In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

01 sep 2025, 08:54

Afbeelding
Daar gaan we weer , ♪♫ https://www.youtube.com/watch?v=Ic4M4Df ... rt_radio=1 , . . . De schoolpoorten zijn met een grote zwaai open gegaan .. Sommige kindjes stapten gezwind door te poort . Zo van wij zijn hier de oudste , wij kennen dit hier goed .. Andere bekommerden zich voor kleine broer of zus.. En de mini nieuwelingen hielden mama en papa's handje goed vast .. Bonte kleren en fluor rugzakjes/boekentassen en zwem- turnzakken sierden de speelplaats ..
Zoekende oogjes , en sommige kleintjes begonnen te wenen toen mama/ papa vertrokken .
. . Er was zelf eentje jarig want papa droeg een grote doorschijnende doos met kleine cakejes in .. Dat wordt al smullen van de eerste dag . .
Daar gaan we weer . .. de toekomst van morgen .. de metser- advocaat- loodgieter -apotheker ... En ooit .... ooit als je geluk hebt in het leven staan één van jullie in mijn plaats hier te kijken door het venster .. Maar eerst moeten jullie nog veel mee maken in het leven..
Dit .. kwam allemaal in mijn gedachten toen ik op de terras met mijn tas koffie het jonge geweld stond gade te slaan .. O ja .. ik heb zelfs een drieling zijn passeren . .
Zonnebloemetje al vroeg uit de veren .. Eigenlijk ik ook want ik wou de "schoolstoet" van opa's-oma's , mama's en papa's zien .. En zoals je weet zie ik dit van op de eerste rij .
Hamburgers haal ik vroeger naar Renmans, ik heb zelf nog een hamburgermaker van Tupperware op de kop kunnen tikken . En die maak ik geregeld zelf .. Het gehakt is zo perst niet . En inderdaad daar kan je super lekkere saus mee maken .. njam njam
Straks naar de markt , ik denk van kippenvleugels te eten en voor zoon een kipfilet mee te brengen die maakt niet graag zijn handen vuil aan eten ..
Ik mis Remi met zijn verhalen , en de puzzel ..
Inge is een deugddoende slaap aan het doen , terwijl Inge al druk in de weer is, gaan helpen in de winkel denk ik ..Met de fiets langs de dijk er naar toe . Het zal al frisjes zijn. Uw dagen zijn ook goed gevuld
Het lukt al niet meer om zonder pull te lopen in de morgen en avond vind ik
En nu vlieg ik er in .. Om te beginnen keuken opruimen , en dan even overdenken wat ik ga meebrengen van de markt
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: denk kip
Laatst gewijzigd door jadi op 01 sep 2025, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

01 sep 2025, 09:00

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Bekske

01 sep 2025, 09:32

Afbeelding

An-W

01 sep 2025, 19:31

Nou is mij toch iets raars opgevallen .
Ineens is Remie zijn account verwijderd en ook zijn hoekje het Oranje Pleintje is foetsie.
Dat is toch op zijn zachts gezegd mysterieus ... want je kan het niet zelf verwijderen namelijk ....

Fijne avond allemaal .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

01 sep 2025, 20:36

een goeie avond allemaal

deze voormiddag naar 't stad geweest en eerst een koffietje gedronken op een gezellig terras en daarna nog wat gaan shoppen om wat mooie spulletjes bij " Dille en Camille " te kopen en daarna nog naar de parfumerie " ICI Paris XL " waar we alle twee een eau de toilette hebben gekocht voor bijna 200 euro , en dan werd het al goed druk in de Steenstraat ( winkelstraat ) en met een rolstoel is dat dan niet zo interessant want iedereen loopt in de weg , dus zijn we dan naar de parking gegaan en we waren nog juist voor 12u thuis

An ik heb het nog niet gezien van Remie zijn topic , maar die kan enkel verwijderd worden door de moderatoren , dus als je hen vraagt om je topic te verwijderen dan doen ze dat
en tis inderdaad raar dat ook zijn account verwijderd is , want dat gebeurd ook op aanvraag van de betrokkene

Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou

jadi het was precies ook jou eerste schooldag vandaag :wink: :P
en ik was vroeg op omdat ik opeens wakker werd met erge pijn in mijn benen en dan kan ik onmogelijk blijven liggen want dat gaat alleen over als ik uit bed kom en wat rondloop en dan nog wat zit , en het gaat meestal maar over na een goeie 20 minuten , en dan was het de moeite niet meer om er nog in te kruipen

oeps Inge niet gezien vandaag , maar ik zag wel een mooie foto van die schattige pups , heel mooi

allé dadelijk nog onder de douche en dan in de zetel voor de tv
en ik vind het ook wel raar dat Remie hier in ons hoekje geen afscheid heeft genomen , want hij is hier toch altijd goed ontvangen en welkom geweest , dat vind ik nu echt jammer sè na al die jaren

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

01 sep 2025, 21:07

An-W schreef:
01 sep 2025, 19:31
Nou is mij toch iets raars opgevallen .
Ineens is Remie zijn account verwijderd en ook zijn hoekje het Oranje Pleintje is foetsie.
Dat is toch op zijn zachts gezegd mysterieus ... want je kan het niet zelf verwijderen namelijk ....

Fijne avond allemaal .

Afbeelding
Was mij ook opgevallen an.
Vond het ook raar.

Hoi zonnebloemetje, even vergeten binnen te vallen vandaag,dus nu nog maar even
De ochtend was snel om, na mij slaapje
Vanmiddag met man en hond naar het bos geweest
Beetje tv gekeken en tussendoor wat was weg gewerkt

Ik wens iedereen een fijne avond

mama-inge

02 sep 2025, 06:01

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
De kinderen straks naar school en daarna ga ik boodschappen doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

02 sep 2025, 08:23

Afbeelding
nu hopen dat ze op tijd leveren want op de middag komen dames wielrensters hier enkele keren voorbij ..En dan kunnen ze de straat vegen als ook de goot anders doen ze het niet .En ze komen meerder keren voorbij om de straat proper de maken .Zelfs de autobus mag pas deze avond hier terug komen voor velen is het nu voetwerk of fiets .Ook mogen al vannacht hier geen auto parkeren tot in de namiddag .Nu hoop ik dat ze met mij levering deze voormiddag op tijd komen groetje

jadi

02 sep 2025, 09:59

Afbeelding
Hallo iedereen, hebben jullie ook zo goed geslapen ?
De dag is al vroeg begonnen. Mijn wekker waren de kinderen die naar school kwamen..
Er is weer leven in ons klein doodlopend straatje
Intussen is het stil en zijn de kinderen duchtig aan het luisteren wat de leerkracht te vertellen heeft.
Mijn koffietje is al lang leeg. Ik heb al een kort telefoontje gedaan naar mijn dochter.
Het HH is al mondjes maat gestart ..
Straks naar de podoloog (11.30u) daarna wat eten om dan zeker op de afspraak te zijn om 14u bij NKO . .
O An wat een mooi plaatje Hello September. Oesje ik heb nog niet gekeken , ja dat wil zeker zeggen dat hij al niet meer "kan" terug keren . . . pfff . . . Ik denk dat hij aan één van de moderators zal gevraagd hebben om hem uit te schrijven . . . . . Het stemt ons tot nadenken . . .
Dag Bekske , is de bestelling al binnen ?
Hallo Zonnebloemetje , hey Pickske* fijn dat jullie genoten hebben van de dag gisteren .. Tja met die kasseistenen moet het niet gemakkelijk zijn .. Hobbel de bobbel , precies op de botsauto's.
Ik ben het met u 200% eens .. Remie is hier bij ons vertrokken zoals een "hond van zijn stront" .. Voor de Nederlanders , zonder boe noch ba.. Ik vond dat hij bij onze topic hoorde met zijn altijd mooie vertellingen en sommige typische Nederlandse uitspraken , soms met een kwinkslag .. We hingen aan zijn lippen een manier van spreken .. Zijn Jukebox zijn puzzels , en opeens gaat hij weg . .. Tja eerlijk ik was er ook even niet goed van ..
Hall Inge , al zo vroeg op de morgen aan ons aan het denken .. Kinderen naar school , en intussen zal het waarschijnlijk bijna tijd zijn om op te staan .. En dan boodschappen doen moet ook gebeuren .. Als je bedenkt wat er allemaal door ons klein mondje moet passeren .. Je kan het bijna niet geloven
Zo mijn pagina is tot het einde gescrold.
Aan iedereen die komt lezen en iets schrijven , aan diegene die ik ongewild vergeet een fijne dinsdag .. Geef er een lap op ! ! !
toedeloe
menu: macaroni met hesp/kaas van bij de traiteur ..

