In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
De zon is even weg, maar de zonnehoedjes is de tuin doen hun best!
Maak er een mooie dag van!
Remie, bedankt voor de puzzel, altijd een ontspannen opening van de dag...

Maak er een mooie dag van!
Remie, bedankt voor de puzzel, altijd een ontspannen opening van de dag...

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
awel Remie daar heb ik nu nog nooit aan gedacht sè
maar 's morgens vroeg ga ik nog niet buiten , want ik heb ( door mijn spierziekte ) redelijk veel tijd nodig om mij 's morgens te wassen en aan te kleden en wij zijn ook bijna nooit heel vroeg uit bed
maar ik zal er eens aan denken de volgende dagen en weken als we buiten komen om wat fotootjes te nemen van het mooie Brugge waar we wonen
dit zijn enkele fotootjes van op ons terras aan de achterkant van het gebouw van vorige winter

en Celine heeft al een tijdje een logeetje , en Myla en Elly vinden het leuk dat Gaston met hen komt spelen

maar 's morgens vroeg ga ik nog niet buiten , want ik heb ( door mijn spierziekte ) redelijk veel tijd nodig om mij 's morgens te wassen en aan te kleden en wij zijn ook bijna nooit heel vroeg uit bed
maar ik zal er eens aan denken de volgende dagen en weken als we buiten komen om wat fotootjes te nemen van het mooie Brugge waar we wonen
dit zijn enkele fotootjes van op ons terras aan de achterkant van het gebouw van vorige winter

en Celine heeft al een tijdje een logeetje , en Myla en Elly vinden het leuk dat Gaston met hen komt spelen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

* En nee dat is niet Maximus de kat van De Wever
Zucht
Gelukkig dat het dag is , hoe kan een mens toch zo dromen ..
Straks hier in 't Stad naar de rommelmarkt en genieten van een kiosk concert. Daarna ergens in een frituur friet gaan eten
Zo ziet mijn zondag er uit
Mijn koffietje is uit
Maar nu moet ik wat verder doen aan wat HH werkjes
Aan iedereen een fijne zonnige zondag
toedeloe
menu:frituur
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Bedankt voor de mooie foto's Zonnebloemetje, Toppie..!
En toen ik u dat vraagje stelde vanochtend, ben ik vrij kort daarna, geheel tegen de zin van
, toch even met mijn
de (polder) in geweest., ik kon het niet laten. Veel moeten rusten op diverse bankjes of waar het mogelijk was, maar afpikken doet niemand mij deze keer niet meer..!
Zo maar lukraak wat plaatjes genomen met dit resultaat:

Beelden verspringen (±21)
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog efkes tussendoor
nadat ik uit de badkamer gekomen ben nog wat aan wasjes bezig geweest in en uit de wasmachine en in en uit de droogkast en nu een beetje laat toch nog van een lekkere koffie genoten samen met ventje , en dat smaakte
Remie goed dat je genoten hebt van je fietstochtje , en het zal daar in die mooie polder wel zalig fietsen zijn voor zover ik kan zien en goed dat je af en toe op een bankje kan zitten en dat zal zeker geen overbodige luxe geweest zijn om enkele keren te rusten tussenin
jadi veel plezier op de rommelmarkt , tis lang geleden dat wij dat nog eens hebben gedaan ( van toen ik nog goed te been was natuurlijk hé ) , en laat de frietjes smaken
Anne-marie mooi die bloemen in mijn lievelingskleur
allé dadelijk aan het middageten beginnen sè
onze menu voor vandaag
zelfgemaakte balletjes in tomatensaus ( ventje zijn lievelingsgerecht )
met puree ( want we hebben woensdag al frietjes gegeten)
en een slaatje van verschillende groentjes
voor iedereen straks smakelijk

nadat ik uit de badkamer gekomen ben nog wat aan wasjes bezig geweest in en uit de wasmachine en in en uit de droogkast en nu een beetje laat toch nog van een lekkere koffie genoten samen met ventje , en dat smaakte
Remie goed dat je genoten hebt van je fietstochtje , en het zal daar in die mooie polder wel zalig fietsen zijn voor zover ik kan zien en goed dat je af en toe op een bankje kan zitten en dat zal zeker geen overbodige luxe geweest zijn om enkele keren te rusten tussenin
jadi veel plezier op de rommelmarkt , tis lang geleden dat wij dat nog eens hebben gedaan ( van toen ik nog goed te been was natuurlijk hé ) , en laat de frietjes smaken
Anne-marie mooi die bloemen in mijn lievelingskleur
allé dadelijk aan het middageten beginnen sè
onze menu voor vandaag
zelfgemaakte balletjes in tomatensaus ( ventje zijn lievelingsgerecht )
met puree ( want we hebben woensdag al frietjes gegeten)
en een slaatje van verschillende groentjes
voor iedereen straks smakelijk

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Dat heb ik nou ook Jadi,
Slapen als een os, maar mijn dromen zijn altijd een "cauchmar".
Wat ben ik dan blij wanneer ik wakker word.

-
Heel mooie kleurrijke collage..!
-

Weer mooie sport voor mij op TV.
F1 'Grand Prix van België' is nog niet van start kunnen gaan vanwege de regen die daar in België bij jullie valt.
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend Sterkte en of Beterschap gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag, ik kom nog even binnen waaien
Vanmorgen mijn boek uit gelezen en vanmiddag naar een markt geweest
Weer wat nieuwe boeken gescoord
Remie, op de fiets weg geweest en weer de nodige plaatjes geschoten, mooi
Zonnebloemetje ook mooie foto's van de honden
Anne-marie aan het genieten van de zomer carnaval
De komende 2 weken hang ik weer wat meer voor de tv, skûtsjesilen is gisteren begonnen
Zonnebloemetje ik hoop dat we op pad kunnen in onze vakantie, de camper heeft wat technische problemen en het is geen goedkoop grapje
Vanmorgen mijn boek uit gelezen en vanmiddag naar een markt geweest
Weer wat nieuwe boeken gescoord
Remie, op de fiets weg geweest en weer de nodige plaatjes geschoten, mooi
Zonnebloemetje ook mooie foto's van de honden
Anne-marie aan het genieten van de zomer carnaval
De komende 2 weken hang ik weer wat meer voor de tv, skûtsjesilen is gisteren begonnen
Zonnebloemetje ik hoop dat we op pad kunnen in onze vakantie, de camper heeft wat technische problemen en het is geen goedkoop grapje
-

Kiekeboe , klop klop iemand thuis ? ? Tot nu toe is het hier in de Westhoek droog gebleven vandaag
De avond is stilaan zich aan het klaarmaken, en ik hoop dat mijn slaap beter is deze nacht .. Zo'n creepy nacht maak ik niet graag mee.
Op de rommelmarkt dan : veel standjes, veel prullen, ook wel dingen die geld "kunnen" opbrengen maar ik doe daar echt niet aan mee. Ik doe het voor de sfeer, en de hoop iemand tegen te komen die ik ken om een babbeltje mee te doen .. Dat gezegd zijnde , de frietjes uit de frituur een klein bakje en dan nog kreeg ik het niet op
En nu ga ik eens zien wat jullie allemaal uit gespookt hebben
Remie genoten van je fietstochtje, ik kan je geen ongelijk geven . Wat een mooie natuur , hoe rustgevend . Ik kan het geloven dat je er van geniet.♥
Is er nog over van jullie menu, ik wil gerust mijn voeten onder tafel schuiven voor de restjes spek en gebakken aardappeltjes (patatjes). Die bruine bonen laat ik voor je , dat geeft te veel wervelwinden.. woeha
Zonnebloemetje, och rommelmarkten zeggen mij zoveel niet meer als vroeger maar ik doe het om eens "weg" te zijn .
Och gehaktballetjes in tomatensaus njam njam dat eet ik ook zo graag , maar in de saus moeten er champignonnetjes inzitten en Ooo ja met puree njam njam .. Picske* je bent met uw gat in de boter gevallen
Jawadde dienen Gaston♥ is één uit de kluiten gewassen mooie hond .. Zo streng kijken, best dat ze goed overeenkomen het trio .. Zo'n mooie foto, ik denk dat hij ook goed opgeleid is om bevelen uit te voeren
Anne_marie wat fijn dat je genoten hebt van Carnaval.. Dank om ons mee te laten genieten van de foto's.
Adam jij ook last van rare dromen , en je hebt dat echt niet in de hand hé. . Gelukkig dat dit maar af en toe voorkomt .. Eerlijk gezegd , ik stond deze morgen in de keuken en moest nog bekomen..
Inge wat is in godsnaam "skûtsjesilen " ? Oesje serieuze problemen met de camper .. Ik duim dat je er dit jaar er toch even van kunt genieten
Nog een fijne avond iedereen , ik ga nog wat buiten genieten van "mijn" bomen bij de buren en mijn bloemetjes op het terras ..
Fijne avond en een goede nachtrust voor straks
-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Voor wie niet weet wat Skûtsjesilen is. Wij kijken er ook altijd naar. Jelle zijn moeder was een rasechte Friezin.
Skûtsjesilen is een Friese traditie waarbij met oude vrachtschepen, genaamd skûtsjes, wordt gezeild. Het is een wedstrijdsport waarbij de schippers van deze platbodems elkaar uitdagen op de Friese wateren. De schepen, vroeger gebruikt voor het vervoer van goederen zoals turf en mest, zijn nu het middelpunt van een unieke zeilcompetitie en een manier om Friesland te beleven vanaf het water.

Skûtsjesilen is een Friese traditie waarbij met oude vrachtschepen, genaamd skûtsjes, wordt gezeild. Het is een wedstrijdsport waarbij de schippers van deze platbodems elkaar uitdagen op de Friese wateren. De schepen, vroeger gebruikt voor het vervoer van goederen zoals turf en mest, zijn nu het middelpunt van een unieke zeilcompetitie en een manier om Friesland te beleven vanaf het water.

-

Meen jullie dat nu echt ! !
Adam , Remie, Inge deze avond waren mijn zoon en ik bezig over Friesland
*Adam ik stuur direct uw uitleg door naar mijn zoon met foto en al dankjewel
We overwegen er om 5 dagen naar toe te gaan in september
Maar eerst zien of hij verlof krijgt ... euch ik heb een gans jaar verlof hé