welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 jun 2025, 10:14

Veel sterkte Bekske in deze voor jou moeilijke tijd...
Mijn kaars brandt voor beterschap... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

07 jun 2025, 11:39

Afbeelding
na een nacht piekeren wat niet help maar ja de piekermolen maak overuren nu .De huisarts wist gisteren dat de mensen dat ook kunnen krijgen .Het pilletje dat ik nu moet geven aan luna is ook voor mensen .Nu afwachten als de dierenarts de andere medicijnen ga brengen gisteren heeft ze eindelijk een beetje meer geeten was wel iets dat ze heel graag eet .Kippenhaasjes afgekookt met een bouillon blokje erbij zodat het meer smaakt geeft .Ondanks ze nog niet halfweg mee kan stappen staat ze aan de deur paraat om mee op stap te gaan .De buurman hou de twee anderen vast aan de leiband vooral eentje die trek enorm als ze iets ziet .Ik duw de buggy voort dat is een steun voor mij .maar als luna er in ligt help de buurman me om de stoep op en af te gaan .Ze heeft weinig belangstelling zeker als ze in de buggy ligt .Het grootste deel van de dag ligt ze in de manden er staan er vier waar ze keuze genoeg heeft .Heb de gevleugelde hun hok proper gemaakt eten gegeven .Ook verswater voor hun badje en drinken .Dat voor drinken word iedere dag ververst badje om de twee dagen .Nu hebben ze een stukje sla gekregen vooral eentje is er verzot op .Nu rusten met het boekje van nieuw wasmachine .Zodat ik eigenlijk het an werk kan zetten want nu heb ik meer was dan anders maar er komen genoeg dagenaan om te zorgen dat alles proper en netjes in de kast kan .Ben enorm tevreden over het kookfornuis alsook over de combi vriezer frigo .Evenals de microgolfoven het was wel een grote aankoop dat vele euros kosten .Maar nu zal ik ook minder elektriek verbruiken .Wist zelfs niet dat het wasmachine de was weegt voordat het gaat wassen zodat het weet hoeveel water en elektriek dat het verbruik .Vroeger jaren was dat een wasmachine waar je warm water enz in moest doen .Dan met een darm laten leeglopen met de hand spoelen dan in een droogzwierder om drrog te zwieren en nu is er geen werk aan meer dan alleen op hangen .Zo ik wens jullie een fijn ggezellig weekend d.toe groetje

krakje

07 jun 2025, 20:28

naar de kine gaan is gedaan, ze kunnen me niet verder helpen,
dus zal ik zelf met gewone bewegingen het verder moeten doen,
gisteren niet veel gedaan, beetje was en voor eten gezorgd voor 5 man,
en de hele avond mee film gezien met de tieners en hun papa,
hier vandaag meer geregend als de zon scheen en veel wind,
zonen en tieners zijn gaan eten ten voordelen van die zaal
is aan een grondige renovatie toe,
ik bij onze oude hond gebleven is niet meer graag alleen,
dus ga ik morgen eten met wie er mee gaat,
verder niks nieuws, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

08 jun 2025, 10:16

Afbeelding

Goedemorgen iedereen :wink:
Aangename pinksterdagen ondanks de hoognodige regen....
Maar die was voorspeld, dus spelen we zelf voor zonnetje
(althans ik "probeer" het) :roll:

Ik geraakte weer niet binnen en als ik al eens even binnengeraakte
moest ik steeds weer aanmelden wat ook niet lukte :twisted:
Nu ben ik eindelijk binnengeraakt en is alles weer reclame boven
en onder de pagina, ondanks we hier al vanalles geprobeerd hebben
om dat weg te krijgen, ik wordt het stilaan echt beu.... :x
het is al zo lang bezig (sorry voor mijn geklaag) :oops:

Ik wens allen een fijn lang weekend en beterschap
aan al wie het kan gebruiken, en veel sterkte!

Bekske

08 jun 2025, 11:14

Afbeelding
ik ben ook al uren bezig om iets te plaatsen reklame heb ik niet maar ik gebruik firefox als programma.Gisteren twee machines gewassen was eerst even zoeken hoe het werkte om de deur te openen enz.Nu ga ik terug een machine draaien want ja ik heb nu meer was doordat ik een tijdje zonder machine gezeten heb .HAd wel genoeg kleren om aan te doen maar werd tijd een geluk dat ik zoveel heb ondanks het al wel enkele jaren oud is mijn kleding .Dus nu terug een machine vullen .BEN blij dat ik een manier gevonden heb om luna haar medicijn te geven het is nog niet dat medicijn wat ze echt nodig heeft .Pas dinsdag zal de dierenarts het brengen .Heb geen vervoer en wil de buur ook niet teveel belasten hij doet al zoveel voor mij .Zoals de tuin onderhouden ,dagelijks blokje rond .Dan nog regelmatig hier in huis iets doen wat ik zelf niet kandoen .Nu ging hij nog lampen vervangen om minder elektriek te verbruiken .Ben hem enorm dank baar voor wat hij allemaal doet .Niet alleen genieten van dagelijkse blokje rond maar ik ook zo heb ik toch iemand gezien en een praatje gemaakt .Kinesist komt wel twee keer per week .De huisarts om de 14 dagen .En dat is al bezoek dat ik heb in feite .Ja nu zal ik de dierenarts ook meer zien .Af en toe even naar de markt het vrijdags maar dan ben ik meestal al op een uur terug .Voel me niet veilig tussen vele mensen .Dus als ik naar de markt ga is het snel gewoon wat ik nodig heb en terug .Nu worden er boodschappen wekelijks geleverd maar die zetten de boodschappen af snel betalen en weg zijn ze .Die hebben geen tijd om een praatje te maken .Vrienden heb ik nooit gehad door omstandigheden ENZ .Waar ik liever niks over zeg afijn ja op vakantie gaan heb ik nooit gedaan .Zelfs als ik jong was bleef ik in weekend thuis .Heb me nog nooit verveeld was altijd met iets bezig .En nu nog ben met heteen en ander bezig .HOPSAKEE DIT POSTEN EN MACHINE AAN WERK ZETTEN .Geniet jullie maar van jullie dag groetje

Bekske

09 jun 2025, 08:55

Afbeelding
na een slaaploze nacht zijn we er weer .Een nacht met enorme pijn waardoor ik niet wist hoe liggen .Nu even op de tanden bijten en nog de wasmachine in werking zetten .Ben er bijna door nog even en alles ligt dan fris weer weg .Geniet van jullie dag groetje ben superblij met nieuwe wasmachine is enorm stil

krakje

09 jun 2025, 20:11

de zon scheen redelijk goed al vond ik het toch beetje fris,
de tieners zijn terug naar hun mama,
dus heb ik al een paar machines was gedraaid,
en tussen door beetje orde gemaakt in huis,

een vraagje, ik mag geen koffie, thee en al de rest niet meer drinken
alleen water, ik heb graag iets warm bij een sneetje brood,
wat zou ik kunnen gebruiken, zit met een beetje ontstoken lever en galgkanalen,
graag een paar tips, op voorhand dank u, grtjs Krakje,

bekske ik had de eerste keer dat ik machine gebruikte moeten zoeken hoe dit werkt en open doen,
blij dat bij jou weer alles van machines werkt zo kun je een paar jaar verder,
zo als je schrijft heb je een schat van een buurman, je hondje zal wel beteren
maar je zult ook geduld moeten hebben hij is te ziek geweest,
geniet van alles terwijl je nog kunt en wat hulp hebt,

Afbeelding

Bekske

10 jun 2025, 08:41

Afbeelding
Gisteren de hondenspullen gewassen zodat ze terug proper liggen zowel in de mand als op de grond .Heb een paar tapijtjes gekocht waar ze graag op liggen en die kunnen in de machine om te wassen .ZE LIGGEN LIEVER DAAROP DAN OP DE GROTE TAPIJT .Nu afwachten wanneer de dierenarts de medicijnen ga brengen .OOK VANdaag huishouden werkjes doen nog een paar kasten op orde zetten ook .Want doordat de frigo in keuken weg is moest ik plaats maken voor het geen op de frogo stond daardoor moet ik weer alles anders zetten .Alsook de vloer dweilen want ik heb de viervoeters niet geleerd om pootjes te vegen .Afijn ja nog naar de apotheker moet ik ook gaan .Dat is voor mij wat de huisarts vrijdag heeft voorgeschreven .Zo ik zal maar beginnen met me aan te kleden en daarna ontbijt .Geniet van jullie dag groetje

Oma-C

10 jun 2025, 20:20

Afbeelding

Goede avond Bekske, krakje, :wink:
Na de bloedafname, waar het heel druk was
nog wat huistaken gedaan en wat boodschappen gehaald...
De dag is dus weer om.... voor allen een gezellige avond
en voor straks een aangename nacht.... :)

Morgen komt de huisarts voor mijn maandelijkse controle

Groetjes allemaal en veel moed en sterkte aan onze zieken... :?

