In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Goedgekeurd bij de tandarts, de volgende keer is over 6 maanden. Moet later deze maand een afspraak maken voor de oogarts voor in februari. Dat moet je zeker 6 maanden op voorhand doen .
Schoondochter maakte een afspraak bij de dermatoloog , pas na 7 maanden ! kan ze gaan, en dat is de vroegste afspraak. Als je het zo hoort , is het overal.
De vakantie is al in de helft, morgen 1 augustus. De maand is vlug voorbij gegaan.
Hier heeft het al flink geregend, en toch heb ik bloembakken die droog staan. Als de planten erover hangen, heeft dat een soort paraplu effect, waardoor de aarde niet nat wordt. Manlief kan dat moeilijk geloven, maar toch is het zo.
Tot morgen, allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen iedereen,
Vrijdag 1 augustus alweer...wat gaat het snel
Een fijne dag allemaal en maak er het beste van
Sterkte aan de zieken, en moed aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Hallo iedereen,
Daarnet worteltjes gegeten uit de tuin, ze waren lekker.
De boontjes ondanks de slakken groeien toch, alhoewel ze nog onder het doek staan. De regen doet daar veel aan.
Heb gelezen dat we in de 2de helft van augustus terug zonnig weer krijgen. Afwachten.
Het is rustig in ons hoekje.
Ik vind dat je het op straat ziet, dat het vakantie is, het is minder druk.
Volgende week is dochter en vriend ook voor enkele dagen weg, wat betekent dat ik voor haar katten moet zorgen. De ene dag bij zoon en de andere dag bij dochter. We weten weeral wat doen
Ze ging alles van katteneten klaar zetten, want ik weet niet wat die eten. De ene is nogal gevoelig wat eten betreft.
Tot morgen, allemaal.
-

Goede avond allemaal,
Een regenachtige dag gehad vandaag
maar dat is goed voor de tuintjes
Slaapwel straks en tot morgen...
Anjelierken, die slakken leggen hun eitjes in de grond
en als die in de grond onder het dekzeil van de groeten lagen
komen die uit..... en zo heb je slakken bij de groenten,
die eitjes dat zijn zo van die kleine glazige bolletjes, je vindt ze als je
de grond wat omwoelt, zo kan je ze wegnemen voor ze uitkomen
Sterkte en beterschap aan de zieken...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vrijdagnacht een dondervlaag om U tegen te zeggen, Vanmorgen Regen met bakken. Ons Lilly zat aan de venster en is luidkeels haar ongenoegen over dat weer komen vertellen aan ons. 't is zo'n babbeltrien.
Ze hadden haar gewone abdijkaas niet dus heeft ze een andere soort gegeten. Die bevalt haar ook. Als het maar kaas is. Of haar soep. Of een liquidstick. En ik steek snoepjes onder de korrels, dan eten ze er alle twee van.
Wij hebben gisteren kaaskroketten gegeten. Te zout en te flauw. Vandaag camenbert in de oven. Dat zal heel wat beter smaken. ( met lookboterbrood)
Oeps, ik moet hier eerst dringend iemand aan eten helpen....
Zo, dat is dan ook weer gebeurd en nu heb ik het licht moeten aansteken.
Half augustus beter weer? Ik hoop het. We hebben nog een paar sociale dates te bevestigen en dan zou het leuk zijn moesten we een mooi weer hebben.
Maandag me in het korset wurmen en naar de naaister. Daar alles uitleggen en kijken wat ze gaat doen. De zoom alleszins en mijn inkijk dichtnaaien. Verkoopster zei er een stukje stof tussen te steken want er moet zeker 10 cm van de grond. Die jurken zijn 1 m 80 lang zei de verkoopster. Ik denk dat ze zelden een bruid hebben die zo groot is dat er geen aanpassingen nodig zijn. Ik dacht toch dat er iemand ging komen helpen, gelukkig had ik buurvrouw mee.
Het is tijd voor de bonussen.
Fijne dag verder seizoentjes
Vrijdagnacht een dondervlaag om U tegen te zeggen, Vanmorgen Regen met bakken. Ons Lilly zat aan de venster en is luidkeels haar ongenoegen over dat weer komen vertellen aan ons. 't is zo'n babbeltrien.
Ze hadden haar gewone abdijkaas niet dus heeft ze een andere soort gegeten. Die bevalt haar ook. Als het maar kaas is. Of haar soep. Of een liquidstick. En ik steek snoepjes onder de korrels, dan eten ze er alle twee van.
Wij hebben gisteren kaaskroketten gegeten. Te zout en te flauw. Vandaag camenbert in de oven. Dat zal heel wat beter smaken. ( met lookboterbrood)
Oeps, ik moet hier eerst dringend iemand aan eten helpen....
Zo, dat is dan ook weer gebeurd en nu heb ik het licht moeten aansteken.
Half augustus beter weer? Ik hoop het. We hebben nog een paar sociale dates te bevestigen en dan zou het leuk zijn moesten we een mooi weer hebben.
Maandag me in het korset wurmen en naar de naaister. Daar alles uitleggen en kijken wat ze gaat doen. De zoom alleszins en mijn inkijk dichtnaaien. Verkoopster zei er een stukje stof tussen te steken want er moet zeker 10 cm van de grond. Die jurken zijn 1 m 80 lang zei de verkoopster. Ik denk dat ze zelden een bruid hebben die zo groot is dat er geen aanpassingen nodig zijn. Ik dacht toch dat er iemand ging komen helpen, gelukkig had ik buurvrouw mee.
Het is tijd voor de bonussen.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede zaterdagmorgen iedereen,
zonnig met grijze wolken, beetje zoals gisteren.
De regen is hier altijd maar in enkele buien
Onweer hebben we nog niet gehad,
of ik heb het niet gehoord
Een fijn weekend allemaal en sterkte aan wie het kan gebruiken
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goedenavond allebei, Bekske en oma-C en de rest ook
Vandaag weinig gedaan.
Alleen maar gelezen.
Morgen wandeling als ik het niet vergeet.
Ik had geen zin in grote werkzaamheden.
In de tuin werken was ook geen optie, al heb ik toch weer een groot deel kattenstaarten de nek omgedraaid.
Poes had vandaag het strengenol.
Ik heb mijn bord gebarricadeerd om te kunnen eten.
Theemuts met theepot aan de ene kant.
Grote broodtrommel van TW aan de andere kant.
De waterfles en het roostertje voor de geroosterde boterhammen er ergens tussenin.
Nu was ze zich uitgebreid aan het wassen met haar rug tegen de pc.
Iedere keer schoof die wat dichter naar mij.
Toilet gemaakt was ze ervandoor.
Seffens komt ze vragen om naar tv te kijken, kan ze op mijn schoot wat slapen.
Tot morgen na een goede nachtrust!
Vandaag weinig gedaan.
Alleen maar gelezen.
Morgen wandeling als ik het niet vergeet.
Ik had geen zin in grote werkzaamheden.
In de tuin werken was ook geen optie, al heb ik toch weer een groot deel kattenstaarten de nek omgedraaid.
Poes had vandaag het strengenol.
Ik heb mijn bord gebarricadeerd om te kunnen eten.
Theemuts met theepot aan de ene kant.
Grote broodtrommel van TW aan de andere kant.
De waterfles en het roostertje voor de geroosterde boterhammen er ergens tussenin.
Nu was ze zich uitgebreid aan het wassen met haar rug tegen de pc.
Iedere keer schoof die wat dichter naar mij.
Toilet gemaakt was ze ervandoor.
Seffens komt ze vragen om naar tv te kijken, kan ze op mijn schoot wat slapen.
Tot morgen na een goede nachtrust!
-

Hallo iedereen,
Oma-C: bedankt voor de tip. Die glazige bolletjes heb ik al gezien, maar ik wist niet wat het was. Die hangen zo aan elkaar , als een bolletje. De volgende keer ga ik ze toch verwijderen. Misschien eten de vogels of de kippen dat op.
Al veel geregend vandaag. Ook de zon gezien . Hierbinnen is het toch nog steeds 24 à 25 °. Zeker als ik gekookt heb, stijgt de temperatuur.
Vanavond had ik pizza gemaakt, was al een tijdje geleden. Ik koop pizzadeeg en beleg het, en daarna 15 min. in de oven. Deze keer was het met kerstomaten ( heb er veel in de serre). Wij eten hier dagelijks tomaten , ook bij de boterham.
Tot morgen, iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Schijnt dat de slakken graag komkommer eten, liever dan slablaadjes.
Je kan het eens uitproberen anjelier en weet iets te zeggen.
Je kan het eens uitproberen anjelier en weet iets te zeggen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag het strijkijzer eens uithalen. Ik heb hem gekocht en die zit nog steeds in de doos! Ik moet een roze jeansrok strijken die past op een oversized saliegroene truitje. Dat zou ik vrijdag aan willen. Dan ben ik 28 jaar getrouwd. En we wonen hier sinds 1 augustus precies 20 jaar. Ik weet het nog goed dat ik een dame onder haar voeten gaf omdat ze in de weg van de verhuiswagen stond: ze moest om d'r schoenen! Ja,, toen was er hier nog een schoenmaker, had je het winkeltje op de hoek... Gelukkig had de bakkerij belegde broodjes en neef Frè die mee kwam helpen toen, vroeg onlangs of het nog bestond. Helaas neen.
