Nieuws

Bluft Poetin?

Gestart door wardje op 30 jan 2022, 10:27 16538 berichten 934.154 keer gelezen Reageer
Fred1950 14 sep 2025, 16:39 14.354 berichten
boeffer schreef: ↑
14 sep 2025, 16:18
Officieel dan, onder tafel wat niet mag gezien worden zal 't wel zijn.
Uiteraard verdient Poetin daar ook een flinke Roebel of Dollar aan. Die geeft die olie ook niet zomaar gratis weg.
    Citeer
    Wil. 14 sep 2025, 18:55 24.094 berichten
    Het is de bedoeling om het voor Poetin voldoende interessant te maken om (onze) olie op te pompen zodat wij kunnen blijven rijden, verwarmen enz. , terwijl het anderzijds voor hem een heel groot verlies is om zijn olie aan lage prijzen te moeten verkopen vanwege de sancties.

De tussenpersonen varen er ook goed bij: zij kunnen aan een lage prijs kopen maar leveren aan ons toch aan marktprijzen.
    AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
      Citeer
      Wil. 16 sep 2025, 14:01 24.094 berichten
      Rusland wil een paar luchtverdedigingssystemen terugkopen die het een enkele jaren geleden had verkocht aan Turkije, een Nato-land. :lol:
      Waarom? Omdat Poetin de meerderheid van zijn dure systemen heeft zien vernietigd worden door UA. Ze hebben die dringend nodig want de 2e grootste raffinaderij is deze week in brand geschoten door de Oekraïners. In diezelfde regio werd ook een oliehaven aangepakt.

Intussen blijven de lange rijen auto's aanschuiven aan de tankstations waar ze hooguit 10 liter mogen tanken, als er al brandstof beschikbaar is. In sommige steden is er helemaal niks meer beschikbaar.
        Citeer
        Wil. 16 sep 2025, 18:26 24.094 berichten
        Zij is slechts de boodschapper die meldt wat Russische bloggers schrijven.
          Citeer
          Wil. 17 sep 2025, 14:52 24.094 berichten
          OK, Peskov, na de drones die in Polen en Roemenië zijn beland en na het inzetten van Noord-Koreaanse soldaten in Europa, kom je tot het besluit dat de Nato RU aanvalt?

image.png
          image.png (299.7 KiB) 819 keer bekeken
            Citeer
            boeffer 17 sep 2025, 17:43 In mijn zetel 3.801 berichten
            Als ge lang genoeg liegt dan begint ge er zelf in te geloven, zo ne zot is dat.
            Wie was/is de agressor?
            W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
              Citeer
              Fred1950 17 sep 2025, 18:04 14.354 berichten
              De agressor ?? Verhofstadt op het Maidan plein in 2014. :lol: De oorlog was al lang geeindigd geweest als de EU landen geen partij hadden gekozen. Dat doen en deden ze toch ook niet in alle andere conflicten waar de Russen bij betrokken waren.
                Citeer
                Wil. 17 sep 2025, 18:52 24.094 berichten
                Fred1950 schreef: ↑
                17 sep 2025, 18:04
                De agressor ?? Verhofstadt op het Maidan plein in 2014. :lol:
                Oh ja? Welke agressie heeft daar plaatsgevonden? Je bedoelt misschien het volksverzet tegen de machtsgreep van Janoekovitsj, de handpop van Poetin?
                Zich daartegen verweren is agressie in jullie vatnikwoordenboek?

De oorlog was al lang geeindigd geweest als de EU landen geen partij hadden gekozen.
                Correct. Zo waren de twee wereldoorlogen ook op een week afgelopen. :roll: Werkelijk geniaal ...

Dat doen en deden ze toch ook niet in alle andere conflicten waar de Russen bij betrokken waren.
                Wat zeg je nu? Zijn de Russen bij nog andere conflicten betrokken? Wist ik niets van. Laat eens horen.
                  Citeer
                  Fred1950 19 sep 2025, 18:22 14.354 berichten
                  Behalve hier en daar een paar vierkante meter winst door de Russen zijn zowel Oekraïners als Russen blijkbaar in slaap gevallen ( of beide misschien zonder munitie ). Straks vieren ze tezamen nog Kertmis zoals de Duitsers en de Engelsen tijdens WOI :lol:
                    Citeer
                    Wil. 20 sep 2025, 10:09 24.094 berichten
                    Voordien een aantal drones die in Polen een Roemenië neerkwamen of neergehaald werden.
                    Nu komen de Russen zelfs met straaljagers door het luchtruim van Estland en dit gedurende 12 minuten lang. De Russen hadden er ook voor gezorgd dat er geen contact was met de controletorens die het luchtruim beheren.

Het principe is duidelijk: testen hoever ze kunnen gaan met de provocaties en intussen monitoren hoe lang het duurt voordat er ingegrepen wordt, op welke wijze, waar en door wie.
                      Citeer
                      Fred1950 20 sep 2025, 13:35 14.354 berichten
                      De Russen vlogen boven zee , niet boven land ..... En ze ontkennen met klem dat ze het luchtruim geschonden hebben.
                        Citeer
                        Wil. 20 sep 2025, 21:56 24.094 berichten
                        Fred1950 schreef: ↑
                        20 sep 2025, 13:35
                        De Russen vlogen boven zee , niet boven land
                        Ook de zee is territoriaal gebied. Domme uitvlucht.

..... En ze ontkennen met klem dat ze het luchtruim geschonden hebben.
                        image.png

Russische retoriek vóór aanval op Oekraïne: ontkennen, afleiden, misleiden

Ja, als ze het ontkennen, dan moeten wij hen op hun woord geloven, hé?
                          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.