Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 jun 2025, 14:07

Fred1950 schreef:
02 jun 2025, 12:39
Wil. schreef:
02 jun 2025, 12:20
Zelf al gemuteerd, Fred? Volgens mij ben je er niet op vooruitgegaan. Ik heb hier een lijstje liggen met ... :lol:
Ik ben in zoverre gemuteerd dat ik niet hiërarchisch bewust denk , ik denk niet binnen een gezagspiramide. Dat spaart me veel gebruik van hersencellen die ik voor een ander doeleinde dan kan gebruiken. :D
Je komt geregeld hersencellen tekort, heb ik al gemerkt ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

02 jun 2025, 14:20

voorn schreef:
02 jun 2025, 13:41
Hoe zijn die vrachtwagens met drones over de grens geraakt.?
Het lijkt er meer op dat ze in Rusland zelf gemaakt zijn.
Maar dan???door wie.
Gepikte gevallen uit Kursk met nummerplaten en al , of oude Russische kramieken van 30 jaar geleden. Oerkraïners maken immers zelf geen vrachtwagens ( voor zover ik weet ). Ergens stiekem over een onbewaakte grens geraken zal ook geen probleem geweest zijn. Die drones moeten wel ter plaatse bediend zijn geweest vanuit één of andere personenwagen of wagens. Men kan die niet vanuit Oekraïne bestuurd hebben , die hebben daarvoor de ontvangers niet aan boord. Het zou zelfs via satelliet moeten gebeuren wegens de lange afstand tot Irkutsk, en dat kan ik moeilijk aannemen ... Het zijn immers geen lange afstandsdrones , maar wel van die helicopter dingetjes met een viertal horizontale schroeven. Onze politiediensten gebruiken ook dergelijke gevallen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 jun 2025, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

02 jun 2025, 15:22

HLN:
Amerikaanse oud-generaal onthult welk Europees land volgens hem als volgende aangevallen zal worden door Poetin

David Petraeus - een voormalig Amerikaans generaal en directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA - heeft in een gesprek met de invloedrijke conservatieve denktank Policy Exchange onthuld welk Europees land volgens hem het volgende is op de ‘hitlist’ van de Russische president Vladimir Poetin, eenmaal die klaar is met Oekraïne.

https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... a1102b883/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

02 jun 2025, 16:34

Die oudjes uit de Koude Oorlog weten dat allemaal uiteraard beter dan Poetin zelf. :lol:

1. Poetin komt niet "klaar" met Oekraïne , tenzij met een stabiele vrede waarna verkiezingen volgen in Oekraïne zelf. En dat conflict kan nog jaren aanslepen als Zelensky die bezette gebieden niet wil afgeven. Er zal bij verkiezingen terug een Russisch gezinde regering in Oekraïne moeten komen , zoniet blijft de lont smeulen.

2. Landen die Poetin in het vizier "zou" kunnen nemen zijn al NAVO landen. Daar gaat hij niet aan beginnen wegens NAVO artikel 5.

Die oudjes denken alleen maar als kinderen aan oorlogsspelletjes :) , die hebben geen voeling meer met de werkelijkheid. Het enige waarvoor ik vrees is dat de Russen een kamikaze oorlog met atoomwapens gaan starten als ze aan het verdrinken zijn van ellende.

Wil.

02 jun 2025, 17:31

Fred suggereert dat hij 'voeling heeft met de werkelijkheid' :D

Uit dat krantenartikel:

Poetin zou terug willen naar de grenzen van de vroegere Sovjet-Unie. “Toen hem ooit gevraagd werd wat de ergste geopolitieke catastrofe van de 20ste eeuw was, had hij kunnen kiezen voor Wereldoorlog I, Wereldoorlog II of de Grote Depressie”, aldus Petraeus. “Maar zijn antwoord was: het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Dat geeft inzicht in zijn met wrok gevulde, op wraak gerichte pogingen om de bestaande internationale grenzen en orde te veranderen.”

Helemaal in lijn met wat ik al meermaals heb aangegeven.

Fred1950

02 jun 2025, 17:51

Wil. schreef:
02 jun 2025, 17:31
Fred suggereert dat hij 'voeling heeft met de werkelijkheid' :D

Uit dat krantenartikel:

Poetin zou terug willen naar de grenzen van de vroegere Sovjet-Unie. “Toen hem ooit gevraagd werd wat de ergste geopolitieke catastrofe van de 20ste eeuw was, had hij kunnen kiezen voor Wereldoorlog I, Wereldoorlog II of de Grote Depressie”, aldus Petraeus. “Maar zijn antwoord was: het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Dat geeft inzicht in zijn met wrok gevulde, op wraak gerichte pogingen om de bestaande internationale grenzen en orde te veranderen.”