Goed nieuws! De garnalen zijn goedkoper geworden! Van 40 euro de kilo naar 15 euro de kilo. Aan de vistrap te krijgen. Of in de Haringsstraat waar buurman zijn pakhuis heeft en waar de viswinkel is waar wij nog eens naartoe moeten. Gimly is gevoederd en ligt in "zijn " zetel. Gisteren kon het niet rap genoeg gaan met de kaas. Het was nog geen 6 uur en de juffrouw wilde al haar kaas. Moet zijn dat ze hem lekker vind.
De zon is hier al van de partij. De vraag is gaat ze blijven? Gaat het warm worden vandaag? We zullen wel zien.
We eten vandaag lamsvlees.
Anjelier: wij kopen de basic pizza in de diepvries en leggen er dan zelf nog extra kaas op. Wij houden van kaas. Gisteren is er een bestelling kaas toegekomen. De augurkenkaas is heerlijk !Er zat een extraatje bij van zeer droog gerookt spek, iets nieuws dat ze nu verkopen naast hun Spaanse hammen en er zat ook een zakje mozzarella bij die niet op de bestelbon stond. We kunnen weer een eind verder.
Fijne dag seizoentjes
Fijne dag seizoentjes
Vandaag het strijkijzer eens uithalen. Ik heb hem gekocht en die zit nog steeds in de doos! Ik moet een roze jeansrok strijken die past op een oversized saliegroene truitje. Dat zou ik vrijdag aan willen. Dan ben ik 28 jaar getrouwd. En we wonen hier sinds 1 augustus precies 20 jaar. Ik weet het nog goed dat ik een dame onder haar voeten gaf omdat ze in de weg van de verhuiswagen stond: ze moest om d'r schoenen! Ja,, toen was er hier nog een schoenmaker, had je het winkeltje op de hoek... Gelukkig had de bakkerij belegde broodjes en neef Frè die mee kwam helpen toen, vroeg onlangs of het nog bestond. Helaas neen.
Goed nieuws! De garnalen zijn goedkoper geworden! Van 40 euro de kilo naar 15 euro de kilo. Aan de vistrap te krijgen. Of in de Haringsstraat waar buurman zijn pakhuis heeft en waar de viswinkel is waar wij nog eens naartoe moeten. Gimly is gevoederd en ligt in "zijn " zetel. Gisteren kon het niet rap genoeg gaan met de kaas. Het was nog geen 6 uur en de juffrouw wilde al haar kaas. Moet zijn dat ze hem lekker vind.
De zon is hier al van de partij. De vraag is gaat ze blijven? Gaat het warm worden vandaag? We zullen wel zien.
We eten vandaag lamsvlees.
Anjelier: wij kopen de basic pizza in de diepvries en leggen er dan zelf nog extra kaas op. Wij houden van kaas. Gisteren is er een bestelling kaas toegekomen. De augurkenkaas is heerlijk !Er zat een extraatje bij van zeer droog gerookt spek, iets nieuws dat ze nu verkopen naast hun Spaanse hammen en er zat ook een zakje mozzarella bij die niet op de bestelbon stond. We kunnen weer een eind verder.
Fijne dag seizoentjes
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede zondagmorgen iedereen
Zonnig en minder wolken dan gisteren
hopelijk een mooie dag vandaag
Ja Anjelierken, die bolletjes zijn het... allemaal slakken
Helena, poes kijkt tv
M-M, maak er een paar mooie dagen van (van die verjaardagen)
Bekske, sterkte en moed en een aangename zondag
Voor allen een gezellige dag vandaag
en sterkte aan wie het kan gebruiken...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 03 aug 2025, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Hallo iedereen,
HVT: ga dat eens proberen met die komkommer. Ik denk dat ik dat gezien heb op facebook. Zal het laten weten.
Daarnet hesperolletjes met witloof klaar gemaakt. Ik heb nog voor morgen, dus dan enkel opwarmen. Ik gebruik steeds van die fijnproeverswitloof, die zijn perfect om in een sneetje hesp te rollen. Niet te dik.
Ook voor de eerste keer van eigen aardappelen gegeten. Maar met die droogte heb ik er niet zoveel.
Morgen terug een nieuwe week, 1 waarbij ik elke dag weg ben, de ene dag bij zoon, de andere dag bij dochter.
Volgende maand is het ons beurt om op vakantie te gaan, enkele dagen naar zee.
Tot morgen, allemaal.