NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

16 aug 2025, 15:44

fijne zaterdag bijna namiddag,
voorlopig hier stil in de straat,
gisteren een hele dag begankenis van tractors,
die hier doorkwamen, was tractor wijding door de pastoor,
daarna was er oefening van die tractors,
de was gedaan en de strijk is ook al weg,
verder zal het invullen zijn of boek lezen, tv is er niet veel op,
geniet van wat je kunt grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

17 aug 2025, 07:09

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje

greetie

17 aug 2025, 08:48

Afbeelding
Blauwe hemel en aangename temperatuur :D, komt later wel bewolkt.
Heel goed geslapen :) luchtwegen beter :) en het stappen geleidelijk beter!
Deze middag met mijn kinderen gaan eten in Sluis, heel rustig!

Bekske , geniet van je hondjes!
Groetjes
Greetie

jadi

17 aug 2025, 10:39

Afbeelding
Goede morgen deze zondagmorgen
Niet te geloven dat we weeral over de helft van de maand augustus zijn . De zon is er, maar een fris windje verrast mij ..
Om 11u is er weer een kioskconcert, ik weet nog niet of ik er heen ga .. Hoe dan ook zal zeker een pullover moeten aantrekken .. We zien wel
Krakje jullie had tumult genoeg in de straat zo te lezen . Het was wel een koude dag vond ik . .
Bekske smakelijk straks
Greetie ik lees alleen maar goed nieuws bij je ..
Aan iedereen een fijne zondag toe
toedeloe
menu: kiosk om 11u en aansluitend een belegd broodje of friet de keuze is aan de zoon
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

18 aug 2025, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen

Zandkastelen bouwen, zag er eentje op het strand, mooi toch, heb er vele gemaakt maar deze waren om zo rap mogelijk onder te spoelen. :wink: :lol:
Afbeelding
Gisteren bezoek van ons jong gezinnetje, Monaatje stelt en goed, we zijn samen paardjes gaan groeten en kippetje eten gegeven.
Drukke dagen zijn voorbij, een herademing, hoort erbij en weet ook eens de vakantie gangers weg ook de zomer aan zijn einde toe.
Nog een fijne hier dicht bewolkte dag.
Laatst gewijzigd door corry op 20 aug 2025, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Bekske

18 aug 2025, 08:49

Afbeelding

menu vandaag zelfgemaakte videe vulling met zelfgemaakte puree .Smorgens mijn havermout en savonds laat men soep.Voor de twee hier straks een kotelet zonder been wel doe het been er zelf af voordat het gebakken word in de speciale oven .Vandaag kinesist en nu nog naar apotheker want het was te laat donderdag om er naartoe te gaan.Ook hun kleine toer rond is gedaan verder zie ik wel wat ik kan doen want de ademnood word erger met de dag buren maken zich ook ongerust erover .Begrijpen niet waarom de huisarts zo gerust erover is afijn ja zal een van de dagen wat ik zal doen en hoe het verder ga nu naar de apotheker .groetje

Ritavdm

18 aug 2025, 08:54

HIEPERDEPIEP HOERA
voor GRETA

Afbeelding
Oud maar niet Out

Oma-C

18 aug 2025, 09:10

Gelukkige verjaardag greetie, en nog veel mooie jaren erbij :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

18 aug 2025, 09:16

Afbeelding

Een aangename dag aan allen ...
en heel veel sterkte aan wie het kan gebruiken,
meme-rietje, Yorkske, Bekske, krakje en ?....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

18 aug 2025, 09:48

Afbeelding

Greetie een bijzondere verjaardag, vier het met je gezin en als je naar zee komt klinken we same. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

18 aug 2025, 09:59

Ik weet het, het is "te" lang geleden dat ik hier schreef.
Zojuist Greetie gelukgewenst met haar verjaardag, ze vroeg me hoe het met mij was dus beloofde ik haar om hier te komen vertellen.
Ik heb nog altijd het nare LIJN verhaal: ik moet naar Roeselare over Hooglede, ook de mensen uit Torhout moeten inplaats van rechtdoor langs het mammoetcenter met de vele stopplaatsen aan de winkelcentra over Hooglede. Er passeren hier hele dagen lege bussen, ge kunt denken hoeveel zeer dat doet aan mijn bushartje.Ik reisde zo graag vanaf het rusthuis tot aan 't Zand in Brugge, nu raak ik alleen tot in Torhout, kan daar 20' wachten op de bus naar Brugge dan zoeken wanneer ik terug kan enz, mijn jaarabonnement ga ik zeker in september niet meer vernieuwen, alweer een periode voorbij in mijn leven.
Ik kan wel elke week nog met Christa naar de markt maar buiten mijn verplicht wandelingske in Gits kom ik niet zoveel buiten. Op 30 juli was het al 12 jaar geleden dat Raymond stierf en de laatste tijd heb ik het moeilijk om alleen te leven.Bij Okra ga ik me ook niet meer inschrijven: 31 €lidgeld, 30 € voor barbecue en ik ben zo'n kleine eter. Dagreizen; vorig jaar naar de Colruyt depot en de basiliek in Halle, dit jaar naar de mis in de basiliek in Dadizele, zijn toch geen daguitstappen! In Samana (ziekenzorg) betalen we geen lidgeld, bezochten cinema De Keyzer oudste Belgische cinema in Lichtervelde, erna in het gezellige café veel koffie en appeltaart voor 8€ rondleiding door Henk Cnockaert inbegrepen), het gaat me niet om de prijs wel om het aanbod, als ik iets graag doe betaal ik graag!
Laatst gewijzigd door Ivette op 18 aug 2025, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivette

Ivette

18 aug 2025, 10:25

Op 22 juli laat ik een gehandicapte in een rolstoel eerst naar buiten rijden aan de Delhaize en ga dan binnen , die deur schuift toe, ik raak ertussen ik plof links op de grond, straf verschoten , getierd . Het bloedde boven mijn oog waarschijnlijk mijn bril die erin stekte, ze hebben me met twee moeten recht zetten. ik kreeg een plakker erop, verzekeringspapieren hadden ze niet, ze zouden ervoor zorgen. Thuis heb ik Dr Chris gebeld, hij is direct gekomen, ik heb "chance gehad" niets gebroken, hij was nochtans bang voor mijn schouder ook mijn bril nog heel, anders zou ik die ook een tijd moeten missen in deze congéperiode. De wonde boven mijn oog moest niet genaaid worden. Hij rekende niet af, gaf alleen een briefje van zijn verrichtingen. Donderdagavond ikke te voet tot bij hem (ik durfde niet fietsen) . De 1e keer dat ik terug moest in Delhaize stond ik te wachten tot de deur open ging want de schrik zit er nog altijd in ,we hebben maar één winkel dus moet ik wel terug!
Mijn arm en dijbeen doen nog wat pijn maar ik moet vooruit hé. Intussen hebben we de 1e verjaardag van Louisa gevierd met een ontbijtbuffet, zaterdag waren ze hier op bezoek, is ze ferm rondgekropen, staat ook al rechtop en haar zusje Anna heeft in mijn Zeeman kleurboekje van 1€ veel strepen getrokken.
Gisteren fietsten Nik en Els tot hier en dronken we koffie op mijn terras ,waar het anders ook heeeel stil is!
Christa en Luc waren op reis in Albanië, schoon, heet, goedkoop land, alle dagen 36°!
Sinds vrijdag wandelen ze nu in "onze Pfalz", zaterdag hebben we video gebeld met ons jarenlange (sinds 1980)vroegere pension echtpaar, ze zien er nog goed uit. Ik krijg elke dag veel Pfalzfoto's, doet wat zeer aan mijn Pfalzhartje maar toch ben ik blij dat ik in die hete dagen niet mee ben, ze wandelen graag ver en veel maar dat werd te zwaar voor mij, ben al blij dat ik goed vanaf het Roeselaarse station naar de markt mee kan! Ik durfde toch terugkomen, heeft me deugd gedaan, vele groeten, tot later!
Ivette

Bekske

18 aug 2025, 11:06

Afbeelding

Afbeelding

jadi

18 aug 2025, 14:09

Euch , voor een goede morgen ben ik te laat maar voor een fijne namiddag toe te wensen niet hé ..
Drukke voormiddag , net mijn ontbijt op of dochterlief belde me op voor 1 uur .. En dan nog zei ik haar "Xje ik wil nog iets halen van de markt" "Een kieken? " Nee dus ribbetjes ,intussen thuis met ribbetjes, koetong , eierkoeken, zalmlasagne (voor de zoon , ikke bwueek) De krant en een pakje goede boter .. Net thuis of zoon in zijn middagpauze , daar een klapke mee gedaan , alles opgeruimd en nu even hier .. En ja ik moet nog eten . Maar zoals altijd is de honger niet te groot
Och Corry wat een mooie foto met het kleintje ♥ En wat zie jij er goed uit , nog geen haar verandert .. Dat je geniet van kleine dingen (ook van grote) je straalt het uit .
Hallo Rietjes en Oma-C blij je te lezen
Bekske wat doe jij me aan :lol: ik begin wat honger te krijgen en wat lees ik daar vol au vent in videe njam njam . En wat je zelf doet is altijd beter.. en puree nog zoiets waar ik geen nee tegen zeg..
Amai uw hondjes zijn in een ***** hotel . Oei wat lees ik ademnood ? . .
O Ivette blij je te lezen . . Ja "wadde" wat jij toch tegenkomt jong , zo ts de deur belanden . Gelukkig is het goed afgelopen. Wou je al een tijdje vertellen dat ik aan uw zoon Nic gedacht heb toen ik op reis was in juni het Muséé national de l' automobiel in Mulhouse bezocht . . ik ben het aantal vergeten, maar het was heel veel veel, een zaal vol Bugatti's .
Afbeelding
Afbeelding
Zo en nu muis ik er vanonder . .
Aan iedereen een fijne namiddag
toedeloe
menu: ik ga direct mijn ribbetjes eten

jadi

18 aug 2025, 14:18

Afbeelding
Greetie een mega dikke proficiat met uw geboortedag ! ! !
Maak er een dag van met mooie herinneringen
Hip hip hoera ! ! !
van ♥