In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

11 mei 2025, 09:22

Afbeelding

Afbeelding

Oma-C

11 mei 2025, 10:14

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink: ik geraakte weer niet binnen :oops:
zondag hé.... dan wordt er gewerkt bij sennet :?

Fijne moederdag vandaag aan alle mama's
hier in deze regio wordt dat gevierd op 15 augustus
hoewel mijn kinderen regelmatig een bloemetje meebrengen
ze weten dat ik daarvan hou en ze vergeten dat niet :)

Geniet allemaal van deze zonnige zondag, 't is mooi wandelweer
ik vind het spijtig dat ik niet meer kan fietsen, maar 't mag niet meer
wegens evenwichtsstoornissen, en ik moet het veilig houden
dus wandelen met de rollator.. :?

Sterkte en moed aan de zieken.... en probeer te genieten van deze dag :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

11 mei 2025, 13:14

Och oma-C met de rollator wandelingen kan je honderd worden.
Tante die bijna 101 wordt gaat ook nog alle dagen haar wandelingetje doen met de rollator.

Ik ben een gelukkig mens met een propere hof, dank zij de oudste en zijn man.
Voorlopig zijn alle hatelijke heermoesplanten weg.
Je moet naar het schijnt bodembedekkers planten.
Optimistische mensen: ik heb die bodembedekkers staan.
De heermoes groeit er door ja.
Ik zie mij nog niet heel mijne voorhof vol karton leggen met mulch erover.
Dat zou ook helpen.
Enfin, voorlopig is de bron van ergernis weg.

Living, gang, hall, wc zijn met nat water gepoetst.
Daar ben ik ook al gelukkig mee.
Daar was gisteren een beetje veel met zand en plantjes en gieters water doorgelopen.
De rest is voor een andere keer.
Nu eten!!!!!! Ik heb grote honger.

Geniet van de mooie dag!

Oma-C

11 mei 2025, 16:40

Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
Bij kleine bezigheidjes naar de koers gekeken
Mooie streek van Albanië op weg naar Italië :)

Helena, een klein uurtje waaronder 3à4x rusten
op het zitje van de rollator is genoeg voor mijn benen en rug,
ik moet geen 100 worden....heb nu al last genoeg... :oops:
Zij die 100 worden in goede gezondheid zijn de gelukkigen :?

Een gezellige dag verder en tot morgen....
Sterkte aan wie het kan gebruiken :?

Bekske

12 mei 2025, 08:32

Afbeelding
iedereen is nu tevreden met dit weer .Maar misschien ben ik nu een spelbreker maar we hebben ook regen nodig daarom niet in de dag .Waarom omdat we binnenkort dieper in onze geldbeugel moeten tasten .Voor aardappelen,groenten enz ,want die groeien niet zonder water .Waarschijnlijk door dit weer dat er ook minder groenten en aardappelen zullen zijn .En dan zullen we moeten meer moeten betalen .De zon hebben we ook wel nodig maar water ook om alles te laten groeien .Maar daar staan weinige bij stil zeg maar nu spelbreker maar als we binnenkort meer moeten betalen ga het ook een geklaag zijn .Dit weer zo vroeg is niet normaal voor mijn part mag het met de avond en nacht regenen .En in de dag gewone temperaturen .Hopelijk krijgen we in juli en augustus mooi weer maar op tijd en stond zo het eens mogen regenen .Want zonder regen zal er weinig groeien .GEniet maar dit mooie weer groetje

anjelierken

12 mei 2025, 11:28

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug thuis van weg geweest. Hebben een weekend in Mechelen doorgebracht. Geslapen in een hotel dat vroeger een kerk was. Verder de ganse stad bezichtigt en vele verborgen pareltjes ontdekt. Ook dankzij de stadswandeling ( 6 km) waar je dan voorbij komt. Manlief en ik waren aangenaam verrast. We wisten niet dat het zo mooi was. We kenden enkel de winkelstraat en de Grote Markt. Ik vind het een aanrader.

Bekske: je hebt gelijk, het zou mogen regenen. Ik giet hier s' morgens en s' avonds. Op den duur wordt je dat moe.

Spaanse woef heeft ook een prima weekend gehad met dochter. Dat begon al met een groot bot dat dochter had meegebracht. Na een tijdje kauwen gaat hij dat in de tuin begraven. Soms vind je dat niet meer terug.

Ga koken, want straks wandelen met vrouwengroepje.

Tot morgen, iedereen.

Oma-C

12 mei 2025, 11:50

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Ik had mijn berichtje al hier gezet :roll:
maar vind het niet terug... fout gedaan denk ik :oops:

Zonnig en mooi, en ja zoals bekske zegt:
we hebben regen nodig. :roll:
Maar ja hoe laten we het regenen...?

Fijne dag allemaal en blijf of wordt gezond.... :)

wilde eend 2

12 mei 2025, 14:53

Hier niet veel nieuws : mijn vorige berichtje ook nergens te vinden ...
Hopelijk alles ok met dieren en mensen en baasjes :-)
heel veel groeten aan iedereen !

Helena van Troje

12 mei 2025, 18:22

Dan was je in mijn geliefde stad Anjelier.
Hoe viel dat slapen bij de paters mee?
Paterskerk zegden we vroeger.
Mechelen is inderdaad een mooie stad met veel verborgen pareltjes.
Hebben jullie gevaren met het bootje op de Dijle?
Is ook plezant de stad vanuit een ander perspectief.