Helemaal in lijn met wat ik al meermaals heb aangegeven.
So what ... dat is Poetin zijn mening. Bewijst dat dan ook dat hij die grenzen kan of wil herstellen ? In de plaats van Poetin had ik hetzelfde geantwoord , juist omwille van de instabiliteit die dat in al die voormalige republieken heeft veroorzaakt. Het is een nuchter en beschouwend antwoord dat niets met nostalgie of wrok te maken heeft. Wie er anders over denkt is verre van gemuteerd naar een hogere levensvorm. :lol:

p.s.
Fred1950 schreef:
02 jun 2025, 12:39
..... namelijk mentale identieke ooghoogte houden en aanpassing aan , en inleving in het denkpatroon van een niet-gemuteerde. :twisted:
Ik hoef niet veel blabla te horen om te weten hoe iemand denkt en redeneert. Dat is een "gave" die jij als uitermate concrete denker niet bezit.

Wil.

02 jun 2025, 18:43

:lol: :lol: :lol: :lol:

't Is om dergelijke reacties op mijn postings zoals hierboven (van begin tot einde) dat ik hier blijf komen reageren.
Er is nog veel beschavingswerk te doen :lol:

voorn

02 jun 2025, 18:58

En hoe gaat Poetin die droom waar maken?
Hij kan toch niet overal binnen vallen.

Wil.

02 jun 2025, 19:03

Vanmorgen kon je hier nog lezen:
Poetin denkt in decennia, hoewel hij er zelf wellicht nog slechts een paar te gaan heeft, maar hij zet in gang wat door zijn opvolgers moet afgewerkt worden.

Wil.

02 jun 2025, 19:04

Zeg, Freddie, heb je ondertussen al uitgevogeld hoeveel vliegtuigen gisteren om zeep zijn t.g.v. de drone-aanvallen van de Oekraïners?

Wil.

02 jun 2025, 19:36

Afbeelding

8)

Fred1950

02 jun 2025, 19:48

Wil. schreef:
Zeg, Freddie, heb je ondertussen al uitgevogeld hoeveel vliegtuigen gisteren om zeep zijn t.g.v. de drone-aanvallen van de Oekraïners?
Ik heb dat reeds gemeld. Blader gewoon wat terug ...

Denkt Poetin in decennia ? Hoeveel decennia heeft die nog te leven om dat "Groot Russisch Rijk" van destijds te verwezelijken. Je maakt jezelf toch echt belachelijk , beste man .. En welke opvolger denkt ook over dergelijk groots rijk ?

boeffer

02 jun 2025, 22:15

Iemand zal wel personen in de UA drone shows aangeleerd hebben. Ook om geen botsingen onderling te maken https://www.youtube.com/watch?v=BJy0kzwXYiA
Gestuurd evtl door die Starlink satellieten: https://eenvandaag.avrotros.nl/artikele ... log-155065
"Er zijn er inmiddels zo'n achtduizend satellieten en ze zitten in een relatief lage baan boven de aarde op zo'n 550 kilometer. Ze maken verbinding met elkaar en kunnen communicatie opzetten, zoals radioverkeer overnemen", legt Bolder uit over de satellieten die het Oekraïense leger op dit moment nog kan gebruiken.

En juist omdat ze in een lage baan om de aarde zitten, is daar weinig tijdverlies in het versturen van berichten. "Ze vliegen met 27.000 kilometer per uur om de aarde heen. Het zijn er zoveel, er is altijd wel een binnen bereik om contact mee te maken."
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

02 jun 2025, 23:08

Fred1950 schreef:
02 jun 2025, 19:48
Wil. schreef:

Denkt Poetin in decennia ? Hoeveel decennia heeft die nog te leven om dat "Groot Russisch Rijk" van destijds te verwezelijken. Je maakt jezelf toch echt belachelijk , beste man .. En welke opvolger denkt ook over dergelijk groots rijk?
Ja, hoe kon ik zo stom zijn? Als we dat doortrekken, dan zou je zelfs iemand kunnen verzinnen die van een duizendjarig rijk droomt, hé? Echt belachelijk

Wil.

02 jun 2025, 23:12

Fred1950 schreef:
02 jun 2025, 08:38
Wil. schreef:
01 jun 2025, 23:56
...
Er zijn 4 vliegvelden (volgens een andere bron zelfs 5) gelijktijdig bestookt met honderden drones. Dit was de kostelijkste dag in de hele 'speciale militaire operatie' van één week die nu al 3 jaar en een kwart aan de gang is.

Ge hebt gelijk volgens VRT laat : 5 vliegvelden en 40 vliegtuigen. Dat zal wel UA info zijn die ik dus helemaal niet meer vertrouw.

Daarom mijn vraag: heb je het nu al uitgevist via 'goed ingelichte bron' - zoals het Russisch agentschap Tass bv. ? :lol:
Vandaar dat lekker puntje: om nog eens aan te zuigen, kadee 8)