welkom in een knus hoekje 6
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
hier stikheet, ook voor mij beetje te warm,
25 a 26 gr; is warm genoeg, nu is te warm,
nu is alles dicht er zit geen trek dat verfrist,
de strijk moet nog gedaan geraken maar zal voor donderdag zijn,
de tieners zijn hier terug, dus koude schotel is gepast voor eten,
morgen nog heter en hoop dat het daarna wat frisser word,
hou jullie koel en drink veel, grtjs van krakje,

25 a 26 gr; is warm genoeg, nu is te warm,
nu is alles dicht er zit geen trek dat verfrist,
de strijk moet nog gedaan geraken maar zal voor donderdag zijn,
de tieners zijn hier terug, dus koude schotel is gepast voor eten,
morgen nog heter en hoop dat het daarna wat frisser word,
hou jullie koel en drink veel, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

het kleine blokske rond is al achter de voeten .Sta kletsnat in zweet en buiten adem want ik heb trekkers Afijn ja ze hebben hun behoefte kunnen doen want in de tuin gaan ze niet graag meer .Naast mij is er een groot stuk geplaatst en dat vertrouwen ze nog niet .Gisterenavond rond 22 uur dat we een grotere toer gedaan hebben .Zodat ze goed geslapen hebben maar baasje niet .Weet niet hoe ik me moet leggen .Niet alleen door de pijn maar ook doordat ik de linlerarm moeilijk kan verplaatsen .Evenals regelmatig een bloedneus .Vrijdag komt de huisarts ik kan geen water drinken want dan ben ik aan braken evenals een koude schotel .Maak thee van aardbeien of bosvruchten enz .laat dat lauw worden en dat drink ik de hele dag door .Ook maak ik warm eten en met de avond een goede grote tas soep .Dus aardappelen gekookt met groenten en klein stukje vlees er bij .En smorgens mijn havermout dat zijn mijn twee beste maaltijden per dag .Moet nu nog ontbijten maar dacht het is nu nog niet zo warm dus buiten .Had zin in rozijnen brood een kleintje .Gisteren was dat dus ik doe boter erop een sneetje en dan leg ik nog een andere klaar .Het tweede sneetje heb ik moeten wringen om binnen te krijgen en na 46 minuten waren de twee sneetjes binnen .Brood word met de dag erger en erger om te eten .Ik probeer maar het zit altijd de wringen om binnen te krijgen .Mijn aardappelen en groenten is binnen de 15 minuten op .EERGISTERENnog geprobeerd met een koude schotel had 10 happen gedaan en een paar uur gebraakt .Dus hier geenkoude schotel meer sla koop ik voor de vogels Nu zitten hier te wachten op hun ochtend eten .Nu vandaag een beetje smeerpatee en deze vinden ze het lekkerste .Morgen vroeg is het iets anders juist als hun eten in de namiddag word het iedere dag afgewisseld iedere dag een stukje vers vlees klaar gemaakt .Afijn ja ieder eet wat ze graag eten .Straks weer soep maken want ik heb de laatste gisteren geeten .Dus weet ik wat gedaan weer .en nu mijn ontbijt havermout met vers fruit erbij en dat smaak me enorm geniet van jullie dag hier doe ik vandaag weinig juist soep en eten klaarmaken en de afwas natuurlijk verder platte rust .Als het zo een bakoven niet meer buiten is kan ik binnen werk doen en werk ga niet lopen groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen
Weinig geslapen vannacht door de warmte het was hier 37°
Nu is het nog warm .....het is vannacht niet afgekoeld
dus houden we het maar weer rustig aan.... en niet
vergeten veel water te drinken, dat zal het beste zijn....
Voor allen een fijne dag en tot...................
Sterkte en moed aan hen die het nodig hebben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

gisteren avond zijn hier enkele druppels gevallen het was sneller opgedroogd was niet eens de moeite dat er gevallen is.Alles is hier buiten kurkdroog .Iedere avond en smorgens vroeg de bloemen hun drankje geven .Anders gaan ze treuren en kapot gaan.Heb met mijn linker arm enorme problemen kan er nog amper iets mee .Alles valt uit mijn hand .Om te zwijgen over de rest .gisteren een naaiwerk gedaan kon amper de stof vast houden .Daar juist even klein blokske rond met de twee hier maar kan hun leiband links niet vast houden .De buggy gebruik ik als steun en moet die rechts voortduwen en dan ook de leiband vast houden .afijn ja ze zijn even buiten geweest moeilijk gaat ook .Juist na de middag kinesist ook vanavond zelf met de viervoeters buiten gaan buur komt niet heeft iets anders te doen .nu nog een beetje huishouden doen en verder zie ik wel heb nog een en ander te doen van naaiwerk geniet van jullie dag groetje
-

