In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

24 aug 2025, 19:08

Bedankt zonnebloemetje en jadi
Net weer thuis, we zijn uit eten geweest
Ik wens iedereen een fijne avond

zonnebloemetje

24 aug 2025, 22:30

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

25 aug 2025, 06:18

Afbeelding

An-W

25 aug 2025, 08:37

Gefeliciteerd nog met jullie huwelijksverjaardag Inge .
Mooie foto's Jadi .
Bekse had wielrenners langs het huis.
Z'bloemetje de herfst is ook mijn lievelingsseizoen , ik ruik de herfst al buiten .
Verder allemaal een heel fijne start van de nieuwe week .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Bekske

25 aug 2025, 09:24

Afbeelding

even in de rapte want ik moet weer gaan rusten .Gisteren hebben er mensen die ik niet ken even gesproken en me gewoon gezegd dat ik niet goed bezig ben door die ademnood .Heb hen gezegd ik weet het maar ik ben zo al twee jaar bezig afijn ja ik ben op zoek .en voel ook duidelijk genoeg dat er van alles niet goed is maar dat zijn mijn problemen .De buren zeggen ook regelmatig iets erover Ben daarjuist met hen nog even buiten geweest .Maar ik heb even angst gehad er was een grote hond dat ze los lieten lopen mag niet .Maar toch was het zo en ik moest de mijne stevig vasthouden om te passeren .Kreeg te horen hij doet niks maar toch vertrouw ik een vreemde hond niet .Ze kunnen zoveel zeggen en natuurlijk waren de mij aan het beven en trekken om verder te gaan .Ze liggen hier nog een beetje te beven .Dus gaan we samen rusten nu na dit gepost is groetje

zonnebloemetje

25 aug 2025, 14:31

een goeie namiddag iedereen

een leuke voormiddag gehad in 't stad ( Brugge ) vandaag
eerst een koffietje gedronken op een gezellig terras in de koelte en daarna naar de Telenet winkel om een nieuwe digibox te halen en dan nog gaan shoppen en een beetje van alles gekocht in C&A voor mijzelf en voor ventje , maar de kasseien in Brugge waren wat minder interessant om met de rolstoel rond te rijden , maar soit mijn ventje heeft dat goed gedaan

An deze morgen vroeg was het hier ook alsof het al herfst was door die frisse nacht , en dat maakte direct mijn dag goed

ja Bekske ik kan die mensen geen ongelijk geven , want ademnood kan soms erge gevolgen hebben

allé ik ga mij in de zetel placeren en wat tv kijken

voor alle leutertjes nog een gezellige maandag verder

Afbeelding

mama-inge

25 aug 2025, 15:45

Goedemiddag, ik kom ook nog even binnen waaien
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met de hond naar het bos geweest te wandelen

An nog bedankt voor de felicitatie

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

25 aug 2025, 16:59

Afbeelding

mama-inge

25 aug 2025, 18:00

Afbeelding

Fijne avond

jadi

25 aug 2025, 18:49

Afbeelding
Met een plof en een zucht zit ik neer op mijn stoel .. Eindelijk ik stop er mee voor vandaag
Telefoons, mails en ga zo maar verder ... Kortom het was een zottekot hier
Zonnebloemetje de handmade bakkerij bij u was gisteren in drukke bedoening Koekebrood, meergranenbrood . . en dat zal smaken of liever gesmaakt hebben. Ja ja heel vroeg in de morgen had ik die wandeling gedaan.. goed hé
Ola Pola madam is naar "BRUHHE" city geweest ! ! ! :wink: Groot gelijk , tja in de rolstoel op kasseien dat zal holderdebolder gevoel gegeven hebben ..
Inge groot gelijk dat uit eten .. Zo'n dag moet toch gevierd worden hé. Ik zie je nog net op het einde van de pagina zwaai zwaai en de hondjes hoe koddig is dat smelt smelt
An dank dit is voor mij maar de straat over , tussen de huizen en dan heb je dit mooie tafereel..Jij ook al de herfst , ik heb liever de lente .. Misschien komt het wel omdat ik in de lente geboren ben .. Ventje in de zomer geboren had liever de zomer ..
Bekske verzorg je maar goed hoor
Fijne avond aan iedereen
toedeloe

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

25 aug 2025, 19:51

Fijne avond allemaal .

Afbeelding

Langs de dijk fiets ik elke maandag van en naar de winkel .
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

26 aug 2025, 09:32

Afbeelding
Goede morgen iedereen, de zon is er al .. Het is zalig buiten. Al naar de buurtwinkel geweest maar de krantenboer is in verlof . .Op de korte terugweg onze onderbuur met de hond aan het wandelen .. Nog even een goede dag gezegd en een korte babbel.
Intussen zit ik hier bij jullie
Maar niet voor lang, straks naar de overkant naar de artsenpraktijk om controle en voorschrift medicatie
En daarna zal het apotheek zijn en naar 't Stad om Dag Allemaal en de krant eventueel..
Zo zal de voormiddag weer vlug voorbij zijn
O An wat een mooi zicht heb je langs die weg . . Vooral in de zomer is het aangenaam
Aan allen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: deze middag soep met een boterham en deze avond frietjes van op het pleintje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

26 aug 2025, 09:39

Afbeelding

zonnebloemetje weet ook wel dat het niet goed is maar ik moet eerst iemand vinden die me wil helpen .WANt wat ik al niet mogen horen hebben van enkele artsen is gewoon niet te geloven .Dan op sommige plaatsen moet je vele maanden wachten voor een afspraak.Heb gisteren nog tegen kinesist gezegd .Om te zwijgen over sommige mensen zoals laat je honden inslapen of doe ze weg enz.Dan moet je niet buiten komen enz .Als je daar een antwoord opgeef zeg je dat ook tegen iemand die alleen is met kinderen dan ben je plots onbeschoft enz .Afijn ja het zijn mijn zorgen groetje

mama-inge

26 aug 2025, 10:56

Goedemorgen en een fijne dag
Druk met de was
Oudste zoon is naar school
En vanmiddag moeten we met jongste zoon naar school voor een kennismakingsgesprek met zijn nieuwe mentor

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

26 aug 2025, 14:41

een goeie namiddag iedereen

wij zijn alweer van deze morgen op den draai in 't stad (Brugge) en eerst van een koffietje genoten op een heerlijk terras waar er veel passage was van toeristen die in Brugge waren
en dan deze middag onze voetjes onder tafel gestoken in ons favoriete tearoom/restaurant om te lunchen en dat smaakte

jadi ha ha ha ja ja we zijn er weeral op uit geweest in "Bruhhe " , maar we hebben ondertussen al de best berijdbare plaatsen uitgekozen om er met de rolstoel te rijden en het was echt aangenaam weer om op een terras te zitten voor de koffie deze voormiddag

Inge wat een leuke foto van de pups , en ze zijn al zo gegroeid , wat een mooie beestjes

An wat een mooi vergezicht daar bij jou onderweg

Bekske wat kunnen sommige mensen onbeschoft zijn en dat zijn zeker geen dierenvrienden als ze zoiets zeggen , dus gewoon negeren al is dat soms moeilijk hé

en nu ist tijd voor mijn zetel , want tis tijd dat ik een beetje rust

voor iedereen nog een gezellige dinsdag verder

Afbeelding