de buggy .en ze had een chauffeur ik dus om haar te vervoeren .En ze genoot ervan en de anderen bleven nu dicht bij de buggy lopen .Nu liggen op een tapijt te kijken naar haar zij ligt in een mand nu .De twee slagen er geen oog vanaf .Nu verder doen want er komt iemand om een paar kranen te vervangen en in de namiddag kinesist .Vanavond dan nog buiten met hen .Zo geniet van jullie dag groetje

Oma-C

08 mei 2025, 09:10

Afbeelding

Goede morgen allen,
Hier is weer zon, en ze was er al vroeg.. :)
maar nog steeds een koude wind, en droog....
We nemen zoals het komt, erover zagen heeft geen nut :oops:

Iedereen een aangename dag en sterkte aan al wie het kan gebruiken...

Bekske ik was al in jouw hoekje... :) Goede moed...

clive

08 mei 2025, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, ik wens jouw hondje een spoedig herstel en dank je wel voor de wensen voor Matice.

De trimster heeft afgebeld, we zijn opgeschoven naar nu volgende maandag om 12:00H.

Ik heb de laatste week als ik met Matice ging wandelen, steeds een foto genomen van zijn kaka. Hij ziet er nu steviger uit, maar als ik hem na de foto opraap met een zakje voelt hij toch nog heel zacht aan. Vandaag voordat we naar de DA gaan, het zakje met zijn stoelgang bewaren voor de DA, die kan er dan een staaltje van nemen. Verder moet hij een echo en een bloedprik krijgen. Nochtans gedraagt hij zich niet als een zieke hond, hij is alert en speels. Zijn nieuwe gewoonte is als ik hem in de ochtend in de tuin uitlaat, meteen naar het tuinhuis lopen naar de pot bloemen waar de draaiende ster inzit. Hij stoot dan met zijn neus tegen de ster en laat ze zo draaien, grappig om zien.

Zo, ik ga doordoen aan het HH. De dekbedden heb ik al gestreken alsook de keukenhanddoeken.

Liefs aan iedereen en een sterkteknuffel aan hen die er eentje kunnen gebruiken.

Oma-C

08 mei 2025, 10:15

@ clive, veel sterkte voor de onderzoeken van Matice
ik hoop dat het goedkomt.... :roll:
Ook sterkte voor jou zelf.... :)