NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

12 sep 2025, 10:59

Wat discussie gehad met Delhaize baas, omdat ik tussen hun deur gekneld zat en zelf niet verzekerd ben wou hij toch uit "eigen zak" me afschepen met een cadeaubon van 25€. Aanvaarde ik niet, ik wil toch min of meer de gemaakte kosten bij dokter en apotheker vergoed krijgen, de pijn en vooral de innerlijke onrust (ik droom 's nachts nog dat ik tussen die schuifdeur geraak) heb ik er gratis bij. Ik heb me niet laten doen en vanmorgen kreeg ik toch een cadeaubon van 50€, daar kan ik mee leven en het ongeval hopelijk eindelijk van mij afzetten en weer rust vinden!
Ik denk er aan een familiale verzekering aan te gaan want misschien kan ik wel eens iemand zelf schade toebrengen, dit werd me nu wel duidelijk!

Net als gisteren schijnt de zon maar een felle korte bui kan rap storen!
Nu mijn "kaaspatatten "maken, heb nog boerenhesp en eindelijk gerijpte tomaten!
Dag allemaal, tot later
Ivette

Ritavdm

12 sep 2025, 12:37

Groot gelijk dat je op je strepen staat Ivette.
Wat me wel verwonderd is dat je geen familiale verzekering hebt.

Hier winderig maar 'k moet toch buiten hoor :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 sep 2025, 17:59

"Al regent het pijpenstelen wij gaan op pad"
dat was mijn ingesteldheid deze middag.
En ja het regende pijpenstelen, oude wijven... en wat nog allemaal ?
GEK zijn doet geen pijn
en eigenlijk ... zijn we niet allemaal soms een klein beetje gek ?
Moet kunnen het maakt het leven aangenamer :lol:
Oud maar niet Out

krakje

12 sep 2025, 18:22

zon, regen en veel wind de voorbode van de herfst,
nog een beetje en de verwarming word aangestoken,
al zou ik liever dat de zomer zijn intrede maakte,
wij hebben niet voor het zeggen de seizoen komen telkens weer,
die kunnen geniet nog van de wandelingen of fietstochten,
grtjs van krakje,
die boom stond in de weg omdat ze er landbouw op wilden doen,
ze hebben toen alle struiken en bomen gerooid, en nu staat er terug een bos,
omdat toen dit koppel uiteen gegaan zijn, nu staat er een smalle strook bos,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

13 sep 2025, 09:13

Afbeelding
Veel wind en spijtig de bladeren dwarrelen op de grond.
Gisteren in de namiddag donder en twee stortbuien gehad, zal deugd doen voor de grond :)
Strakjes nog een beetje bijles op nieuwe tablet van jonge bovenbuur :D, ik heb de vragen op een briefje geschreven :)
Groetjes
Greetie

jadi

13 sep 2025, 09:54

Afbeelding
Terwijl het liedje van Willem Vermandere speelt ♪ ♫ Blanche en zijn peerd . . . kom ik jullie een goede morgen wensen .. De zon verblind mij voor mijn laptop , maar blind typen lukt me wel .. De laatste magere zonnestralen daar moet men gretig in ontvangst nemen .. Het is achter glas zalig, maar ik kan jullie verzekeren dat mijn windmolentje overuren draait .. Ach ik hoor net zeggen dat den Willem 80j is geworden. .
Het is zo mooi buiten , er is nog heel veel groen te zien .. De bomen wiegen heen en weer en terug . .. Wat een view , wat een zicht een mens krijgt zo overvol warm gevoel daar van . Of ligt het aan mezelf ,.. Hoe dan ook ik heb er deugd van ..Wat mijn dag brengt weet ik nog .. Maar of ik naar de modeshow ga deze namiddag hmm . ..met zo'n kwakkelweer .. En ja die gaat hier door in 't Stad.
Greetie hier was er gisteren avond een paar bliksem schichten in de verte en dat was het..Maar er is ook heel veel water gevallen
Krakje zo jammer dat die boom weg moest ..
Rietjes en heb je deugd gehad van de wandeling ? .. Maar zeg nu zelf we drogen mooi op .. En zo'n natuur douche kan ook wel eens deugd doen toch .
Ivette groot gelijk dat je op uw strepen stond ..
Aan iedereen een fijne zaterdag geniet van de dag
toedeloe
menu: hamburgers met prei in de room (deze week teveel gemaakt )
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

13 sep 2025, 17:59

Wat een uitgeregende dag :roll: :roll:
en net nu er het een en ander te doen was in het centrum.
We zijn er toch ff doorgewandeld maar buiten paraplu's viel er niet veel te zien.
Morgen beter :wink: :?:
Oud maar niet Out

krakje

13 sep 2025, 18:12

weer een dag met zon, regen e wat wind,
een rustdag voor mij, de anderen trekken hun plan wel,
ze zijn weg geweest naar een maisdoolhof,
ben gewoon thuis gebleven en een boek gelezen,
groetjes aan allen, krakje,

Afbeelding

greetie

14 sep 2025, 10:48

Afbeelding
Zonnige zondag groetjes :D
Ga mijn schoolvriendin ophalen, beide pas 75 jaar en we gaan dat vieren in een gezellig restaurant in Watervliet
Leuk door de polders :D
Groetjes
Greetie

Ritavdm

14 sep 2025, 13:04

Eindelijk binnen
maar
'k heb toch niets te melden hoor

:lol: :D :lol:
Oud maar niet Out

Ivette

14 sep 2025, 17:41

Ik raakte ook niet binnen, moest me ook her aanmelden.
Was dat stortgieten gisterennamiddag! Ik ben blij voor al de mensen die iets in mekaar gestoken hebben en meewerken voor de dag van de landbouw of voor erfgoeddag, het is ook Gits kermis, ik ga er wel nooit meer alleen naartoe maar er zijn velen wel geïnteresseerd en bij zulk weer als gisterennamiddag komen de mensen niet buiten hé. Allez we kunnen hier dus weer binnen groetjes allemaal!
Ivette

jadi

14 sep 2025, 20:06

Afbeelding
Deze voormiddag bleven de slagbomen van Seniorenforum potdicht , geblokkeerd enz . Daarna heb ik hier niet meer binnen geweest.. Dus nu kom ik iedereen nog vlug even een fijne avond wensen
Want het begint al donker te worden .. 20.07u
toedeloe
En met leven en welzijn tot morgen (zei Jos Gheysen altijd)
menu was : friet met brochette

greetie

15 sep 2025, 09:44

Goede morgen allemaal :D
Het is hier ferm aan 't waaien, vannamiddag is het terug rummicub :), gaat vlug naar de herfst toe.
Een fijne dag gewenst
Greetie

jadi

15 sep 2025, 10:41

Afbeelding
Hallo , goede morgen iedereen :D
Ik geraak precies niet goed wakker deze morgen .. En nog voel ik me zombie, niet tegenstaande ik goed heb geslapen .
Een kopje sterke koffie deed al wonder , en de clementine vitamientjes de rest .. We gaan er maar eens in vliegen dacht ik . Maar eerst nog dit en dat , met als gevolg dat de halve voormiddag al weer voorbij is .. Het is heerlijk in de zon, maar die duikt af en toe onder in de catacomben. Om dan geleidelijk schuchter terug te komen uit het niets .. Tja raar weertje , maar dat zijn we intussen al gewoon
Brrr . . ik krijg er nog kippenvel van . . Gisteren in de late namiddag zat er hier op mijn terras een vogel met een gele bek, die was aan beide poten geringd .. Hij raakte niet weg , het glas zat in de weg .. Ik begon natuurlijk te panikeren .. Mag er niet aan denken dat ik dat beestje zou moeten pakken om over de balustrade te zetten . Het warme lichaampje met dat kloppend hartje zo in mijn handen dat doet me rillen tot in mijn kuiten .. Gelukkig met een paar handen geklap in de juiste richting kon het verdwijnen .. Ik ga straks eens opzoeken op google , eerst dacht ik aan een meeuw maar , worden meeuwen geringd ? Dat vraag ik me af
Nu genoeg daarover , ik liet weer eens mijn gedachten de vrije loop ..
Rietjes inderdaad er was veel te doen in 't Stad in het weekend . Volgens mijn kleindochter was er minder volk dan anders. Het weer zal er wel voor iets tussen gezeten hebben denk ik
Krakje plezant zo'n maisdoolhof, deze zomer is mijn zoon er ook naar toe geweest . Hij had toch een uur nodig om er uit te geraken . Er was dan ook nog een prijskamp aan verbonden .. En ik . . e wel ik ben in de cafetaria blijven zitten, en heb een colaZ gedronken en een pannenkoek gegeten :wink:
En Greetie was het lekker in Watervliet ? Het gezelschap was in ieder geval super daar twijfel ik niet aan En vandaag rummikub , zal een fijne namiddag worden
Ivette op monumentendag gisteren was het toch wel een redelijk weertje hé . Hopelijk was de kermis ook fijn voor de gegadigden .. Ik ben lekker thuis gebleven en heb naar een film gekeken op Netflix met een koffie en een "franchipanneke" er bij ..
Intussen komt ik hier mezelf tegen tijdens het scrollen . .tja gisteren was het hier stil door de "grote kuis" hier op seniorennet .. We kunnen weer verder .. Het moet gebeuren , anders komen we in de problemen . Dank aan de mensen trouwens dat ze dit hier goed onderhouden . Mag ook wel eens gezegd worden
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: straks naar de markt en daar ga ik eens een broodje met een Veurnse worstje eten

krakje

15 sep 2025, 20:29

gisteren niet op geweest, kreeg ineens zo een kou;
zat te bibberen, bevond mij precies in een ijshut,
heeft een uur of 4 geduurd en is overgegaan,
dus vandaag alles weer normaal,
naar gehoorcentrum geweest apparaatje laten bijstellen,
daarna groenten winkeltje geweest om groenten en fruit,
en zo is het weer al avond en de maand is bijna over de helft,
grtjs van krakje,

Afbeelding