Bekske

11 jun 2025, 09:21

Afbeelding
gisteren de rekening van dierenarts gekregen ik was verbaasd dat ze zoveel vragen om bloedafname te doen .Ze hadden drie keer bloed afgenomen en dat was goed doorgerkend .Buiten haar pillen en de nacht dat ze daar is geweest .En nu zie ik de rekening van bloedonderzoek juist in mijn mailprogramma.Ik hoop dat ze vandaag iets beter zal zijn dan gisteren ze had gisteren diarree van het medicijn .Nu heb ik haar weer een pilleke gegeven zo er twee moeten geven smorgens maar ik krijg amper eentje binnen .Dus smorgens en in de late namiddag .Moest vannacht enkele keren eruit om haar in de tuin te laten gaan.Straks de boodschappen dat geleverd worden .Je verschiet dat alles zo duur is geworden .Ondanks je hoogst noodzakelijke koopt i.Want je moeten toch eten .zoals de perziken en kiwi zijn ook heel duur maar je staat daaar niet bij stil .Ik neem fruit voor bij de havermout te doen en dagelijks wissel ik het af welk fruit ik erbij doe .Anders zo het ontbijt eentonig zijn .Afijn ja het is voor iedereen zo dat het duur is maar je moet toch eten .Verder zie ik wel wat de dag meebrengt .Ons blokske rond zal laat zijn want hij staat met de late .Maar dan kunnen ze goed slapen .Nu nog me aankleden en dan wachten tot de deurbel ga met de boodschappen .Door wat op de folder staat spaar ik toch nog uit en de vervoerkosten zijn amper iets .Maar als ik kan kijk wat ik uitspaar van op de folder zijnmijn vervoerkosten ook al betaald.En dan houd ik nog over van de uitsparing .een mens moet zo al dat doen want het is al duur genoeg zo geniet van jullie dag groetje

Oma-C

11 jun 2025, 20:36

Afbeelding

Een gezellige avond iedereen en
slaapwel voor straks :wink:

Sterkte aan degenen die het kunnen gebruiken :?

krakje

11 jun 2025, 21:38

gisteren OKRA feestje geweest, was lekker maar niet voor mij,
kippenborst met fruitsalade wel warm veel te zoet,
stukje kip met sneetje brood opgegeten en fruit laten liggen,
daarna chocolademoes dus weggeven aan degenen die me thuis bracht,
vandaag buurvrouw geweest, ze zit beetje in de put,
gaat niet goed meer, niet goed meer te been, woont alleen 95 jaar,
dochters komen wel helpen, ergste is dat koken, ze wil nog als vroeger alles klaar maken,
zeg haar dat is te zot je kunt alle groenten hier in de winkel gewassen en gesneden kopen
gewoon eventjes wassen en opzetten of gewoon klaar gemaakte eten kopen of bestellen,
maak het je toch gemakkelijk ze geeft me gelijk maar het doen is iets anders,
de ouwe trant van koken zit in haar genen, grtjs van krakje,

bekske een dieren arts kost geld kan er van mee praten,
maar voor je diertjes heb je het over,
heb hier ook eentje zitten dat regelmatig medicijnen moete halen bij dierenarts;

Afbeelding

Bekske

12 jun 2025, 08:23

Afbeelding
weer een onderbroken nacht enkele keren moeten opstaan voor luna die bijwerking heeft van haar medicijn .Dus straks naar apotheker gaan om nog een medicijn te halen voor haar .De dierenarts heeft de naam doorgestuurd voor die last dat ze nu heeft .ook na de middag de kinisist voor mij .Ik vond het gisteren al iets de warm en de volgende dagen geven ze nog warmer .Gisteren avond na 21.30 uur blokske rond geweest .Wist nog niet om welk uur hij deze avond ging komen voor blokske rond .Maar in de warmte doet hij het toch niet moet frisser zijn dan nu wat ze in de dag geven .Dus afwachten en nog maar eens de vloer dweilen .En verder zie ik wel zo nog een rommelkast moeten nakijken misschien vandaag.dat zal ik zien hoe ik me in de dag voel .Die staat achter niet in huis .dus geniet jullie maar van je dag .groetje

Bekske

13 jun 2025, 08:46

Afbeelding
ik ben nu op zoek naar een dierenarts voor een tweede opinie .Niet simpel om iemand te vinden .Maar ik blijf zoeken want mij dierenarts geeft amper antwoord op mijn vraag .En nu met dit warm weer maak ik me erenorm zorgen over .afijn zal hopelijk wel iemand vinden die wil komen .verder geen nieuws want mijn gedachte zijn bij luna nu geniet van jullie dag groetje

Oma-C

13 jun 2025, 09:21

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Zopas met de doktersassistente gebeld
want ik heb nog geen dokter gezien :roll:
de afspraak was voor voorbije woensdag ...
Er was een "miscommunicatie" :?
Nu komt z'n vervanger volgende week woensdag
want de gewone huisarts is nog altijd ziek...
Ja, het zijn ook maar mensen hé

Vervelend ik begrijp het, er is overal "patiëntenstop"

Allen een fijne warme en zonnige vrijdag vandaag
en beterschap aan wie het kan gebruiken...