In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

15 aug 2025, 10:29

Afbeelding
Afbeelding
* Het leven is als een vergiet/zeef je moet je vasthouden aan de gaatjes
Goede morgen , . . . o neen ik hoor weer eens de ambulance /ziekenwagen met loeiende sirenes voorbij komen .. De grote straat is de weg naar het grote ziekenhuis . .Als tot 4x toe de ziekenwagen per dag hoort voorbij komen dan is het weinig .. En nog altijd gaat het door merg en been.

Zonnebloemetje . .. oeps eerst mijn wasgoed op het rekje buiten hangen . . Ik ben "subiet" terug . . . zo ... Pfff , het is al warm buiten, maar binnen is het heerlijk fris . . alleen de voorkant staat nog open .

Joehoe Remie en lampie wat zou ik nu even indrukken . . . ha deze ... Hé jullie muziek is ook toppie
https://www.youtube.com/watch?v=e72tG80 ... rt_radio=1

Inge zo'n zwoele ongewone nachten moeten er voor mij ook niet zijn .. Ik heb ook een paar keren er uit
geweest .. Pipi, dan muggen, dan te warm, dan een hond die blaft enz .. .

Hoi Bekske ook voor u een fijne vrijdag en hou het fris zwaai zwaai

Fijne Hoogdag aan iedereen
toedeloe
menu: kalkoengebraad in pepersaus
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

15 aug 2025, 12:43

een goeie middag alweer

wij gaan dadelijk eten sè want ik krijg al honger
ventje is deze voormiddag al op zijn fietsje gesprongen en lekkere koude schotels gaan halen bij de traiteur hier wat verder die ik gisteren besteld had en dat zal smaken met dat warm weer en zo heb ik op deze feestdag ook geen werk aan het middageten

jadi leuk gezegde van dat verziep
en hier horen wij ook heel veel de sirenes van ambulances en ook van de politie die hier voorbij rijden

Bekske , Inge , Remie , An en alle andere leutertjes
nog een gezellige vrijdag verder
en voor straks SMAKELIJK

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

15 aug 2025, 13:39

voor iedereen een aangename namiddag

Afbeelding

zonnebloemetje

15 aug 2025, 17:38

een goeie namiddag iedereen

een lekker koffietje gedronken sè met een gebakje er bij , en meer moet da nie zijn
en dadelijk nog een wasje in de droogkast steken

nog een fijne vrijdag verder

Afbeelding

zonnebloemetje

16 aug 2025, 04:51

Afbeelding

An-W

16 aug 2025, 08:24

Fijn weekend allemaal .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Bekske

16 aug 2025, 09:06

Afbeelding

even binnen wippen voordat ik de soep ga mixen en dan kunnen de balletjes erin gelegd worden die zijn ook klaar gekookt en daarna is het de beurt aan afkoeling .Het is zes liter soep voor een week en dat gaat hier vlot binnen .Een viervoeter help mee om de soep snel op te eten.Vandaag staat op menu voor de viervoeters een hamburger gebakken in de speciale oven zonder vetstof ..Voor mij is het erwtjes en worteltjes zelf gemaakt met lekkere puree en een stukje gebraad .Na de middag een stukje rijsttaart met een lekkere aardbeienthee .Als ontbijt mijn havermout met vers fruit dat is al binnen dat is mijn beste maaltijd van de dag .En vanavond een croissant zelf gebakken met lekkere soep de rest van soep invriezen .Zo heb ik voor een week soep .Want hier in de buurt is geen bakker meer vroeger drie en nu niks meer afijn ja hier is nog amper iets van winkel .Vroeger was hier van alles beenhouwerij,drie bakkers ,3 winkels ,4 cafes ,en dat is allemaal weg nog alleen een winkeltje waar veel drank word verkocht .Je ziet de mannen van smorgens en in de loop van de dag hun voorraad halen .Zelfs savonds voordat het sluit zie ik ze voorbij komen .Heb mijn korte wandeling al gedaan nu rusten want de kapster komt vandaag voor mij .Verder ga ik niks zeggen over de onverdragelijke pijn waardoor de nachten ook meer waaknachten zijn .Voel me vermoeid maar als het niet lukt om te slapen ja dan ben je vermoeid.Afijn ja zijn mijn zorgen wel .Groetjes

Afbeelding

mama-inge

16 aug 2025, 09:56

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Het weekend begint heerlijk fris
Ik ga zo wat huishoudelijke klusjes doen
Zonnebloemetje, prachtige foto van de honden