Aan allen een fijne donderdagmorgen,
zonnig en gelukkig weer verdraaglijke temperaturen
het is goed afgekoeld en hier dan zonder regen of onweer
Ik hoop dat het ergens anders ook is meegevallen en dat
er niemand schade heeft geleden want dat is de
andere kant van zo'n heet zomers weer
Een aangename dag iedereen, ik ga boodschappen doen
nu het menselijker is om buiten te gaan
-
gisteren redelijk water uit de lucht gevallen geen onweer wel wind,
vandaag haartjes laten bijknippen, en naar bijeen komst van vrienden,
wij wisselen af zo dat we telkens onze toer komt,
gaan maaltijden wel hapjes en drankje we blijven ongeveer 2.30 uur ter plaatse,
en de verassing was een lekkere mattentaart uit Geraardsbergen,
zij was daar op bezoek gegaan bij haar zuster, zijn lekkere taarten,
de warmte was vandaag dragelijk zo mag het de hele zomer zijn,
grtjs van krakje,
bekske weet niet waar je moed blijft halen om zoveel te doen,
toch zou je wat minder moeten doe, kun je dit naaiwerkje niet iemand anders laten doen,

vandaag haartjes laten bijknippen, en naar bijeen komst van vrienden,
wij wisselen af zo dat we telkens onze toer komt,
gaan maaltijden wel hapjes en drankje we blijven ongeveer 2.30 uur ter plaatse,
en de verassing was een lekkere mattentaart uit Geraardsbergen,
zij was daar op bezoek gegaan bij haar zuster, zijn lekkere taarten,
de warmte was vandaag dragelijk zo mag het de hele zomer zijn,
grtjs van krakje,
bekske weet niet waar je moed blijft halen om zoveel te doen,
toch zou je wat minder moeten doe, kun je dit naaiwerkje niet iemand anders laten doen,

-

gisteren is de huisarts op bezoek geweest .Ben al een hele tijd niet goed maar nu heeft hij een briefje geschreven voor ziekenhuis een onderzoek te laten doen .Mag zelf beslissen of ik ga of niet zei hij maar hij heeft iets verzwegen .Als hij weg was zag ik wat er op de enveloppe staat .En dat is even goed slikken het roep weer van jaren geleden op .Mijn moeder had dit en is 8 jaar later met een zware strijd de laatste twee jaar vertrokken voorgoed .Had al een beetje een vermoeden dat er meer aan de hand was dan dat de artsen lieten doorschijnen .Voor hen was alles zogezegd in orde maar ik voelde dat het zo niet was integendeel .Moet eerst dit nu een plaats geven en dan dat onderzoek laten doen .Zal van de uitslag afwachten zijn want daarna gaan er nog onderzoeken gebeuren .Sommige zullen zeggen denk nog niet het ergste maar als een arts dit op een enveloppe zet .Denk ik niet dat het niet zo zijn .Waarschijnlijk durfde hij niks zeggen om af te wachten op het onderzoek .Maar ik heb vele klachten dat bij mij moeder ook aanwezig was .Van het laatste bloedonderzoek had ik al een vermoeden dat er meer was .Afijn ja er rustig over nadenken ik weet als het dit is dat ik niet meer genees en zware jaren voor de boeg heb.Dat het enig is dat ik moet doen vechten er tegen vooral heel veel moed zal moeten hebben .SOMMIGE ZULLEN NU ZEGGEN WACHT RUSTIG AF WAT DIT ONDERZOEK AAN LICHT BRENGT MAAR IK VOEL DE PIJN EN OOK DE DAT IK ACHTERUIT AAN BOLLEN BEN .DUS DIT WEEKEND RUSTIG NADENKEN EN ME AFVRAGEN HOE IK HET MOET AANPAKKEN EN WANNEER IK HET ONDERZOEK ZAL LATEN DOEN .De huisarts komt binnen 14 dagen terug en daartegen zo ik dat onderzoek moeten laten doen .Dus dit weekend het rustig overlopen en zien wanneer ik de stap kan zetten richting ziekenhuis .Moest voor dit onderzoek geen afspraak maken zei de huisarts .De jongste viervoeter voelt duidelijk dat ik me zorgen maakt .Is van gisterenavond tot daarjuist bij mij komen liggen met waterige ogen .Zo ik wens jullie een fijn weekend toe groetje
-