Anne_marie

02 sep 2025, 11:53

"Remie is hier bij ons vertrokken zoals een "hond van zijn stront" ..
Voor de Nederlanders , zonder boe noch ba..
Ik vond dat hij bij onze topic hoorde met zijn altijd mooie vertellingen en sommige typische Nederlandse uitspraken , soms met een kwinkslag ..
We hingen aan zijn lippen een manier van spreken ..
Zijn Jukebox zijn puzzels , en opeens gaat hij weg . .. "

Ik denk zomaar dat het met zijn ziekte te maken heeft.
En ik vrees met grote vreze dat het een slecht teken is.

ps. wat een vreemd gezegde "Voor de Nederlanders , zonder boe noch ba.."
Aardig is anders....
Afbeelding

An-W

02 sep 2025, 13:17

Anne_marie schreef:
02 sep 2025, 11:53

ps. wat een vreemd gezegde "Voor de Nederlanders , zonder boe noch ba.."
Aardig is anders....
[/size]
"Vertrokken zoals een hond van zijn stront" is een Vlaamse uitdrukking die niet iedereen hier zal begrijpen , vandaar de 'vertaling' van Jadi . Dus helemaal niet onaardig bedoeld vermoed ik .
Zo hebben Nederlanders ook vreemde spreekwoorden en gezegdes die Vlamingen dan weer niet zullen begrijpen zonder 'vertaling'.

redpoppy
Moderator SeniorenNet

02 sep 2025, 14:10

Ter info

Remie heeft me gevraagd zijn account te verwijderen samen met alle berichten op 1 september.
Berichten waren onmogelijk te verwijderen omdat het meer dan 8000 berichten betrof.

De reden waarom is vertrouwelijk,die ga ik dus ook niet vermelden.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

jadi

02 sep 2025, 18:44

Afbeelding
Goede avond tja . . .
Net een regenbuitje gehad
Excuses Anne_Marie maar die boe noch ba . . is zonder negatieve inslag verre van .. Wij hebben gezegden en spreuken waarvan ik niet weet of die dan in Nederland ook gebruikt worden ..
Ik dacht dus aardig te zijn
Mea culpa
Schroef het nu niet op , het is voor niks nodig ..
Woorden kunnen mis geïnterpreteerd worden , mis begrepen niemand is perfect ..
*En we weten dit allemaal wat Remie betreft , en konden genoeg tussen de regels lezen wat er zou gebeuren . . . wat er kon gebeuren . . Zo spijtig en intriest. . . .
Ik heb nu geprobeerd mijn woorden te wikken en te wegen .. :roll:
Dankjewel An inderdaad ik had het goed bedoeld
Redpoppy dank je wel en wat de reden ook is , het is al zeker niet positief snik snik .. Toch bedankt om ons om de hoogte te houden.
Aan iedereen nog een fijne avond
toedeloe

Adam2

02 sep 2025, 19:18

jadi schreef:
Excuses Anne_Marie maar die boe noch ba . . is zonder negatieve inslag verre van .. Wij hebben gezegden en spreuken waarvan ik niet weet of die dan in Nederland ook gebruikt worden ..
Mea culpa
Klopt Jadi,
Echte Hollanders vatten sommige Vlaamse en Noord-Brabantse gezegden verkeerd op.
Nu woon ik al 70 jaar in Holland en moet nog steeds op m'n woorden letten.
Kan zelfs gebeuren dat ik "mot" krijg met Jelle over een gezegde.
B.v. "nuk op" = ga even opzij of "edde oe vurstaand vurlore" = weet u dat niet meer enz.
Weten jullie wat een "pepperkoekse" is???
Laatst gewijzigd door Adam2 op 02 sep 2025, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Anne_marie

02 sep 2025, 19:34

jadi schreef:

Excuses Anne_Marie maar die boe noch ba . . is zonder negatieve inslag verre van ..
Wij hebben gezegden en spreuken waarvan ik niet weet of die dan in Nederland ook gebruikt worden ..
Mea culpa
Excuses Jadi, ik had kunnen weten dat het niet onaardig bedoeld was.
Degene die het meest inzat over de gezondheidstoestand van Remie ben jij.
De Belgische taal zit voor Hollanders vol verrassingen...

Afbeelding