Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

29 aug 2025, 22:50

Soms ga ik bij Edge lezen (MSN), al 3 jaar is dat spelletje daar bezig. Ik kwam daar een kaart tegen wat die rus wil, Kiev er ook bij. A map of Russia's territorial objectives

Afbeelding
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

30 aug 2025, 00:51

boeffer schreef:
29 aug 2025, 22:50
Soms ga ik bij Edge lezen (MSN), al 3 jaar is dat spelletje daar bezig. Ik kwam daar een kaart tegen wat die rus wil, Kiev er ook bij. A map of Russia's territorial objectives
....
Geloof daar maar niets meer van ( dat is UA propaganda ). Poetin wil alleen nog maar de 4 oblasten en de Krim. En hij zal wellicht moeten toegeven dat hij alleen maar Luhansk en Donetsk krijgt ( + Krim ) en "misschien" een vrije corridor over land naar de Krim.

Ik vraag me toch af wat men eigenlijk tegen die Russen heeft :roll:

- Napoleon viel Rusland binnen
- Hitler viel Rusland binnen
- Zelensky wil Rusland op de knieën krijgen

Frankrijk en Duitsland werken nu ook heel goed samen om datzelfde te bereiken ( die twee beroemde "veldheren" indachtig zeker ? )

En dit alles omwille van het feit dat men niet wil toestaan dat bepaalde regio's in Oekraïne hun zelfstandigheid ten opzichte van Kiev willen opeisen. 8) Gaat Frankrijk en Duitsland de Walen ter hulp komen snellen , en met sancties , als Vlaanderen zich eenzijdig onafhankelijk verklaart ? Denk over dit alles maar eens goed na.

Wil.

30 aug 2025, 09:49

Alweer een combinatie van drogredeneringen, leugens, kinderlijk-dwaze 'inzichten'.
Geloof daar maar niets meer van. Poetin wil alleen nog maar de 4 oblasten en de Krim. En hij zal wellicht moeten toegeven dat hij alleen maar Luhansk en Donetsk krijgt ( + Krim ) en "misschien" een vrije corridor over land naar de Krim.
Laat me dat even keurig uitbenen:

1. Poetin heeft gezegd dat de 4 provincies 'een onafscheidbaar deel van ons land zijn' . Dat wil niet zeggen dat de rest van UA niet zijn einddoel blijft, maar over die 4 delen valt alvast niet meer te discuteren.

2. In juni laatsleden heeft Poetin gezegd dat 'geheel Oekraïne van ons is'.

image.png

Het is overduidelijk wat hij wil. Alleen is het zo dat de vatniks op het hele internet die 'beperkte versie' moeten promoten, wat Sof hier al een paar jaar doet. We weten wel beter: 'all of Ukraine is ours' .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

30 aug 2025, 09:58

Ik vraag me toch af wat men eigenlijk tegen die Russen heeft :roll:

- Napoleon viel Rusland binnen
- Hitler viel Rusland binnen
- Zelensky wil Rusland op de knieën krijgen
Die laatste regel rijmt niet, hé, Freddie. Moet dat dan niet zijn: Zelensky viel Rusland binnen? (→Kursk)

Of moest het zijn: Poetin viel Oekraïne binnen? Wat natuurlijk de échte gebeurtenissen weergeeft en wat de hoofdreden is waarom men eigenlijk iets tegen Poetin heeft.

Zelensky heeft geen enkele reden om Poetin 'op de knieën te krijgen' behalve als het erom gaat hem terug te drijven naar waar hij vandaan is gekomen.

Maar net zoals die twee andere solo-slim-spelers is de kans heel reëel dat Poetin, na vele honderdduizenden doden en een geruïneerde economie, in het zand zal bijten.

Wil.

30 aug 2025, 10:01

En dit alles omwille van het feit dat men niet wil toestaan dat bepaalde regio's in Oekraïne hun zelfstandigheid ten opzichte van Kiev willen opeisen.
Kinderpraat.
Dat was een intern-Oekraïense kwestie, zoals iedereen weet. Poetin had daar geen zaken mee, maar hij heeft het aangegrepen om de onrust verder aan te wakkeren en om het land binnen te vallen in 2014 en in 2022.

Wil.

30 aug 2025, 10:42

Oekraïne slaat ook terug op het psychologische en morele vlak.
UA heeft nu een wet die de term "rashisme" omschrijft.

image.png
image.png (401.52 KiB) 1104 keer bekeken

Fred1950

30 aug 2025, 11:04

Wil. schreef:
30 aug 2025, 09:49
Alweer een combinatie van drogredeneringen, leugens, kinderlijk-dwaze 'inzichten'.
Geloof daar maar niets meer van. Poetin wil alleen nog maar de 4 oblasten en de Krim. En hij zal wellicht moeten toegeven dat hij alleen maar Luhansk en Donetsk krijgt ( + Krim ) en "misschien" een vrije corridor over land naar de Krim.
Laat me dat even keurig uitbenen:

1. Poetin heeft gezegd dat de 4 provincies 'een onafscheidbaar deel van ons land zijn' . Dat wil niet zeggen dat de rest van UA niet zijn einddoel blijft, maar over die 4 delen valt alvast niet meer te discuteren.

