In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

wens iedereen die op verlof ga het beste toe .Ik heb nog nooit op verlof geweest .Of telt dat mijn verlof was regelmatig even in ziekenhuis .Ik hoorde vroeger als ik klein was regelmatig iemand zeggen we gaan op vakantie .Mijn vader zei dan weet je we zullen zorgen dat je ook op vakantie ga en hij zetten iets in mekaar op zolder .Dan zei hij nu kun je op school zeggen dat je naar zolder geweest ben maar niet erbij zeggen dat het hier thuis is .
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: de Sint-Romboutstoren hebben we niet beklommen. Een beetje te hoog, meer dan 500 trappen. Wel binnenin de kerk bewondert, is mooi.
Voor die teken: als ik in de tuin werk, bescherm ik mezelf met lange mouwen en mijn lange broek in mijn kousen steken. Die tip wordt ook gegeven als je gaat wandelen. Verder een beetje opletten. Niet in het hoge gras lopen . Maar ondanks deze tips kun je het nog hebben.
De bange kippen durven eindelijk buiten lopen. Dat heeft meer dan 2 weken geduurd.
Denk dat ze het nu buiten plezanter vinden dan binnen.
Toen ik maandag ging wandelen met vrouwengroepje, zagen we onderweg in een tuin kippen dood liggen. Waarschijnlijk is de vos daar gepasseerd , en had de eigenaar het nog niet opgemerkt.
Hier in de buurt zijn ook al van die witte ganzen dood gebeten. Wist niet dat een vos die ook pakte. Want die ganzen zijn wel een flink stuk groter dan een kip , en maken bovendien toch veel lawaai.
Tot morgen, iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Amai straffe vos! Ik ga nooit fietsen langs een bepaalde dijk van de vaart.
Daar lopen ganzen los en die blazen en zijn kwaad als je daar voorbij rijdt. Mij niet gezien.
Hier hebben ze lang geen kippen meer gehouden in de buurt.
Vos en marter waren heel hongerig.
Nu heeft er toch weer iemand kippen en een haan.
Die haan dat is ook weer maar zolang die zijn snavel houdt.
Er is een buur allergisch aan hanengekraai op alle uren van de dag en nacht.
Het systeem Anjelier tegen teken pas ik ook toe, maar desondanks heb ik dat rap vlaggen.
Vroeger ook veel last van gehad.
Ziekte van Lyme is nagekeken: geen sporen van terug bevinden in het bloed.
Gisteren een lange telefoon gehad met de jongste.
Zo ziek als hij was is hij toch nog naar het werk gegaan.
Gezien hij een toelichting moest geven voor 250 man en dat niemand dat kon in zijn plaats.
Hij heeft wel aangegeven dat de maat nu ongeveer vol is.
Ik vind dat een beetje erover dat dokters altijd maar voor veertien dagen een briefje schrijven.
Zo is het nooit de moeite een vervanger in te werken.
Moeten de collega's de werkload van de zieke overnemen.
Er zijn toch nog lacunes in ons gezondheidsbeleid me dunkt.
Met dees regering egoïsten zal he niet beter worden.
Voila was twee roept dat hij gedaan is.
Ik zal hem eens gaan ophangen.
Prettige dga nog verder.
Daar lopen ganzen los en die blazen en zijn kwaad als je daar voorbij rijdt. Mij niet gezien.
Hier hebben ze lang geen kippen meer gehouden in de buurt.
Vos en marter waren heel hongerig.
Nu heeft er toch weer iemand kippen en een haan.
Die haan dat is ook weer maar zolang die zijn snavel houdt.
Er is een buur allergisch aan hanengekraai op alle uren van de dag en nacht.
Het systeem Anjelier tegen teken pas ik ook toe, maar desondanks heb ik dat rap vlaggen.
Vroeger ook veel last van gehad.
Ziekte van Lyme is nagekeken: geen sporen van terug bevinden in het bloed.
Gisteren een lange telefoon gehad met de jongste.
Zo ziek als hij was is hij toch nog naar het werk gegaan.
