NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

16 sep 2025, 09:01

Afbeelding
't was gezellig gisteren, je wordt telkens uitgeloot per vier, zo zit je niet altijd bij dezelfde mensen!
Jadi heel gezellig zondag, je wordt niet opgejaagd en ook niet verplicht van menu te nemen.
Het is ook geen groot restaurant in een herenhuis, zou daar niet willen poetsen :D
Het is hier zonnig, blauwe hemel.
Greetie

jadi

16 sep 2025, 09:32

Afbeelding
Goede morgen iedereen, hier is de zon en het is zalig buiten . Ik heb er een mini wandelingetje opzitten naar de plaatselijke winkel . Dag allemaal mee en wat boerenham voor deze avond .
Om vandaag een koffieklets bij jullie te houden zal er niet inzitten . Mijn voormiddag zal zo wie zo al te kort zijn . En kort na de middag moet ik naar een andere stad . Er worden nieuwe schelpen gemaakt voor mijn nieuwe hoorapparaten . .
Hé hé Krakje jij ook naar het gehoorcenter geweest om apparaatjes bij te stellen . Het moet allemaal gebeuren
Greetie gelukkig dat je niet verplicht bent gans de menu te nemen . Ik zou dit allemaal al niet meer opkrijgen . . Door het uitloten leert je ook zo andere mensen beter kennen .
Zo mijn pagina is einde
Dus voor iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: rest witloof/kaas/hesp met een patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

16 sep 2025, 09:53

Kleintje toen ze nog klein was.
Afbeelding

Goedemorgen
Aan zee was het stormachtig, ben zo blij dat ik hier woon, een woonst zonder pannen op het dak en hoor de wind minder razen rondom.
Vandaag bezoek uit Heist, zeeclubmaatje brengt bubbels en ook hapjes mee, ik ben steeds de gastvrouw omdat ik niet graag op verplaatsing ga , een gezellig samenzijn kan best thuis gebeuren :wink:
Mijn radio staat op radio Bene en niet meer op radio 2, veel beter hè Greeti. :lol:
Voor de rest niet veel te vertellen, ga de krant lezen .
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

16 sep 2025, 12:42

Mieke, en alle anderen natuurlijk ook, hou je vast aan de takken van de bomen .....

alhoewel die kunnen ook omwaaien.

Niet te doen die felle winden
waarom is dat toch allemaal nodig ????

Gisteren leuke, lekkere, gezellige BBQ met onze club.
Het voorbereidend werk en de opkuis achteraf neem je er graag bij als je ziet dat iedereen tevreden naar huis gaat.
Oud maar niet Out

Oma-C

16 sep 2025, 14:19

Afbeelding

Goede namiddag iedereen,
:wink:
Ik kan weerkomen kijken, heb mijn laptopje terug
maar de rug is nog helemaal niet genezen....
wel al een ietsje pietsie beter
maar ik kan nog niet zonder de rollator
rondlopen... zal nog veel geduld moeten hebben
want de pijnstillers die ik voorgeschreven kreeg
maken me mottig en ziek :roll:
Geduld is een mooie deugd hé
Ik kom wel zo af en toe even kijken hoe het
met jullie is want lang zitten is nog te pijnlijk :oops:
Ik heb nog niks bijgelezen en weet dus niet
of alles goed met jullie is....
Groetjes in elk geval en sterkte aan wie het
kan gebruiken... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

greetie

16 sep 2025, 14:20

Zon en wind,toch moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven om uit de zetel te komen.
Geniet van Radio Bene en gestart van een nieuw boek.
Ben wat lui en de ogen vallen soms toe :D
Vooruit naar buiten :D
Corry,rustgevend mooi muziek uit de oude doos :D
Groetjes
Greetie

Ritavdm

16 sep 2025, 19:01

Deze namiddag op stap geweest in het Loviedomein en Couthofbos.
Het bos begint al een beetje naar herfst te ruiken en te ogen, mooi maar 'k wil toch nog wat zomer hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EN ???
Weet je waar ik 54 jaar terug was ????

In de materniteit, net bevallen van een schat van een dochtertje.
Oud maar niet Out

krakje

16 sep 2025, 20:28

vandaag weer samen gekomen om te babbelen,
en we hebben gebabbeld non stop,
ja 4 wijven en 2 dochters van de vrouwen is er altijd iemand die praat,
een drankje wat je wilt en versnaperingen meer moet dat niet zijn,
hier veel wind en vele bladeren die van de takken vallen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

17 sep 2025, 07:47

Afbeelding
Oma-c blij dat je terug bent, duurt lang hé die pijnlijke rug, beterschap.
Rietjes jij hebt geen schop in je kont nodig :D, toch ook mijn wandeling gedaan.
Wij genieten hier van je steeds mooie foto's!
Proficiat met de jarige dochter.
Krakje toch gezellig eens samen getaterd :D
Moet stoppen, ga naar de kiné
Greetie

corry

17 sep 2025, 09:24

Afbeelding

Ook een goedemorgen

Motregen en weinig wind, boodschappen doen, morgen uit eten met vroeger buurtje, afspraak De Haan.

Oma-C ze hebben je goed zitten :| toch straf dat je de moed hebt hier te schrijven, weet dat pijn al de goestingen doet verdwijnen en probeert te overleven tot het weer beter word.sterkte!