Goede zaterdagmorgen iedereen,
Voor allen een aangenaam weekend
gelijk wat er op de planning staat
Geniet van al wat kan.....
Mijn zaterdagse werkjes zijn bezig
een wasje draait, mijn broodje bakken enz...
Bekske, een mens voelt dikwijls zelf aan
dat er iets niet klopt, moedig zijn is het enige
wat je kan doen, al is dat ook niet altijd even makkelijk
Veel sterkte aan al wie het kan gebruiken........
-
vandaag de was weeral gedaan, nog de strijk,
ik had het gevoel dat zondag was in plaats van zaterdag,
en gisteren avond weer eens gevallen gestrompeld achter een dorpel,
maar niks gebroken alleen beetje pijn gedaan zal wel beteren,
hier de hele dag wat bewolkt geen regen en ook geen zon,
verder weet ik niks grtjs van krakje
voel met je mee bekske, en hoop dat de arts mis is,
maar je voelt je niet goed, dus is er iets,
laten nazien dan weet je het zeker,
en hopen dat het niet is wat je moeder had,
veel moed in al je zorgen die je te dragen hebt,
aan Oma-C ook veel moed en wie nodig heeft veel sterkte,

ik had het gevoel dat zondag was in plaats van zaterdag,
en gisteren avond weer eens gevallen gestrompeld achter een dorpel,
maar niks gebroken alleen beetje pijn gedaan zal wel beteren,
hier de hele dag wat bewolkt geen regen en ook geen zon,
verder weet ik niks grtjs van krakje
voel met je mee bekske, en hoop dat de arts mis is,
maar je voelt je niet goed, dus is er iets,
laten nazien dan weet je het zeker,
en hopen dat het niet is wat je moeder had,
veel moed in al je zorgen die je te dragen hebt,
aan Oma-C ook veel moed en wie nodig heeft veel sterkte,

-

Goede avond iedereen,
Vandaag bewolkt en af en toe eens de zon die kwam piepen...
Zopas een regenbuitje gehad en dat doet ook al eens deugd
Fijn zoals het nu is afgekoeld, we kunnen weer ademen
Slaapwel allemaal en tot morgen bij leven en welzijn
krakje, ai, weer gevallen, gelukkig niet zo erg nu....
verzorg je goed en wees voorzichtig
-

nu dit even posten om dan te proberen met de twee hun minitoer de doen .Spijtig lukt het me niet om met hen een grotere te doen .Zit voordurend nu in ademnood om te zwijgen over de pijn dat ook aanwezig is .Ook kan ik amper iets met linkerarm maar toch heb ik gisteren een was buiten gedroogd .Moeilijk gaat ook met door te bijten .Maar dat begint mijn gewoonte te worden doorbijten en proberen om iets te laten lukken .Want een andere keuze heb ik voor moment niet .Heb wel goede buren maar ik probeer eerst zelf want ik voel dat ik ze later nog moet hebben .Dus zo weinig mogelijke vragen nu .Want later zal het meer en meer zijn .Ik voel duidelijk dat er iets niet in orde is binnen in mij .De wil is om iets te doen maar lukt niet zoals ik wil .Dus dinsdag of woensdag dat onderzoek laten doen dan afwachten wat de uitslag is .Als het is wat de huisarts denk ja dan zijn er zware jaren voor de boeg .Maar het enige dat ik dan doen is met volle moed verder doen .Mijn twee hier rekenen ook op mij .Zij zullen wel zorgen dat ik beweging blijf .Want hun vriendschap en liefde geven is enorm .Mag niet tonen hoe ik me voel voor de jongste want die is enorm gevoelig wil niet altijd zien vochtige ogen van haar .Zie ze liever snuiten trekken waardoor je moet mee lachen .Dat kan ze goed en de kleinste is langzaam terug een flodder mademetje geworden .Dus nu me klaarmaken om even hun pleziertje te geven daarna rusten geniet van jullie dag groetje
-

