In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Hebben jullie mijn afwezigheid opgemerkt? Nu ja, ik had dus computerproblemen en nu heb ik een nieuwe.
Tegenwoordig kost dat weer veel centen.
Ach ja. Ventje is naar een concertje geweest van Ghostdivision. Heeft hun T-shirt gekocht. Goeie tribute band vond hij. Als hij maar plezier heeft. Blijft wel problemen hebben als hij zijn schermtijd en dat is dus ook Tv niet beperkt.
Verder gaat hij vandaag naar het containerpark. Gisteren aangetekende zendig gehad van Stad Brugge ivm die leegstand. Als het binnen 7 maand niet verkocht is, moeten ze alsnog betalen. Ja, ook in Brugge hebben ze centen nodig.
'T is een beetje wennen aan deze laptop. Ga straks even overleggen met ventje over dat word programma want dat is betalend. Wat niet? Verder ben ik blij met het goeie weer want de knoken laten zich minder voelen. Moest normaal maandag behandeld worden maar neen, ons moeder moet naar de bank. Dat gaat voor. En we wilden ook ons niet haasten. 't zal de laatste keer zijn dat ze die beheerder heeft want hij gaat met pensioen. En we wilden geen nieuwe.
Zo, Fijne dag seizoentjes
Hebben jullie mijn afwezigheid opgemerkt? Nu ja, ik had dus computerproblemen en nu heb ik een nieuwe.
Tegenwoordig kost dat weer veel centen.
Verder gaat hij vandaag naar het containerpark. Gisteren aangetekende zendig gehad van Stad Brugge ivm die leegstand. Als het binnen 7 maand niet verkocht is, moeten ze alsnog betalen. Ja, ook in Brugge hebben ze centen nodig.
'T is een beetje wennen aan deze laptop. Ga straks even overleggen met ventje over dat word programma want dat is betalend. Wat niet? Verder ben ik blij met het goeie weer want de knoken laten zich minder voelen. Moest normaal maandag behandeld worden maar neen, ons moeder moet naar de bank. Dat gaat voor. En we wilden ook ons niet haasten. 't zal de laatste keer zijn dat ze die beheerder heeft want hij gaat met pensioen. En we wilden geen nieuwe.
Zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Binnen en buiten.
Om 13 uur zou de extra twee uur hulp komen.
Komt ervan teveel te willen doen.
Geniet van het zonnetje.
Bekske overschot van gelijk.
En inderdaad patatten van den hof en grondwitloof veel lekkerder!
Ons moeder had zowat van alles in den hof staan.
Asperges, aardbeien, prei, bloemkool, wortelen, aardappelen, vroege en late, selder...
Mijn zus op haar stukje bij het appartement heeft ook alles vol legumen gezet.
Bloemen kan je niet opeten!
Om 13 uur zou de extra twee uur hulp komen.
Komt ervan teveel te willen doen.
Geniet van het zonnetje.
Bekske overschot van gelijk.
En inderdaad patatten van den hof en grondwitloof veel lekkerder!
Ons moeder had zowat van alles in den hof staan.
Asperges, aardbeien, prei, bloemkool, wortelen, aardappelen, vroege en late, selder...
Mijn zus op haar stukje bij het appartement heeft ook alles vol legumen gezet.
Bloemen kan je niet opeten!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeie namiddag iedereen,
Een mooie zonnige dag alweer
dat zijn we al goed gewoon, ik hoop
alleen als het een van de weken omslaat
dat dan de zomer niet voorbij zal zijn...
Nog en fijne dag verder en een gezellige avond...
Tot morgen, en sterkte aan wie ziek is of sukkelt
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goedemorgen alle seizoentjes,
De zon neemt even pauze vandaag....
Goed om de ramen een beurt te geven
die hangen alweer helemaal vol zand...
Fijne dag iedereen en sterkte aan hen die het kunnen gebruiken...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 15 mei 2025, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oef! Gehaald!
Om half acht word ik wakker van gerommel buiten.
Jeetje, geen water vanaf acht uur.
Vergeten emmers te vullen.