Dochter nodigde me uit om samen de westkust te ontdekken, ben nieuwsgierig wat het inhoudelijk zal worden.
Tramde regelmatig die richting uit en was ook van plan het weer te doen, dus laat me weldra rijden en hoop op leuke verrassingen.
Zou liever gaan bomen kijken, nog even geduld de herfst komt eraan.

Tot in den draai
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

17 sep 2025, 09:39

Afbeelding
Hallo, een goede morgen allemaal
Het ziet er maar triest uit buiten, lichtjes regen en het kleine windmolentje draait af en toe ferme toertjes rond .. Al wiegen de bomen maar heen en weer..
Deze morgen weer wakker van de kauwen hun geklop.. Op het plat dak kloppen ze eikels kapot.. Precies iemand die een nagel in de muur klopt . Dus ik heb een natuurwekker zucht . . 's Avonds hetzelfde ritueel . . Wetende dat een kauw 4 à 8 jongen kunnen krijgen , en dat er sommige toch wel 15j max 20-25j kunnen leven . .. Dat stemt me tot nadenken en het zweet breekt me uit .. Want hun nest is gemaakt , die leven graag rond hun familie . Ik ben niet content met mijn bovenburen . .
Corry ik denk dat je met volle teugen hebt genoten van uw bezoek ..Het is je van harte gegunt. Zo'n gouden momentjes zijn goud waard. Met zo'n weer zal het zeetje er ook maar triest bij liggen denk ik .
Rietjes njam bbç dat is heel lang geleden dat ik dit nog gegeten heb . . Dikke proficiat met de verjaardag van je dochter.. Tja toen lag je nog 10 dagen in het "moederhuis" nu gaan ze al naar huis na een paar dagen . Mooie streek waar jullie zijn gaan wandelen . En heel rustig vind ik het daar .. Maar ik spreek wel van enkele jaren geleden .
Hé hé Oma-C en het rijmt nog ook , welkom terug en doe het maar op het tempo dat uw lichaam het vraagt .. Het is een lang verhaal , maar het betert en dat is positief .
Greetie ik moet zeggen gisteren namiddag was het echt wel warm. Ik was vertrokken met mijn jekker aan en een sjaaltje aan . Ik kreeg het echt te warm .. Raar weertje na 16u begon het weeral koeler te worden .
Krakje genoten van het babbelmoment, zalig hé .. Er is altijd wel iets te vertellen .. En de roddels van het dorp hi hi hi
En nu ga ik er in vliegen , HH moet ook nog gedaan worden .
Aan iedereen een fijne woensdag
toedeloe
menu: filetkotelet met wortels en een natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

17 sep 2025, 20:13

naar buurvrouw geweest, zij is zondag verjaart
dus vandaag beetje gefeest met haar ( 95 jaar )
wel heb een borrel gedronken en koekje erbij,
samen met haar, ze vond het fijn en ik ook,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

18 sep 2025, 09:03

Afbeelding

denk niet dat ik hier gemist ben maar toch laat ik weten dat ik van verleden week woensdag met ziekenauto.Weggebracht ben naar ziekenhuis en ben van gisteren in de late namiddag thuis .Ga er verder over zwijgen want ik ben nog altijd het zelfde als tevoren .Heb amper dokters gezien ja eentje een jong snotneus die dacht dat ze baas over mij afijn .Ja ik heb er mijn buik van vol nu morgen na de middag komt de huisarts en straks juist na de middag kinesist.geniet van jullie dag nu vragen er hier twee veel aandacht groetje tot later

Ritavdm

18 sep 2025, 10:46

Goeie voormiddag

Gisteren niet langs geweest
'k was op verplaatsing; woensdagse terugkerende afspraak in Zwe...em.
Samen boodschappen wat resulteerde in een nieuwe broek die ik vanmorgen al ingelegd ben want mijn beentjes zijn altijd te kort of de pijpen te lang. :wink:
Ingaand op de post v Ivette eerder deze week heb ik het met plakband gedaan, geen gepingel met naald en draad waarbij ik me toch maar weer zenuwachtig maak omdat het niet meer zo goed lukt.
Oud maar niet Out

Ivette

18 sep 2025, 17:02

Sorry ik kon komen lezen maar niet antwoorden, heb het eerlijk geprobeerd hoor!
Maandag had ik ineens een hele hoop van die kleine fruitvliegjes op mijn keukenvenster die Vicky nochtans juist gekuist had. Ze was wel met de vuilzak doorgekomen, misschien zijn er daar uit ontsnapt. Op weg naar de markt hebben ik in het Kruidvat een spuitbus gekocht 's nachts met de deuren toe laten werken maar ze trekken zich er niets van aan. Ik heb een washandje over mijn mepper gebonden en er al veel doodgemept.
Deze namiddag ontdekt dat ze zich jeunden op een kiwi die wat te rijp was in de veranda dus nu ook daar gespoten en afwachten (kiwi's in de frigo nu.) Gelukkig verhuizen ze nog niet naar de living!
Nu is mijn keukenvenster vuil maar ik durf toch niet op een ladder, zou er nog aan mankeren dat ik val.
Morgen vroeg zal mijn huisarts bloed afnemen voor de jaarlijkse controle en mijn staaltje urine onderzoeken ik zit met een blaasontsteking, niet veel pijn maar ik voel toch dat het niet in orde is.
Groot gelijk Rietjes dat ge de zoom ingestreken hebt (wel zoom niet afstikken hé )
Ik vond het toch een gemis dat ik niet meer binnen kon en beloof plechtig jullie vaker op te zoeken!
Veel groetjes!
Ivette