Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

03 aug 2025, 16:43

Die gasten werken daar met zwart geld, de baas mag dat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

03 aug 2025, 18:45

Wil. schreef:
03 aug 2025, 12:32
Jij hebt Google trannslate nodig om engels te verstaan , ik niet
Ah, zo, je hebt Google Translate niet meer nodig? Dan moet je wel heel wat bijgeleerd hebben.
En laat de spelling checker ook maar eens los op je zelfbegoocheling...
....
Ge hebt toch ergens een verkeerde bijdrage aangehaald. De bijdragen die erop volgden halen je helemaal onderuit. :lol:

Wil.

03 aug 2025, 20:39

Fred, wees gelukkig in je droomwereld die vér van de realiteit verwijderd ligt.
(Ik droom soms ook dat ik goed ben in 12-V-batterijen aansluiten en zo :cry: )
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

03 aug 2025, 20:46

HLN:
“Tot nu toe is het een mislukking”: het obstakel dat de Russen in Oekraïne maar niet kunnen overwinnen

Hoewel Russische troepen enige vooruitgang hebben geboekt aan een deel van het front in Oekraïne, worden ze in hun huidige zomeroffensief vertraagd bij verschillende grote operaties. De reden daarvoor is dat ze moeite blijven hebben met rivieren over te steken. Vooral recente pogingen om de rivieren Dnjepr en Oskol over te gaan, zijn meermaals mislukt. De Oekraïners gebruiken deze zwakte op hun beurt in hun voordeel.

https://www.hln.be/buitenland/tot-nu-to ... af8b3ea77/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

03 aug 2025, 21:23

Bericht op X van de Eerste Minister van UA. De nagel op de kop:

image.png

Fred1950

04 aug 2025, 10:09

Charlie Maru schreef:
03 aug 2025, 20:46
HLN:
“Tot nu toe is het een mislukking”: het obstakel dat de Russen in Oekraïne maar niet kunnen overwinnen

Hoewel Russische troepen enige vooruitgang hebben geboekt aan een deel van het front in Oekraïne, worden ze in hun huidige zomeroffensief vertraagd bij verschillende grote operaties. De reden daarvoor is dat ze moeite blijven hebben met rivieren over te steken. Vooral recente pogingen om de rivieren Dnjepr en Oskol over te gaan, zijn meermaals mislukt. De Oekraïners gebruiken deze zwakte op hun beurt in hun voordeel.

https://www.hln.be/buitenland/tot-nu-to ... af8b3ea77/
Dit alles moet je echt niet geloven. De Dnjepr loopt vanaf Cherson in het het zuiden naar Zaporizhia , dan naar Dnipro. Ten zuiden van de Dnjepr is er helemaal geen Russiche activiteit meer , alle terrein ervan is tot aan Zaporizhia reeds maanden bezet. Ten zuiden van Zaporizhia is de Dnjepr overstroomt door een dambreuk , daar ga je geen kat door jagen. Van een Russisch zomeroffensief is er ook helemaal geen sprake , men "knabbelt" beperkte terreinen bij mekaar in de Donetsk oblast , ver weg van enige rivier.

Als er in de buurt van Cherson Russische activiteit is zal die er alleen maar zijn om Oekraïners naar dat gebied te lokken en zo de weerstand aan het "echte" front in de Donetsk oblast te verzwakken.

De Oskol rivier vloeit praktisch volledig in de Charkiv oblast naast de Lukansk oblast , en dat is terrein waarin Poetin niet geïnteresseerd is ( is geen van de 4 oblasten waar hij aanspraak wil op maken ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 aug 2025, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

04 aug 2025, 10:17

Intussen is er gemeld dat aan beide zijden gebruik gemaakt wordt van fietsen. :lol:

Wil.

04 aug 2025, 10:45

Fred1950 schreef:
04 aug 2025, 10:09

Dit alles moet je echt niet geloven. De Dnjepr loopt vanaf Cherson in het het zuiden naar Zaporizhia , dan naar Dnipro.
Deze twee zinnen zeggen heel veel over jou.

1. Zonder enig bewijs : "Dit alle moet je echt niet geloven" →→→ een teken van Poetin-goedpraterij

2. Gebrek aan juiste weergave van de feiten wegens gebrek aan kennis: de rivier loopt niet van Kherson naar Zaporizzia en Dnipro maar wel omgekeerd. De loop van een rivier aangeven, doet men altijd in de richting van de stroming van het water. Dus van de oorsprong naar de uiteindelijke monding.

De Schelde loopt ook niet van Antwerpen naar Gent en Oudenaarde. Wel omgekeerd.