Ik heb vandaag de beneden verder gepoetst.
Keuken, eethoek en zithoekje.
Twee wassen gedaan.
Bed verschoond.
Naar de dermatoloog geweest.
Huisarts kreeg de wrat niet weggebrand.
Nu ja dit waren wel de grove middelen.
Tot morgen plakkers erop laten.

De microgolf roept.
Ja, nu is mijn pijp uit en zal het luiwijven eten zijn.

Tot morgen bij leven en welzijn.

Bekske

13 mei 2025, 08:39

Afbeelding
op sommige plaatsen even geregend heeft afijn een onweerofzo.Het zo regen moeten zijn die niet te fel is en een hele tijd duurt want degrond is nu kurkdroog en hard waardoor de regen niet onmiddelijk in trek .En als het een hevig fel onweer is kan de grond het niet verwerken .Door een fel onweer nu kan een overstroming veroorzaak worden doordat het niet in de grond kan trekken .Ja het is wel goed vooor regenputten .Te vullen maar op korte zal dat ook niet veel zijn en zal snel weer droog worden door de warmte .Ik heb gisteren dat geschreven om dat we meer zullen moeten betalen voor onze aardappelen en groenten .Want die vragen nu water om te groeien .VELE BEGRIJPEN NIET WAT EEN WERK HET IS OM AARDAPPELEN GROENTEN TE KWEKEN OP EEN GROOT STUK LAND.Als de aardappelen in de grond steken volledig bedekt en dan tijdje later komt het loog (groen) naar boven zolang dat groen blijft .Zullen de aardappelen groeien maar dan moet het wel niet zijn zoals nu .Want vanals het loof afsterft bruin word groeien er geen aardappelen meer aan .Ook de groenten vragen nu water .Maar nu dat het amper regent zal er denk ik toch minder aardappelen zijn en groenten bij de boeren hier .Sommige denken dat je dat niet proeft aardappelen van de winkel of rechtstreeks van de boer .Of je eigentuin dat is een verschil van dag en nacht .Juist als met het het witloof grond witloop of witloof op water enz .Grondwitloof heeft de beste smaak .Ik koop meestal rechtstreeks van een boer of de markt .Waar iemand staat met eigen groenten zoals grondwitloof .enz en zo kan ik nog veel over zeggen .Vele begrijpen het niet wat een werk het is een boerenstiel .Afijn ja zeg maar spelbreker nu geniet van jullie dag en binnenkort als het regent dat zal niet onmiddelijk zijn een geklaag over de regen .Maar nu zo het langzaam sappig regenen zodat alles kan groeien in feite .Ja zon moeten we ook hebben maar regen ook sorry

Oma-C

13 mei 2025, 09:06

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal, :wink:

Ja Bekske, zonnig en droog maar wat
kunnen we er aan veranderen... :roll: ?
Over het weer wordt altijd gepraat
(of gezaagd).... het is nooit goed :oops:
Maar dat alles duur zal worden daar heb
je gelijk in.... :?

Sterkte en moed aan alle zieken...

stokroos

13 mei 2025, 09:28

Helemaal akkoord Bekske !

Oma-C

13 mei 2025, 20:12

Afbeelding

Goede avond allemaal en voor straks slaapwel :wink:

clive

14 mei 2025, 07:02

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren 2X geprobeerd, kon wel mijn tekst wel schrijven, maar die verdween naar de noorderzon. En ik had geen zin , noch de tijd het een derde keer te proberen.
Manlief en ik moesten om 04;45H al op, hij moest echt wel heel vroeg in BXL zijn.
Heb al een machine was ingestopt en de snijbloemen verzorgd. Ze allemaal een stukje korter gemaakt en vers water met product erin in de vaas gedaan. Als je dat 2X per week doet , heb je lang genot van jouw bloemetjes.

Moet namiddag naar de dierenarts bellen voor de uitslag van het DNA onderzoek. Heb al een kaarsje aangedaan :oops: .

Zo, het is al 07; 00H. Hoog tijd om mij te douchen.

Ik wens iedereen zonder uitzondering een prettige dag. Liefs.

Muddy Maddy

14 mei 2025, 08:12

Goede morgen seizoentjes,

Hebben jullie mijn afwezigheid opgemerkt? Nu ja, ik had dus computerproblemen en nu heb ik een nieuwe.
Tegenwoordig kost dat weer veel centen. :? Ach ja. Ventje is naar een concertje geweest van Ghostdivision. Heeft hun T-shirt gekocht. Goeie tribute band vond hij. Als hij maar plezier heeft. Blijft wel problemen hebben als hij zijn schermtijd en dat is dus ook Tv niet beperkt.

Verder gaat hij vandaag naar het containerpark. Gisteren aangetekende zendig gehad van Stad Brugge ivm die leegstand. Als het binnen 7 maand niet verkocht is, moeten ze alsnog betalen. Ja, ook in Brugge hebben ze centen nodig.

'T is een beetje wennen aan deze laptop. Ga straks even overleggen met ventje over dat word programma want dat is betalend. Wat niet? Verder ben ik blij met het goeie weer want de knoken laten zich minder voelen. Moest normaal maandag behandeld worden maar neen, ons moeder moet naar de bank. Dat gaat voor. En we wilden ook ons niet haasten. 't zal de laatste keer zijn dat ze die beheerder heeft want hij gaat met pensioen. En we wilden geen nieuwe.

Zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!