welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

26 jun 2025, 08:27

Afbeelding
vandaag weer enkele huishoudwerkjes doen ook komt de kinesist na de middag .Daarna komt die van de bank om uitleg te geven enz.Hier is het nu aan miezeren .Maar het is nodig regen want de grond is kurkdroog en het gras word bijna stro .Het enige dat groeit is onkruid.Dat is raar dat heeft niks nodig om de groeien .ZAL BLIJ ZIJN ALS IK MET MEN HUISHOUDEN WERKJES GEDAAN HEB .Ben enorm vermoeid maar lukt amper om te slapen vannacht om 1.20 uur gaan slapen en om 5 uur was ik al klaar wakker .Misschien straks even proberen voor een hazenslaapje .zal zien of me dat lukt.Waarschijnlijk ben ik te vermoeid waardoor het slapen moeilijk ga Gisteren de venster binnen aan straatkant gepoetst de vliegen had het nogal versierd bij manier van spreken .Heb hier van alles staan voor vliegen maar toch vinden ze venster leuk alhoewel ze een beetje later neervallen maar ondertussen hebben ze venster versierd Nu nog eens aan buurman vragen om de koepels schoon te maken aan de binnenkant .De buitenkant doet de naaste buur het .Als hij bezig is met zijn koepels ook veeg hij regelmatig ook mijn stoep proper .JA WE WONEN NAAST MEKAAR EN ONZE HUIZEN ZIJN VAN EEN RIJHUIZEN .Daardoor dat ze morgen langs de voordeur hun darm moeten leggen om te wc leeg te maken .Maar een geur is er amper bij daarna de achterdeur goed open zetten want er zullen vliegen in de put zitten denk ik .Nu was het vele jaren voordat ik het liet doen .Te vorig keer zeiden ze laat hem volle komen kost niet veel meer want de vervoerkosten moet je toch betalen of het nu weinig of veel is .En daardoor dat ik lang gewacht heb om het te laten doen en nu is het tijd daarvoor .Een geluk dat er zo mensen bestaan omdat de doen want niet vele willen die werk in feite doen .Zo nu me aan kleden om de dag te starten want de tijd blijft niet stilstaan groetje geniet jullie van je dag

Oma-C

26 jun 2025, 10:16

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier ook zachte regen en donker maar onweer heb ik nog niet gezien...
Dat hoeft ook niet want meestal is er
dan schade hier of daar en da's niet leuk. :roll:
Het wordt naar het weekend nog warmer dan al was
dus we moeten ons voorzien van genoeg boodschappen
want het zal als het 34à35° zou worden
beter zijn om dan binnen te blijven :roll:
Zeker voor de ouderen en zieken onder ons is dat het veiligste
Aan de kust kan het wat koeler zijn denk ik, geniet ervan! :?
maar niet iedereen kan aan de kust wonen hé :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

26 jun 2025, 21:28

beetje geregend, was nodig,
beetje in huis gewerkt zo is weer proper,
na de noen vriendin gaan bezoeken in rusthuis,
ze had het moeikijk vandaag,
ze voelt haar gedumpt door haar kinderen,
maar wij kunnen niks doen dan haar regelmatig te bezoeken,
grtjs van krakje,

bekske ik denk dat jij te veel doet op een dag;
meer rusten zal beter zijn, je bent te moe om te slapen,
probeer eens wat minder te doen op een dag,
en eens genieten van enkele rustige momenten,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

27 jun 2025, 09:05

Afbeelding
vandaag is het wachten tot als ze hier zijn voor de wc put leeg te maken .Heb al veel water klaar staan want dat gebruiken ze op laatste .Ook de vloer in eetplaats is al afgedekt .Ze lieten weten in de loop van de dag dus wachten .Daarna is het schoonmaken alhoewel je er amper vuil van heb .Die komen hier nu al meer dan 40 jaar om dit werk te doen .NU IS HET LANGER DAN TEVOREN .Maar ik weet dat het nu tijd is om het te laten doen .Ondanks het niet ruik maar ik hoor het als wc doorgespoeld is .In begin is het even een aanpassing maar na al die jaren weet je het wel .Gisteren kon de buurman niet komen dus heb ik zelf twee keer een klein blokske rond geweest .Zodat ze toch even in beweging geweest zijn .Vandaag in de late namiddag de kapster dat mij n even komt kortwieken het is nodig .Ik heb liever dat het kort is zodat je geen werk heb als je smorgens op sta .In de spiegel kijken doe ik niet .Heb een kleine spiegel in badkamer wel .MAAR IK KIJK ER AMPER IN .dat heb nooit gedaan dus wens ik jullie een fijne dag toe groetje

Oma-C

27 jun 2025, 09:23

Afbeelding

regenachtig hier met een koel windje
maar beter te verdragen dan die hitte. :roll:

Fijne vrijdag en sterkte aan wie het kan gebruiken... :?

