In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

11 sep 2025, 08:59

Goede morgen seizoentjes,

Gesprek gehad met de dokter. Geen levensrekkende behandelingen. Dat weten we dan ook weer. Gaf zelf aan dat ze genoeg had. Sociale dienst is ingeschakeld. Vandaag doen ze een groot bloedbeeld en is er een groepsvergadering en vrijdag ga ik alles weten maar de kans is groot dat ze maandagmiddag al thuis is. Ze krijgt ginder ergotherapie. Ze is nu aan het haken. Vind ze zinloos.

Ze wil een nieuwe jurk. Liefst in wol. Gaan we vrijdag halen. Vandaag blijf ik thuis omdat ik in de namiddag een afspraak heb die niet altijd stipt begint. Ventje moet ook naar de autokeuring en dat kan ook duren! :roll: En vandaag ook boodschappen. Dus geen dagje ziekenhuis. Hebben gisteren hamburgers laten komen. Het had nogal wat voeten in de aarde eer die bestelling uberhaupt doorging. Maar de bezorging was vlug. Alles was nog warm en de milkshakes waren koud.

Zo, fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

11 sep 2025, 12:46

Even melden dat ik nog leef.
Ben in gevecht met een super vuile oven.
Eigen schuld, dikke bult!
Had dat maar moeten bijhouden...
Ik ga die niet meer echt proper krijgen.
Van Miele mag je alleen afwasmiddel gebruiken...
En dat speciaal programma om de oven te kuisen durf ik niet gebruiken.
Ben weeral kwijt hoe dat echt heet.

Het overtrekt hier en het heeft al een beetje gedruppeld.

Klimop snoeien en gras maaien hoort waarschijnlijk niet tot de lichte huishoudelijke karweitjes die van de dokter mogen...
Ik vrees dat die lieve man niet goed weet wat ik nog allemaal uitspook om mijn tijd door te brengen.

Dames en dieren amuseer jullie met waar jullie mee bezig zijn.

Anjelier goed verlof, als je nog passeert.

Muddy Maddy

11 sep 2025, 13:11

@ Helena van Troye: dat heet Pyrolyse. Verbruikt best wel veel electriek.
Cats Rule!

Oma-C

11 sep 2025, 21:06

Goede avond iedereen, :wink:
Even komen zeggen dat zoon mijn laptopje meeneemt
voor groot onderhoud en voor een nieuw stukje erin
Jullie zien me wel weer verschijnen als ik hem terug heb :)
zal dus geen pc hebben voor een kleine week
Tot later allemaal en hou jullie goed :) :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

13 sep 2025, 07:11

Goede morgen seizoentjes

Gisteren om 4 u in de morgen, opgestaan. Vandaag is het een deftiger uur.
Moeder nog steeds in het ziekenhuis. Maandag weer algemeen bloedbeeld en de dinsdag gaan ze kijken naar haar nieren omdat er daar ook iets aan scheelt. Misschien vrijdag naar huis? Koffiedik kijken.
Heb ondertussen ook telefoon van de sociale diensten gehad.

Ze ziet er goed uit, elke dag beter door haar antibiotica.
Gisteren moest ze een nieuwe jurk. Ik met ventje naar de b&b. Hadden al online gekeken. Verkoopster vastgegrabbeld ((bij wijze van spreken) en hup, de hele winkel door. 3 jurken en twee vestjes later, hup naar het ziekenhuis waar het ontzettend druk was. Amper parking! Ze lag in een andere kamer. Eentje die in mijn ogen enorm claustrofobisch aan doet. Maar bon, 1 jurk mag ik terug doen naar de winkel. De andere twee zijn goedgekeurd. Hebben ook haar mantel in onze koffer.

De brievenbus ginder is geleegd en rara. Ze is gisteren een week geleden opgenomen en ja, hoor de rekening van de 112 zat al in de bus! Omdat we parkeerden aan de biowinkel moesten we daar iets gaan kopen. Er was uitverkoop van een merk en daar zat ook zo'n stick tegen droge lippen bij. Dat en een fles bio- whisky.
Daarna naar huis en we hadden een traktor voor onze neus. Buren V gaan op reis. Mobilhome stond hier en ze waren aan het inladen gisteren. Ze hebben ook de stofzuiger! mee. 8O :roll:
Geen idee waar ze naartoe gaan, had geen zin om te te vragen toen buurvrouw V net buiten de deur kwam.
Mijn hoofd stond er niet naar.

