In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

02 sep 2025, 21:01

@redpoppy : bedankt voor de info .

Fijne avond allemaal .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

02 sep 2025, 21:17

Ik zal het even zeggen met een liedje die we beiden kennen
https://www.youtube.com/watch?v=9LJfItm ... rt_radio=1 eentje uit Remie zijn jukebox.

Hallo ik kom nog even flaneren in de gangen van seniorennet.

Adam ik zit met een glimlach , gewoon als ik het dialect lees.. Zo jammer dat dit stilaan aan het verdwijnen is .. maar we gaan er niks kunnen aan veranderen hé
pepperkoekse ik gok op peperkoek( bij ons is dat "zoetekoeke") maar het zal waarschijnlijk niet juist zijn .
<<<< "edde oe vurstaand vurlore" = weet u dat niet meer >>>> in mijn dialect zou het zo klinken en betekenen "eije da verstoan vulore = heb je het begrepen vuilaard. . :lol: :lol:

Anne_marie en de taal van de Nederlanders voor ons ook ..
Gewoon de zinsbouw kan al voor verwarring zorgen
Maar " de spons erover" = we laten het rusten

Aan allen een goede nachtrust straks ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

02 sep 2025, 21:32

een goeie avond allemaal

na een drukke dag ben ik hier toch nog geraakt
maar tis in de rapte want ik ben moe

redpoppy we weten dat Remie helaas erg ziek is , maar toch bedankt voor de melding

jadi ik vind het echt jammer dat Remie hier niet meer langs kwam en waarom hij dan opeens een nieuwe topic heeft geopend nadat hij zolang bij het k&t huisje kwam zal altijd een raadsel blijven vrees ik , maar soit tis nu zo
maar tis natuurlijk nog véél erger dat die rotziekte het van hem aan 't winnen is
en hoe was je afspraak in het ziekenhuis bij de oor arts ?????????, hopelijk alles goed

jadi , Inge , Bekske , An , Anne-marie en Adam
nog een gezellige avond verder
en morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Adam2

02 sep 2025, 21:45

ONTBIJTKOEK. :D :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Anne_marie

03 sep 2025, 08:00

jadi schreef:
02 sep 2025, 21:17

Anne_marie Maar "de spons erover" = we laten het rusten
Prima idee Jadi!
Allen een mooie dag gewenst!

Afbeelding

An-W

03 sep 2025, 08:30

Adam2 schreef:
02 sep 2025, 21:45
ONTBIJTKOEK. :D :D :D

Afbeelding
In meerdere provincies in Nederland is het peperkoek , ook in Friesland ( mijn ouders noemden het ook peperkoek :wink: )
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

An-W

03 sep 2025, 08:38

Goedemorgen allemaal ,
Vandaag gaan we de fietsen voor jaarlijks onderhoud wegbrengen en weer ophalen.
Naar de apotheek , ik moet naar de controle tandarts en boodschappen doen .
Morgen weer een oppasdag , net als gisteren :wink:
Fijne dag allemaal en toedeloe .

Afbeelding

Bekske

03 sep 2025, 08:48

Afbeelding
jadi de boodschappen waren op tijd geleverd het is gemakkelijk heb nu niemand daar voor nodig moet niet naar de winkel gaan .Gewoon een half uurtje nodig om bestelling te plaatsen .Dan krijg je nog de dag zelf als ze leveren tussen dat uur zijn we bij u en dat is altijd juist .En het kost niet zoveel om te leveren veel goedkoper dan vroeger met hulp .Ja nu komt ik wel in geen winkel meer maar ja nu neem ik wat ik nodig heb vroeger zag ik iets en ja vond ik dan mooi en kocht het nu gaat het niet meer .Maar spijt heb ik niet dat ik het nu zo doe heb alles in huis wat ik nodig heb .Alhoewel je toch wel een schrik dat alles zo duur geworden is .Heb ik nog iets anders nodig ja dan probeer ik met de bus naar stad te gaan maar dat is nu ook weinig zeker zoals ik me nu voel groetje

jadi

03 sep 2025, 10:26

Afbeelding
* hé hé bij dat plaatje dacht ik aan Celine en haar honden en paarden .. mooi ♥
Goede woensdag, de week is weeral middendoor .. Tot nu toe is mijn voormiddag voorbij gevlogen.. En wat op mijn to do lijstje staat daar is nog niks van gedaan ..
Het zonnetje komt stilaan piepen , en hopelijk kan ik deze namiddag nog genieten van mijn koffie op het terras
Hi Zonnebloemetje gisteren nog laat op stap in het seniorenlandschap zo te zien .. Bij de NKO dokter verliep gelukkig alles goed . Ik ging er echt met een heel bang hartje naartoe . . "Alles blijft rustig in mijn oor "zei ze . . "We gaan daar niet aankomen" , het is nu al zoveel jaren zo maar het kan weer opflakkeren :? .. Maar na 50j nog alles redelijk goed . Nu worden er andere technieken gebruikt wist ze nog te zeggen . Dat binnenoor mag zo minder mogelijk water in .. = niet meer zwemmen dus .. Dat is nu wel geen groot gemis..
Afbeelding
Ik hoop dat je met positief komt van bij de oogarts
Ik ga nog even zwaaien via de virtuele draad naar Remie waar hij ook is . . . .♥
Adam dan had ik het toch juist dus . O ja ontbijtkoek zo wordt het ook benoemd.
Anne_marie fijne dag , hé hé eind sept. ga ik met mijn zoon enkele dagen naar Friesland .. Dus peperkoek gaat ons ook niet vreemd zijn .. :lol: En het is dan ook heel lekker
An drukke dag zo te lezen . Tandjes onder de het allerziend oog van de tandarts, ik wens je succes . Fiets je ook langs de dijk als het minder goed weer is ? .. Het is wel mooie natuur hé ..
Bekske gelukkig levering was op tijd. Mijn dochter doet soms ook een bestelling bij Collect en go of zoiets .. Na haar werk gaat ze die dan ophalen .. Ik denk dat ik ook zal doen als het ooit nodig mocht zijn . En zoals je zegt ga je fysiek naar de winkel, dat heb je altijd meer mee dan dat er op uw lijstje staat ..
Zo mijn pagina is teneinde , dus we vliegen terug het HH in .. Mottig weer wordt er gezegd , dus ga ik me wat nuttig maken in de keuken ..
Aan bezoekers, en lezers en diegene die ik ongewild vergeet wens ik een fijne woensdag toe
toedeloe
menu: kip krokant met zigeunersaus - maak ook nog gehaktballetjes in tomatensaus . En als ik nog goesting heb maak ik nog soep .. (heb er nog )

Bekske

03 sep 2025, 16:38

Afbeelding

An-W

03 sep 2025, 16:43

Goedemiddag , hier is het gaan stormen aan de kust richting binnenland .
Alles in de tuin zwiept heen en weer .
En het regent ook ineens heel hard , normale buien bestaan geloof ik niet meer .

Jadi , fijn dat alles ' rustig ' is in je oor .
Ik heb het oren verhaal even gemist .
Maar ja , er ontgaat mij wel vaker iets , selectief bewustzijn denk ik dan maar :P
Alles bij de tandarts was goed , ik mag over een half jaar weer .
De dijk fiets ik alleen bij goed weer , ik kan trouwens ook ( korter ) binnendoor fietsen , maar dat is minder mooie natuur en als het echt heel slecht weer is neem ik gewoon de bus :wink:

Bekske ik vind de supermarkt ook duur geworden.
Elke keer schrik ik weer Afbeelding
Impuls aankopen doe ik daarom niet meer .

Z'bloemeke was alles goed bij de oogarts ?

Man is in de schuur bezig een aardbeien kweektafel voor de kleinkinderen aan het maken en ik ga zo koken .

Toedeloeeeeee

Afbeelding

zonnebloemetje

03 sep 2025, 18:40

een goeie namiddag allemaal

gisteren wat laat gaan slapen en dan op tijd moeten opstaan deze morgen voor mijn afspraak bij de oogarts en dus ben ik deze namiddag in de zetel in slaap gevallen
en we waren ook maar laat thuis van het ziekenhuis ( om 13.45u ) en dan moesten we nog eten
er werden 3 soorten druppels in mijn oog gedaan om goed te kunnen onderzoeken
en mijn netvlies komt los ( netvliesloslating) waardoor ik klachten had sinds het weekend , maar volgens de oogarts moet ik nog efkes afwachten welke kant het uitgaat en zolang er geen scheurtjes te zien zijn kan het nog alle kanten op , maar als mijn klachten erger worden moet ik direct naar het ziekenhuis bellen om zo vlug mogelijk te gaan , dus hopelijk word het niet slechter want dat kan leiden tot blindheid
en nu zie ik nog niet normaal door al die druppels van deze voormiddag , wat een miserie

sorry dat ik niet tegen iedereen iets zeg want ik zie het nog niet goed

voor iedereen nog een gezellige woensdag verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

03 sep 2025, 19:18

Afbeelding
Ik kom nog even binnenwippen voor ik mijn laptop afsluit
Bekske mooie dromen , en een rustige nacht
Och An het oor verhaal is niks hoor .. Gewoon iets van 50j geleden . .
Vorige NKO (is bijna in pensioen) sprak van operatie , maar hij wou het niet
meer doen wegens ouderdom (toen was ik 62j)
De nieuwe . .. gewoon bang dat zij nog zou spreken van operatie . .
Niet dus .. voilà je bent wat mee in het verhaal
Langs de dijk fietsen , de dagen zullen karig worden
Zonnebloemetje net uw verhaal gelezen .. zucht . . . het mag beginnen stoppen
bij jullie . Je hebt al goed uw deel gekregen . . Doemme toch . . we gaan duimen dat
alles ok blijft en goed mag verlopen.. Met uw positieve ingesteldheid moet het lukken
Een virtuele knuffel het is nu het enige wat ik je kan geven .. (vraag die echte knuffel maar aan uw Picske* hij gaat dit u graag geven en ik vraag het hem heel mooi :wink:)
En nu ga ik aan tafel , ik eet een aspergeroomsoepje met een boterhammetje gesmeerd met Milkana roomkaas njam njam
Aan iedereen nog een rustige avond , en voor straks een rustige nacht
tot morgen zwaai zwaai

mama-inge

03 sep 2025, 21:35

Ik kom nog even vlug binnen waaien
Vanmiddag ineens hele harde wind en id de partytent gesneuveld
Kruimel is weer thuis, nog even een laatste x geknuffeld met haar puppy's, morgen gaat de 1e pup naar zijn nieuwe baasje.
Ook nog met man en beide honden naar het bos geweest te wandelen
Er trekt op het moment onweer langs.
Zo richting bed en morgen weer genoeg in de planning
Fijne avond

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

mama-inge

04 sep 2025, 07:21

Goedemorgen en een fijne dag
De wasmachine draait, zonnetje komt al tevoorschijn
Jongste zoon is al richting school en oudste zoon gaat om 8 uur die kant op.
Ik moet te tanken en wat boodschappen doen, heb nieuwe borden nodig en nog wat andere dingen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft