In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

07 sep 2025, 08:22

Goedemorgen en een fijne zondag
Gisteren inderdaad nogal druk.
Vandaag toch maar wat was in de machine gestopt want het belooft hier een warme dag te worden
En de komende week word er nogal wat regen voorspeld

Vanmiddag gaan we naar een evenement, een dorp verderop

Zonnebloemetje, de kinderen zitten inmiddels weer in het ritme van school.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

07 sep 2025, 09:12

Afbeelding
blokske rond is al gedaan de witte was nog een half uurtje en dan kan het op de wasdraad .Nog even van genoten nu dat het nog mooi weer is om het in de machine te doen .Want de volgende keer zal het binnen drogen zijn .Heb geen droogkast maar in huis droogt het ook .Dan zet ik een speciale kerstboom zeg ik telkens het savonds en tegen de morgen is het droog .Waarom elektriek verbruiken als het toch dan binnen warm is .Afijn ja ik heb nog nooit een droogkast gekocht vroeger werd er ook in huis gedroogd .Om te zwijgen hoeveel werk er vroeger niet was om een was te doen .Nu is het fluitje van een cent bij manier van spreken om te wassen .Nu verder doen met naaiwerk ondanks ik me niet tip top voel .Maar het moet gedaan worden want kabouters zijn hier in staking .Zal vanavond weten wat ik gedaan heb vandaag want plannen maak ik niet meer .groetje

jadi

07 sep 2025, 09:30

Afbeelding
Goede morgen deze zonnige zondag , ik ben al heel vroeg uit de veren
Blijkbaar mijn "bende♥" ook , want ik zag mijn zoon om 6.30u vertrekken naar de rommelmarkt in Kemmel. En van mijn dochter kreeg ik berichtjes vanaf 7u tot nu . Ze kon niet bellen , want het was nog muisstil in huis.. Dochterlief sliep nog, en de katjes ook woeha..
Verder is er hier nog niet veel gebeurd , het is nog vroeg dag hé .. Straks de zondagskrant lezen, en proberen nog een wandelingetje te maken . Dat moet lukken..
Bekske dat is echt wel een calvarietocht als men ziek is hé .. Ze zeggen maar, en ze maken je van alles wijs. Ik hoop dat de huisarts eens goed naar je luistert .. Want zo kan het natuurlijk niet verder hoe je nu bezig bent ..
Zonnebloemetje die wafeltjes van den Aldi eet ik ook het liefst maar dan vanille . En eerlijk ik neem die van de Aldi voor die van Lotus . Maar ik moest niet in de Aldi zijn , en ik had er zo'n goesting op .. Ik heb dan ook de verkeerde speculoos mee .. met 5 granen die niet zo lekker vind ik .. Geef mij maar de klassiekers
<<en hopelijk kan je een babbeltje doen hé op de boerenmarkt>>> Oesje ik las Hoerenmarkt sorry :oops: Ik ben dan uit eindelijk niet gegaan . Het idee van er staan maar 5 kramen, ik heb niks nodig waarom moet ik dan gaan .. En een koffietje alleen gaan drinken dat doe ik nog altijd niet..
Wasgoed droogde goed buiten, en alles was mooi uitgewaaid .. Zit al terug in de kast
Is het mogelijk van dit recept te krijgen ? ? ? . .
Afbeelding
Hallo mama-inge vandaag genieten van de dag het is zondag en dan mag er al eens op de rem gestaan worden .. Wasgoed in het zonnetje het droogt vlug
Geniet van het evenement straks , mooi weer, gezelligheid jullie zondag kan al niet meer stuk
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: kort en bondig frikadel met friet (ik weet niet wanneer zoon terug is) En ik wil nu ook niet tot een halve namiddag in de keuken staan.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

07 sep 2025, 17:48

een goeie zondagnamiddag allemaal

wat kan een koffietje toch smaken sè
en na de middag hebben we naar een film gekeken
nu dat we sinds een kleine 2 weken onze digicorder hebben omgeruild voor een moderner exemplaar (wat trouwens in september verplicht is door Telenet ) heb ik nog niet zoveel opgenomen , maar met de nieuwe programma's vanaf september komen er steeds nieuwe opnames bij en dan kijken wij naar dat gene wat we het eerst willen zien want de opnames blijven toch 1 jaar staan , en series bekijken wij het liefst als we alle afleveringen hebben opgenomen

jadi je zoon zal zeker niet koud hebben op de rommelmarkt met dat weer
en niet naar de boerenmarkt geweest en dus ook geen koffietje gaan drinken , daar moeten we dan binnenkort iets aan doen zeker :roll: :P :P
en dat recept is héél moeilijk om te maken , want je moet er al een speciaal machientje voor hebben en die zijn voor het ogenblik niet meer te koop 8O :P :P

Bekske aan de wasjes bezig zo te zien
en bij mij gaat alles in de droogkast en ik zou die niet kunnen missen
en was ophangen gaat niet bij mij , want door mijn spierziekte verkrampen mijn vingers in de kortste keren waardoor ik er dan niks meer kan mee doen en doen mijn armen serieus pijn omdat ik die dan moet omhoog doen en soms kan ik mijn arm zelfs niet omhoog krijgen als ik mij in de douche sta te wassen , en wasknijpers kan ik soms zelfs niet openduwen omdat ik te weinig kracht heb al lijkt dat heel gemakkelijk

Inge veel plezier nog in jullie buurdorp
en mogen de hondjes dan ook mee ?????

ventje is naar motorsport aan 't kijken op tv die hij heeft opgenomen
want met ons nieuw bakje van Telenet kunnen we nu 10 programma's tegelijk opnemen en met onze vorige digicorder was dat maar 3 tegelijk

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

07 sep 2025, 18:11

Fijne avond

Zonnebloemetje, de honden waren thuis met oudste zoon
Hij had geen zin om mee te gaan
En ik vind dit soort evenementen niet geschikt om de honden mee te nemen
Was een middeleeuws festijn bij een klooster
Dat was bij dit evenement ook te bezoeken
Erg druk, maar zeer gezellig en we kwamen ook nog vrienden van ons tegen.

An-W

07 sep 2025, 19:53

Fijne avond allemaal .
Wij gaan zo naar de maansverduistering kijken ( als het te zien is ) .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

08 sep 2025, 08:16

een goeie maandagmorgen iedereen

hier nu bewolkt en droog en 17° , maar in die wolken komen er al gaten waar de zon zal doorkomen denk ik , dus afwachten hé
deze voormiddag heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een mammo zoals ik iedere twee jaar doe ter controle en ook nog eens langsrijden bij de kringwinkel met een zak kledij die ik toch niet meer draag

An heb je de maansverduistering gezien ??????????

allé nu verder doen

voor iedereen nog een aangename maandag

Afbeelding

Bekske

08 sep 2025, 09:21

Afbeelding
ontbijt is binnen ,kleine toer is ook al gedaan .Ook al een mail terug gekregen van huisarts dat hij vandaag ga komen .Was normaal gezien voor vrijdag maar het gaat gewoon niet meer moet meer en meer op tanden bijten om te zwijgen over ademnood ,zweten enz .Dus afwachten ook is de bestelling al verstuurd morgen voormiddag levering IN DE LATE NAMIDDAG KINESIST .De kermis is ook gestart en vandaag jaarmarkt .Er zal veel volk op de been zijn denk ik .ik vind het buiten niet koud en het is droog niet goed voor de tuin .De bloemen moeten moeten iedere dag hun water hebben .En het gras vraagt ook water .Zo dit posten want ik moet even iets weg brengen en daarna rusten groetje

jadi

08 sep 2025, 13:53

Afbeelding
Foto is van tijdens mijn wandelingetje gisterenavond rond 20.20u. De bloedmaan zou te zien zijn om 20.10u noppes gezien ..Maar zo'n mooie lucht vond ik toch wel een fotootje waard

Hallo, vandaag ben ik nog niet te laat om een fijne namiddag toe te wensen.
Mooi en zonnig hier, en aan het heelal zijn er schapenwolkjes met donker grijze vlekken er tussen
Zonnebloemetje, zoon vertelde dat het tot 11u echt wel koud was op de rommelmarkt. En dat het dan opeens van koud naar heel warm werd .. <<ook geen koffietje gaan drinken , daar moeten we dan binnenkort iets aan doen zeker>> Daar zeg ik geen nee tegen . Onze "stametablissement" is gesloten .. Er zijn drukke werken bezig en zal wel terug open gaan . Andere bazen , andere wetten natuurlijk . <<<<<recept is héél moeilijk om te maken , want je moet er al een speciaal machientje voor hebben en die zijn voor het ogenblik niet meer te koop>>> :lol: :lol: :lol:
Jullie hebben er weer al een drukke voormiddag op zitten zo te lezen.
Inge wauw een middeleeuws festijn dat moet inderdaad interressant geweest zijn . Wij (ventje en ik ) zouden daar zeker ook naar toe geweest zijn ..
An hier was het om 20.10u zei men, maar ook niks te zien door de wolken
Bekske , straks de huisarts bij u , dan zal je eindelijk meer weten . Wat kan , wat moet en niet moet .. Ik duim dat het positief nieuws is dat je krijgt.
Mijn pagina is teneinde gescrold , er rest mij nog alleen even ZWAAI ZWAAI Remie waar je ook bent,en iedereen een verdere fijne namiddag toe te wensen
toedeloe
menu was: biefstuk met prinsesbonen

mama-inge

08 sep 2025, 13:58

Goedemiddag
Ik kom ook nog even binnen waaien
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Het is hier nat en maar 18 graden.

Zonnebloemetje, sterkte in het ziekenhuis

Jadi, het was erg leuk op het middeleeuws evenement
Wist ook niet goed wat ik ervan moest verwachten en was behoorlijk groot opgezet.
En man was ook wel erg nieuwsgierig wat het nu precies was
Dus nu toch maar eens gegaan.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

08 sep 2025, 16:14

Goedemiddag , hier was de maansverduistering goed te zien hoor .
Het was vrijwel onbewolkt .

Zonnebloemetje, sterkte in het ziekenhuis .

Ik heb vanmorgen gewerkt , maar ben eerder naar huis gegaan .
Heb last van mijn rug , waarschijnlijk door stress , dat slaat op mijn rug .
Mijn neef is dit weekend op 59 jarige leeftijd overleden .
Ben er van slag van . Hij was wel al 1,5 jaar ziek , maar die rotziekte heeft hem toch ingehaald helaas :(

Fijne avond allemaal .

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

08 sep 2025, 18:58

een goeie avond allemaal

deze voormiddag goed gekeurd in het ziekenhuis voor een mammo en een echo , maar al over de middag toen we thuis kwamen en dan dus nog warm eten klaar gemaakt
bloemkool in kaassaus met puree en gepaneerde kippenescalope met hele lekkere kruiden

Bekske hopelijk is jou huisarts geweest en heeft hij je nu toch eens kunnen helpen

jadi wauw wat een mooie hemel daar bij jou , prachtig
en ik heb daarjuist al van alles zitten uitpluizen en ik heb je een " chat " gestuurd

Inge bedankt hoor en gelukkig was alles goed deze voormiddag in het ziekenhuis
en alles wat met de middeleeuwen te maken heeft zal zeker mooi en interessant zijn denk ik
en hier is het toch enkele graadjes meer vandaag dan daar bij jullie

An mooie foto hoor en ook bedankt , en wat een geluk dat je die maansverduistering hebt kunnen zien
en wat erg van je neef en nog zo jong , je moet toch maar pech hebben hé dat je die rotziekte hebt , en tis bijna altijd zo dat je daartegen verliest , na 2 jaar ziekte heeft mijn broer bijna 3 jaar geleden ook de strijd verloren , heel veel sterkte voor jullie

allé dadelijk onder de douche zodat we eens vroeg in onze zetel kunnen vanavond
en morgen voormiddag heb ik een afspraak bij mijn kapster voor nieuwe krullen terwijl ventje naar de selfcarwash is om onze auto te wassen

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding

mama-inge

08 sep 2025, 19:38

An, gecondoleerd

Hier is witje weer thuis, ze moest vandaag naar de dierenarts voor sterilisatie
Bleek dat ze allemaal cystes in de baarmoeder had.
Ze is nog wat duf, maar verder gaat alles goed

Ik wens iedereen een fijne avond

jadi

08 sep 2025, 20:11

Afbeelding
An zo jong 59j , mijn Oprechte Deelneming aan U en de familie
Sterkte♥

Bekske

09 sep 2025, 06:59

Afbeelding
morgen na de middag komt de huisarts terug hij heeft bloed genomen .Zal daar van afhangen wat er moet gedaan worden dus geduld is een schone deugd groetje