Gezien hij een toelichting moest geven voor 250 man en dat niemand dat kon in zijn plaats.
Hij heeft wel aangegeven dat de maat nu ongeveer vol is.
Ik vind dat een beetje erover dat dokters altijd maar voor veertien dagen een briefje schrijven.
Zo is het nooit de moeite een vervanger in te werken.
Moeten de collega's de werkload van de zieke overnemen.
Er zijn toch nog lacunes in ons gezondheidsbeleid me dunkt.
Met dees regering egoïsten zal he niet beter worden.
Voila was twee roept dat hij gedaan is.
Ik zal hem eens gaan ophangen.
Prettige dga nog verder.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Straks om 8 u komen ze voor de isolatie. Dan kan alles weer de zolder op.
Gisteren het hier eindelijk voor elkaar gekregen te moppen. In stukjes en beetjes maar je ziet toch dat het gedaan is. Daarna nog een keer geswiffered ook want toch... De steelstofzuiger kan ik nl niet gebruiken als ventje in bed ligt hè? ( en het 6 u in de ochtend is.) De nieuwe collectie van Tendresse komt in Juli aan en ruim op tijd voor de trouw. An heeft haar nummer doorgeven. Ze zal trouwens foto's van de nieuwe collecties sturen als er iets bij zit in mijn kleuren pallet.
Ventje voelt zich goed met die lees/Tv bril. Teken dat hij het nodig heeft. Afspraak met Frank zal wel heel nipt zijn: moet eerst naar de kapster. Daarna direct vertrekken. Ventje is getagd op FB. De old skool rockers staan op de foto in de B-52. Een cafeeke en met een zaaltje. Nog nooit geweest en ik ga oordoppen moeten aandoen dan. Op 6 juni is ventje een heel dag weg en zou dan aan buurvrouw vragen om op prospectie te gaan zonder ventje. Das 'n zaterdag. Heb ik dan ook iets aan m'n dag. En anders zeur ik iemand anders aan zijn/haar hoofd.
Nu ik geen word programma heb , tik ik op het kladblok. We gaan toch 'n keer serieus gaan nadenken of we 20 euro per maand willen uitgeven. Ik zie dat er iemand staat te staren. Jaja, hij heeft weer honger. Het vreemde was dat de korrelpot gisteren helemaal door alle 2 is leeg gegeten. ( En ook al had ze 'n haar bal? Haar abdijkaas liet ze niet liggen ons Lilly) Ik ga kijken voor his lordship en een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Straks om 8 u komen ze voor de isolatie. Dan kan alles weer de zolder op.
Ventje voelt zich goed met die lees/Tv bril. Teken dat hij het nodig heeft. Afspraak met Frank zal wel heel nipt zijn: moet eerst naar de kapster. Daarna direct vertrekken. Ventje is getagd op FB. De old skool rockers staan op de foto in de B-52. Een cafeeke en met een zaaltje. Nog nooit geweest en ik ga oordoppen moeten aandoen dan. Op 6 juni is ventje een heel dag weg en zou dan aan buurvrouw vragen om op prospectie te gaan zonder ventje. Das 'n zaterdag. Heb ik dan ook iets aan m'n dag. En anders zeur ik iemand anders aan zijn/haar hoofd.
Nu ik geen word programma heb , tik ik op het kladblok. We gaan toch 'n keer serieus gaan nadenken of we 20 euro per maand willen uitgeven. Ik zie dat er iemand staat te staren. Jaja, hij heeft weer honger. Het vreemde was dat de korrelpot gisteren helemaal door alle 2 is leeg gegeten. ( En ook al had ze 'n haar bal? Haar abdijkaas liet ze niet liggen ons Lilly) Ik ga kijken voor his lordship en een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Het wordt weer een mooie dag, geniet ervan
ik ga mijn wasje buiten hangen....
en mijn volkoren broodje bakt,
seffens nog de dagelijkse huistaken
en het is weer weekend...
M-M ik heb nog nooit gehoord dat je voor Word
moet betalen, ik gebruik dat dagelijks, zoals nu
en vind dat heel raar...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen.
