Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

04 aug 2025, 17:43

Fred1950 schreef:
04 aug 2025, 14:05
( efkens vergroot omwille van je zicht )

Een rivier stroomt zelfs zijn water niet in de zee , alleen een stroom als de Ijzer en de Schelde doen dat. De correcte uitspraak is : "het water van alle rivieren stroomt naar de zee" . Alle rivieren of zelfs stromen die naar zee lopen kom ik niet tegen , tenzij bij de "eenvoudige" mensen - en hun spreekwoorden ( en dat spreekwoord wat Wil. aanhaalt is me ook vreemd - ligt misschien aan mijn ASO opleiding ).

Per slot van rekening , water kan niet "lopen" , het heeft geen pootjes , het kan alleen maar "stromen". En met een "waterloop" bedoelt men de bedding waar het water in kan "stromen". Bedank me maar voor deze taalkundige verduidelijking , of verstoade gien vloams ... :D
Ligt het aan mij of is de Van Dale een 7de_rangs woordenboek :?: :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

04 aug 2025, 17:54

En wat schreef ik ? Een rivier kent een bepaalde loop ( in het landschap ) , maar een rivier kan op zich niet lopen --- tranen langs de wangen en het water in een rivier wel. De loop van een rivier is een geografisch gegeven , geen werkwoord in de stijl van "ik loop je voorbij". Dat IS wat Vandale zegt , en dat komt allemaal overeen met wat ik heb geschreven. .

Samengevat : de volgorde waarin steden langs een rivier worden opgenoemd -- waarlangs de rivier loopt dus - hoeft niet dezelfde te zijn als de richting van het water dat er in stroomt. De grote betweter Wil met zijn Punt beweert van wel , komma punt, amen.

Den betweter begint zich nu zelf te corrigeren en te excuseren met "het water loopt altijd naar de zee" --- en dus niet de rivier, pffff :roll: --- en dan maar anderen vanuit de hoogte bekijken en het zwijgen willen opleggen. Tja , een grotere zieligaard ben ik nog niet eerder tegengekomen -- en dat zijn dan ook meestal personen die niets aan de maatschappij te bieden hadden --- die vulden maar de hoop aan.

Fred1950

04 aug 2025, 18:43

Terug naar Oekraïne : geen noemenswaardige verandering van het front -- en dus geen Russisch zomeroffensief zoals HLN beweert .... :roll: .

Charlie Maru

04 aug 2025, 18:55

Fred1950 schreef:
Terug naar Oekraïne : geen noemenswaardige verandering van het front -- en dus geen Russisch zomeroffensief zoals HLN beweert .... :roll: .
Ah....beweerde HLN dat ?

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

04 aug 2025, 19:16

Den betweter begint zich nu zelf te corrigeren en te excuseren met "het water loopt altijd naar de zee" --- en dus niet de rivier, pffff :roll: --- en dan maar anderen vanuit de hoogte bekijken en het zwijgen willen opleggen. Tja , een grotere zieligaard ben ik nog niet eerder tegengekomen -- en dat zijn dan ook meestal personen die niets aan de maatschappij te bieden hadden --- die vulden maar de hoop aan.
:lol: :lol: :lol:
Erg, hé, Freddie als je niks meer kunt weerleggen. Dan maar op de man schieten.

Ik heb nog wat kruit achter de hand, mocht je nog zin hebben :lol:

Genoeg gelachen. Weer naar de serieuze zaken in RU en UA.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

04 aug 2025, 19:17

image.png
image.png (24.93 KiB) 487 keer bekeken

Goed gedaan van onze Oekraïense helden!

Fred1950

04 aug 2025, 19:46

Charlie Maru schreef:
04 aug 2025, 18:55
Fred1950 schreef:
Ah....beweerde HLN dat ?

.....
Awel , dan slaat Forbes er met hun klak naar. HLN zou beter eens checken en dubbel checken vooraleer ze iets in hun gazet zetten. Ik baseer mij op wat ISW toont aan "veroveringen" en dat is allesbehalve een zomeroffensief. De Russen hoeven trouwens niet meer die rivieren over te steken , ze hebben nu bijna alles in handen wat ze wilden bereiken. Het gebied van de Cherson oblast ten noorden van de Dnjepr zullen ze afstaan -- het is strategisch moeilijk verdedigbaar. Zo zou ik er toch over denken in Poetin zijn plaats. Er is trouwens nog genoeg werk aan de winkel om de Donetsk oblast volledig in handen te krijgen.