Oma-C

28 jun 2025, 09:27

Afbeelding

Een zonnige zaterdag en weekend
veel smeren en water drinken zal
aan te raden zijn want het wordt warm :roll:
Hou het veilig en groetjes allemaal :)

Sterkte aan wie het nodig heeft :?

Bekske

28 jun 2025, 10:07

Afbeelding
zopas een mini blokske rond geweest doordat ze alle twee niet durfde in de tuin gaan .Er was even verder beweging in een tuin en ja dan durf de kleinste niet buiten .Maar de andere weigerde ook .Dus eerst met hen even buiten zodat ze hun behoefte konden doen .Want na een nacht is dat groot nodig .Ondertussen is hun neus ook goed gebruikt Het is hier rustig op straat amper iemand dat je ziet.Maar dan zijn de twee meer op hun gemak .Maar ik voel duidelijk dat ze nog aan treuren zijn .Vooral de kleinste maar die heeft luna altijd gekend hier .Luna was hier een paar maanden als iris er bij gekomen is omdat luna haar speel maat toen kwijt was .Sommige zeggen wel neem terug eentje bij .Maar ik vind me te oud om nog eentje erbij te nemen .Want dan blijft je maar bezig .Om te zwijgen over het verdriet als ze vertrekken naar de hondenhemel .Ik heb ondervonden dat ik meer en meer afzien dan vroeger .Kon het vroeger beter verwerken waarschijnlijk doordat ik nu ouder ben afijn ik weet het gewoon niet .Nu nog een beetje poetsen de wc put is leeg en ik had gisteren al de gang en straat proper gemaakt .Alhoewel je er amper vuil van heb en geuur totaal niet .En de buizen moeten door het huis .Op straat was het meeste vuil waar de auto stond om de buis aan de sluiten ..Ben weer jaren gerust was nu wel nodig maar ik had er geen geur van .Er ligt wel iets op deksel en dat zal ook wel iets doen .ze vonden dat ik men wc enorm goed schoonmaak ze komen soms op plaatsen zeiden ze waar je niet durf opgaan .Afijn ja ik gebruik twee producten voor wac allesreiniger en azijn .Dat niet duur is want ik neem het huismerk van de winkel zo zie je .Dat je al die spullen niet nodig heb .Iedere avond doe ik azijn in wac zodat het een nacht kan trekken .Smorgens een beetje allesreiniger erbij met borstel even schrobben en daar na doorspoelen .daarna een beetje allesreiniger erin en dat is het .Buiten kant om de twee dagen met lauw water en azijn erin en allesreiniger erin en even met een microvezel doek erover en klaar is kees .Nu ga ik de keuken onder handen nemen en morgen veranda en dan is de beneden in orde weer geniet van jullie laatste weekend van juni groetje

Bekske

29 jun 2025, 07:43

Afbeelding
vandaag nog een beetje huishoudwerk en een was doen .Zowel van de viervoeters als van mij.Moet nog nadenken wat ik aan de koepel ga doen voor de zon want de frigo ,vriezer staat daar juist tegen .heb wel van alles dat ik kan proberen .Want de zon gaat sterk zijn .Maak me meer en meer zorgen over de viervoeters je ziet dat ze niet in haak zijn .Is dat nu nog treuren of heeft de warmte er iets mee te maken weet het niet voor moment .Anders moet ik morgen raad vragen aan de dierenarts .Want ze eten veel minder dan vroeger maar neemt de leiband en ze staan klaar om buiten te gaan .Vandaag komt de buurman vanavond om met hen buiten te gaan .Maar ik denk als ik me nu aankleed nog even een kort blokske rond gaan .Want ik moet ook in beweging zijn doe wel men huishouden .Maar iets meer beweging is beter .Dus zetten we ons in de startblokken om de dag aan te vatten .Vanavond weet ik pas of het me geluk is met wat ik van plan ben .Geniet van jullie dag groetje

Oma-C

29 jun 2025, 08:52

Afbeelding

Goede zondagmorgen iedereen, :wink:
maak er een aangename dag van
dat moeten we tenslotte zelf doen hé :)
Hou het koel en rustig, vergeet niet
te smeren als je buitenmoet :roll:
en genoeg water drinken, niet vergeten!

