In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

06 aug 2025, 11:23

Beterschap voor de zieken .
Groetjes aan alle seizoentjes ..
Afbeelding

Helena van Troje

06 aug 2025, 15:10

Ik sluit me aan bij wilde eend.

Hier is het leven zeer bewerkelijk met een kat, die al te goed weet wat ze wil, dat daarom niet is wat ik wil.
Of wat goed is voor haar bestwil.
Het is de eerste keer dat ik blij zal zijn dat ze terug naar afzender kan.
Het laatste nieuw is het volgende:
Ze komt vertellen dat ze iets wil, dat is duidelijk.
Wat wil ze? Ja, dat is minder doorzichtig.
Bakje proper, eten klaargezet en opgegeten, drinken gekregen.
Allemaal in dank aanvaard, maar dat is het toch niet.
Ja, wat dan?
Ze komt me halen en dan begint ze te lokken gelijk ze doen als ze kittens hebben.
Ik achter haar aan, zij kijkt telkens of ik nog volg.
Zo loopt ze verschillende keren hetzelfde rondje rond de keukentafel en het muurtje in de keuken.
Dat ik in de lach schiet en haar uitlach kan ze niet op prijs stellen.
Het is ook komisch. Zij voorop en ik erachteraan.
Tot ik haar negeer en zij ergens gaat liggen mokken.

De zon schijnt.
ik ga nog wat in de tuin foefelen.
Hij zou in orde moeten zijn tegen 17 augustus, familie bbq van schoonfamilie.
Het eten zal niet minder smaken denk ik in een niet super nette tuin.

Prettige voortzetting van de dag.

Muddy Maddy

07 aug 2025, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Helena: Als Gimly eten wil, zit hij naast me te miauwen. Dan gaat hij tegen de zetel staan en heft 1 pootje in de lucht als een high 5 en kijkt me met grote ogen aan en miauwt weer. Dat blijft ie herhalen tot ik opsta en een zakje haal. Als Lilly haar kaas wil, eerder dan wij normaal brood eten, dan springt ze op de groene doos op het salontafeltje en tikt het schaaltje met haar neus aan. En dan kijkt ze zo van: hè? 't is nog leeg !Gisteren had ze zo'n superzin in kaas dat ze 2 sneden gegeten heeft.

Ik had van de Deli- winkel waar ik m'n kaas en soms ook een droge worst of en stuk Spaanse ham bestel, 2 pakjes gerookt buikspek gratis gekregen. Ik heb ze in de oven drooggebakken en een broodje knapperig spek gegeten! Het is superlekker. Echt heel lang geleden dat ik een broodje spek gegeten heb. In Engeland zat daar altijd ei en mayonaise bij. Vandaag eens een broodje gehaktbal maken, denk ik.

Ben bij de kapster geweest en de hond van de stagaire komt dan met me mee om naast me te gaan liggen. Bij mensen die hun haar laten verven doet ze dat niet. Ze heeft van die mooie blauwe ogen maar is bruin-wit. Ze wilde gisteren niet bougeren toen ze 'n rechterkant moest brushen. Vandaag voor de voetjes. En meteen een afspraak maken voor de volgende keer. Buurvrouw heeft al een gedacht hoe ik m'n haar moet dragen en zal dat dan ook doen want ik heb hier toch een stijltang.

Vandaag swifferen. Er moet ook een machine witte was gedraaid worden. En een voor de badmatjes. Daarnaast het strijkijzer aan het werk zetten want we gaan morgen gaan eten. Naar Julia. De volgende donderdag op verkenning naar Anga's vernieuwde blauwe sluis want het is daar dat we Stefaan en Martine mee naartoe nemen en dat gaan we eerst uittesten. Of het ene niet wat te stijf is, want Stefaan is ook geen kostuum man.

Zaterdag gaat ventje met Stefaan naar het voetbal. Het is de club tegen de Cercle. Vroeger hadden ze elk een plein maar nu niet. Ze delen een stadium. Ventje zit wel in een ander vak. Het is jaren geleden dat hij nog naar een voetbal match gegaan is. Dat deed hij met wijlen zijn vader. We waren een week in ons samenwonen toen z'n vader hem meevroeg naar Barcelona. Met een dubbeldekker bus. Ik heb dat niet willen afpakken. Het was maar voor een paar dagen. Later zijn ze nog naar Wenen geweest.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

07 aug 2025, 09:03

Afbeelding

anjelierken

07 aug 2025, 13:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

Spring even binnen

Vanavond naar dochter voor haar katten. Moet dan ook het huisvuil buiten zetten, en dat mag daar maar vanaf 20 u s'avonds.
Ik denk dat haar oudste kat doof is, die hoorde me niet binnen komen ondanks dat ze in de zetel zat. Ook als je ze roept om te eten, komt ze niet, enkel als ze ziet als je het kommetje op de grond zet. Verder ziet ze er wel goed , met een dikke glanzende vacht.
Haar andere kat zie je niet, die is bang en zit achter de tv verstopt :D

Ik zie net het weerbericht op tv, voor volgende week 30 - 34 °.
Volgende week zijn we uitgenodigd bij beste vriendin, samen met een ander bevriend koppel, dus het weer zit al goed.

Ik ga verder doen in de tuin, door het heen en weer geloop bij de kinderen blijft het hier liggen.

Tot morgen, allemaal.

Bekske

08 aug 2025, 07:52

Afbeelding

Muddy Maddy

08 aug 2025, 07:55

Ja, dat weerbericht zou ik zo niet direct geloven, Anjelier. Het zou vandaag over de 21° moeten zijn en hier is het grijs en bewolkt en 17°c. 28 jaar geleden was er een hittegolf! En ik had al een kleedje aan van de wintercollectie. Dat is nu niet het geval.
Ik loop weer op wolkjes. Deze keer had ik iemand anders en die was verrukt dat ze zulke kleine voetjes ( maat 37) mocht behandelen. Ze heeft geholpen met mijn sokken en schoenen ook want de tafel was hoog. Ze begreep dat ik door de schots en scheve tegels mijn stok gebruik. Ze vond het ook een schande dat overbuurman zijn eigen tegels naar de garage moest herleggen! Heb al een nieuwe afspraak ook, de dag voor de trouw.

We gaan dus uit eten. Naar Julia. Daar ga ik weer de paling nemen. En volgende week dan naar Agna. De nieuwe kok (en haar nieuwe vriend) wilde een moderner interieur. Ook de menu kaart is gewijzigd. Geen Bouillabaise meer. Dat vind buurman ook zo lekker. Die zou hem wel helemaal op gekregen hebben toen die nog op de menu stond. Ze blijven wel hun terras aanbieden aan fietsers aangezien ze aan een route liggen en een oplaadpaal voor fietsen hebben.

Morgen gaat ventje naar de voetbal. Ik ga de digi leeg halen. Crossing Jordan en air crash erdoor jagen.
Het wordt hier donker. Ik ga nog de licht moeten aansteken. Ik verwacht regen en net nu is Lilly buiten. Die zal wel rap weer binnen zijn en gaat dat dan aan ventje vertellen. Om 12 uur staat ze al te wachten als ze buiten is op haar soep. Zaterdag gaat ze dan de hele avond in "haar" zetel gaan liggen om me gezeldschap te houden. Ik ga opblijven tot ventje thuis is. Er staan genoeg leesapp's op de tablet indien er geen taken zijn van de spelletjes.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

08 aug 2025, 08:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Morgen een trieste dag. Mijn vriendin haar echtgenoot is overleden, hij was amper 61 jaar.
Eén van zijn laatste wensen was dat diegenen die naar de begrafenis kwamen, 1 stuk zwarte kleding droeg met daarop wat kleur. Ik doe mijn gekleed zwart broekje aan, een wit hemdje met daarop een kleurrijk juweelsjaaltje en een zwart blazertje. Ben nog aan het twijfelen welke zwarte schoenen ik ga aandoen, beiden passen er mooi onder en beiden hebben een hak. Maar dit gezegd zijnde, is het natuurlijk belangrijker dat we daar zijn en haar en haar 2 zonen troost kunnen bieden. Heb haar al alle dagen een paar X aan de telefoon gehad, ze houdt zich sterk, maar ik vrees dat ze morgen op de burgerlijke begrafenis, plots tot het besef gaat komen dat haar man echt overleden is. En dan wil ik bij haar zijn.

Anjelier, is alles oké met Spaanse Woef, wat ik heb heel veel nimmer kunnen bijlezen.

Zo, ik ga beginnen aan het HH. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen die er eentje nodig heeft.

Oma-C

08 aug 2025, 08:48

Goedemorgen iedereen :wink:
Ik zit nog in de lappenmand :oops:
maar ik wou M-M en haar ventje
een fijne huwelijksverjaardag wensen
:)
Allen een fijne vrijdag en een mooi weekend.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 aug 2025, 17:45

MM nog vele jaartjes samen in geluk en goede gezondheid!
Vergadering in verband met bbq volgende week zondag verliep vlot.
Is dan ook al de tiende keer.
Nog een fijne avond aan iedereen.

anjelierken

08 aug 2025, 19:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: proficiat met jullie huwelijksverjaardag.

Clive: sterkte voor je vriendin. Veel te vroeg.
Met Spaanse woef alles oké.

Dochter is thuis sinds deze namiddag, dus 1 adres minder om te gaan.

Daarnet vijgen gegeten, die ik van buurvrouw had gekregen. Die waren lekker.
Als je het hoort overal is er veel fruit. Hier ook.
Gisteren heeft manlief een tak van de perenboom gesnoeid , nadat die door het gewicht geknakt was.
Bij zoon hebben ze een nashi-perenboom waar er heel veel aanhangen, maar ik denk dat ze er weinig van gaan kunnen eten. Ik zie dat die zwarte vogels , ik denk kauwen, daar aanhangen en erin pikken. Soms met meerdere tegelijk, 1 tak is al afgebroken.

Tot morgen, allemaal.

Muddy Maddy

09 aug 2025, 08:11

Bedankt voor de wensen, het eten was lekker en het gezeldschap goed. Ik heb wel de dessert aan me laten voorbij gaan. Normaal gaat een chocolat au mouleux er best in maar gisteren niet. Er lag veel fruit bij. Normaal is het enkel een passievruchtje als versiering.
Vanmiddag gaat ventje met Stefaan naar de voetbal. Dan heb ik in de namiddag 't kot alleen. En zoals eerder gezegd, dat is opkuisen van de digicorder.

Straks naar moeder bellen daar ze gisteren niet eens heeft gebeld. Ander jaren weet ze het wel en belt ze.
't zal de leeftijd zijn, zeker? Ofwel was ze slecht gezind omdat we haar niet meegevraagd hebben en heeft ze geweigerd om te bellen? ik zal het straks wel weten.

Lilly lag vannacht in de badkamer. Zonder al die fleeces op bed, beweeg ik teveel. Ze lag vanmorgen aan ventjes voeteind. Er staat nog een fles champagne in de koelkast en een fles Belgische witte wijn die we bij het restaurant kopen. Die is heel lekker. Zeker nu ze in de steek rond Ieper zijn begonnen aan wijnbouw. Dat zat vroeger allemaal in vlaams-brabant. Ooit ben ik daar eens geweest met de spaarkas. Ik mocht toen wel nog niet drinken. Maar het was wel intressant.

Toen we gisteren Stefaan gingen gaan oppikken werkte Ventjes Maps niet. Sinds de ontploffing van zijn oud toestel, is er veel dat niet werkt. Of niet naar behoren. Nu weten we de weg wel. Buurman was aan het helpen met overbuurman en diens voorland en plaagde ventje over mijn kleed. Hij heeft immers de foto al gezien. Ik had gisteren een lange rok aan, kwestie van te oefenen. Mijn sneakersokken zijn wel gekrompen in de was! Want ik wilde mijn roos-witte geruite sneakers aan maar heb toen uiteindelijk gekozen voor mijn gewone grijze. Mijn schoentjes staan nog bij de naaister. Ik moet nog het telefoonnummer vragen want ventje heeft een hele boel patches gekocht om op zijn jeansjas met korte mouwen te naaien.

Hopelijk wordt het vandaag wat warmer want ik zou graag nog een keer gaan wandelen maar dan alleen en naar de bloemenwinkel. Ik mis toch een boeketje in huis. Heerlijk ruikende freesia's bijvoorbeeld.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

09 aug 2025, 09:01

Afbeelding

Helena van Troje

09 aug 2025, 11:28

Even komen binnen wippen.
Zoon is onderweg naar hier.
Komt mee helpen in de tuin.
Oeps, dan moet ik nog om toespijs extra.

Prettige dag iedereen.

Bekske

10 aug 2025, 10:25

Afbeelding