Vandaag terug. Eerst de afgekeurde jurk binnendragen. We eten hot-dogs. Is rap klaar.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

13 sep 2025, 11:41

Goede middag bijna.
Den boven is al in orde.
Gegeten heb ik ook al.
Een bestelling geplaatst bij de winkel van ons allemaal.
Een voet voor een regenton dat past nu echt niet in mijn fietstassen. 😀
Nu gaan we de moed uit onze schoenen halen en toch met de fiets naar de bakker.
Een fijne dag nog aan iedereen.

clive

14 sep 2025, 11:04

Goedemorgen Seizoentjes,

Wij hebben er al een wandeling met Matice opzitten. Want in de namiddag voorspellen ze slechter weer. Wat nu volgt, is een zondag waar alles mag en alles kan.Alles is gestofzuigd en de strijk van gisteren ligt al keurig weg.
Nu gaan we eerst een kleine brunch genieten. Tafel opruimen en de vaatwasser vullen en dan denk ik te gaan lezen.
Zo, ik wens ieder een aangename zondag. Liefs.

Helena van Troje

14 sep 2025, 12:09

Het eerste fietstochtje na de val viel erg mee.
Onderweg een babbeltje gedaan met een kennis.
Weeral overal kommer en kwel.
Ook goed nieuws gelukkig maar!

Straks varkenshaasje met erwtjes en worteltjes en kroketten op het menu.
Nu een pistoleetje eten.

Een rustige zondag gewenst aan allen.

wilde eend 2

14 sep 2025, 16:32

dag seizoentjes allemaal ,
het is maar stil , hier in ons hoekje ;-) Hopelijk is de PC van Oma C snel weer in orde .
Veel moed aan iedereen die het kan gebruiken .
Groetjes aan iedereen .
Afbeelding

Helena van Troje

15 sep 2025, 08:53

Goedemorgen.
Vandaag een proper huisje.
Poets is al ijverig bezig.
Het was warm in haar thuisland: 30°C
Geen regen.
Terug hier opnieuw regen.

Voet en been vandaag weer erger aan het worden.
Ik mocht nochtans fietsen, maar heb de indruk dat dat geen goed idee was.

Hier mooi weer, veel wind, frisjes.

Maak er een mooie dag van!

Muddy Maddy

15 sep 2025, 09:03

Gimly is net gevoedered, Moeder haar was zit in de machine, als het droog is kan ik het vanmiddag meenemen voordat ik het kleed die ze niet wilde terug breng. Zal wel een kadoo-bon zijn ter waarde van het kleed
.
Enfin, Ja, Wild eend. Het is hier stil zonder Oma C. Ik dacht zaterdag, als dat hier zo stil blijft ga ik hier porties van mijn nieuw boek neerzetten, dan is er hier zeker iets te lezen. Maar het is een boek die niet in iedereen zijn smaak zal vallen. Het gaat deze keer over.... weerwolven!

Allez, Gimly heeft weer een zoomie moment en Lilly die op het voeteind lag bij mij, zal het daar niet mee eens zijn! Ik heb dus al gecross gehoord en luide miauws! Ook gisteren was het van tikkie! Jij bent 'em.

Ik ben benieuwd of ik Zaterdag naar die langverwachte trouw kan. Scenario 1: haar bloedbeeld en de scan van de nieren zijn gunstig en hup: ze kan naar huis en wij dus niet naar de trouw. Scenario 2: bloedbeeld is nog niet goed en de nieren werken nog niet optimaal, ze moet zeker nog een anderhalve week blijven. Dat laatste scenario zou gunstig zijn want donderdag belt de sociale dienst voor een intake gesprek maar dan heb ik voor haar nog niet de hulp die ze nodig heeft. Tsja. Das zo een beetje het gevoel van de hamer en het aambeeld.

Verder heeft ze daar al een paar verpleegsters voor haar kar gespannen. Melkjes voor in de koffie opendoen, de boterhammentjes klaarleggen en het beleg. Zoals die dame in DBS ooit zei: een koddig vrouwtje. Maar eentje die streken heeft. Mag niet vergeten de brief voor de zorgvolmacht mee te doen want ik heb haar krabbel nodig en de rest is voor de verpleging. Dat moet ik dan bij haar factuur doen.

Over het feit dat ze er al een paar voor haar kar gespannen heeft die alles doen: was ze 60 jaar jonger: ze was de beste influeencer. #J.zegtdathetgoedis. Haha.