Moet nog douchen want naar de dokter vanmiddag.
Paniek.
Actie.
Emmers gevuld.
Thermos met heet water.
Waterkoker bij gevuld.
Gedoucht.
Naar toilet geweest.
En tot hiertoe nog altijd water.
Enfin ik ben goed wakker voor de moment.
Dat is niet echt een goed scenario om de dag te beginnen.
Hier is de hemel grijs en bewolkt.
Verder strijken dus waar de hulp gestopt is.
De valies beginnen klaar leggen
Morgen naar de les.
Overmorgen verjaardagsfeestje jongste kleinzoon.
Zondag laatste voorbereidingen.
Maandag weg.
Vakantie is fijn, maar vermoeiend.
Alle voorbereidingen.
Plus deze week heel gevuld met afspraken. Sommige al zes maand op voorhand vastgelegd ...
Ik span toch de kroon bij de gynaecoloog: Begin juni 2026!
Ik heb al een afspraak voor 2027 ook.
Geniet van de dag wat hij ook brengen mag!
Om half acht word ik wakker van gerommel buiten.
Jeetje, geen water vanaf acht uur.
Vergeten emmers te vullen.
Moet nog douchen want naar de dokter vanmiddag.
Paniek.
Actie.
Emmers gevuld.
Thermos met heet water.
Waterkoker bij gevuld.
Gedoucht.
Naar toilet geweest.
En tot hiertoe nog altijd water.
Enfin ik ben goed wakker voor de moment.
Dat is niet echt een goed scenario om de dag te beginnen.
Hier is de hemel grijs en bewolkt.
Verder strijken dus waar de hulp gestopt is.
De valies beginnen klaar leggen
Morgen naar de les.
Overmorgen verjaardagsfeestje jongste kleinzoon.
Zondag laatste voorbereidingen.
Maandag weg.
Vakantie is fijn, maar vermoeiend.
Alle voorbereidingen.
Plus deze week heel gevuld met afspraken. Sommige al zes maand op voorhand vastgelegd ...
Ik span toch de kroon bij de gynaecoloog: Begin juni 2026!
Ik heb al een afspraak voor 2027 ook.
Geniet van de dag wat hij ook brengen mag!
-
Helena: wat een hectische toestanden daar bij jou. Dat was gisteren hier het geval. Mijn simkaart van mijn gsm op de fritz. Gelukkig is het alleen dat maar.
Kaartje moet nu 24 uur in het toestel blijven voor het geactiveerd wordt. *zucht*
Ventje vind dat 't stad ons niets meer te bieden heeft. Laat dan maar. We zullen we online gaan. De toeristen kunnen hun gang gaan w.ant ook de actititeiten zeggen ons niets. Oostende voor anker bijvoorbeeld.
Maar ja.
En nu kunnen we wachten op de aankomende pakjes want de postbode is onderweg. We zullen we zien en horen. ( Lilly is bang van de bel) Ventje gaat pas tegen de middag boodschappen doen en we weten niet wat we gaan eten.
Fijne dag seizoentjes
Helena: wat een hectische toestanden daar bij jou. Dat was gisteren hier het geval. Mijn simkaart van mijn gsm op de fritz. Gelukkig is het alleen dat maar.
Kaartje moet nu 24 uur in het toestel blijven voor het geactiveerd wordt. *zucht*
Ventje vind dat 't stad ons niets meer te bieden heeft. Laat dan maar. We zullen we online gaan. De toeristen kunnen hun gang gaan w.ant ook de actititeiten zeggen ons niets. Oostende voor anker bijvoorbeeld.
Maar ja.
En nu kunnen we wachten op de aankomende pakjes want de postbode is onderweg. We zullen we zien en horen. ( Lilly is bang van de bel) Ventje gaat pas tegen de middag boodschappen doen en we weten niet wat we gaan eten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
stokroos - Lid geworden op: 15 feb 2025, 10:51
Hier ook inpakken geblazen want zaterdag gaan we nog eens voor een week weg. Plezant genoeg dus. Maar we beginnen ons zo wat af te vragen hoe lang we dat nog gaan kunnen. Enfin, zeker niet op voorhand zeuren, we zien wel. De kreupele helpt de blinde... is dat niet zo'n gezegde ? Blind zijn we nog niet maar kreupel allebei. Dus voettochten zijn uitgesloten.
