Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Moet je niet letterlijk interpreteren , maar als "Oekraïne hoort thuis in de invloedsfeer van Rusland" , niet van de EU of het Westen. Hij heeft al lang voordien beweert dat :Charlie Maru schreef: ↑02 jul 2025, 13:25Als men na méér dan 3 jaar eens de kaart bekijkt, dan zal de Vladimir toch zeker 300 jaar moeten worden om gans Oekraine te bezetten.![]()
HLN:
Terwijl de wereld naar Iran kijkt, verandert Poetin zijn oorlogsdoelen: “Heel Oekraïne is van ons”
https://www.hln.be/buitenland/terwijl-d ... ~a838fec2/
- de 4 oblasten hun zelfstandigheid moeten krijgen
- de Krim nu tot Rusland behoort
- er een regimewissel in Kiev moet komen , eentje die WEL met Rusland overeen kan komen.
Van terreinwinst is er amper sprake ! ! ! , ook volgens "Study of War (ISW) " . De regio's rond Soemy ( Sumy ) en Charkiv zijn pasmunt. Het terrein ten noorden van Soemy is pasmunt en wordt bezet als bufferzone omdat de Oekraïners zelf voordien de Russische Kursk oblast ten noorden van Soemy zijn gaan bezetten. Idem voor Charkiv omdat de Oekraïners reeds lang geleden de Belgorod regio wilden binnen dringen. Het bezette gebied ten noorden van Charkiv is trouwens peanuts ( een paar vierkante km ). HLN is ferm sterk aan het overdrijven , hoor !
De roze vlek ten noorden van Sumy is Russisch grondgebied dat voordien door de Oekraïners werd veroverd en door de Russen nu heroverd is geweest. Wat met rode vette lijnen is aangeduid , is gebied dat nu door de Russen is bezet. Het gaat hier echt over enkele vierkante kilometers ....
Dit prentje komt ook van ISW en de toestand is al minstens een maand onveranderd gebleven.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Steve Rosenberg, de Rusland-expert van de BBC, tweet het volgende:
Ook vandaag weer weerspiegelen de Russische kranten de economische zorgen:
• “Verkoop van nieuwe auto’s in Rusland daalt met een kwart”
• “Russen hebben moeite om hun creditcardschulden af te betalen”
• “De loonachterstanden zijn verdrievoudigd”
• “Juni was de meest alarmerende maand voor de maakindustrie in drie jaar
Ook vandaag weer weerspiegelen de Russische kranten de economische zorgen:
• “Verkoop van nieuwe auto’s in Rusland daalt met een kwart”
• “Russen hebben moeite om hun creditcardschulden af te betalen”
• “De loonachterstanden zijn verdrievoudigd”
• “Juni was de meest alarmerende maand voor de maakindustrie in drie jaar

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Trump stopt de levering van wapens ( o.a. Patriots ) aan Oekraïne , zijn eigen reserve geraakt op. 
https://www.volkskrant.nl/buitenland/lu ... ~b0d2977a/
https://www.politico.com/news/2025/07/0 ... t-00436048?
https://www.volkskrant.nl/buitenland/lu ... ~b0d2977a/
https://www.politico.com/news/2025/07/0 ... t-00436048?
-
De Oekraïners hebben een groot munitiedepot opgeblazen. Het resultaat was een enorme drukgolf gevolgd door een vuurbal die tientallen meters doormeter had.
En wat doet Poetin? Hij stuurt honderden drones per nacht af op de woonblokken van de Oekraïense burgers: een oorlogsmisdaad!
En wat doet Poetin? Hij stuurt honderden drones per nacht af op de woonblokken van de Oekraïense burgers: een oorlogsmisdaad!

