NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

18 aug 2025, 15:44

Hey Jadi, Nik is daar goed gekend, hij maakt die Bugatti's heel precies op schaal na, ik zal uw foto's opslaan en hem doorsturen, dank u wel jadi!
Ivette

greetie

19 aug 2025, 07:51

Afbeelding
Bedankt voor de lieve verjaardagswensen!
Blauwe hemel en zonnig!
Strakjes de auto gaan wassen, 't is nodig :)
Groetjes
Greetie

Ritavdm

19 aug 2025, 08:19

Goeiemorgen

Eindelijk is ze daar terug :wink:
en dan bedoel ik nu eens niet de zon
maar Ivette .
We hebben je gemist hoor blijf maar af en toe eens langskomen met je avonturen maar liefst geen enge zoals tussen een deur gekneld zitten hé.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen; beter dan de lijnperikkelen :wink:

Wij waren gisteren met onze fietsgroep op uitstap in jou omgeving Ivette, de groene route v Roeselare gereden.
Mooie route met mooi weer en een leuke groep.
Het enige minpuntje aan de dag : het eten in de veiling van Roeselare, nee, niet het eten zelf maar de bediening.
44 mensen, alles vooraf besteld en dan nog een vol uur moeten wachten tussen soep en hoofdgerecht da was er echt teveel aan.
Bij thuiskomst stonden er 85 fietskm op de teller, vandaag dus wat kalmer.
Oud maar niet Out

Bekske

19 aug 2025, 09:26

Afbeelding

menu vandaag deze middag simpel gewone puree en appelmoes met een zwarte pens .De puree en appelmoes is zelfgemaakt en de zwarte pens van iemand die ze zelf maak hier in de buurt .En de twee hier krijgen filetsneetjes .We hebben als ons kleinblokske rond er op zitten eveneens het ontbijt is aan verteren .Ook al naar de apotheker geweest wat er gisteren niet was .Nu is het rusten want de pijp is al uit bij manier van spreken .Nu afwachten wat die zwaardere pleisters gaan doen voor de pijn .Voor mij is het buiten al te warm zeker in de zon .Dat weer van gisteren voormiddag was voor mij al goed Hoe warmer hoe meer last met de adem enz .Maar ja dat zijn mijn zorgen Moet de gevleugelde nog vers water geven want ze laten het merken .Het is een gewone parkiet de oudste de andere is een zebravink .En ja de buren staan er regelmatig op te kijken zij weten ook dat hij oud is maar je ziet het er niet aan .Ze zijn weer hun ochtend concert aan geven .Ook moet ik morgen hun kooi proper maken want zij zitten ook graag proper .HEB VAN DE GEVLEUGELDE OOK PLEZIER EN VRIENDSCHAP ENZ .Morgen als de boodschappen geleverd zijn krijgen ze weer een stukje sla waar ze verzot op zijn .De sla koop ik speciaal voor hen want ik eet het niet krijg het niet binnen .Nu rusten en dan weer zien watik kan doen van huishoudelijke werkjes want ik meer enmeer tijd nodig om alles in orde te krijgen .groetje

jadi

19 aug 2025, 10:43

Afbeelding
Goedemorgen deze morgen , de zon is al van de partij ..Mijn Suzke staat in de rij om gewassen te worden .. Straks haal ik die af , met "voetem"
Mijn D.Allemaal en de krant zijn al in huis .. Een praatje met de plaatselijke winkel is ook al achter de rug ..
Intussen draait de wasmachine mijn laatste wasje .. En hopelijk zijn mijn 2 rekken al droog, zodag ik de rest kan ophangen ..
Straks nog Rob de robotstofzuiger laten rondlopen .. En wat er nog op het programma staat eigenlijk niks meer . . we zien wel .. In een HH is er altijd werk
Hallo Ivette , dacht ik wel . . maar zo groot had ik dat niet verwacht .. Je kunt er een ganse dag rondlopen, verloren lopen, en nog zal je niet alles gezien hebben . Nik moet daar echt zijn hartje kunnen ophalen dat kan niet anders
Greetie hé ik vandaag mijn tuut tuut laten wassen . .
Rietjes zo te lezen weer een prachtige fietstoer gedaan , met wel een grote groep . . Dat is niet niks om het in goede banen te leiden .
Bekske sorry lief kind ,maar bwueek voor de zwarte pens warm .. Koud oké maar niet warm, en nee je moet geen "teljoorke" doorsturen via de virtuele draad voor mij . Maar ik wens je smakelijk eten toe hoor . En die filetsneetjes voor de hondjes mag ik wel . Maar ik wil er ook geen , die zijn voor de hondjes ♥
Verder wens ik iedereen een fijne dinsdag toe
toedeloe
menu: koetong en ja komt bij mij de laatste tijd heel voor op de menu .. Maar ik vind het verdorie zou lekker. . Jaren een gemis omdat ventje dat niet graag at .. met puree .. Koetong aangekocht bij de traiteur , puree pure handmade
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

