NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

11 aug 2025, 11:49

Afbeelding

Nooit geziene drukte te wenduine, retro sur mer, ook vliegers op het strand, belangrijk, mooi weer met de nodige wind.Warme dagen meer moet een mens niet vragen :wink: ik heb het liever minder, zal nu en dan wel eens klagen :lol:
Woensdag afspraak met vroeger buurtje, wij gaan flaneren in De Haan, weet noch niet of het door zal gaan :roll:
Er zit hier een haan achteraan welke nu nog kraaiende is, hij maakt me wakker en vraag steeds iets lekkers als ik voorbij ga:x niks van
Nog een mooie dag, heb mijn wandeling al gedaan, groetjes vanuit DE HAAN

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

11 aug 2025, 12:07

Afbeelding
Hallo , al van 9.15u stond ik op de markt .. Pfff ... opeens ferm beginnen zweten, en me mottig voelen. .Juist het nodige mee en terug thuis tegen 10.15u.. Amai de aardbeien staan wel duur 6,50€ Volgens de marktkramer, zonder dat ik het vroeg zei hij "er zijn niet veel aardbeien meer " Ik zal hem maar geloven zekers..
De pruimen en nectarinen en pêches zagen er zo lekker uit , je zou er zo in bijten en de Reine Claude njam .. Heb ik NIET mee mijn darmen en maag zouden nog protesteren .
Krakje mijn kleinzoon was gaan zien naar een tornooi van landbouwmachines
Rietjes je zegt wel en wat nog allemaal
Die perlut is wel niet slecht van smaak voor wie graag frituursnacks eet..
Je meent het nog eens 6 km eigenlijk heb je gelijk als je dat allemaal nog aankunt amai petje af .. En nog dit hartelijk dank voor de mooie foto's . Ik denk dat ik niet alleen zal zijn die zegt wat mooie foto's.. Jullie ook wees op je hoede bij het wandelen of fietsen ..
Hallo Bekske , hou je in de frisse huiskamer want ik vind het warm buiten
Corry wat een mooi plaatje breng je ons vandaag . .Euch ... ik ben verward woon jij nu in DE HAAN of toch nog in Wenduine ?
Oma-C nog altijd in de lappenmand met Meunière ?
Aan iedereen een fijne maandag verder
toedeloe
menu: kippenvleugels meer moet dat niet zijn , te warm om te eten

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

11 aug 2025, 16:10

Oma-C, last van oorkristallen is een iets wat ik ken, best vervelend en bij mij hardnekkig, tot braken toe.
Juist gelezen welke ongemakken u letsel meebrengt, best pittig …spoedig beter worden.
Wenduine De Haan is het officieel, maar nu kwam De Haan goed in mijn tekst uit. :lol: :lol:
Tot in de draai zal een rustige worden.
Ikke :wink:

Bekske

12 aug 2025, 07:33

Afbeelding
fijne dag nachtuiltjes

greetie

12 aug 2025, 08:09

Afbeelding
Tablet geheugen zit 98% vol, op zoek naar nieuwe.
Geduld tot zoon tijd heeft

Greetie

jadi

12 aug 2025, 08:32

Afbeelding
Hallo goede morgen iedereen,
Ik ben al vroeg uit bed, en mijn babbeltje met de verkoopster van de plaatselijke winkel heb ik ook al gehad
Zonet een plaatselijk buitje gehad en moet zeggen het deed deugd .. Verder nog geen zon te zien, wel grijze wolken .. We zien wel wat er komt
Zo 's morgens vroeg kan ik zo genieten van de mooie natuur. .Alles staat weelderig groen . De heel hoge bomen reiken bijna tot aan de hemel van beneden gezien dan .. Hierboven tonen het ook wel grote bomen .. Alhoewel dat er eens serieus mag gesnoeid worden .. Vooral de berken wegen door . Maar wie ben ik , het zijn mijn bomen niet hé ..
Een zuchtje wind streelt mijn gezicht.. Terwijl ik even mijn ogen dicht doe , om te genieten van een "slurpje" koffie .. Wat kan het leven toch schoon zijn , al je van kleine dingen kan genieten .
Corry inderdaad De Haan rijmt op gedaan :lol:
Ik wens je alvast een fijne dag toe
Goede morgen Bekske , ook al vroeg in de weer zo te zien .. Dank voor het mooie plaatje
Greetie tablet vol ,ik ken er niet veel van , maar kan je er dingen niet uitsmijten .. Zo maar een vraagje
Geniet van je dag
Oma-C hopelijk al wat beter ik zwaai even naar je . .
Aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: spaghetti bolognaise à la Jadi

Ritavdm

12 aug 2025, 15:39

Goeiemiddag

Buitje bij Jadi ???
Hier niet hoor, 't zou nochtans welkom zijn als het niet te lang duurt natuurlijk :wink:

Omdat ze ons voor vanmiddag wat bang maakten met die hoge voorspellingen zijn we vanmorgen maar op pad gegaan zodat we nu in de schaduw kunnen vertoeven..
Dinsdagse uitstap dus voor een keer naar de morgen verplaatst en dat viel best mee, mijn koude pastascotel die ik vanmorgen vroeg al klaargemaakt had stond lekker fris en heeft gesmaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

jadi

12 aug 2025, 15:50

Afbeelding
Ja ja Rietjes een klein buitje maar hoor .. Het was heerlijk deze voormiddag ..Maar nu is het wel wat te warm voor mij