Fred1950

04 aug 2025, 11:24

voorn schreef:
04 aug 2025, 10:17
Intussen is er gemeld dat aan beide zijden gebruik gemaakt wordt van fietsen. :lol:
Dat ze dan maar veel boterhammekes in het ratsoen stoppen. :D Al die zwaarvette officieren gaan er toch last mee hebben.

Wil. schreef:
04 aug 2025, 10:45
....
2. Gebrek aan juiste weergave van de feiten wegens gebrek aan kennis: de rivier loopt niet van Kherson naar Zaporizzia en Dnipro maar wel omgekeerd. De loop van een rivier aangeven, doet men altijd in de richting van de stroming van het water. Dus van de oorsprong naar de uiteindelijke monding.

De Schelde loopt ook niet van Antwerpen naar Gent en Oudenaarde. Wel omgekeerd.
Doe maar verder onnozel. Een rivier "loopt" ook al niet , die stroomt .... :roll: De "loop" van een rivier is een fysiek gegeven in het landschap , en dat kan alle richtingen uit.

Als ge met een klein beetje verstand al maanden de ISW ( https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 ) volgt ziet ge zo meteen in dat HLN blaaskes vertelt.

Wil.

04 aug 2025, 12:17

Fred1950 schreef:
Een rivier "loopt" ook al niet , die stroomt .... :roll: De "loop" van een rivier is een fysiek gegeven in het landschap , en dat kan alle richtingen uit.
Je gebruikt zelf 'de loop' van de rivier :lol:

Je kent blijkbaar de uitdrukking niet 'Alle rivieren lopen in de zee' ? (Een mens kan niet alles weten, hé? 12-V batterijen enz...)

Deze dag is voor jou geen verloren dag geweest, want je hebt weer wat bijgeleerd (als het langer dan 24 u blijft plakken).

Mensen toch ... :roll:

Fazal

04 aug 2025, 12:53

Jaja, maar tóch, worden rivieren ook waterlopen genoemd. 8)
"Alle rivieren lopen in de zee".
Ofwel heb ik jullie discussie niet goed begrepen, want ik zie bijna niet meer. :cry:

Wil.

04 aug 2025, 13:40

Je hebt het heel goed begrepen.

In feite was het ook niet moeilijk voor de meesten van ons.

Fred1950

04 aug 2025, 14:01

Wil. schreef:
04 aug 2025, 12:17
Fred1950 schreef:
Een rivier "loopt" ook al niet , die stroomt .... :roll: De "loop" van een rivier is een fysiek gegeven in het landschap , en dat kan alle richtingen uit.
Je gebruikt zelf 'de loop' van de rivier :lol:
....
Uiteraard , om aan te duiden welke steden die passeert , ( in de stijl van "ik loop langs de rivier" ) en daarbij kan de stroomrichting mij gestolen worden.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 aug 2025, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

04 aug 2025, 14:05

Fazal schreef:
04 aug 2025, 12:53
Jaja, maar tóch, worden rivieren ook waterlopen genoemd. 8)
"Alle rivieren lopen in de zee".
Ofwel heb ik jullie discussie niet goed begrepen, want ik zie bijna niet meer. :cry:
( efkens vergroot omwille van je zicht )

Een rivier stroomt zelfs zijn water niet in de zee , alleen een stroom als de Ijzer en de Schelde doen dat. De correcte uitspraak is : "het water van alle rivieren stroomt naar de zee" . Alle rivieren of zelfs stromen die naar zee lopen kom ik niet tegen , tenzij bij de "eenvoudige" mensen - en hun spreekwoorden ( en dat spreekwoord wat Wil. aanhaalt is me ook vreemd - ligt misschien aan mijn ASO opleiding ).

Per slot van rekening , water kan niet "lopen" , het heeft geen pootjes , het kan alleen maar "stromen". En met een "waterloop" bedoelt men de bedding waar het water in kan "stromen". Bedank me maar voor deze taalkundige verduidelijking , of verstoade gien vloams ... :D

Wil.

04 aug 2025, 15:50

Fredje, je was gebuisd voor Engels, maar voor Nederlands moet het ook van dezelfde orde geweest zijn. Vandaar dat je de spreekwoorden niet kent die ik aanhaal. Je begeeft je alweer op een terrein waar je van toeten noch blazen weet.

Uit de ENSIE encyclopedie (over "water met pootjes" )

image.png
image.png (37.52 KiB) 505 keer bekeken

Als ik jou was, zou ik niet verder gaan op dit pad. Het is er heel glad en je gaat op je ... .