19 aug 2025, 14:08

Rita, ik ken dat in de veiling, duurt altijd lang. Okra gaat er na een dagreis ook vaak nog voor een "avondboterham" naartoe, alhoewel er velen 's avonds graag TV kijken en liever thuis zouden eten, wat de reis ook goedkoper zou maken!
Vanmorgen met de bus naar de markt, emotionele ontmoeting met Madjid, nu lijnbuschauffeur maar hij was in 1992 ONZE laatste chauffeur bij Sima Tours Lichtervelde. Allez zo'n gelukkig toeval: hij rijdt gewoonlijk een andere stadsroute en ik reis nog zelden met de bus. Hij herkende me direct wat natuurlijk mijn dag goed maakt. Jammer dat het zo druk was , veel uitgelaten kinderen mee met hun oma naar de markt, een grote omleiding in Hooglede, toch deelden we enkele herinneringen genoeg om me na onze handdruk stilletjes te laten snotteren aan het station. Zo jammer dat ik het thuis niet zal kunnen navertellen!!!
Ik nam expres alleen een lichte schoudertas mee omdat ik alleen kaas wou kopen, ik niet wou tjolen!
Met Christa drink ik een Cornet 0,3% in de Koornbloem maar heb het nu bij koffie gehouden omdat ik al om 11u30 mijn bus moest halen en te traag drink aan zo'n grote pint!
Jadi, ik moet je van Nik hartelijk bedanken, hij vindt het heel attent van u dat je aan hem dacht ginder.
Juist in mijn beste Duits Christa's bazin geantwoord waarom ik nooit meer meekom? Mijn laatste Pfalzreis dateert al van 2021 bij haar. Toen wandelden we te voet naar Annweiler, daar in die mooie stad en in hun stadspark maar daarna moest Christa de auto halen, ik kon niet meer terugkeren. Ik kan nog veel voor mijn leeftijd maar ken ook mijn grenzen, ik mag er niet aan denken in de hitte te tjolen zoals we die al kenden!
Allez, ziewel dat ik terug ben en mijn best doe er weer bij te horen! Tot later
Ivette

greetie

19 aug 2025, 14:50

Ivette
Je maakt het hier zoveel spannender :D
Wat een mooie belevenis terug :D
Hoe spijtig dat de uren en het traject van je bus veranderd zijn voor naar de markt te gaan.
Ik ben jaloers op jullie die zo vlot schrijven :)
Ik heb onverwachts een dutje gedaan,deed deugd.
Ga nu achteraan de ramen poetsen!
Groetjes
Greetie

Ritavdm

19 aug 2025, 17:34

Kalm aan doen vandaag is toch geresulteerd in een wandeling op en rond de Kemmelberg.
Tja, je verwacht toch niet van mij dat ik een hele middag thuis zit met zo'n mooi weer.

Ivette, leuke ontmoeting gehad met je buschauffeur , dergelijke kleine dingen kunnen je dag, je week goed maken.
Je mag niet teveel kijken wat niet meer goed lukt maar genieten van alles wat wel nog gaat. noch heel wat :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dat was smullen

Afbeelding
hier vanaf gebleven, bang dat ze bespoten waren met ????
Oud maar niet Out

krakje

19 aug 2025, 20:29

vandaag weer de 4 vriendinnen bijeen komst,
nu was het bij mij, dus koffie, thee of water en snapjes,
de laatste nieuwtjes van dorp of omliggende,
volgende week is de beurt aan de rusthuisbewoner vriendin,
en zo gaan de dagen voorbij, je hebt alle dage iets te doen,
was is gedaan vandaag de strijk is blijven liggen dus dat is voor morgen,
we worden oud maar het leven is nog goed, geniet ervan krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