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Rusland voert inzet chemische wapens in Oekraïne op
De AIVD en de MIVD concluderen samen met de Duitse inlichtingendienst BND dat Rusland steeds meer chemische wapens inzet in Oekraïne.
"Steeds vaker zet Rusland tegen Oekraïne een breed scala aan chemische wapens in, waarbij ze niet schuwen om sterkere stoffen zoals chloorpicrine te gebruiken", zeggen ze in een verklaring. Die stof is bij hoge concentraties in afgesloten ruimten dodelijk. "Dit is een nog grovere schending van het Verdrag Chemische Wapens, dat de inzet van deze verstikkende stof onder alle omstandigheden verbiedt."
Volgens de diensten is het gebruik van traangas en chloorpicrine gestandaardiseerd en "aan de orde van de dag". Rusland zou ook meer onderzoek doen naar chemische wapens en hiervoor nieuwe wetenschappers werven.
Telegraaf
De AIVD en de MIVD concluderen samen met de Duitse inlichtingendienst BND dat Rusland steeds meer chemische wapens inzet in Oekraïne.
"Steeds vaker zet Rusland tegen Oekraïne een breed scala aan chemische wapens in, waarbij ze niet schuwen om sterkere stoffen zoals chloorpicrine te gebruiken", zeggen ze in een verklaring. Die stof is bij hoge concentraties in afgesloten ruimten dodelijk. "Dit is een nog grovere schending van het Verdrag Chemische Wapens, dat de inzet van deze verstikkende stof onder alle omstandigheden verbiedt."
Volgens de diensten is het gebruik van traangas en chloorpicrine gestandaardiseerd en "aan de orde van de dag". Rusland zou ook meer onderzoek doen naar chemische wapens en hiervoor nieuwe wetenschappers werven.
Telegraaf
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Natuurlijk, Fred: geef Poetin alles wat hij wil, en de oorlog is gedaan in UA.
Dan gaan we naar de Baltische staten. Zelfde aanpak: burgerdoelwitten bestoken, mensen vergiftigen maar dat kan op 1 dag gedaan zijn. Geef Poetin de Baltische staten, en de oorlog is daar gedaan.
Dan ....
Dan gaan we naar de Baltische staten. Zelfde aanpak: burgerdoelwitten bestoken, mensen vergiftigen maar dat kan op 1 dag gedaan zijn. Geef Poetin de Baltische staten, en de oorlog is daar gedaan.
Dan ....

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die uitlegt lijkt alsof er daar maffia zit die zich niks aantrekt van de landelijke wetten of gezag. En russisch spreken pesten, kleineren tot .....
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De ramen zijn terug in trek daar bij de Vladimir......
HLN:
Opnieuw sterft Russische topman na “val uit raam”: vicepresident van oliebedrijf is deze keer het slachtoffer
De vicepresident van het Russische oliebedrijf Transneft is om het leven gekomen nadat hij uit een raam zou zijn gevallen. Dat melden Russische staatsmedia. Hoewel de politie uitgaat van zelfmoord, blijven de omstandigheden van het incident mysterieus. Het is al de zoveelste keer dat een Russische zakenman sterft na “een val uit een raam”.
https://www.hln.be/buitenland/opnieuw-s ... ~aa45ef02/
HLN:
Opnieuw sterft Russische topman na “val uit raam”: vicepresident van oliebedrijf is deze keer het slachtoffer
De vicepresident van het Russische oliebedrijf Transneft is om het leven gekomen nadat hij uit een raam zou zijn gevallen. Dat melden Russische staatsmedia. Hoewel de politie uitgaat van zelfmoord, blijven de omstandigheden van het incident mysterieus. Het is al de zoveelste keer dat een Russische zakenman sterft na “een val uit een raam”.
https://www.hln.be/buitenland/opnieuw-s ... ~aa45ef02/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Is dat zo ene die zich wegcijfert en in naam van de natie alles doet, 100'n maskers draagt die gast.
Het wordt tijd dat ze hem droogleggen en tot de bedelstaf gaat horen.
Trump levert niks meer, omdat er niet betaald wordt?
Het wordt tijd dat ze hem droogleggen en tot de bedelstaf gaat horen.
Trump levert niks meer, omdat er niet betaald wordt?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
De Russen gebruiken een nogal onschuldig gas om de Oekraïners uit hun loopgraven te jagen.