nieuwe computer tokkio-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

tokkio

19 jul 2025, 18:21

ik heb ook een nieuwe laptop, een lenovo,Windows 11 home,ingewikkeld om die klaar te maken,er is Microsoft 365 bij,, op proef, maar die dwingt bijna om die te kopen, ook firefox vraagt indicatie via bankkaart,?????
ook het venstertje van Windows staat niet meer in de linkse hoek, en ik zie het menu niet meer.
hoe kan men de bestanden overzetten van de oude naar de nieuwe laptop.ook een macafee virus scanner zit er in, maar gaat dat samen met windows defender?
Volgens test aankoop was die lenovo een van de betere,ik zal het moeten ondervinden,en waar kan ik zien wat er allemaal onder de motorkap zit,er staat wel op het kaartje van 8 gb ram en opslag van + 500 GB ezv, maar kan men dat opzoeken?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hviaene

20 jul 2025, 09:43

Eerts en vooral: doe dat niet meer: een nieuwe vraag stellen onder een bestaand ander item. Je vraag is later moeilijker terug te vinden.
En nu: veel vragen ineens, ik antwoord punt per punt.
Microsoft 365 is een betalende versie van MS-Office in een abonnement formule, enige manier om eraan te ontsnappen, is om die volledige te verwijderen en daarna om ofwel een andere versie (Office 2024 bijv.) te installeren en (éénmalig) te betalen), ofwel LibreOffice te installeren.
Het startknopje staat nu veel meer in het midden van het scherm, en als je erop klikt, komt een beperkt aantal ikonen te voorschijn. In dat venster staat er bovenaan rechts een knopje "Alles" en daar klikken geeft je de alfabetische menu.
Bestanden overzetten:als je een smartphone hebt, dan heb je een Google account en kun je op je oude machine aanloggen en wat je wil naar je Google Drive kopiëren, op je nieuwe ook aanloggen en kopiëren LET OP: dit geldt alleen voor bestanden (dokumenten, fotos e.d.), NIET voor geïnstalleerde programmas.
MCAfee is proefperiode van 3 maand en daarna betalen, dus ook verwijderen. Instaleer Bit Defender, maar NOOIT twee viruscanners tegelijk, dus de Windows Defender uitschakelen.
En info vind je in de "Instellingen - Systeem - Info".
Ik zou je aanraden om iemand te zoeken in je buurt of kennissenkring die al met Win 11 werkt, want je kennis schijnt me nogal aan de magere kant te zijn.

tokkio

23 jul 2025, 17:30

Ik zou je aanraden om iemand te zoeken in je buurt of kennissenkring die al met Win 11 werkt, want je kennis schijnt me nogal aan de magere kant te zijn.
Bedankt voor uw info hviaene ,ik heb terug wat bijgeleerd,en ik kom er wel uit,ik vraag liever wat goede tip's dan dat ik iemand anders een probleem laat oplossen, anders ga ik het nooit leren, de nieuwe laptop is al zo goed als klaar,ik heb al bestanden kunnen overzetten,dank zij uw tip,en ik ga proberen op de oude laptop ook die windows 11 op te zetten, omdat als ik updates doe voor Windows 10, die dat wel doet maar als dat daar opstaat, ik steeds het bericht krijg ,dat de updates terug verwijderd worden en er Windows update mislukt staat.de update blijft steeds upgrade 9252.exe ik krijg er de upgrade met media creatie tool 22H2.exe niet op.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

redpoppy
Moderator SeniorenNet

24 jul 2025, 10:22

tokkio,

,nog een tip koop een goed boek om te leren werken met windows 11altijd nuttig
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

tokkio

27 jul 2025, 18:17

redpoppy schreef:
24 jul 2025, 10:22
tokkio,

,nog een tip koop een goed boek om te leren werken met windows 11altijd nuttig
Zelfs met een goed boek vind men geen oplossing waarom ik wel kan updaten, maar op het eind er steeds "update verwijderen opkomt.

Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet

27 jul 2025, 19:30

wat staat er allemaal van software van andere dan microsoft op de computer ?
antivirus , beeldbewerkingsprogrammas , zit er iets in de usb aansluitingen (printer of dergelijks) ?
kan je eens een printscreen posten van de hardware , staan daar uitroeptekens of vraagtekens ?

welk merk is die comp ?
staat er software van het merk van de comp op , run via die software van de fabrikant van de comp eens een update zodat de drivers bijgewerkt zijn

ps.
misschien gaat onderstaande iets te moeilijk voor je zijn , het kan mislukte updates verklaren
https://learn.microsoft.com/en-us/windo ... /setupdiag

hviaene

28 jul 2025, 08:48

Als je nu eens de moeite zou doen om de error code in te tikken in google, dan zou je dit vinden:
https://queenslandcomputerrepairs.com.a ... xc1900130/

tokkio

06 aug 2025, 17:57

hviaene schreef:
28 jul 2025, 08:48
Als je nu eens de moeite zou doen om de error code in te tikken in google, dan zou je dit vinden:
https://queenslandcomputerrepairs.com.a ... xc1900130/
Tja hviaene,dit is misschien een goede oplossing, maar ik vind het wat te ingewikkeld, dus ik heb kort en goed op de fabrieksinstellingen gedrukt,en ja ik was alles kwijt, maar dat gaf niet ik heb nog een vaste computer,en nadat ik er een volledige nieuwe Windows 10 heb opgezet heb ik de bestanden overgezet, dus alles is OK.
Afbeelding
En is alles terug goed,bedankt voor uw info.