20 aug 2025, 08:53

Afbeelding
straks brengen ze de boodschappen menu voor mij mosselen met friet en de viervoeters kippenharten waar ze ook verzot op zijn .Dus word het weer smullen .groetje nachtuiltjes geniet van de dag

jadi

20 aug 2025, 09:58

Afbeelding
Goede morgen iedereen, de week is weer middendoor . . En ik wil vandaag even het huis uit ..
Even denken waar ik zou naar toe kunnen gaan . .
En verder weet ik eigenlijk niet veel te vertellen .. Mijn muse neemt verlof me dunkt . En dit zonder te vragen :lol:
Ivette fijne reactie van Nik , dankjewel doet me goed
Wat een verhaal verder, en wat een toeval toch .. Fijn te lezen dat je een mooie marktdag had
Greetie , je schoonheidsslaapje zal je deugd gedaan hebben .. En de batterijtjes zijn terug opgeladen
Rietjes :lol: :lol: :lol: sorry <<<Kalm aan doen vandaag >>> maar ik denk dat dit niet in jullie woordenboek staat .. Och ik gun jullie zo van harte .. En ook dank al weer voor de mooie plaatjes .. Wat is de natuur zo mooi ,en rustig ..Al die trappen , ik zou blazen en puffen als ik boven kom . En onderweg een paar keren moeten op "adem" komen . .En inderdaad geen fysiek meer .
Krakje gisteren een fijn onderonsje gehad bij de koffie/thee en hapjes .. Dat kunnen ze jullie al niet meer afnemen . En de strijk die zal ook wel gedaan zijn . .
Hé hé Bekske je brengt me op gedachten misschien ik het weekend ook mosselen eten, want op dinsdag komen ze de vuilbak halen en dan zijn de schelpen ook direct weg ... Laat het je smaken
Zo einde van mijn pagina , er rest mij alleen nog aan jullie allen een fijne woensdag toe te wensen
toedeloe
menu: krokante kipfilet in de grill met bearnaisesaus van BonApp en asperges en een natuuraardappeltje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

20 aug 2025, 13:02

Goeievoormiddag
en 't was geen stille, kalme :roll:

Afbeelding
confituurpot laten vallen in de kelder;
serieus wat plakkerig opkuiswerk

Afbeelding
aan de overkant vaan het pad en ik kan je verzekeren dat gaat met heel wat lawaai gepaard maar zal ons uitzicht wel ten goede komen

Straks op jacht naar najaars t-hirts want ja de herfst komt eraan.

Menu : ribbetjes, gebakken aardappel, bloemkool
Oud maar niet Out

krakje

20 aug 2025, 20:07

niet veel gedaan vandaag, de strijk is blijven liggen,
even na de buurvrouw geweest een pintje water gedronken,
ze heeft spijt dat ik geen koffie of thee mag drinken en bij water houd,
maar dit is even gezellig als anders, we hebben niet gezwegen,
daarna voor eten gezorgd, kleinzoon vroeg frikadellen met krieken,
dus dat maar klaar gemaakt, morgen iets anders of hij moet de overschot opeten,
morgen weer een dag hoop dat hij is zoals vandaag, grtjs krakje,
hallo bekske fijne avond,
jadi je muse neem verlof, ik denk dat de mijne al jaren op verlof is,
en ja ik ben beetje van huis gegaan om pintje water te drinken,
Ritavdm een potconfituur laten vaal , aai dat opkuisen is niet plezant,
en is dat daar dat ze die bomen omzagen triestig is dat,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

21 aug 2025, 07:31

Afbeelding
Blij mijn routine is terug :D veel gedaan toch tussendoor naar de koers gekeken voor de zichten van de Hollandse kust :D
Krakje je Muse is al lang in verlof ik heb nooit ene gehad :D :D
Rietjes wat het ook was van confituur spijtig.
Groetjes
Greetie

corry

21 aug 2025, 08:58

Afbeelding

Aan allen een goedemorgen :lol:

Winderig en zonnig aan zee.
Gisteren dochter geweest, had bloemen mee :)
Vandaag liefst traag, ik doe geen overuren meer :lol: volg alle uitstappen vanuit mijn zetel. Toch nog kranig voor mijn leeftijd, heb het aanvaard dat sommige dingen niet meer kunnen, dokter zei bij laatste bezoek dat mijn hart het nog heel goed doet.
Ivette, laat je maar gaan het schrijven zit in je bloed, fijn te lezen.
Bekske, je menuutjes zijn me bekend, altijd lekker eten en zorgdragend voor je diertjes.
Bedankt voor de foto welke je van kleine Mona en mij omkadende, zag nadien dat ze een beetje scheel zag wat ze normaal niet doet, kijk maar :lol:
Afbeelding
Het goedemorgen prentje komt van Yorkske kreeg het toegestuurd, jammer toch dat hier niet meer komt.
Rietepetietje, weet dat je komt lezen, moed houden meisje de tijd zal alles helen daar ben ik zeker van.
Ga jullie laten, zit nog in nachtkledij alhoewel al lang op :oops:

Tot in den draai

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.