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

16 aug 2025, 12:32

Afbeelding
Even denken , ha ja zaterdag je zou de tel kwijt geraken .
Hallo iedereen .. ik heb net een grote emmer prinsesbonen weg gewerkt . Gratis voor niks, de verwerkingsfabriek is afgebrand en omdat die mooie oogst niet zou verloren gaan , mochten we die zelf gaan plukken euch trekken .. ? ? . .
Hoi Zonnebloemetje dat is ideale warmte hé voor ons en voor velen hier ..De hondjes Myla en Ella dat zijn precies een tweeling . .♥
An voor u ook een fijne zaterdag
Bekske ik hoop dat je iets hebt aan uw middag siesta, zodat de dag dan toch nog wat dragelijker wordt. .Dag Inge inderdaad heerlijk fris, een mens kan dan meer HH verzetten vind ik ..
Remie zwaai zwaai hou je goed man ♥ Lampie ♥ ook zwaai zwaai
Zo en nu ga ik eten
smakelijk iedereen
toedeloe
fijne namiddag
menu: krokante kippen schnitzels met prinsesbonen wat had je gedacht
Laatst gewijzigd door jadi op 16 aug 2025, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

16 aug 2025, 12:38

een goeie zaterdagmiddag allemaal

Yes yes yes hier al gans de voormiddag bewolkt en een frisse noordenwind en 20° , dus meer moet da nie zijn voor mij want ik heb dat graag van dat bewolkt weer
onze graspony is daarjuist door gans ons appartement geweest zodat de vloer weer proper is , en dat heb ik graag

Inge ja ja Myla en Elly zijn toch echte lieve beesten
en zijn jullie soms van plan om ééntje van de puppy's te houden of heb je al genoeg met twee ????
want ze zien er echt schattig uit

Bekske bedankt voor de mooie bewerking van de hondjes
en ik maak ook wekelijk zo'n grote pot soep , maar niet in de zomer omdat wij het dan wat warm vinden voor soep , maar laat het smaken hoor

An ook voor jou een fijn weekend hoor

jadi voor mij is het prima weer en geniet er ook maar van
en de hondjes das niet te geloven die twee , Elly is 7 maanden jonger dan Myla en Myla heeft zich altijd gedragen als haar mama toen Elly nog een puppy was en das nu nog steeds zo

Remie , Lampie en alle andere leutertjes
geniet van jullie zaterdag

tot later

Afbeelding

An-W

16 aug 2025, 16:20

Goedemiddag allemaal ,

Ik moest even zoeken of ik wel in het goede 'hoekje' was beland :lol:
De 'hoekjes' zijn zeer talrijk in de duistere krochten van het wonderlijke SenNet .
Mensen 'verschijnselen' en 'verdwijnselen ' , het lijkt wel een Harry Potter film :P
Ik blijf gewoon hier af en toe 'opdoemselen' hoor , geen tijd voor escapades hihi .

Jadi , ik moest lachen om jouw vergiet en zag mijzelf al aan de 'gaatjes hangen ' :lol:

Remie is samen met Lampje een blog ergens begonnen denk ik :wink:
Succes daarmee .

Beksje heeft een mooie lijst om de honden-tweeling Myla en Elly gezet .

Inge , hoeveel honden ga je houden ?

Z'bloemetje , je graspony heeft weer goed werk geleverd .
Mijn 3 jarige kleinzoon is bang voor zijn graspony .
Als die aangaat , springt hij achter de bank , want hij is bang dat hij opgegeten wordt :P

Verder wens ik jullie allemaal een zeer aangename avond . Toedeloedeloe .

Afbeelding

'Geluk is de kunst om een boeketje te maken met bloemen uit je naaste omgeving'.
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

16 aug 2025, 18:06

De pups zijn inderdaad schattig
Maar hier komt er niet nog 1 bij.
2 is meer als genoeg en eventueel eens een logeerhond is dan nog tot daar aantoe.

zonnebloemetje

16 aug 2025, 18:22

een goeie namiddag iedereen

hier nog steeds bewolkt en in de namiddag wel al een streepje zon gezien , maar voor mij is het goed zo met die bewolking
daarjuist van een koffietje genoten nadat we naar een film hadden gekeken
en nu is er nog een wasje aan 't draaien

An ha ha ha ik moet lachen als ik lees wat je over je kleinzoon schrijft
en soms zijn er poezen en honden die daar ook bang voor zijn heb ik al horen zeggen
wij hadden eens een poes die altijd voor mijn stofzuiger kwam zitten en voor ik begon moest ik eerst haar stofzuigen en dat had ze heel graag
en gisteren is mijn poetshulp niet gekomen doordat het een feestdag was en dus is die graspony echt wel gemakkelijk hoor voor tussendoor

Inge awel ik versta het wel hoor dat 2 honden al genoeg zijn en je kan ze natuurlijk niet allemaal houden hé , maar als je die pups ziet is het soms wel verleidelijk denk ik

ik heb eigenlijk wel goesting in pannenkoeken , maar ik ben vandaag nogal moe en dus zal ik er dan maar morgen bakken

voor iedereen nog een gezellige zaterdagavond

daarjuist een foto doorgestuurd gekregen van Celine van Myla die volgens haar aangeboren Bordercollie gedrag denkt dat ze voor de paarden moet zorgen

Afbeelding

zonnebloemetje

17 aug 2025, 05:07

Afbeelding

Bekske

17 aug 2025, 07:08

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje