In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

27 aug 2025, 08:03

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is naar de garage om tuutje in orde te zetten voor de keuring. Daarna wipt hij de diepvries binnen. Dat ligt daar nu allemaal dichtbij sinds de garage verhuist is. Het werd te klein in Oostkamp. Buurman is de hondjes gaan uitlaten. De korte toer. Ze hebben ook een lange toer. Zo te zien zette Cooper de leiding aan. Zijn poten zijn wel iets groter dan die van Lowie.

Er moeten 4 nieuwe banden op en 1 velg. Die heeft een deuk gekregen toen we tegen de bordeur reden omdat we moesten uitwijken voor een politiecombi. We stonden in 1 ruk ook geparkeerd! Zijn daar dan blijven staan. Er was aan de deur toch geen plaats. Er is daar ook een serieus hoogteverschil in die straat. En ze hebben om het level te krijgen asfalt gegoten maar dat is in de loop van de jaren ook weer gezakt. Opwaardering van de wijk? De eerste keer was 2007 dat ze alles gingen herleggen. Dan 2013 en dan 2019. Nu praten ze er niet langer over. Het is nodig. We gaan een petitie moeten starten. En dan nog gaat er niets gebeuren.

Ze beginnen nu ook via de spelletjes hun politieke mening op de dringen. Ik vind dat dit niet zou mogen. Ha, overbuurman heeft ook uitlaatdienst. Die route is tot aan de deur van zijn zus en terug. Voor Nero zaliger was dat een hondenkoekje en terug. De nieuwe is een zwart-witte uit het asiel.

Gimly trok grote ogen toen ventje heel gekleed beneden stond. Hij heeft zijn bord en dat van Lilly leeggegeten. Gisteren zat ze als een broodje naast de waterfontein. Ineens vliegt ze op en wilde een insect vangen dat binnengevlogen was. Ze had geen succes. Ze heeft wel eens een koolwitje in volle vlucht gevangen. En deze netjes opgepeuzeld. Vinny zaliger was ook een goede vanger. Ons Mies keek mij aan met een blik van: vang ze zelf. Onze Engelse hooligan had geen zin zich moe te maken.

8 uur en het is nog bewolkt buiten. Amper 15°. Ook Andrè is op weg naar huis van de wandeling. Zijn hondje heeft maar 3 poten. Nu nog de meneer zonder hand zien passeren en de dag kan starten.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

27 aug 2025, 09:29

Afbeelding

Oma-C

27 aug 2025, 10:55

Goede middag allen :wink:
Hier is nog zon... maar de lucht is grijs
ik ga er het beste van maken en ik
wens iedereen het allerbeste toe :)
Sterkte aan al wie het kan gebruiken!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

28 aug 2025, 09:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Voel me goed vandaag. Heb de dekbedden en de slopen al gestreken, het boeket bloemen volledig verzorgd, een stukje korter gemaakt, een andere vaas genomen, vers water natuurlijk en de andere vaas al afgewassen en op zijn plaats gezet. Matice zijn ontbijt gegeven en daar hij niet eet als er niemand bij hem is, heb ik mijn lijstje van vandaag al gemaakt. We zullen zien hoever we geraken.

Gisterenavond was mijn vriendin langs gekomen, ze heeft recent haar man verloren, hij was net 61 jaar. Ze had troost nodig en een goed gesprek en ik kon beiden geven. Ze is hier lang blijven zitten, maar ze was dan toch wat opgelucht toen ze vertrok. Ik heb haar toen haar man overleed , meteen gezegd dat ze op mij kan rekenen en thuis altijd welkom was. En belofte maakt schuld.
Zondag, de 7° september houdt ze een garageverkoop, dan ga ik haar helpen, daar was ze blij mee.

Zo, ik ga vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen, dan zijn ze voor morgen dweilkaar.

Ik wens de zieken van harte beterschap en een dikke knuffel voor iedereen. Liefs.

Bekske

28 aug 2025, 11:19

Afbeelding

wilde eend 2

28 aug 2025, 11:20

Hier niet veel nieuws / misschien ook beter zo ..
Heel veel moed en sterkte aan alle seizoentjes en Groetjes aan iedereen .

Helena van Troje

28 aug 2025, 11:49

Goede middag bijna.
Deze namiddag bezoek.
Voet is niet in orde.
Volgende vrijdag myelografie.
Het gedokter begint.

Gisteren toch op een na alle wasmanden leeg gekregen.
Nu nog plooien en strijken.
Alles op één dag lukt niet.
Drie grote tafellakens zitten er bij.
Hulp heeft ook nog nooit in de wasserette de mangel gebruikt.
Zal dus zelf strijken worden.

