In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Boven is gepoetst, vorige week was het er niet van gekomen.
Ik hoor de kinderen van de buren tot hier roepen, ( het raam staat wel open). Die spelen nog veel buiten, wat goed is. Ze hebben dan ook een grote tuin met allerlei speeltoestellen.
De slakken eten van de bonen, ook al zijn die goed afgeschermd door een fijnmazige doek. Ik denk dat ze door die gaatjes bijten, het kan niet anders. Vroeger dacht ik dat het de vogels waren, maar nee.
Bij de buren hebben ze ook bonen staan, die hebben daar blijkbaar geen last van. Toch niet zoveel als hier.
Spaanse woef is al aan het slapen. Dit voor de ganse avond en nacht.
Tot morgen, allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeienavond iedereen,
vandaag maar één buitje gehad
om alles even nat te maken
verder is het afwisselend zonnig en bewolkt gebleven
Alle maandagse taken zijn gedaan geraakt
morgen weer een andere dag...en andere taken.
Slaapwel straks en sterkte aan alle zieken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Nog wat opruimen en ze mogen komen. We hebben hapjes, drankjes en voor de tweeling elk een kadootje. Een biologisch verantwoord speelgoedje. In een biologisch verpakt papiertje. Want we hebben de cava bij Biovita gehaald.
Heb de kittens die moeder haar buurvrouw gehaald heeft op een boerderij gezien. Allemaal: aaa, zo schattig! Een rosse jongen en een driekleurig meisje. De rosse probeerde via mijn been naar boven te klimmen en snorde al voor het vaderland weg. Zij is nog wat kleiner dan hem al komen ze uit hetzelfde nest. De kater zal een charmeur worden en zij... aangezien ze een driekleurtje is, kan die net als ons Mies wat Diva gedrag hebben.
Frank heeft gezegd dat ik de dag voor de trouw voor een behandeling moet. Zodat ik los ben. Als ik in de late namiddag nog druppels neem ben ik zeker dat ik het volhou tot het dansfeest. Ik doe dan ook geen oog dicht. Zorgen voor later. We zijn nog geen september.
Woensdagavond wordt Franks nemesis: die zwarte oerlelijke hoge kast geleverd. Ventje mag mee gaan helpen.
Zus ventje wil die perse houden omdat ze een parentaal complex heeft. Ze telefoneert dan ook elke dag/avond naar de vent waar haar moeder bij was!!!! We zijn bijna 2 jaar verder en dat vind ik dan niet meer nodig en zelfs ongezond.
We gaan eens een enveloppe zoeken want ik heb een tussentijdse rekening gekregen voor m'n behandelingen.
Eerst naar de ziekenbond voor ik het geld stort!
Fijne dag seizoentjes
Nog wat opruimen en ze mogen komen. We hebben hapjes, drankjes en voor de tweeling elk een kadootje. Een biologisch verantwoord speelgoedje. In een biologisch verpakt papiertje. Want we hebben de cava bij Biovita gehaald.
Heb de kittens die moeder haar buurvrouw gehaald heeft op een boerderij gezien. Allemaal: aaa, zo schattig! Een rosse jongen en een driekleurig meisje. De rosse probeerde via mijn been naar boven te klimmen en snorde al voor het vaderland weg. Zij is nog wat kleiner dan hem al komen ze uit hetzelfde nest. De kater zal een charmeur worden en zij... aangezien ze een driekleurtje is, kan die net als ons Mies wat Diva gedrag hebben.
Frank heeft gezegd dat ik de dag voor de trouw voor een behandeling moet. Zodat ik los ben. Als ik in de late namiddag nog druppels neem ben ik zeker dat ik het volhou tot het dansfeest. Ik doe dan ook geen oog dicht. Zorgen voor later. We zijn nog geen september.
Woensdagavond wordt Franks nemesis: die zwarte oerlelijke hoge kast geleverd. Ventje mag mee gaan helpen.
Zus ventje wil die perse houden omdat ze een parentaal complex heeft. Ze telefoneert dan ook elke dag/avond naar de vent waar haar moeder bij was!!!! We zijn bijna 2 jaar verder en dat vind ik dan niet meer nodig en zelfs ongezond.
We gaan eens een enveloppe zoeken want ik heb een tussentijdse rekening gekregen voor m'n behandelingen.
Eerst naar de ziekenbond voor ik het geld stort!
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oei MM op rouw staat geen tijd hoor!
Sorry maar het raakte me dat je zo effen rechtdoor was over de zus van ventje.
Ja, dan kan ik soms niet zwijgen...
Even goei vrienden.
De zon schijnt en de was van de buurvouw hangt al op.
Die is duidelijk grote kuis aan het doen.
Matjes en glasgordijnen en zo gaan de machine in.
Ik zou dat ook moeten doen.
