Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

15 jul 2025, 22:25

Wie klaagt er over lage pensioenen? In Rusland hoort men daar niets over.
Het gemiddeld maandelijks pensioen bedraagt $140. 8O

image.png
image.png (128.72 KiB) 791 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 jul 2025, 16:23

Dat pensioen hierboven gaat nog een beetje krimpen, denk ik ...
De inkomsten uit olie en gas zijn 1/3 lager dan vorig jaar in juni.

image.png
image.png (46 KiB) 752 keer bekeken

Wil.

19 jul 2025, 10:17

3 van de grootste systeembanken in RU zijn met de overheid in onderhandeling over een mogelijke reddingsoperatie (bail-out) omwille van slechte leningen die niet worden terugbetaald.

10% van de consumenten die leningen hebben lopen, hebben al 3 afbetalingen gemist.
RU neemt een aanloop naar een "2008" : een brutale crash van de banksector ligt in het verschiet. Het probleem met de RU banken is dat er weinig appetijt is bij andere banken of overheden in de wereld om de systeembanken uit de problemen te helpen. De overheid zal het moeten doen, maar die overheid heeft eigenlijk geen geld meer. Ze kan geld bijdrukken, maar dat jaagt de inflatie verder omhoog en die staat al pijnlijk hoog (>10%).

Wil.

19 jul 2025, 10:29

Het enige vliegdekschip dat RU bezit, wordt afgebroken en tot schroot herleid. De kosten om het schip up to date te brengen, zijn veel te hoog. Ook dat heeft te maken met de in duigen vallende economie.

Het lot van dit schip is symbolisch voor het verval van de RU federatie.

Volhouden, jongens! Hun boel flopt op alle vlakken.

voorn

19 jul 2025, 10:37

Waarom heeft RU al zijn vliegdekschepen beginjaren 90 allemaal verkocht en gesloopt tot nu het laatste ook gesloopt wordt.

Fred1950

19 jul 2025, 11:31

voorn schreef:
19 jul 2025, 10:37
Waarom heeft RU al zijn vliegdekschepen beginjaren 90 allemaal verkocht en gesloopt tot nu het laatste ook gesloopt wordt.
Waarvoor dient een vliegdekschip ? Een vliegdekschip dient om vliegtuigen buiten de actieradius van het eigen land te laten opereren. De VS heeft daar behoefte aan om bvb. straaljagers in de nabijheid van Taiwan te laten vliegen. Rusland heeft blijkbaar geen behoefte om ver buiten eigen territorium te gaan vliegen , laat staan oorlog te voeren vanuit oceanen.

Wil.

19 jul 2025, 12:22

De Russen kunnen geen vliegdekschepen meer betalen. Een relatief kleine economie zoals de Russische, botst dan op de economische grenzen van wat mogelijk is. De kost is echt heel hoog per jaar.
De Amerikaanse vliegdekschepen zoals de Gerald Ford kosten ongeveer $1,3 miljard per jaar aan onderhoud.
Op zo'n schip werken 4.000 mensen.

De bouw van de USS G. Ford heeft meer dan 13 miljard gekost.

Poetin stuurt liever huurtroepen uit om te gaan vechten en er Russische belangen te gaan verdedigen, bv. in Afrika.

Wil.

20 jul 2025, 13:58

" Ukrainian Hackers Wipe 47TB from Russian Drone Giant "

Haskar Integration, één van de droneleveranciers van Poetin, is gehackt door de Oekraïners. Daarbij hebben ze 47 Terabyte aan gegevens gewist. Tevens werd 10 TB aan backup materiaal vernietigd.
De Oekraïners hebben de fabriek stilgelegd, de deuren gesloten van op afstand, het internet afgesloten.
De creativiteit van de Oekraïense mensen blijft verbazen.

Fred1950

20 jul 2025, 16:13

( haha , ge hebt uw misplaatste posting opgemerkt en verwijderd :lol: )

"Rusland meldt nieuwe Oekraïense droneaanvallen op Moskou" https://www.standaard.be/buitenland/kre ... 73633.html

Als Zelensky dan persé Poetin wil spreken , dan moet hij maar naar Moskou afreizen nietwaar. Wat zou hij eigenlijk meer bereiken als hij met Poetin zelf zou praten , nada en noegabollen.

Zelensky wil blijkbaar ook al geen wapens meer krijgen , hij wil een deal sluiten , nl. drones aan de VS verkopen en in ruil gesofisticeerde aanvalswapens van de Amerikanen kopen. Die man is echt uit op een WOIII. 8O

Wil.

20 jul 2025, 19:37

Een interview met Times Radio:

De voormalige Russische premier Michail Kasyanov zegt dat de ‘krimpende’ Russische burgereconomie Poetin tot vrede zal dwingen.

Krimpende staat tussen aanhalingstekens omdat de toestand er een is van een crashende economie.

Fred1950

20 jul 2025, 21:09

Wil. schreef:
20 jul 2025, 19:37
Een interview met Times Radio:

De voormalige Russische premier Michail Kasyanov zegt dat de ‘krimpende’ Russische burgereconomie Poetin tot vrede zal dwingen.

Krimpende staat tussen aanhalingstekens omdat de toestand er een is van een crashende economie.
Het zou wel eens eerder tot een kamikaze kunnen leiden vrees ik .... Uiteindelijk moet Zelensky ook niet op vrede gokken als hij Moskou en dergelijke blijft bombarderen. Dergelijke acties wakkeren alleen maar de woede bij de Russische bevolking aan en dat speelt in de kaart van Poetin , zelfs als de bevolking gaat lijden onder een tanende economie. Ze brengen dan graag die "offers".

boeffer

20 jul 2025, 22:55

In veel landen zijn ze niet meer welkom als toerist met hunne champagne en chips op het strand. Al dat bloot laat ook nog eens velen blozen. Je valt dan op.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

21 jul 2025, 00:52

Fred1950 schreef:
20 jul 2025, 21:09
(...) zelfs als de bevolking gaat lijden onder een tanende economie. Ze brengen dan graag die "offers".
Denk je? Ik vermoed dat men hem dan weg wil.
Hitler heeft ook meerdere aanslagen overleefd. Dat was niet omdat men graag offers bracht voor het land of voor de leider.

Wil.

21 jul 2025, 09:49

30 luchtvaartmaatschappijen in Rusland balanceren dit jaar op de rand van faillissement.

Dit verval speelt zich niet alleen in de lucht af. Het is ook op de grond te zien, in de fabriekssteden van het uitgestrekte Rusland.

Herinnert u zich de triomfantelijke terugkeer van de Lada nog? Die kwam terug op de markt, ontdaan van essentiële zaken zoals airbags, antiblokkeersystemen en moderne veiligheidsgordels. Het is geen symbool van veerkracht; het is een vierwielige metafoor voor een land dat achteruitgaat.

Rusland heeft nu een 'fotoshop-economie' waarbij de onprettige realiteit bijna onzichtbaar en vaag wordt gemaakt en de kleuren kunstmatig worden bijgewerkt.

voorn

21 jul 2025, 10:18

De aanvallen op Rusland treffen hoofdzakelijk militaire en technologishe industrie opslagplaatsen en militaire productie dan burgerdoelwitten.