In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog een paar fotootjes van deze voormiddag in Brugge

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo , . . . goede morgen , en ja hoor al heel vroeg uit de veren . Buiten is het wat fris , alhoewel ik nog in mijn blote armen kon lopen. De bomen staan windstil, alleen mijn windmolentje geeft katoen . Gisteren avond was het weer eens zo'n prachtig vuurwerk .. De zomer is weg geschoten zegt men dan hier . . Maar we blijven positief er zullen nog wel wat mooie dagen komen . Al hoewel de lucht hier grijs en grauw is . Hier en daar zie je in de toppen van de bomen de bladeren verkleuren . . Voorzichtig maakt de herfst zijn intrede ..
En verder wat de dag brengt weet ik begot nog niet .. We zien wel ,en tegen de avond zal ik het weten
De leerkrachten zijn al duchtig alles terug in orde aan het maken in het schooltje in de straat .. En gisteren was er een kennismaking van kindjes en ouders met de leerkrachten, en daarna naar de kermis . .
Dit wou ik ook nog vertellen. .
Hallo Bekske , hopelijk lukt het je een beetje
Inge de oudste zoon al terug naar school, de dagelijkse routine kan weer beginnen. En de jongste ook al bijna terug gestart
Zonnebloemetje ik ben blij dat jullie genoten hebben van de uitstap in "Bruhhe" .. Wat die foto's betreft dat gebouw is op het zand hé ? Dank om mee te genieten.Wat die bloemen betreft , die kregen waarschijnlijk heel veel meststof wat staan die nog mooi .
Ik wens iedereen een fijne woensdag , de week is al weer voor de helft voorbij .. Augustus loopt op zijn laatste benen . .
toedeloe
menu: 'kweetnognie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

jadi is iedere dag meer en meer tanden bijten om men huishouden te doen .Alsook om met de twee buiten te gaan .ben juist binnen en weer was het van dat .Een grote hond en struis liep weer los en zij maar aan lachen .Omdat de mij trekken ,beven en janken van de angst .Het zijn al zo een schrikkenpieten en dit is de korste weg dat ik nog zelf kan doen .Ben volledig buiten adem thuisgekomen en het is maar rond de 16 minuten dat ik buiten geweest ben .Want ik moet de hondenbuggy vasthouden voor steun voor mij en ook mijn linkerarm dat amper mee wil .Begrijp niet waarom ze zo een grote hond los laten lopen laat staan dat ze nog staan de lachen .Nu dit posten en dan weer rusten want kabouters zijn er niet dus moet ik daarna verder doen om te poetsen ..groetje
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Gewerkt en net uit bed.
Jongste zoon is vandaag weer begonnen
Gisteren zijn we al even op zijn school geweest voor een kennismakingsgesprek met zijn nieuwe mentor
En vandaag hebben ze kennismaking met/in de klas.
Spelletjes doen, elkaar leren kennen en het gebouw
Want hij gaat nu naar een andere locatie
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Gewerkt en net uit bed.
Jongste zoon is vandaag weer begonnen
Gisteren zijn we al even op zijn school geweest voor een kennismakingsgesprek met zijn nieuwe mentor
En vandaag hebben ze kennismaking met/in de klas.
Spelletjes doen, elkaar leren kennen en het gebouw
Want hij gaat nu naar een andere locatie
-