Clive weer afwezig....hopelijk niets ernstigs.
Dames en honden, hou jullie goed. Ons hondje had vanmorgen 2 teken...
Clive weer afwezig....hopelijk niets ernstigs.
Dames en honden, hou jullie goed. Ons hondje had vanmorgen 2 teken...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: op de Dijle hebben we niet gevaren. Manlief wordt ziek op een boot. Maar verder hebben we alle bezienswaardigheden gezien.
Nu pas is de zon beginnen schijnen, de ganse voormiddag bewolkt. Gisterenavond vond ik het maar koud met die wind.
Stokroos: het is het seizoen van de teken. Spaanse woef heeft er ook al 2 gehad, maar is nu behandeld met Frontline. Volgens DA zijn er al honden waarbij Frontline niet meer helpt, dat die teken daar tegen kunnen.
Voor vanavond staat er zalmlasagne op de menu, voor morgen ook. En misschien eens soep maken, is ook al even geleden. Na een tijdje begin ik dat te missen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Ai, al teken, dan moet ik ook weer gaan opletten.
Frontline for mensen zal wel niet bestaan zeker?
Mijn buurvrouwtje is heel bedreven in het verwijderen van teken.
Anjelier ook op de toren geklommen?
Frontline for mensen zal wel niet bestaan zeker?
Mijn buurvrouwtje is heel bedreven in het verwijderen van teken.
Anjelier ook op de toren geklommen?
-
Mijn brein wilde weer niet stoppen met praten, dus maar opgestaan. Eerst een werkje in de badkamer gedaan dat al lang gedaan moest zijn. Dan weer een even in bed maar nu op dus.
Wat staat er vandaag op het programma. Er komt een koerier en ventje moet om zijn overloopbril die hij alleen in huis aan moet. (tv kijken en lezen, tablet/telefoon)
Ik ga "proberen" hier effe te moppen.
Morgen komen ze isoleren en vanaf Dinsdag poetsen van boven naar beneden en dan weer alles op zolder.
Vandaag Frank ook effe proberen te contacteren want die moest een afspraak verzetten en is 't vergeten.
Helena: helaas geen frontline tegen teken voor mensen. Wij moeten dat met een pincet doen. Er zal we ergens op het www staan hoe je met een oude remedie vermijd dat die teken bij jou gaan hangen.
Oma C: Hopelijk beter weer vandaag.
Fijne dag verder seizoentjes
Mijn brein wilde weer niet stoppen met praten, dus maar opgestaan. Eerst een werkje in de badkamer gedaan dat al lang gedaan moest zijn. Dan weer een even in bed maar nu op dus.
Wat staat er vandaag op het programma. Er komt een koerier en ventje moet om zijn overloopbril die hij alleen in huis aan moet. (tv kijken en lezen, tablet/telefoon)
Ik ga "proberen" hier effe te moppen.
Morgen komen ze isoleren en vanaf Dinsdag poetsen van boven naar beneden en dan weer alles op zolder.
Vandaag Frank ook effe proberen te contacteren want die moest een afspraak verzetten en is 't vergeten.
Helena: helaas geen frontline tegen teken voor mensen. Wij moeten dat met een pincet doen. Er zal we ergens op het www staan hoe je met een oude remedie vermijd dat die teken bij jou gaan hangen.
Oma C: Hopelijk beter weer vandaag.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-

Een zonnige vrijdagmorgen allemaal
Nog even wat poetswerk en dan komt
de voetenverzorgster, 't zal weer deugd doen
en dan 'op' naar het weekend,
Geniet van wat kan en mag!.... tot........
M-M ik ben tevreden met het weer
maar we hebben dringend water nodig....
Straks worden we op rantsoen gezet...
Goede moed aan de zieken....