Hechtingen zijn verwijderd.
Deed geen pijn.
Met een beetje veel geluk zondag misschien een uitje met vriendin.

De zon doet hier haar best.
De wolken winnen voorlopig.
Binnen een goed uurtje zou het gaan regenen.
De tuin zal blij zijn.
Ik ook.

Nog een prettige dag aan allen, zieken en gezonden, mensen en dieren.

Oma-C

28 aug 2025, 20:02

Afbeelding

Bekske

29 aug 2025, 08:41

Afbeelding

Oma-C

29 aug 2025, 09:52

Afbeelding

Mooie zonnige ochtendgroet
en sterkte aan wie het nodig heeft :?

Oma-C

29 aug 2025, 20:33

Afbeelding

Goede avond en slaapwel straks :wink:

Iedereen erop uitgetrokken?

Helena van Troje

29 aug 2025, 20:52

Rommeldagje.
Bijna niet op pc geweest.

anjelierken

29 aug 2025, 22:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

In de namiddag ukkemeisje 1 naar huis gevoerd, die heeft hier 5 dagen verbleven.
Ze heeft zich niet verveeld, wij ook niet :D . Een ganse week in vakantie-modus.
Ze was wel blij dat ze terug naar huis kon. Ze begon duidelijk haar ouders en broer en zus te missen.

Dit weekend blijven we thuis. Hopelijk gaat het eens goed regenen. Er zijn fruitbomen in de tuin die beginnen te verdrogen, nog nooit meegemaakt.
Ik vind ook dat de lucht zo droog is. Meestal had je s' morgens dauw , dat heb je nu niet. Dat valt me zo op.

Tot morgen, allemaal.

Bekske

30 aug 2025, 07:55

Afbeelding

Muddy Maddy

30 aug 2025, 08:59

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren nog wat naweeën gehad van de verkoop. Ze zitten er al in en hadden een aanvraag ergens ingediend maar wij moesten nog een formulier invullen. Zus ventje kon zich er niet mee bezig houden want ze had de drie kleinkinderen en de hond.

Och, ja ze hebben er een zooitje van gemaakt, die twee bandietjes! :D Zus ventje gooide verstrooid een stukje kip naar Noël en dat was hèt sein! Ze gooiden ook met kip, appelmoes en patatjes naar de hond. De ramen in het eethoekje waren besmeurd met voornamelijk appelmoes. Eigen schuld zei ventje en ze aanvaardde het. Ik denk dat ze dat nog vaak zal meemaken.

Straks naar moeder bellen. Die zal weer veel te vertellen hebben. Van een half uur is ze nu al weer driekwart bezig. Suus had gisteren ook gebeld. Ik had al zo'n gevoel dat ze ging bellen want het was te lang geleden. Tot mijn batterij op 15% kwam te staan en deze alarm sloeg. Ze wilde nog een zin leren omdat de Belgische vrouw waarmee ze chat ook Frans kent en ze wil daar mee uitpakken. Onlangs was er op de kattensofa een vraag en Suus dacht dat ik Lilly's rare slaapposities ging insturen. Vannacht heeft ze weer op ventjes voeteind, eerder naast hem gelegen. Dan kwam ze rond 4 uur haar knuffels vragen.

Pegasus Publishing heeft mijn boek gerejecteerd. Het pastte niet in hun plaatje. Pech voor hen dan. Ik heb nog 2 andere uitgevers die mijn boek aan het lezen zijn. Misschien gaat het dit keer 3 maal is scheepsrecht zijn. Je weet nooit.

Buurman komt af met zijn vrachtwagen van zijn discotheek. Hij zal waarschijnlijk vandaag ergens moeten draaien. Het zal als het in het gebuurte is, wel op de pagina staan. De hondjes zijn alleszins al enthousiast.

Gimly is gevoederd. Nu bougeert die zich niet eerder dan als ventje opstaat en naar beneden komt want dan is er een tweede zakje! Second breakfast. Lilly begint weer beter te eten en toonde gisteren intressse in de snee kaas tussen mijn boterham. Helaas weigerde ze de lookkaas want de abdijkaas was op.
Vandaag croques. De platen kunnen in de vaatwas. Voordat Suus belde hadden we een stuk heilbot naar binnen gespeeld. Suus heeft namelijk de gewoonte om te bellen als we gaan eten of zelfs bezig zijn.

Er is een hele heisa op Fb omdat Club met 6 -0 gewonnen heeft.
Nu snel nog een maagzuurremmer nemen want ik heb er weer enorme last van.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!