Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Nog twee die hun aandelen kwijt zijn......
Twee invloedrijke Russische zakenmannen “plotseling” en “onder onbekende omstandigheden” overleden
https://www.hln.be/buitenland/twee-invl ... nts-anchor
Twee invloedrijke Russische zakenmannen “plotseling” en “onder onbekende omstandigheden” overleden
https://www.hln.be/buitenland/twee-invl ... nts-anchor
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat bazel jij toch allemaal, rakker? Je weet van toeten noch blazen maar je mekkert na wat jouw hoofdman, Poetin, graag rondbazuint.
Hier de echte gegevens met referentie naar de grondwet en andere bindende wetten:
Het verbod op het houden van verkiezingen onder staat van beleg vloeit voort uit artikel 83(4) van de Grondwet, dat de beëindiging van de bevoegdheden van het Parlement niet toestaat en deze automatisch verlengt tot de eerste zitting van een nieuw bijeengeroepen parlement dat na de afschaffing van de staat van beleg is gekozen.
Wat de president van Oekraïne betreft, bepaalt artikel 108(1) dat hij of zij zijn of haar bevoegdheden zal uitoefenen totdat de nieuwgekozen president in functie treedt. Deze grondwettelijke norm is gericht op het waarborgen van de continuïteit van de macht, wat met name belangrijk is voor de bescherming van de staatssoevereiniteit en het handhaven van de stabiliteit van de constitutionele orde in de context van de bestrijding van gewapende agressie.
Zelf nadenken, iets opzoeken en dan eventueel je visie bijstellen, dat heb je nooit geleerd. Zoveel is duidelijk.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Precies of ik dat allemaal ook niet weet.
-
De president zou theoretisch (in een vlaag van zinsverbijstering) wel kunnen verklaren dat er geen staat van beleg meer is, maar dan moet het parlement die verklaring ook nog bekrachtigen. Wanneer er constant drones in woningblokken vliegen om gewone burgers te terroriseren, en wanneer een bezetter een deel van je land controleert en van zin is om het hele democratische regime te vervangen door een handpop die alles doet wat de dictator uit je buurland beveelt, dan is de kans dat het parlement die theoretische mogelijkheid ook gaat omzetten in de praktijk gewoonweg nihil.
Kort gezegd: je verkoopt kleuterpraat omdat je niet eens beseft hoe een democratie werkt.

Dit past helemaal in een breder kader: de staatskas is leeg en Poetin slaat alles aan wat hij kan. Een goede maand geleden werd een steenrijke goudmijnexploitant kaalgeplukt en van zijn privéjet gehaald. De bezittingen werden overgeheveld naar de staat.Charlie Maru schreef: ↑14 aug 2025, 20:19Nog twee die hun aandelen kwijt zijn......![]()
Het toont aan hoe desperaat Poetin op zoek is naar geld om zijn oorlog te blijven financieren. Europa moet er blijvend voor zorgen dat de kas van Poetin/Rusland leegbloedt. De sancties moeten nog verstrengd worden en waar ze omzeild worden, moet men ingrijpen.

Dat zou Poetin ook zeggen. Bewijsmateriaal? Nul.
Kleuterpraat. Het wordt hoog tijd dat je eens met iets beters voor de dag komt anders gaat men nog denken dat je graag de 'dorpsgek van sennet' uithangt.
Kleuterpraat. Het wordt hoog tijd dat je eens met iets beters voor de dag komt anders gaat men nog denken dat je graag de 'dorpsgek van sennet' uithangt.

Hoog tijd dat jij eens met iets anders dan anti-rus propaganda voor de dag komt.
-
Tja, Freddie, je komt weer boven zonder enig argument, hé? Een spatje bewijs? Een verwijzing naar de wetten die in UA gelden? Resultaten van onderzoeken bij de volksvertegenwoordigers? Allemaal niks, hé?
Zou er iemand in de verleiding komen om jou een praatjesmaker te noemen? Ik zou hem/haar niet kunnen tegenspreken.
Zou er iemand in de verleiding komen om jou een praatjesmaker te noemen? Ik zou hem/haar niet kunnen tegenspreken.

De Oekraïners blijven van zich afbijten en hakken de aders van Rusland open.
- De Syzran olieraffinaderij in de Samara regio (> 1000 km van UA) staat in lichterlaaie.
- Een Oekraïense UAV heeft het vrachtschip Olya-4 in de regio Astrakhan bestookt. Het schip vervoerde oorlogsmateriaal vanuit Iran.
- Een SU-30SM is gisteren gecrasht. Neergeschoten of gewone crash? Wellicht het laatste. In elk gevalf $50 M dollar weg.
- Een enorme, catastrofale explosie vond vanochtend plaats in de Russische kruitfabriek JSC "Elastik" . In feite een soort van 'premature ejaculatie' van de fabriek
Het materiaal was nl. bedoeld voor een latere ontploffing op een andere plaats.
- De Syzran olieraffinaderij in de Samara regio (> 1000 km van UA) staat in lichterlaaie.
- Een Oekraïense UAV heeft het vrachtschip Olya-4 in de regio Astrakhan bestookt. Het schip vervoerde oorlogsmateriaal vanuit Iran.
- Een SU-30SM is gisteren gecrasht. Neergeschoten of gewone crash? Wellicht het laatste. In elk gevalf $50 M dollar weg.
- Een enorme, catastrofale explosie vond vanochtend plaats in de Russische kruitfabriek JSC "Elastik" . In feite een soort van 'premature ejaculatie' van de fabriek

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Als Zelensky dat zou doen is zijn rijk uit,want vele Oekraïners hebben pro-Russische gevoelens ,en zijn de bombardementen beu,en er zijn steeds voor en tegenstanders geweest......Fred1950 schreef: ↑15 aug 2025, 09:49![]()
Precies of ik dat allemaal ook niet weet.Dus moet hij maar eventjes de staat van beleg opheffen en verkiezingen houden. Het opheffen van de staat van beleg heeft geen gevolgen op het verloop van de oorlog en dus ook niet op de bevolking ( en op Poetin al zeker niet ).
Het conflict begon nadat de pro-Russische Oekraïense president Viktor Janoekovytsj in februari 2014 werd afgezet na de maandenlange pro-westerse Euromaidan-protesten en de daaropvolgende Revolutie van de Waardigheid. Dit leidde tot pro-Russische protesten in de oostelijke en zuidelijke delen van Oekraïne.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. schreef: ↑15 aug 2025, 16:32De Oekraïners blijven van zich afbijten en hakken de aders van Rusland open.
- Een enorme, catastrofale explosie vond vanochtend plaats in de Russische kruitfabriek JSC "Elastik" . In feite een soort van 'premature ejaculatie' van de fabriekHet materiaal was nl. bedoeld voor een latere ontploffing op een andere plaats.
Weet Trump ook al af van die feiten ? Als Poetin nu eens hiervan direct op de hoogte wordt gebracht en dat aan Trump voorlegt , wie is dan de pieneut , en wie wil er vrede ?