Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

24 jul 2025, 16:06

Als Poetin een democraat is, dan laat hij andere kandidaten toe om president te worden in de verkiezingen i.p.v. hen te vermoorden (Nemtsov - Navalny bv.)

Als Poetin een democraat is dan organiseert hij een referendum waarbij elk lid van de federatie de kans krijgt om weg te stappen uit de 'Russische Federatie'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

24 jul 2025, 17:39

Wil. schreef:
24 jul 2025, 16:06
Als Poetin een democraat is, dan laat hij andere kandidaten toe om president te worden in de verkiezingen i.p.v. hen te vermoorden (Nemtsov - Navalny bv.)

Als Poetin een democraat is dan organiseert hij een referendum waarbij elk lid van de federatie de kans krijgt om weg te stappen uit de 'Russische Federatie'.
Jamaar , jamaar , Poetin is geen democraat en Zelensky is dat volgens u wel. :lol: By the way , heb jij al het woord "democracy" door Zelensky horen uitspreken ? 8) Ik kan me niets in die aard herinneren.

--------------------------------------------------------------------

De Russen hebben weeral rode inkt gemorst. :D Waarschijnlijk is het de bedoeling om gans het gebied onder die rivier ( grote blauwe vlek rechts ervan ) in te sluiten , dan wordt Toretsk en Petrivka volledig bezet gebied.

Untitled542.png
Untitled542.png (338.03 KiB) 691 keer bekeken

Fazal

24 jul 2025, 18:56

Sorry, het wordt hier echt wel een beetje belachelijk met jullie Poetin hoor.
Ik heb veel zin om hier ook een bommetje te droppen, maar helaas, en (misschien) gelukkig heb ik er geen. :lol:

Wil.

24 jul 2025, 19:40

Fred1950 schreef:
24 jul 2025, 17:39

Jamaar , jamaar , Poetin is geen democraat en Zelensky is dat volgens u wel. :lol: By the way , heb jij al het woord "democracy" door Zelensky horen uitspreken ? 8) Ik kan me niets in die aard herinneren.
Enkele mannen die het woord democratie graag gebruiken: de topman uit de 'Democratische Volksrepubliek Noord Korea'.

De leiders uit de voormalige DDR - de Duitse Democratische Republiek.

Zelensky is op wettelijke manier verkozen en voert de beslissingen van het parlement uit, dit in tegenstelling tot Janoekovitsj die de bevelen van Poetin naleefde en de parlementaire beslissing NIET ondertekende.

Fred1950

24 jul 2025, 19:59

Wil. schreef:

Enkele mannen die het woord democratie graag gebruiken: de topman uit de 'Democratische Volksrepubliek Noord Korea'.
....
Janoekovitsj .... die de parlementaire beslissing NIET ondertekende.
Ge vergeet Biden en ons Ursulake ...

Janoekovitsj kon niets meer ondertekenen , hij was al gevlucht op gevaar van eigen leven. Of moest hij het lot van Oles Buzina , Oleh Kalasjnikov , Andrei Portnov , .....ondergaan ?

Wil.

24 jul 2025, 20:20

Fred1950 schreef:
24 jul 2025, 19:59
Wil. schreef:

....
Janoekovitsj .... die de parlementaire beslissing NIET ondertekende.
Janoekovitsj kon niets meer ondertekenen , hij was al gevlucht op gevaar van eigen leven.
Hij weigerde te ondertekenen. Hij is maandenlang aangepord geweest. Het was geen geval van "niet meer kunnen" . Dat is de zoveelste vatnikleugen die ik hier bij herhaling blootleg.

Wil.

24 jul 2025, 20:46

Bij aankoop van een appartement probeert de koper een beetje af te dingen op de vraagprijs. Misschien krijgt hij 5% als hij goed argumenteert.

In Rostov on Don (Rusland) worden nu nieuwe appartementen verkocht met een korting van 55%! De reden? Niemand heeft geld om een woonplaats te kopen want het leven is vééél duurder geworden. Een lening aangaan, betekent dat je 20% interest betaalt per jaar.

In juni '25 werden 56% minder woningen en appartementen verkocht dan een jaar eerder.

De USSR is terug aan het komen. In die tijd waren bv. auto's onbetaalbaar. Vandaag is dat hetzelfde. Daardoor staan er in Rusland nu 500.000 nieuwe auto's op parkeerplaatsen te wachten.

Wil.

24 jul 2025, 21:11

Even uitzoomen om het overzicht te bewaren.
De pijlen wijzen de gebieden aan die RU tussen december 2022 en juli 2025 veroverd heeft. Daarvoor zijn de levens van meer dan één miljoen mannen verwoest of opgeofferd. Een genie op het slagveld, die Poetin.

Afbeelding

Fazal

24 jul 2025, 22:37

Och ja, we zijn toch al met veel te veel op deze wereld.
Op een paar miljoentjes meer of minder, steekt het niet meer.:cry:

Fred1950

25 jul 2025, 08:53

Wil. schreef:
24 jul 2025, 21:11
Even uitzoomen om het overzicht te bewaren.
De pijlen wijzen de gebieden aan die RU tussen december 2022 en juli 2025 veroverd heeft. ....
Je bent een beetje fout. De volle rode lijn begrenst het gebied dat NA 2022 werd veroverd. De regio Kursk en Belgorod duid je best niet aan omdat dat het gevolg is van de teruggeslagen inval van de Oekraïners in Rusland.

Dit is wat is gebeurd ....

Untitled543.png
Untitled543.png (110.84 KiB) 647 keer bekeken

Eigenlijk hoeven de Russen niet meer verder op te rukken omdat ze de 4 oblasten praktisch reeds in handen hebben ( of toch voor een groot deel ). Dat verklaart wellicht waarom ze nu nog heel weinig vorderingen maken.

Wil.

25 jul 2025, 09:20

Fred1950 schreef:
25 jul 2025, 08:53
Dat verklaart wellicht waarom ze nu nog heel weinig vorderingen maken.
1. Wat ik schreef is correct : tussen december '22 en nu is de vooruitgang enkel met een vergrootglas te zien.

2. Als dat de verklaring is, waarom blijven ze dan dagelijks ongeveer 1000 soldaten opofferen?

Laat ze maar doen, het zal er voor de Russen niet op beteren.
Laatst gewijzigd door Wil. op 25 jul 2025, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

25 jul 2025, 09:22

De door de Russen bezette oblasten ( zonder de Krim ) schat ik op 3 x maal de oppervlakte van België , groot genoeg om een eigen land te vormen ...

Wil.

25 jul 2025, 10:27

Rusland is meer dan 500 keer groter dan belgië. Dus kunnen er meer dan 160 aparte staten gemaakt worden die elk 3 keer zo groot zijn als belgië :lol:

Wil.

25 jul 2025, 10:43

In een ingrijpende nieuwe maatregel heeft het Verenigd Koninkrijk sancties opgelegd aan 135 olietankers en twee rederijen die rechtstreeks verbonden zijn met de schaduwvloot, waarvan er één gelinkt is aan de Russische oliegigant Lukoil. Deze tankers hebben sinds januari 2024 alleen al in stilte voor 24 miljard dollar aan ruwe olie vervoerd. Dat is nu voorbij.

"Nieuwe sancties zullen de schaduwvloot van Poetin verder ontmantelen en de Russische oorlogskas van zijn cruciale olie-inkomsten beroven"
, aldus de Britse minister van Buitenlandse Zaken David Lammy.

Wil.

25 jul 2025, 10:57

De EU heeft de Russische olieprijslimiet tot 15% onder de marktprijs verlaagd, waardoor het plafond feitelijk op $ 47,60 per vat werd vastgesteld.

De nieuwe structuur - 15% onder de marktprijs - is een zwevende limiet, geïndexeerd aan de marktprijzen, wat betekent dat de EU het bedrag niet langer hoeft te herzien bij elke piek in de olieprijsvolatiliteit. Het zorgt voor stabiliteit. En belangrijker nog, het gebeurt op Europese voorwaarden. Dit was een EU-besluit, geen G7-consensus.

Het Verenigd Koninkrijk volgde vrijdag en voerde dezelfde limiet van $ 47,60 in.
Vanaf 3 september is het verzekeraars, transporteurs en makelaars die onder de jurisdictie van de EU en het VK opereren wettelijk verboden om Russische ruwe olie-exporten boven deze drempel te faciliteren.
De handhaving is nu gestroomlijnd op het hele Europese continent.