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
miljarde ! ! Gans mijn epistel weg grrr . . .
Zzz. . . oemmm. .. oorlog in mijn slaapkamer muggen volgens mij was dit een hele zwerm. En als ik kijk op plafond en muren zie ik niets . .Die kleine ondeugden waar zijn ze , waar wonen ze, waarom bijten ze ? Het zou een cultprogramma kunnen zijn à la Jambers
Er is geen wind . Ik heb al mijn promenade gedaan op het terras het is nog ok buiten. Ik denk van geen pull aan te trekken straks om boodschappen te doen .
Zo en nu verder het boodschappenlijstje maken en vertrekken . .. of zou ik toch een pull meedoen ?
En nu ben ik benieuwd hoe jullie dag er zal uitzien
Bekske kan je geen familiehulp inschakelen ? . . Och hoe wreed honden los laten lopen , en dan nog zo'n grote honden .. Eerlijk ik zou ook bang zijn .. Het is goed om te vallen want hou maar eens uw honden goed aan de leiband .. dat is trekken en sleuren
Inge jongste zoon ook gestart, nieuwe locatie komt allemaal in orde . Jonge gasten passen zich gemakkelijk aan toch .. Succes voor de kids een nieuw schooljaar is gestart dus ..
Hier bij ons in het Vlaams gedeelte is dit op 1 september.. Het Waals gedeelde is al 2 weken gestart ..
Hallo Zonnebloemetje , druk bij jullie dat kan gebeuren .. Als het ook nog leuk mag zijn, dan kan ik het dan alleen maar toe juichen . .
Er rest me nu nog alleen aan iedereen een fijne dag toe te wensen
toedeloe
menu: Lasagne
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Goedemorgen en een fijne dag
Boodschappen zijn gedaan
Moet nog wel zo te shoppen, heb nieuwe broeken nodig
Jadi, gaat allemaal prima lukken
Het scheelt dat er samen met hem, nog een paar kinderen uit zijn klas van vorig jaar, ook nu naar die locatie gaan
En deze locatie was al niet helemaal onbekend omdat ze daar al een aantal x geweest waren.
Ook hier last van vliegen, er wordt regen voorspeld en dan zijn die krengen knap vervelend
Boodschappen zijn gedaan
Moet nog wel zo te shoppen, heb nieuwe broeken nodig
Jadi, gaat allemaal prima lukken
Het scheelt dat er samen met hem, nog een paar kinderen uit zijn klas van vorig jaar, ook nu naar die locatie gaan
En deze locatie was al niet helemaal onbekend omdat ze daar al een aantal x geweest waren.
Ook hier last van vliegen, er wordt regen voorspeld en dan zijn die krengen knap vervelend
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

jadi ik heb mijn buik vol van familiehulp .Heb de hulp daarvan stopgezet eerst krijg je amper hulp dan sturen ze een andere persoon omdat de vorige het opgezegd had bij hen .Doordat deze persoon een andere huidskleur had geraakte ze op weinig plaatsen binnen .Hier mocht ze binnen maar dan wilde ze die hier meer uren plaatsen enz .Dus heb ik het gewoon stopgezet want ondertussen hadden ze al laten weten hoeveel meer ik moest betalen .Heb voorlopig geen hulp doordat ik al van alles heb meegemaakt met de hulp .Zoals de poets was meer bezig met haar telefoon dan tegenover poetsen .En onder bed of kast kwam ze niet met stofzuiger of dweil .Kortom dan doe ik het liever zelf want de vensters straatkant deed ze niet .Het terras deed ze niet stof vegen rond de sierdoekjes enz .Zelfs achter de kachel bleef het liggen .Honden moesten in de bench voor uren .Ondanks ze bij mij bleven en niet rond liepen .Koffie drinken dat kon ze goed want ik drink geen koffie en maakte er altijd klaar .Eerste dat ze deed was gaan zitten en koffie drinken enz .Dus voorlopig geen hulp en zeker niet meer van familiehulp .Heb zopas de vloer gedweild en de tranen liepen wel maar het is gedaan nu een pijnstiller meer slikken .En terug op adem komen groetje
-
een goeie donderdagmiddag alweer iedereen
deze voormiddag al een beetje van alles gedaan en de vers gewassen lakentjes liggen alweer op ons bed
hier is er al een flinke regenbui gevallen maar soit tis maar buiten en het was nodig dat het eens goed regende en wij zitten met alle vensters open en het ruikt fris naar de regen
Bekske ja tis niet gemakkelijk om een goeie poetshulp te vinden hé , en bij die poetsbureau's zijn er veel die geen verstand hebben van te poetsen of ze hebben geen goesting , wij mogen niet klagen met onze poetshulp
en zelf kuisen als je allerlei mankementen hebt is zeker niet evident , dus doe maar rustig aan en je zeker niet forceren , iedere dag een beetje
An ook voor jou een fijne donderdag
Inge , van vliegen hebben wij geen last maar van muggen daarentegen , gelukkig hebben wij ons gewapend tegen die muggen en dat valt echt goed mee
jadi wat een leuke afbeelding !!!! en wat een pech van je epistel , maar als ik mijn tekst getypt heb dan copieer ik dat voordat ik iets anders doe en zo kan je je tekst nooit kwijtspelen hé
en die ene foto is van het " concertgebouw " en die andere is ook van op " 't zand " in Brugge
allé tis alweer tijd om het middageten klaar te maken
onze menu , lekkere snitzels met boontjes in tomatensaus en nog een restje sla en tomaten en puree
voor iedereen SMAKELIJK

