In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

14 aug 2025, 18:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Dat is hier stilletjes in ons hoekje.

Bekske: vanavond hebben wij ook mosselen met frietjes gegeten. De lege schelpen heb ik in de diepvries gestoken. Als ik ze nu in de vuilniszak steek, komen de maden eruit tegen volgende week. Is wel een prima oplossing. Op voorwaarde dat we het niet vergeten volgende week :D .

HVT: zonder suiker gaat dat ook.

Poes van zoon had ook last van de hitte, ze wist niet waar ze haar het beste legde. Binnen, buiten onder de struiken, aan de achterdeur buiten, er was precies niks goed.
Spaanse woef komt ook niet veel buiten. Daarstraks zat er hier een vlieg binnen, dat maakt hem zenuwachtig. Dan vind hij geen rust.

Tot morgen, allemaal.

Bekske

15 aug 2025, 08:51

Afbeelding

Helena van Troje

15 aug 2025, 21:11

Kom hier ook nog eens langs.
Ben deze namiddag naar de oldtimers gaan kijken op de Grote Markt.
Deze voormiddag brood gaan halen.
Deze avond de stoelen afgewassen voor zondag.
Daar stond een zalig windje aan het terras van het tuinhuis.
De tafelkleedjes en de kussens liggen ook gedeeltelijk klaar.
Ik kan dat pas deftig inschatten als de broers de tent hebben opgesteld.

Zo slaap wel allemaal.

Bekske

16 aug 2025, 09:08

Afbeelding

even binnen wippen voordat ik de soep ga mixen en dan kunnen de balletjes erin gelegd worden die zijn ook klaar gekookt en daarna is het de beurt aan afkoeling .Het is zes liter soep voor een week en dat gaat hier vlot binnen .Een viervoeter help mee om de soep snel op te eten.Vandaag staat op menu voor de viervoeters een hamburger gebakken in de speciale oven zonder vetstof ..Voor mij is het erwtjes en worteltjes zelf gemaakt met lekkere puree en een stukje gebraad .Na de middag een stukje rijsttaart met een lekkere aardbeienthee .Als ontbijt mijn havermout met vers fruit dat is al binnen dat is mijn beste maaltijd van de dag .En vanavond een croissant zelf gebakken met lekkere soep de rest van soep invriezen .Zo heb ik voor een week soep .Want hier in de buurt is geen bakker meer vroeger drie en nu niks meer afijn ja hier is nog amper iets van winkel .Vroeger was hier van alles beenhouwerij,drie bakkers ,3 winkels ,4 cafes ,en dat is allemaal weg nog alleen een winkeltje waar veel drank word verkocht .Je ziet de mannen van smorgens en in de loop van de dag hun voorraad halen .Zelfs savonds voordat het sluit zie ik ze voorbij komen .Heb mijn korte wandeling al gedaan nu rusten want de kapster komt vandaag voor mij .Verder ga ik niks zeggen over de onverdragelijke pijn waardoor de nachten ook meer waaknachten zijn .Voel me vermoeid maar als het niet lukt om te slapen ja dan ben je vermoeid.Afijn ja zijn mijn zorgen wel .Groetjes

Oma-C

16 aug 2025, 09:17

Gelukkige verjaardag aan M-J
nog vele mooie jaren

Afbeelding

Allen een gezellige zaterdag :wink:
De hitte is even wat minder
en hier is het nog steeds niet zo fijn..... :oops:
Het allerbeste voor iedereen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

16 aug 2025, 16:29

Voor MJ : van harte een fijne verjaardag !!
Afbeelding

wilde eend 2

16 aug 2025, 16:32

Clive : fijn dat je aan me denkt : wij zijn blij dat de ergste warmte nu even voorbij is .
Bekske : heel veel moed en sterkte . Zo jammer dat je niet kan slapen .
Aan Oma C : en alle seizoentjes : heel veel moed en groetjes !
Afbeelding

Helena van Troje

16 aug 2025, 16:52

MM laat weten dat ze geschorst is op seniorennet.
Kan alleen lezen, niet reageren.
Ik hou het kort.
Ben vanmorgen gevallen: hechting in achterhoofd en lichte hersenschudding.
Gelukkige verjaardag, MJ

Bekske

17 aug 2025, 07:12

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje

ps helena wees voorzichtig en zeker nu veel rusten wens je een spoedige genezing

Muddy Maddy

18 aug 2025, 07:32

t
Cats Rule!