Ik moet wat flexibeler worden vrees ik.
Vandaag niet veel gepland, wegens normaal gezien om 12 uur pedicure.
Verzet naar morgen.
Moest met de dochter naar het ziekenhuis.
Hoop dat het vlug opgelost geraakt.
Heeft zwakke gezondheid.
Onverwachts hulp morgen van 10 tot 12.
Was ook niet voorzien.
Dan de pedicure daarna om 14:15.
Zal blij zijn is nodig.
We zullen eens in gang schieten.
Slaapkamer opruimen.
Garage een beurt geven.
Ahum, daar liggen nu ook hier en daar keukenpapiertjes over een en ander, je weet wel MM.
Poes heeft zwakke maag of is soms te gulzig.
Nu moet het toch echt eens goed met nat gedaan worden.
Even alles buiten zwieren, Poes in huis houden, zit ze te jammeren aan de tussendeur.
O jee, geen vrije doorgang naar haar etensbakje!!!!!!!!
Heu, als ik poets heb ik niet graag dat ze voor mijn voeten loopt.
Geniet van het zonnetje!
Sorry maar het raakte me dat je zo effen rechtdoor was over de zus van ventje.
Ja, dan kan ik soms niet zwijgen...
Even goei vrienden.
De zon schijnt en de was van de buurvouw hangt al op.
Die is duidelijk grote kuis aan het doen.
Matjes en glasgordijnen en zo gaan de machine in.
Ik zou dat ook moeten doen.
Ik moet wat flexibeler worden vrees ik.
Vandaag niet veel gepland, wegens normaal gezien om 12 uur pedicure.
Verzet naar morgen.
Moest met de dochter naar het ziekenhuis.
Hoop dat het vlug opgelost geraakt.
Heeft zwakke gezondheid.
Onverwachts hulp morgen van 10 tot 12.
Was ook niet voorzien.
Dan de pedicure daarna om 14:15.
Zal blij zijn is nodig.
We zullen eens in gang schieten.
Slaapkamer opruimen.
Garage een beurt geven.
Ahum, daar liggen nu ook hier en daar keukenpapiertjes over een en ander, je weet wel MM.
Poes heeft zwakke maag of is soms te gulzig.
Nu moet het toch echt eens goed met nat gedaan worden.
Even alles buiten zwieren, Poes in huis houden, zit ze te jammeren aan de tussendeur.
O jee, geen vrije doorgang naar haar etensbakje!!!!!!!!
Heu, als ik poets heb ik niet graag dat ze voor mijn voeten loopt.
Geniet van het zonnetje!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Goeienavond iedereen,
Bijna de hele dag zonnig, alleen
vanmiddag een buitje gehad...
er was wel veel wind
Een sterkteknuffeltje aan wie het kan gebruiken
en slaapwel voor straks, tot morgen
-
Helena: zus ventje belt met die vent omdat Hij dat wil. Ja, Hij. Het is altijd een heel dominante figuur geweest en nu nog en ze is er bang van dus belt ze. Dat heeft niets met rouwen te maken. Wel met zus ventje haar complex! Frank, ventje en ik vinden het een ongezonde situatie. Gelijk met die kast. Zo vast hangen aan een kast omdat die van "mammie" was? Die bijna zwarte kast van over 2 meter hoog is een gedrocht. Zelfs nichtje die hier gisteren was, zei het.
Het zijn zalige kereltjes, nichtje haar tweeling. Ze waren maar wat blij met hun speelgoedje. Miel is een beetje aan de wilde kant, terwijl Gust veel kalmer is. Ze hadden elk een tekening voor me gemaakt. En ze zijn nu verzot op stickers. Ze hebben al heel de auto bestickert en als hun vader uit de deur gaat moet hij opletten dat ze geen sticker op zijn kleren hebben gekleefd! Daarnaast zien ze graag katten en toen Lilly kwam piepen: Poesje! Ja, maar ondertussen was Lilly hem weer gesmeerd. Ze wilden naar boven om haar te zoeken.
Maandag ga ik met buurvrouw naar de naaister. Ventje wil dat ik zijn vest meedoe om die badge van de band Ghost Division op te naaien. Deze band is een tribute band van Sabathon.
Lilly ligt poesheerlijk op bed , languit. Ze is moe. Soms duwt ze wel eens mijn been uit de weg om beter te gaan liggen.
Vanavond gaan ze die aartslelijke kast gaan halen en die zou in de wachtkamer van Frank moeten staan. Wachtkamer is een groot woord. Het is de inkom. Zijn piano zal daar dan weg moeten. Die komt dan in de keuken te staan. Ventje en Matthias gaan helpen. Gimly zit vol aandacht te kijken naar de vogeltjes. Op ons dak, dat van Buurman en Erik kunnen ze niet meer zitten vanwege de pinnen. Ventje grapt dat hij een heavy metal dak heeft.