Even hier melden, dat ik zonet een privé nummer op mijn gsm kreeg van cardstop , Nederlandse stem (kan robot zijn ) bedrag xxxx werd afgehaald of ik dit wil bevestigen en dan druk x bla bla bla ..
Ik heb de telefoon ferm afgeknepen
Lieve mensen een verwittigd persoon is er twee waard ..

krakje

12 aug 2025, 18:28

hier deze morgenvroeg ook beetje nattigheid gevallen
maar daarna kwam de zon er mee moeien, het werd warm;
vandaag naar OKRA geweest, was BBQ eten, echt niet voor mij,
maar de gezelligheid haalt de bovenhand, dessert een magnum,
aan onze tafel werd er iemand echt ziek, de ziekwagen opgebeld,
ze hebben met de brancard naar binnen moeten kome
om haar op te laden, ze kon niet meer lopen, 87 jaar,
ze moest binnen een paar dagen een pacemeter laten steken,
we denken dat dit wachten eventjes te veel voor haar was,
iedereen een fijne avond, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

13 aug 2025, 06:46

Afbeelding

greetie

13 aug 2025, 08:33

Afbeelding
Vandaag komt tablet toe :D
Hier ook nog niks van regen gehad
Jadi ook reeds voorgehad, blokkeren en verwijderen.
CORRY jongste kleindochter is op surfkamp in Wenduine, waar wij ons biertje dronken :D
Krakje de spanning en de warmte voor die mevrouw, zou het niet graag meemaken.
Het is hier grijs, alles staat open!
Hou me rustig binnen, 's avonds komen we buiten op terras een beetje keuvelen :D
Groetjes
Greetie

jadi

13 aug 2025, 10:28

Afbeelding
Hallo , . . goede morgen iedereen , de mist is zo goed als verdwenen.. En de zon komt al gretig piepen aan het firmament. . Daar gaan we met de banaan
Gestart om een mooie nieuwe dag te verwelkomen en te genieten . .
De muziek van radio 2 gaat door in Blankenberge moet ik om de 5 minuten horen .. Diegene die op vakantie zijn dat zal een super mooie vakantie zijn..
Ik begon opeens te denken dat de zomer al weer bijna voorbij is ..
Dus ik ga wat rapper typen want ik wil nog voor de grote hitte er is mijn keuken dweilen en de wc en . . en . .
Rietjes hartelijk dank om alweer die mooie foto's, het doet me altijd deugd de seizoenen en de mooie natuur te aanschouwen .. En de rariteiten zijn graag meegenomen . .
Wat jullie dag brengt geniet er van
Krakje een bbç njam njam , maar zoals je zegt het is de gezelligheid dat telt.. Maar dat is minder goed nieuws wat er daar gebeurd is .. Een mens is daar niet graag getuige van natuurlijk. Het blijft een beetje aan de ribben plakken zo'n dingen .
Bekske ik heb het al gezegd maar uw plaatje is mooi , ik hou van groen en die bloemen zijn korenbloemen als ik me niet vergis :
De korenbloem, of "bleuet" in het Frans, is een symbool van herdenking van de Eerste Wereldoorlog, vooral in Frankrijk. De bloem groeide op de slagvelden en werd door Franse soldaten, "les bleuets" genoemd, als een symbool van hoop en herinnering gedragen. Na de oorlog werd de korenbloem een symbool van eerbetoon aan de gevallen soldaten.
Greetie het was toch schrikken met die telefoon, mijn hart klopte tot in mijn keelgat .. Het is erg wat telefoons en mails betreft .. Jammer dat dit hier niet gebeurd zo even samen komen zou er gretig aan deelnemen .. We hebben zo'n mooi pleintje maar hier is iedereen nogal op zichzelf. Een dag en een avond een korte babbel en weg .. Enfin we moeten nemen hoe het komt ..
Aan iedereen een fijne woensdag
toedeloe
menu: chipolata met appelmoes

Ritavdm

13 aug 2025, 13:00

Goeimiddag

Minder zon dan gisteren maar zo is het goed voor mij hoor; goed fietsweer.

Krakje, akelig zoiets meemaken aan je tafel.
Hopelijk heb je er toch nog een leuke dag aan gehad.

Korenbloemen blauw
dat zijn die ogen van jou......
Jeugdherinneringen :lol: :lol:
niet die blauwe ogen hoor maar die bloemen.
Vroeger zag je er heel wat mee hé langs de velden; hele boeketteen hebben we er geplukt.

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

13 aug 2025, 14:18

Afbeelding

Hier het zeetje, Greetie bewolkt en niet zo warm door een lichte zeebries.
Voor mij mag het al gaan regenen :lol: één dagje maar zodat al het stof is weggespoeld.
Warmte ! kan er niet tegen, het gebeurde laatst , werd onwel in restaurant door de warmte, naar buiten gesukkeld, meer zuurstof en het ging over.
86 nadert, alhoewel niet zichtbaar, de leeftijd is er.

Nog een fijne namiddag, voor mij binnen, heb in de voormiddag al een luchtje geschept.

Tot in de draai en houd je hoofd koel 8)

Afbeelding

greetie

13 aug 2025, 18:10

Nieuw tablet,toch kunnen opstarten :D en ben hier ook :D
Nog een paar aanpassing die zijn voor de zoon.
Geen weer voor mij,Corry voor mij mag het eens goed regenen.
De warmte zit in mijn been,zwoel off

Voor iedereen een fijne avond binnen of buiten :D
Greetie