NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

14 aug 2025, 07:07

Goede morgen :D
Appartement is gedweild,alles staat al open van deze nacht!
Heeft er iemand regen gehad?
Anders heb ik geen nieuws,
Hou me rustig,moet wel!
Groetjes
Greetie

Bekske

14 aug 2025, 08:14

Afbeelding
ondanks het warme weer hier iedere dag warm eten gisteren voor mij alleen mosselen met friet klaargemaakt .Vandaag aardappelen met bloemkool in witte saus en biefstuk .Savonds laat zelfgemaakte soep nadat ik mijn avondmedicijnen heb genomen .Iedere morgen havermout met zelf gemaakt versgeperst appelsien en madarijnen sap erop .Dan nog een banaan ,perzik en nectarine erbij alles samen geplet en goed door mekaar geroerd .Ik eet nooit koude schotel of drink nooit iets uit de frigo .Kan er niet tegen .Maak iedere dag thee voor een hele dag nu laat ik deze thee lauw worden om te drinken .Dan nog iedere dag vers vlees klaar maken voor de viervoeters iedere dag iets anders .Straks gaan ze smullen van kippenlever afgekookt met bouillonblokje erbij .Dat is mooi hoe ze daaraan zitten te smullen .Heb een speciale oven om hun vlees iedere dag te bereiden .En drie maal per dag een snoepje .Dagelijks een kleine wandeling smorgens en savonds met hulp een grote toer rond nu is dat om 21.30 uur als het frisser is .Ze hebben hun korte toer al gedaan en verder kunnen ze in de dag in de tuin .Hier binnen is het in de dag 24 graden zonder airco of iets en de achterdeuren staan nuop een kier de hele dag de koepels daar heb ik zelf verduisterende gordijnen voor gemaakt dat ik met een lange steel kan dichtschuiven .De gevleugelde krijgen hier iedere dag vers water voor drinken en baden .De viervoeters hun water word ook iedere ververst .Nu zijn de gevleugelde aan hun ochtendconcert bezig .groetje

corry

14 aug 2025, 08:15

Afbeelding

Goedemorgen
Greetie, kan me voorstellen wat het warme weer met je doet :(
Voel me bevoordeeld aan zee te wonen, 22° binnen ook buiten.
Ga naar BPark friteuse kopen, frietjes thuis eten, mis het teveel, zal een klein formaat worden, zag er eentje bij vroeger buurtje.
Voor de rest geen nieuws, ook bij kleinzonen is het stil.
Bianca die hoor ik regelmatig.
Toedeloe tot in den draai :lol:

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

14 aug 2025, 12:31

't is zomer...
Hoera
Ik leef momenteel meer buiten dan binnen,
met drie terrassen heb ik steeds de keuze zon of schaduw

Gisteren namiddag mooie fietsrit gedaan wat me het volgende opbracht :

Afbeelding

daarvan heb ik mezelf bediend, 6 stuks .
Dikke Merci aan de persoon die dit zomaar aan de straatkant zette

Afbeelding
die heb ik geplukt onderweg en er een mooie Van Gogh meegemaakt :wink:
Oud maar niet Out

jadi

14 aug 2025, 13:50

Afbeelding
Amai mijn frak , zoveel chaotisch verkeer hier in onze boterstad . . niet te geloven . .We zijn dat echt niet gewoon zoals in andere steden in de Westhoek . .
Al vroeg in de morgen vertrokken op boodschappen . Maar de mensen die uit het binnenland komen dachten hetzelfde om naar de zee te gaan ..
Vroeg vertrokken en toch maar tegen de middag thuis...
zucht .. De hitte en de feestdag morgen zullen er ook wel voor iets tussen gezeten hebben ..
Rietjes ik moest opeens aan het liedje denken .. wie weet mss ken je dit ook uit de hele ouwe doos hoor . .https://www.youtube.com/watch?v=4TBUgAB ... rt_radio=1
En inderdaad hele boeketten geplukt .. Doe ik ook soms nog ..
Och peren wacht eens even ofwel bak jij er een taart van , of moes maken of gewoon zo eentje uit het vuistje .
Och ja zonnebloemen velden of korenbloemen , , dat is om het land vruchtbaarder te maken hebben ze ooit vertelt . .
Corry ,gisteren was het minder warm aan zee, maar volgend de radiostem zou het vandaag ook minder warm zijn aan zee .. Frietpot kopen , zo'n kleintje heb ik ook voor kroketten en aan andere frituurbrol ( voor zoon niet voor ik ) .. Als het de olie vers is zou ik al vlug een teljoorke friet maken voor mij .. :wink: met een biefstukje njam njam
Tja hier ook stil de kleinkinderen hebben een drukke zomer . . Zij weten niet van de warmte zoals wij hé . .
Greetie , ja die warmte zal jouw ook geen deugd doen . . Ik heb nog gisterenavond gekuist :oops: .. Ik kon toch niet slapen veel te warm .
Bekske , mijn man zaliger zei altijd dat Chinezen zelfs in de zomer warme thee dronken, en nooit koud aten .. altijd warm. Of het nu nog zo is weet ik niet. Het moet nu ook voor de viervoetertjes warm zijn denk ik .
En die dragen geen schoentjes aan hun pootjes hé
Aan iedereen een fijne donderdag
toedeloe
menu: niks een hap gehakt, paar schelletjes lunchworst en kalfsworst, een schelletje serrano ham , een blokje kaas en dit allemaal uit het vuistje .. :oops: Voor ik alles in de frigo stak
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

14 aug 2025, 20:25

voel me al een dag of drie niet echt gezond,
tegen de avond komt een hoestje opzetten
en beetje temperatuur stijgen ongeveer 37.5, dus niet alarmerends,
zou een sterke druppel drinken maar mag niet zal een pil zijn,
daarna slapen en de hele nacht en morgen geen hoest,
blijf wel uit de zon niet goed voor mij, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

15 aug 2025, 08:50

Afbeelding

jadi

15 aug 2025, 10:14

Afbeelding
Afbeelding
* Het leven is als een vergiet/zeef je moet je vasthouden aan de gaatjes
Goede morgen , . . . o neen ik hoor weer eens de ambulance /ziekenwagen met loeiende sirenes voorbij komen .. De grote straat is de weg naar het grote ziekenhuis . .Als tot 4x toe de ziekenwagen per dag hoort voorbij komen dan is het weinig .. En nog altijd gaat het door merg en been.
Hallo krakje ik hoop dat het vandaag beter is met je ..
Hoi Bekske ook voor u een fijne vrijdag
Fijne Hoogdag aan iedereen
toedeloe
menu: kalkoengebraad in pepersaus

corry

15 aug 2025, 10:59

Aan alle moeders eender welke vorm een gelukkige feestdag, voor Antwerpenaren een hoogdag :wink:
Afbeelding
Goedemorgen
Bekske wat een werk om je diertjes in de watten te leggen, heb ook honden gehad maar deze waren minder verwend, het zijn jou kindjes :wink: fijn om lezen dat het nog allemaal lukt. Groetjes

In de weide voor me minder auto’s , de drukste tijd is voorbij, dit weekend en we kunnen weer op normale tijden boodschappen doen. Toerisme een noodzaak anders hadden wij niet de voorziening welke nu zijn. Soms maak ik me een beetje boos bij de schuld van alles bij het toerisme te leggen, buurtje onderaan is daar een krak in. Ze zouden anders piepen waren dezen er niet.

Zonnebloemen, zo mooi maar in een vaas snel niet meer, bij mij toch. Rietjes je foto is ook gebruikt door iemand op fb, toch fijn om weten.

Heb een frietpot gekocht, kan buiten bakken en mistte mijn frietjes, buurtje onderaan krijgt ook een portie. :wink:

Nog een fijne dag en geniet van minder warm weer, morgen aan de kust koude noordenwind :roll:

Tot in de draai.
Knuffel aan Oma-C

Afbeelding

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

15 aug 2025, 12:37

Fijne feestdag voor iedereen en nog een extraatje voor de Antwerpse moekes en iedereen die Maria of iets wat er van afgeleid is heet.

Al eens in het hart van zo'n zonnebloem gekeken ?
Prachtig toch !

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

15 aug 2025, 20:30

Hoe vul je zo'n extraWEdag ?
Met wandelen en koers kijken :wink: in mijn geval

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Bekske

16 aug 2025, 09:07

Afbeelding

even binnen wippen voordat ik de soep ga mixen en dan kunnen de balletjes erin gelegd worden die zijn ook klaar gekookt en daarna is het de beurt aan afkoeling .Het is zes liter soep voor een week en dat gaat hier vlot binnen .Een viervoeter help mee om de soep snel op te eten.Vandaag staat op menu voor de viervoeters een hamburger gebakken in de speciale oven zonder vetstof ..Voor mij is het erwtjes en worteltjes zelf gemaakt met lekkere puree en een stukje gebraad .Na de middag een stukje rijsttaart met een lekkere aardbeienthee .Als ontbijt mijn havermout met vers fruit dat is al binnen dat is mijn beste maaltijd van de dag .En vanavond een croissant zelf gebakken met lekkere soep de rest van soep invriezen .Zo heb ik voor een week soep .Want hier in de buurt is geen bakker meer vroeger drie en nu niks meer afijn ja hier is nog amper iets van winkel .Vroeger was hier van alles beenhouwerij,drie bakkers ,3 winkels ,4 cafes ,en dat is allemaal weg nog alleen een winkeltje waar veel drank word verkocht .Je ziet de mannen van smorgens en in de loop van de dag hun voorraad halen .Zelfs savonds voordat het sluit zie ik ze voorbij komen .Heb mijn korte wandeling al gedaan nu rusten want de kapster komt vandaag voor mij .Verder ga ik niks zeggen over de onverdragelijke pijn waardoor de nachten ook meer waaknachten zijn .Voel me vermoeid maar als het niet lukt om te slapen ja dan ben je vermoeid.Afijn ja zijn mijn zorgen wel .Groetjes

Oma-C

16 aug 2025, 09:21

Gezellige zaterdag iedereen :wink:
ik ben nog niet de "oude" terug
maar geduld en boterhammen
zullen wel helpen :oops:
Groetjes allemaal en een fijn weekend :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

greetie

16 aug 2025, 10:48

goede morgen allemaal :D
Oma-C blij je terug te lezen :D
Ook blij met minder warmte, egoïstisch van mij
Kan terug plannen :)
Het heeft hier een beetje geregend !
Nog een fijne dag !
Groetjes
Greetie

jadi

16 aug 2025, 12:28

Afbeelding
Even denken , ha ja zaterdag je zou de tel kwijt geraken .
Hallo iedereen .. ik heb net een grote emmer prinsesbonen weg gewerkt . Gratis voor niks, de verwerkingsfabriek is afgebrand en omdat die mooie oogst niet zou verloren gaan , mochten we die zelf gaan plukken euch trekken .. ? ? . .
God ja juist Corry A'werpen is het op 15 augustus .. .bij deze aan allen een fijne Moederdag het is wel een dagje na . . maar dan is er maar 2x feest
Rietjes inderdaad dat is echt wel een kunstwerk het binnenwerk van de Zonnebloem
Mijn God die schoenen van de wielrenners . Tja die haarkleur coupe . . .smaken verschillen . .
Bekske ik hoop dat je iets hebt aan uw middag siesta, zodat de dag dan toch nog wat dragelijker wordt. .Oma-c ! ! ... hé hé blij je terug te zien . . Op het gemak en niks forceren is de boodschap
Greetie ik heb ook graag die T° alles wat TE is deugd niet
Zo en nu ga ik eten
smakelijk iedereen
toedeloe
fijne namiddag
menu: krokante kippen schnitzels met prinsesbonen wat had je gedacht