Muddy Maddy

18 aug 2025, 07:39

Goede morgen seizoentjes,

Hallo. Hier ben ik dan weer. Was het een tijdelijke schorsing? Of een netwerkfout?
Joost zal het weten.

Helena hoe gaat het met het koppeke? Hoeveel hechtingen?

Vandaag alleen naar de naaister. 't zal wel lukken. Buurvrouw zit met dochter in het dagziekenhuis voor een kleine ingreep. In de namiddag blijven thuis eten voordat we naar brugge rijden. We kunnen anders weer niet beneden zitten in 't hamburgertentje.

Morgen gaat ventje na het knippen van zijn haar door naar brugge om te helpen met de opkuis.
en woensdag heb ik een afspraak met de luisterdokter.

Veel sterkte aan Oma C met meneer M en de andere seizoentjes met pijn en last.
Fijne dag
Cats Rule!

Bekske

18 aug 2025, 08:52

Afbeelding

menu vandaag zelfgemaakte videe vulling met zelfgemaakte puree .Smorgens mijn havermout en savonds laat men soep.Voor de twee hier straks een kotelet zonder been wel doe het been er zelf af voordat het gebakken word in de speciale oven .Vandaag kinesist en nu nog naar apotheker want het was te laat donderdag om er naartoe te gaan.Ook hun kleine toer rond is gedaan verder zie ik wel wat ik kan doen want de ademnood word erger met de dag buren maken zich ook ongerust erover .Begrijpen niet waarom de huisarts zo gerust erover is afijn ja zal een van de dagen wat ik zal doen en hoe het verder ga nu naar de apotheker .groetje

clive

18 aug 2025, 09:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oei HVT, zo zwaar gevallen, hou je toch maar rustig. Het kan dan een kleine hersenschudding zijn, maar als je niet voldoende rust kan ook een lichte je nadien parten gaan spelen. Alleszins veel beterschap en een spoedig herstel.

Oma-C, hoop dat je nu weer een beetje uit de lappenmand bent en je je wat beter voelt.

Vorige vrijdag en de zaterdag door omstandigheden 2X achter elkaar moeten weggaan. Dus 2 dagen aan een stuk. Kon gisteren haast niets meer doen, leek het wel. Manlief heeft dan alles maar gestofzuigd zodat het terug netjes was. Was gisteren echt doodop. Ben dan heel vroeg gaan slapen en heb doorgeslapen tot 07:00H . Nu voel ik me terug weer een beetje mens. Ga vandaag vensters wassen, de zon gaat niet schijnen en het gaat niet regenen, dus het weer is daarvoor ideaal. Dan doe ik morgen de was die ik vandaag wou doen.
Matice is beide keren mee geweest. Als het even kan, dan mag hij met ons mee. Hij tovert een glimlach op vele gezichten. We hadden een aantal maanden geleden één van zijn mooiste foto's laten graveren in glas. We hebben gewoon een heel strakke rechthoek gekozen en het resultaat is prachtig. Die man die dat doet heeft een plaats gekregen in 1 van de vele gangen in het Shoppingcenter en heeft veel te doen. 2 uurtjes later mochten we het kleinood al gaan halen. Het staat nu op een strakke kastlamp,

Zo, ik ga er terug uit. Knuffel voor hen die er eentje nodig hebben.

Oma-C

18 aug 2025, 09:25

Afbeelding

Een aangename dag aan allen ...
en heel veel sterkte aan wie het kan gebruiken,
clive, Helena, Bekske en wie nog?

Hier is M stilletjes aan de beterhand maar die
trigeminusneuralgie wil niet stoppen :oops:
en van die medicatie moet ik steeds braken
en overgeven :roll: dus nog rustig blijven
groetjes allen en tot................ :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

18 aug 2025, 11:13

Oma C : ik vind het zo erg voor jou dat je de medicatie niet verdraagt . Veel sterkte en maar rusten ; het kan helaas niet anders .
Hvt : veel beterschap : een val is gauw gebeurd .
Clive : ik denk zeker ook aan jou : ik vind het altijd fijn om de belevenissen van Matice te lezen .
Bekske : ook veel moed en hopelijk beterschap .
Aan alle seizoentjes : proberen te genieten voor zo ver het kan .
Heel veel sterkte voor wie het kan gebruiken .
Afbeelding