Goedemorgen vandaag aan iedereen
Vannacht of onder de morgen heeft het geregend
alles ligt goed nat, maar dat is goed voor de tuintjes.
Die kunnen best wel wat water gebruiken
op veel plaatsen hangen de bloemen en planten
er dor en slap bij....jammer natuurlijk voor degenen
die iets gepland hadden voor vandaag, maar ja....
Maak er toch een fijne zondag van en ik wens
al wie het kan gebruiken veel sterkte en moed....
-
bijna de hele dag regen, en ze voorspellen
voor straks veel wind regen en misschien hagel,
onweer ja dat hoeft echt niet voor mij, die klank en lichtspel,
na 16 uur is hier de regen gestopt en wat lichter geworden,
mijn stamboom langs moeders kant bijna ten einde
nog 2 families invullen en dan stop het voor mij, dan heb ik er 3 gemaakt,
ga nog beetje genieten van een boek die ik al 3 keer uitgelezen heb,
grtjs van krakje,
bekske doe het langzamer aan, neem niet te veel hooi op uwe riek,
je zou u zelve pijn veroorzaken ook al heb je pijn minder doen en rusten,
ik weet het een ander kan het uitleggen maar jij staat ervoor,
dus wens ik je veel moed om verder te gaan met je leven,

voor straks veel wind regen en misschien hagel,
onweer ja dat hoeft echt niet voor mij, die klank en lichtspel,
na 16 uur is hier de regen gestopt en wat lichter geworden,
mijn stamboom langs moeders kant bijna ten einde
nog 2 families invullen en dan stop het voor mij, dan heb ik er 3 gemaakt,
ga nog beetje genieten van een boek die ik al 3 keer uitgelezen heb,
grtjs van krakje,
bekske doe het langzamer aan, neem niet te veel hooi op uwe riek,
je zou u zelve pijn veroorzaken ook al heb je pijn minder doen en rusten,
ik weet het een ander kan het uitleggen maar jij staat ervoor,
dus wens ik je veel moed om verder te gaan met je leven,

-

oma c en krakje bedank voor jullie steun.Weer een slaaploze nacht de pijnstillers helpen amper nog bijna de hele nacht rond gelopen .Weet niet welke houding ik moet nemen liggen zitten enz Alles doet pijn heb zojuist mijn boodschappen bestelt en je staat verstelt dat alles zo duur is .Gewoon een kilo perziken en een kilo nectarinen 13euro voor deze 2 kilo fruit .Ik gebruik vers fruit voor mijn havermout smorgens .Afijn ja ik koop het meeste van het merkartikel van de winkel zelf .Dat scheelt toch in prijs en is soms beter dan een bekend merk .Dat heb ik al ondervonden zelf dus waarom een duur merk dan kopen .Maar ieder doet wat hij zelf wil .Ik weet iemand die van een merk havermout koop en ik koop van het merk van de winkele .Heb dat vergelijk zijn heeft 800 gr tegen over mij ik heb 2kilo 400 gram voor die prijs dat zij betaalt .Dat is een groot verschil toch .Ja ik kijk goed uit wat ik koop heb al genoeg kosten zo .Moet straks naar de apotheker gaan en dat is ook grote uitgave .Maar ja het is zo alhoewel ik vrijdag nog aan de huisarts gevraagd heb waarom al die pillen die toch niet helpen .Kreeg te horen neem ze en heb geduld .Ook moet ik voor de twee hier bij de apotheker iets kopen dat ze nodig hebben om hun angst onder controle te houden ..Dat help toch want ik zie duidelijk als het uitgewerkt is .nu zit hier eentje op men voeten die volgt me nu weer meer van als ze gezien heeft vrijdag avond dat er tranen gevloeid zijn .Die laat me niet in de steek de andere laat me ook niet in de steek maar deze is toch een speciale .STRAKS MET HEN NOG EVEN BLOKSKE ROND DE KLEINE TOER WANT IN DE TUIN GAAN ZE NIET GRAAG WEET WEL WAARDOOR HET KOMT .Maar spijtig kan ik er niks aan doen het is naast mij en ja zij doen in hun tuin wat ze willen nu brei ik er een einde aan geniet om het even hoe groetje
-

Goede morgen iedereen..
Gisteravond hebben we een "goeie" regenbui gehad
en dat heeft goed gedaan aan alle beplanting
't is nodig dat we water krijgen, want zelfs de bomen
beginnen al bladeren te verliezen en dat is wel vroeg...
Bekske en krakje, goede moed, en ja alles is duur geworden
en het verbetert nog niet...
Allen een aangename maandag
en sterkte aan hen die het kunnen gebruiken