deze voormiddag al een beetje van alles gedaan en de vers gewassen lakentjes liggen alweer op ons bed
hier is er al een flinke regenbui gevallen maar soit tis maar buiten en het was nodig dat het eens goed regende en wij zitten met alle vensters open en het ruikt fris naar de regen
Bekske ja tis niet gemakkelijk om een goeie poetshulp te vinden hé , en bij die poetsbureau's zijn er veel die geen verstand hebben van te poetsen of ze hebben geen goesting , wij mogen niet klagen met onze poetshulp
en zelf kuisen als je allerlei mankementen hebt is zeker niet evident , dus doe maar rustig aan en je zeker niet forceren , iedere dag een beetje
An ook voor jou een fijne donderdag
Inge , van vliegen hebben wij geen last maar van muggen daarentegen , gelukkig hebben wij ons gewapend tegen die muggen en dat valt echt goed mee
jadi wat een leuke afbeelding !!!! en wat een pech van je epistel , maar als ik mijn tekst getypt heb dan copieer ik dat voordat ik iets anders doe en zo kan je je tekst nooit kwijtspelen hé
en die ene foto is van het " concertgebouw " en die andere is ook van op " 't zand " in Brugge
allé tis alweer tijd om het middageten klaar te maken
onze menu , lekkere snitzels met boontjes in tomatensaus en nog een restje sla en tomaten en puree
voor iedereen SMAKELIJK

allé het is hier alweer aan 't opklaren en er komt zelfs al een flauw zonnetje piepen
dus afwachten en voor deze namiddag is er zonnig weer voorspeld , maar eerst zien en dan geloven
tot later

dus afwachten en voor deze namiddag is er zonnig weer voorspeld , maar eerst zien en dan geloven
tot later

een goeie namiddag iedereen
hier al gans de namiddag zonnig en droog in Brugge met nu en dan een wolkje aan de hemel
en ondertussen is de ruitenwasser geweest nadat het geregend had en zijn de vensters weer proper
en morgen dan onze poetshulp en alles is weer spic en span
tot later

hier al gans de namiddag zonnig en droog in Brugge met nu en dan een wolkje aan de hemel
en ondertussen is de ruitenwasser geweest nadat het geregend had en zijn de vensters weer proper
en morgen dan onze poetshulp en alles is weer spic en span
tot later

Het was hier vandaag erg benauwd
Inmiddels heeft het geregend en voelt het iets fijner buiten
Heb nog een paar broeken gevonden
Verder nog wat bezig geweest in de tuin.
We hebben net het eten op
En nu even met de beentjes omhoog en niets doen
Fijne avond
Inmiddels heeft het geregend en voelt het iets fijner buiten
Heb nog een paar broeken gevonden
Verder nog wat bezig geweest in de tuin.
We hebben net het eten op
En nu even met de beentjes omhoog en niets doen
Fijne avond