Ook Suus heeft na lange tijd van haar laten horen. Ze zit in het gips omdat haar duim ontstoken is. De instantie die haar kan helpen om de tuin in orde te brengen wil niet eerder komen als de rommel weg is maar dat kan ze niet sorteren zodat een andere instantie die naar het containerpark kan doen. En ze had weer d'r zijkanten van d'r haar afgeschoren! Ze moet daar af blijven! Ze heeft nu een mooi geknipt kopje .En haar zus Anouk zorgt weer voor problemen. Ze snapt niet dat Suus nu resoluut voor vrouwen kiest. Dat vind Anouk niet kunnen. Ze moet een vent. Dat zeg ik ook. Na al wat ze heeft meegemaakt met de Jo, zou ze beter op zoek gaan naar een echte vent. Eentje die weet wat 'em wil. Gelijk ventje.
Zo, Ik ga de bonus binnenhalen.
Fijne dag seizoentjes
Helena: zus ventje belt met die vent omdat Hij dat wil. Ja, Hij. Het is altijd een heel dominante figuur geweest en nu nog en ze is er bang van dus belt ze. Dat heeft niets met rouwen te maken. Wel met zus ventje haar complex! Frank, ventje en ik vinden het een ongezonde situatie. Gelijk met die kast. Zo vast hangen aan een kast omdat die van "mammie" was? Die bijna zwarte kast van over 2 meter hoog is een gedrocht. Zelfs nichtje die hier gisteren was, zei het.
Het zijn zalige kereltjes, nichtje haar tweeling. Ze waren maar wat blij met hun speelgoedje. Miel is een beetje aan de wilde kant, terwijl Gust veel kalmer is. Ze hadden elk een tekening voor me gemaakt. En ze zijn nu verzot op stickers. Ze hebben al heel de auto bestickert en als hun vader uit de deur gaat moet hij opletten dat ze geen sticker op zijn kleren hebben gekleefd! Daarnaast zien ze graag katten en toen Lilly kwam piepen: Poesje! Ja, maar ondertussen was Lilly hem weer gesmeerd. Ze wilden naar boven om haar te zoeken.
Maandag ga ik met buurvrouw naar de naaister. Ventje wil dat ik zijn vest meedoe om die badge van de band Ghost Division op te naaien. Deze band is een tribute band van Sabathon.
Lilly ligt poesheerlijk op bed , languit. Ze is moe. Soms duwt ze wel eens mijn been uit de weg om beter te gaan liggen.
Vanavond gaan ze die aartslelijke kast gaan halen en die zou in de wachtkamer van Frank moeten staan. Wachtkamer is een groot woord. Het is de inkom. Zijn piano zal daar dan weg moeten. Die komt dan in de keuken te staan. Ventje en Matthias gaan helpen. Gimly zit vol aandacht te kijken naar de vogeltjes. Op ons dak, dat van Buurman en Erik kunnen ze niet meer zitten vanwege de pinnen. Ventje grapt dat hij een heavy metal dak heeft.
Ook Suus heeft na lange tijd van haar laten horen. Ze zit in het gips omdat haar duim ontstoken is. De instantie die haar kan helpen om de tuin in orde te brengen wil niet eerder komen als de rommel weg is maar dat kan ze niet sorteren zodat een andere instantie die naar het containerpark kan doen. En ze had weer d'r zijkanten van d'r haar afgeschoren! Ze moet daar af blijven! Ze heeft nu een mooi geknipt kopje .En haar zus Anouk zorgt weer voor problemen. Ze snapt niet dat Suus nu resoluut voor vrouwen kiest. Dat vind Anouk niet kunnen. Ze moet een vent. Dat zeg ik ook. Na al wat ze heeft meegemaakt met de Jo, zou ze beter op zoek gaan naar een echte vent. Eentje die weet wat 'em wil. Gelijk ventje.
Zo, Ik ga de bonus binnenhalen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goedemorgen iedereen,
't ziet eruit zoals gisteren, grijs en de zon
die een gaatje zoekt.... afwachten dus
Een fijne woensdag vandaag en tot.......;
sterkte en moed aan de zieken....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: de ukjes hebben ook zo'n stickerperiode gehad. Je vond ze overal opgekleeft , en inderdaad , zoon is ook een paar keren op zijn werk verschenen met stickers op zijn kleding.
Deze namiddag een fietstochtje gedaan, ik had een route uitgestippeld en het was mooi. Wel vaak onverharde wegen , zodat je hobbelend op je fiets zat
Morgen naar de tandarts, die 6 maanden zijn weeral om. Daarna doorrijden naar zoon, ben dan toch al een stukje op weg.