@Wil.
Ik heb alles weerlegd , maar het is uw probleem als ge waanzinnig blijft doordrammen. Als ge niet onnozel begon te doen over stroomrichtingen ging je van mij ook geen last krijgen. Jij hebt de aanstoot gegeven om je voor je zielig gedrag te verwijten.

Wil.

04 aug 2025, 22:14

Ja, Fred, 't is 't een en 't ander met jou.

• HLN citeert uit Forbes, maar Forbes slaat er met de klak naar want jij weet wat er écht gebeurt.
• De Kyiv Independent herhaalt wat de Ria Novosti schrijft en ineens is het praat van Oekraïners.
• Wanneer 'het water altijd naar de zee loopt', dan kan dat niet want het water heeft geen pootjes . :lol:

Begin je een patroon te zien, kadee?

Fred1950

05 aug 2025, 09:53

Wil. schreef:
04 aug 2025, 22:14
Ja, Fred, 't is 't een en 't ander met jou.

• HLN citeert uit Forbes, maar Forbes slaat er met de klak naar want jij weet wat er écht gebeurt.
• De Kyiv Independent herhaalt wat de Ria Novosti schrijft en ineens is het praat van Oekraïners.
• Wanneer 'het water altijd naar de zee loopt', dan kan dat niet want het water heeft geen pootjes . :lol:

Begin je een patroon te zien, kadee?
Jouw patroon ken ik ondertussen al lang ... Mij haal je niet onderuit met dat soort statements , daarvoor is je IQ en vooral je EQ veel te laag. Respect moet je verdienen , beste nietsnut.

Wil.

05 aug 2025, 09:55

beste nietsnut.
Waarom trek je nu weer een blik scheldwoordjes open, Freddie? Blijf nu toch eens beschaafd, jongen.

Fred1950

05 aug 2025, 10:13

Wil. schreef:
05 aug 2025, 09:55
beste nietsnut.
Waarom trek je nu weer een blik scheldwoordjes open, Freddie? Blijf nu toch eens beschaafd, jongen.
Die kompenseren in de verste verte nog niet jouw onbeschoft vernederend taaltje ... In welk soort milieu ben jij eigenlijk opgevoed geweest ? Van nozems en skinheads , neem ik aan.

Wil.

05 aug 2025, 10:26

Tsss, tsss, tsss, Freddie... Onbeschoft? Hoezo? Ik kom bij wijlen al eens cassant of sarcastisch uit de hoek, maar schelden? Daar ga je mij niet gemakkelijk op betrappen. Hou het beschaafd, ja?

Misschien heb jij een lijstje met zinnen of uitdrukkingen die ik niet mag gebruiken omdat ze je tere zieltje te fel bruuskeren. Laat maar horen, dan kan ik proberen erop te letten.

Wil.

05 aug 2025, 10:47

image.png
image.png (315.48 KiB) 441 keer bekeken

boeffer

05 aug 2025, 11:03

Veel mensen geloven dat nieuws niet meer van ginds, als er mensen verdwijnen zal er ook wel geld verdwijnen. Eenmaal een leugenaar dan blijf je een ongeloofwaardig iemand.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

05 aug 2025, 14:07

Wil. schreef:
05 aug 2025, 10:26
....
Misschien heb jij een lijstje met zinnen of uitdrukkingen die ik niet mag gebruiken omdat ze je tere zieltje te fel bruuskeren. Laat maar horen, dan kan ik proberen erop te letten.
Mensen met een normaal EQ bruuskeren niet. Hoeveel keer heb ik je riedeltje over 12 Volt batterijen al moeten lezen terwijl ik het daarover misschien ooit één keer heb gehad. Versta je dan zelf niet wat voor een erbarmelijke persoonlijkheid je wel bent. Kwam je destijds of nu goed overeen met familie , collega's en buren ? Ik vrees van niet.