krakje

29 jun 2025, 20:06

heb deur en vensters open staan, het is eindelijk heel warm,
waarom nog naar het zuiden rijden als het hier ook zomer is,
dus ik bespaar daarom wat geld uit van die reis die ik niet zal doen,
blijf al enkele jaartjes gewoon thuis en geniet ook van de rust,
blijf wel uit de zon, en drink wat water,
al zou een klein glaasje wijn wel eens smaken maar dat is verboden,
nog een paar hete dagen en zo is de vakantie goed begonnen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

29 jun 2025, 22:17

Belangrijk
Het KMI kondigde tot zondagochtend nog code geel aan voor hitte,
maar dat werd rond de middag veranderd naar code oranje voor dinsdag en woensdag.
“Bij dergelijke erg hoge temperatuurwaarden zullen bepaalde te nemen
maatregelen noodzakelijk zijn: regelmatig drinken, zich lichter kleden,
de dag in koelere ruimten laten doorbrengen,
de gezondheidstoestand regelmatig opvolgen, licht verteerbaar voedsel
(en in kleinere porties) tot zich nemen,
deuren en ramen gesloten houden om de warmte buiten te houden.
overdag koelt het niet af met ramen en deuren open!
Wees voorbereid en volg de raadgevingen van de bevoegde overheid op”,
waarschuwt het KMI
.

Hou het veilig en zo koel mogelijk... :?

Bekske

30 jun 2025, 09:02

Afbeelding
zopas de bestelling gedaan voor de boodschappen aan huis .Morgenvoormiddag levering .In de late namiddag kinesist en late avond blokske rond met buur.Zak bakken worden de volgende dagen.DE buur heeft aan de binnenkant de koepel afgedekt voor de vrizer en frigo .met stevig papier hij gaat ook nog de buiten kant doen met een oude venstergordijn die niet gebruik meer word..Word enorm ongezond dit weer nu moet je niet op vakantie gaan voor mooi weer .Afijn ja ik blijf binnen ik loop nu rond met barstende hoofdpijn dank zij die gele bol buiten .Zo ik wens iedereen een knusse dag toe groetje

Oma-C

30 jun 2025, 09:26

Dag Bekske, ja het wordt warm :roll:
en dat zijn wij niet gewend want de warmte
die je in 'het zuiden' hebt is anders dan hier :?
Hier is het dan drukkend heet en daar is het niet zo drukkend
Ik kan er ook niet tegen, ik doe in de vroegte
mijn huistaken en hou me kalm voor de rest van de dag
lezen, woordpuzzelen of sport op tv kijken
Veel sterkte en moed, en hou het veilig :)

Bekske

01 jul 2025, 07:25

Afbeelding
het word weer bakken en braden buiten .Dankzij de zon zit ik weer in de dag met enorme zware hoofdpijn .Als het donker is ga de hoofdpijn weg het heeft de naam van fotofobie.Dat heb ik de danken na een operatie aan schildklier .En dank zij een gewone oogarts ben ik dat de weten gekomen .Ik stond nog maar in zijn deur als hij zei dat heb je .En daarvoor drie weken in ziekenhuis gelegen en ze vonden het zogezegd niet .Ze dachten dat ik aandacht vroeg enz .Draag daardoor een donkere bril dat een beetje helpt als de zon of licht niet te fel is .Maar nu is de zon te fel .Waardoor die hoofdpijn nu baas is tot vanavond medicijn help niet er tegen .bUITEN DE REST DAT IK NOG HEB NU ME AANKLEDEN ZODAT IK NOG EVEN BUITEN KAN .Met de twee hier een klein blokske rond want in de voormiddag brengen ze de boodschappen dus zeg ik geniet van jullie dag groetje

Oma-C

01 jul 2025, 17:19

Goede namiddag iedereen....
Ook bijna weggesmolten? :roll:
Dit is echt wel een beetje teveel van het goede...
Maar als het binnenkort weer regent dan zagen we
weer dat we de zon missen ...'t is nooit goed hé :oops:

Afbeelding

lekker met de voeten in een badje om af te koelen
heerlijk is dat met een fris glas water erbij... :)
ik heb een beetje verse citroen in het glas gedaan
dat verfrist ook.....koud schoteltje staat ook klaar voor straks :)

Een aangename dag verder en voor later een rustige nacht
Sterkte aan wie het kan gebruiken en tot morgen :?