Is al enkele dagen geleden dat we nog iets van Bekske gehoord hebben, dat is geen goed teken. Hoop dat er niks ernstig is.
Tot morgen, allemaal.
-
Het was een beetje druk vandaag.
Van 10 tot 12 de hulp.
Om 14:15 de pedicure.
Normaal gezien was er nog een geleide wandeling in de Heihoek, stadswijk, om 19 uur.
Dat heb ik niet meer gehaald.
Nu ja, ik heb mijn bezigheid gehad met een ambetante Poes vandaag.
Ik denk dat ze een beetje geheugenverlies heeft.
Heb ik ze net eten gegeven.
Zit ze me weer verwijtend aan te kijken bij haar bakje!
De hulp heeft gedweild, oef!
De kat kan terug beginnen ko--n.
Ik hoop toch van niet hoor.
Morgen niets aan "buitenschoolse" activiteiten.
Ik hoop eens door te kunnen werken.
Slaap wel allemaal.
Van 10 tot 12 de hulp.
Om 14:15 de pedicure.
Normaal gezien was er nog een geleide wandeling in de Heihoek, stadswijk, om 19 uur.
Dat heb ik niet meer gehaald.
Nu ja, ik heb mijn bezigheid gehad met een ambetante Poes vandaag.
Ik denk dat ze een beetje geheugenverlies heeft.
Heb ik ze net eten gegeven.
Zit ze me weer verwijtend aan te kijken bij haar bakje!
De hulp heeft gedweild, oef!
De kat kan terug beginnen ko--n.
Ik hoop toch van niet hoor.
Morgen niets aan "buitenschoolse" activiteiten.
Ik hoop eens door te kunnen werken.
Slaap wel allemaal.
-
Het salontafeltje staat hier, dank aan overbuurman. Buurman V had schouderpijn.
Dien heeft altijd de kwiek en de kwak als hij jou moet helpen. Enfin, dat staat nu hier en vlak bij Lilly's eetplaats en dat vind ze niet leuk. Dus als ventje terug is van boodschappen, toch proberen dat hier te zetten. Het oud tafeltje kan gemakkelijk gedemonteerd worden.
Lowie en Cooper waren gisteren op wandel en als Cooper ventje ziet, wil die direct naar hem. Ze gaan ook een deel van de kippenhartjes waar Christof kan aan geraken krijgen want buurvrouw deelt ze ook aan Lilly uit.
Die had het gisteren in haar vel. Constant Gimly pesten om in "zijn" zetel te gaan liggen omdat er toevallig een nieuwe fleece in ligt. Kattenlogica? Heb haar uiteindelijk opgepakt en in de lederen zetel gezet waar ze toen gelukkig is in blijven liggen. Haar kaas had ze al lang gehad. Ook de "red dot" gevonden en haar daar een beetje mee bezig gehouden. Ze lag met d'r kont tegen de mand, staart in de lucht en in de positie om te springen. Net mis!
Zo, Ik ga even wat bonussen ophalen.
Fijne dag seizoentjes
Het salontafeltje staat hier, dank aan overbuurman. Buurman V had schouderpijn.
Lowie en Cooper waren gisteren op wandel en als Cooper ventje ziet, wil die direct naar hem. Ze gaan ook een deel van de kippenhartjes waar Christof kan aan geraken krijgen want buurvrouw deelt ze ook aan Lilly uit.
Die had het gisteren in haar vel. Constant Gimly pesten om in "zijn" zetel te gaan liggen omdat er toevallig een nieuwe fleece in ligt. Kattenlogica? Heb haar uiteindelijk opgepakt en in de lederen zetel gezet waar ze toen gelukkig is in blijven liggen. Haar kaas had ze al lang gehad. Ook de "red dot" gevonden en haar daar een beetje mee bezig gehouden. Ze lag met d'r kont tegen de mand, staart in de lucht en in de positie om te springen. Net mis!
Zo, Ik ga even wat bonussen ophalen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Zo, we hebben dan toch al een deel gestreken gekregen vandaag.
Na een goed uur begeven mijn benen het een beetje, dus straks nog wat voortdoen.
Poes is extra lief en aanhankelijk vandaag.
Och arme het beestje, ze zal gisteren en eergisteren echt niet in hare haak geweest zijn.
En ik was dan nog eens niet echt goed gezind.
Verder weet de zon hier niet echt goed wat ze gaat doen.
Een aangename namiddag gewenst iedereen.
Na een goed uur begeven mijn benen het een beetje, dus straks nog wat voortdoen.
Poes is extra lief en aanhankelijk vandaag.
Och arme het beestje, ze zal gisteren en eergisteren echt niet in hare haak geweest zijn.
En ik was dan nog eens niet echt goed gezind.
Verder weet de zon hier niet echt goed wat ze gaat doen.
Een aangename namiddag gewenst iedereen.