Oei, Al 9 uur. Ik ga snel de vaatwasser uitruimen en de filters terug steken. Verder staat swifferen en douchen ook nog op het programma. Het eten is frituur-rotzooi.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje

15 sep 2025, 10:57

Dan heeft uw mama geluk met die brave verzorgenden.
Ons moeke heeft de laatste weken van haar leven droog brood gegeten.
Omdat ze de botervlootjes niet open kreeg.
Eén keer heeft ze gevraagd om ze open te doen voor haar, maar geen twee keer.
Wij kregen opdracht bij die en die persoon potjes opendoen en koffie of thee inschenken bij het opdienen.
Boterhammen smeren gebeurde ook als het nodig was.
Maar ja ik ben ondertussen al bijna twintig jaar uit de running.
Ons moeke zei ook dat ze van de generatie was die zou sterven van de honger met zijn eten in zijn handen.
Alles in plastiek en niet open te krijgen.

anjelierken

15 sep 2025, 11:47

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug thuis van het zeetje. Was een leuk reisje met zaterdag de ganse dag regen, het hield niet op. De andere dagen was het zon. Kunnen doen wat we van plan waren. En zonder Spaanse woef erbij is het toch gemakkelijk.

Ben in de keuken al bezig met de boontjes in te vriezen en de kweeperen zijn afgekookt om er morgen gelei van te maken. De rest ervan ga ik in de diepvries steken. Het zijn er teveel.

Hier veel wind. Manlief heeft de bladeren al uit de vijver geschept. Het zal weer gaan beginnen.

Tot morgen, allemaal.

Muddy Maddy

16 sep 2025, 08:38

Allez, ons moeder mag vandaag naar huis. Ze is door het dolle heen. Maar de schaduwzijde is dat zij vind dat ze haar persoonlijke hygiëne zelf kan, terwijl het wel gemeld is door de maatschappelijke assistente dat ze het niet kan. Daar zal de oorzaak van die bacteriële infectie wel liggen. Het wit- geel kruis zal wel komen. Die gaan ogen trekken als ze zien dat ze zichzelf in een teil wast, waar ook de afwas in gedaan wordt!

Voor alle zekerheid ga ik dit op papier zetten. :?

Helena, dat vind ik spijtig dat uw moeder op 't einde droog brood at omdat ze de botervlootjes niet open kreeg.
Gisteren had de verpleging zelfs geen tijd om het te doen en aangezien wij daar toch waren.... Er ligt nu ook iemand op de kamer en daar heeft ze het moeilijk mee. Zo zei ze: ge ziet hier wat van ongelukkige mensen. Die moeten een deel zelfstandigheid opgeven. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet hè? Ze klaagde ook dat ze dagelijks ergo kreeg. En dat ze moest gaan haken in haar kamer om zich bezig te houden. Thuis zit ze daar in een zetel voor het raam naar buiten te kijken. Een keer is ze begonnen aan zo'n kussen met van die kort wollen lintjes. 't heeft lang geduurd.... :roll:

Toen ventje zei dat hij zich en de kameraden goed geamuseerd hebben bij de tribute band van Metallic in Gistel, verleden week zaterdag, keek ze naar mij en zei: gij hebt zulke hobbies niet hè? Neen, ik ga niet naar concertjes. Luisterdokter wil me binnen bij ONA maar daar heb ik nog geen telefoontje van gekregen.

Haar huisartsenpraktijk had gevraagd om te melden als ze thuis is. Wel, dat zal ik nu eens niet doen. Moeder moet maar zelf bellen. Ik heb iedereen verwittigd die dat moest worden. Haar twee vriendinnen gingen gisteren op bezoek gaan maar de een zat met een lek en de andere had de kwiek en de kwak.

Och, ja, Gimly heeft een haarbal. Was te verwachten. Beest heeft stress omdat wij weg zijn.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

16 sep 2025, 11:39

En toen ging ik me aankleden na de douche.
Wat zag ik?
De vuilbak (wat MM de meeuwenton noemt, hier de kauw ton) in de goot gevlogen.
Vlug, vlug naar beneden voor die ton op de baan vliegt.
Ondertussen zag ik dat d lepelplant dorst had.
Ton binnen, oeps, fruit en groenten moeten nog op zijn plaats.
Eerst dat dan maar.
Hoeslaken was droog en de keukenhanddoeken op het rekje ook.
Alles in de wasmand mee naar de strijkkamer.
Laken opgeplooid en op zijn plaats gelegd.
Badkamer, mijn kamer en strijkkamer opgeruimd boven.
Ach ja, die sukkelaar heeft nog altijd dorst.
De arme plant dan maar verzorgd.
Op zijn plaats gezet.
Nu ik toch in d living was de fleecejes opgeplooid en op zij plaats gelegd.
Zetels en salontafel op zijn plaats.
Kwestie van chaotisch werken...

De zon schijnt, er zijn lichte en don keer wolken en blauwe lucht ertussen.
Nog altijd redelijk veel wind en niet al te warm.

Dames en dieren een prettige voortzetting van de dag.