Veel te doen vandaag.
Eerst nog een was ophangen die ik gisteren in de machine vergeten was.
Ondanks de wind droogde het toch niet zo fameus gisteren.
Dan fietsbatterij opladen.
Heb nog maar drie kilometer.
Dan de wassen afwerken en valies deftig beginnen inpakken.
Het meeste ligt klaar.
En dat allemaal voor vier dagen...
Dus volgende week geen berichtjes van mij.
Via telefoon is dat niet te doen seniorennet.
Geniet van het mooie weer.
Ik ga eraan beginnen.
Veel te doen vandaag.
Eerst nog een was ophangen die ik gisteren in de machine vergeten was.
Ondanks de wind droogde het toch niet zo fameus gisteren.
Dan fietsbatterij opladen.
Heb nog maar drie kilometer.
Dan de wassen afwerken en valies deftig beginnen inpakken.
Het meeste ligt klaar.
En dat allemaal voor vier dagen...
Dus volgende week geen berichtjes van mij.
Via telefoon is dat niet te doen seniorennet.
Geniet van het mooie weer.
Ik ga eraan beginnen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: goede reis. En ja, er komt wat bij kijken vooraleer je kan vertrekken.
Ik vergeet altijd iets als ik op reis ga. Vorig weekend was het mijn kam die ik vergeten was. Dat ontdek je dan s' morgens als je dat nodig hebt. Heb dan maar met mijn vingers door mijn haar geweest tot het redelijk was. Vroeg aan manlief of het goed was en die zei: wel een beetje wild maar ça va
Heb hier het rijk voor mij alleen. Manlief is al sinds deze ochtend bij zoon voor een karweitje. Wanneer die thuiskomt , weet ik niet.
Het is bewolkt met af en toe een beetje zon en soms flink wat wind. Ben met de fiets naar de bakker gereden, wel goed ingeduffeld. Op de fiets is het altijd kouder.
Tot morgen, allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen,
Hier ook kruipt de zon af en toe weg
en de wind is soms ambetant, die droogt ook veel uit
Maar mijn was is droog en beetje strijk opgeruimd,
Mijn broodje is gebakken, ik heb de dagelijkse
huistaken gedaan, wc, badkamer zoals elke dag en geswifferd overal
Nu nog de updates van Windows bijwerken
dan nog wat koers kijken, de giro d'Italia... terwijl ik rust
Dus eigenlijk nog een drukke dag gehad tot hiertoe
Maar ja wat moet dat moet en dan kan alles er weer efkes tegen
Nog een fijn weekend iedereen, en maak er het beste van,
dat ga ik ook doen...
Hier ook kruipt de zon af en toe weg
en de wind is soms ambetant, die droogt ook veel uit
Maar mijn was is droog en beetje strijk opgeruimd,
Mijn broodje is gebakken, ik heb de dagelijkse
huistaken gedaan, wc, badkamer zoals elke dag en geswifferd overal
Nu nog de updates van Windows bijwerken
dan nog wat koers kijken, de giro d'Italia... terwijl ik rust
Dus eigenlijk nog een drukke dag gehad tot hiertoe
Maar ja wat moet dat moet en dan kan alles er weer efkes tegen
Nog een fijn weekend iedereen, en maak er het beste van,
dat ga ik ook doen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Deel 1 van 't dak is gedaan. De voorkant, voor de achterkant gaan ze bellen.
Had toch gehoopt dat het allemaal gedaan ging zijn want Lilly was bang. Maar ja, niet afgewerkt? Moeten we de rekening niet betalen toch?
Vandaag afhaalkip.
Gimly kwam eten vragen en stond met een vol teljoor. Vannacht heeft die nogal gesjeesd boven op de zolder aan de voorkant. 't was leuk zo rennen en luidkeels aan de velux miauwen. Lilly bleef liggen en dacht: zot!.
Wij ook.
Oma C :de dag vandaag zit word er niet langer gratis op. 4 jaar geleden kreeg je een pakket en dat activeerde je. Nu payare. 1 maang gratis ja. Daarna uw kreditkaart bovenhalen. Maar heel die crash heeft mijn zin om te schrijven weg gepakt. Laat staan dat een ik ooit een uitgever vind. Ze publiceren in eigen beheer ja, dat doe ik niet. Laatst een boek gelezen dat prijzen gewonnen had en aan het eind zei ik tegen ventje: wat voor rommel hebben ze hier gedrukt? Echt. Dan kunnen ze mijn rommel ook drukken.
Moeder was weer op dreef. Nu maandag gaan we naar de bank haar zaken afsluiten. Maar de week erop moet ik naar de kapster en naar Frank dus ik kan niet komen. En dat stond haar niet aan. Ik zou dus van de kapster direct mijn haar moeten komen tonen? Dat kan niet. We gaan ons moeten haasten om er op tijd te zijn! Maar dat duurt toch niet lang? zei ze. Ja, ik, let nooit op de tijd hoe lang ze eraan zitten. Een half uur?
Zie daar: meneer met honger en een vol teljoor gaat toch korrels gaan eten. Ja, zeg. Die kat is al bedorven.
Maandag vermoed ik, komen ze met 7 kaarsen op batterijen aan. In het grijs. In de winter is dat hier echt donker. En zeker nu. 't zijn verschillende hoogtes en er zit een afstandsbediening bij. Ventje wil zulke kaarsen op de etagere als die zwarte zetel hier eindelijk gaat staan. Hij wil ook een plank vol whisky maar de flessen raken eerder leeg dan ze er blijven staan.
Gisteren een slechte dag. Ik zit niet goed in mijn vel en zaffranax helpt niet echt.
Maar een straaltje zon vandaag en ik zou me al 100 % beter voelen.
Fijne dag seizoentjes
Deel 1 van 't dak is gedaan. De voorkant, voor de achterkant gaan ze bellen.
Vandaag afhaalkip.
Gimly kwam eten vragen en stond met een vol teljoor. Vannacht heeft die nogal gesjeesd boven op de zolder aan de voorkant. 't was leuk zo rennen en luidkeels aan de velux miauwen. Lilly bleef liggen en dacht: zot!.
Wij ook.
Oma C :de dag vandaag zit word er niet langer gratis op. 4 jaar geleden kreeg je een pakket en dat activeerde je. Nu payare. 1 maang gratis ja. Daarna uw kreditkaart bovenhalen. Maar heel die crash heeft mijn zin om te schrijven weg gepakt. Laat staan dat een ik ooit een uitgever vind. Ze publiceren in eigen beheer ja, dat doe ik niet. Laatst een boek gelezen dat prijzen gewonnen had en aan het eind zei ik tegen ventje: wat voor rommel hebben ze hier gedrukt? Echt. Dan kunnen ze mijn rommel ook drukken.
Moeder was weer op dreef. Nu maandag gaan we naar de bank haar zaken afsluiten. Maar de week erop moet ik naar de kapster en naar Frank dus ik kan niet komen. En dat stond haar niet aan. Ik zou dus van de kapster direct mijn haar moeten komen tonen? Dat kan niet. We gaan ons moeten haasten om er op tijd te zijn! Maar dat duurt toch niet lang? zei ze. Ja, ik, let nooit op de tijd hoe lang ze eraan zitten. Een half uur?
Zie daar: meneer met honger en een vol teljoor gaat toch korrels gaan eten. Ja, zeg. Die kat is al bedorven.
Maandag vermoed ik, komen ze met 7 kaarsen op batterijen aan. In het grijs. In de winter is dat hier echt donker. En zeker nu. 't zijn verschillende hoogtes en er zit een afstandsbediening bij. Ventje wil zulke kaarsen op de etagere als die zwarte zetel hier eindelijk gaat staan. Hij wil ook een plank vol whisky maar de flessen raken eerder leeg dan ze er blijven staan.
Gisteren een slechte dag. Ik zit niet goed in mijn vel en zaffranax helpt niet echt.
Maar een straaltje zon vandaag en ik zou me al 100 % beter voelen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!