2. In juni laatsleden heeft Poetin gezegd dat 'geheel Oekraïne van ons is'.

.....

Het is overduidelijk wat hij wil. Alleen is het zo dat de vatniks op het hele internet die 'beperkte versie' moeten promoten, wat Sof hier al een paar jaar doet. We weten wel beter: 'all of Ukraine is ours' .
Ge blijft maar steeds dezelfde praat neerschrijven terwijl ge heel goed weet waar het allemaal precies over gaat. Jouw Oekraïnse propaganda houdt niet meer stand.

Wil. schreef:
30 aug 2025, 10:42
Oekraïne slaat ook terug op het psychologische en morele vlak.
UA heeft nu een wet die de term "rashisme" omschrijft.
....
Bedoelen ze hiermee dit ?

FMhOw5BaUAQ8ixu.png

Wil.

30 aug 2025, 11:31

Fred1950 schreef:
Ge blijft maar steeds dezelfde praat neerschrijven terwijl ge heel goed weet waar het allemaal precies over gaat. Jouw Oekraïnse propaganda houdt niet meer stand.
Ik lever bewijzen, Fredje. Jij niet. Je blaast de luchtbellen van Poetin, maar die lossen vanzelf op wanneer ze ergens tegenaan vliegen.

Laat maar komen, die 'argumenten'. Ik heb een naaldje bij de hand om ze te doorprikken.

Wil.

30 aug 2025, 11:37

Fred1950 schreef:
Bedoelen ze hiermee dit ?
Neen, maar wel dit.

en ook deze brave borst. Let op de laatste 3 woorden die hij ter overweging meegeeft.

image.png
image.png (858.1 KiB) 1093 keer bekeken

Fred1950

30 aug 2025, 13:52

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Ik lever bewijzen, Fredje. Jij niet. Je blaast de luchtbellen van Poetin, maar die lossen vanzelf op wanneer ze ergens tegenaan vliegen.

Laat maar komen, die 'argumenten'. Ik heb een naaldje bij de hand om ze te doorprikken.
Met fake news + prentjes en allerhande Zelensky fantasieën bewijs je niets.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 aug 2025, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

30 aug 2025, 13:58

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Met fake news en allerhande Zelensky fantasieën bewijs je niets.
Dat is een slogan-antwoord. Je hébt niks en je kunt niks weerleggen, Freddie.

Fred1950

30 aug 2025, 14:03

Wil. schreef:
30 aug 2025, 13:58
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Met fake news en allerhande Zelensky fantasieën bewijs je niets.
Dat is een slogan-antwoord. Je hébt niks en je kunt niks weerleggen, Freddie.
Waarom zou ik dat nog doen. Alles is duidelijk , zelfs de trage opmars van de Russen in hoofdzakelijk Donetsk , plus de drones op Oekraïne die met precisie aanvallen vooral "aanhangers van het regime" en legerleiding wil treffen . Allemaal geleerd van de Israelis in hun strijd tegen Hamas kopstukken , zeker ?

Wil.

30 aug 2025, 15:57

image.png
image.png (604.92 KiB) 1071 keer bekeken

Charlie Maru

30 aug 2025, 18:21

Deze pipo weet ook niet meer van welk hout pijlen maken........ :roll:
Hij steekt het dan maar op Europa....

HLN:
Witte Huis gelooft dat Europese leiders vredesproces stiekem saboteren: “Trump overweegt ernstig om zich een tijd terug te trekken”

Belangrijke stemmen in het Witte Huis geloven dat enkele Europese leiders een mogelijke wapenstilstand in Oekraïne stiekem saboteren. Dat schrijft nieuwssite Axios. De Amerikaanse president Donald Trump zou daarom ernstig overwegen om zich terug te trekken uit het proces “tot minstens één partij zich flexibeler begint op te stellen”.

https://www.hln.be/buitenland/witte-hui ... a0e727408/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

30 aug 2025, 21:18

Charlie Maru schreef:
30 aug 2025, 18:21
Deze pipo weet ook niet meer van welk hout pijlen maken........ :roll:
Hij steekt het dan maar op Europa....

HLN:
Witte Huis gelooft dat Europese leiders vredesproces stiekem saboteren: “Trump overweegt ernstig om zich een tijd terug te trekken”

Belangrijke stemmen in het Witte Huis geloven dat enkele Europese leiders een mogelijke wapenstilstand in Oekraïne stiekem saboteren. Dat schrijft nieuwssite Axios. De Amerikaanse president Donald Trump zou daarom ernstig overwegen om zich terug te trekken uit het proces “tot minstens één partij zich flexibeler begint op te stellen”.

https://www.hln.be/buitenland/witte-hui ... a0e727408/
:lol: Zou Trump al gehoord hebben van Verhofstadt op het Maidan plein ? Het verleden van 2014 zal het heden inhalen , wees maar gerust ... 8) Europa belooft 100 miljard steun , de werkloosheid in Duitsland stijgt , en in Frankrijk is ook niet altijd koek en ei. De BRICS landen beginnen samen te klitten nu dat de VS 50 % invoertaks vraagt op Indische producten "als straf" omdat ze nog altijd Russische olie kopen ... p.s. De Apple smartphones "made in India" en sommige pharmaceutische producten ontsnappen aan de invoerheffing ( bron : Trends-Z ).