In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

16 sep 2025, 14:18

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, :wink:
Ik kan weerkomen kijken, heb mijn laptopje terug
maar de rug is nog helemaal niet genezen....
wel al een ietsje pietsie beter
maar ik kan nog niet zonder de rollator
rondlopen... zal nog veel geduld moeten hebben
want de pijnstillers die ik voorgeschreven kreeg
maken me mottig en ziek :roll:
Geduld is een mooie deugd hé
Ik kom wel zo af en toe even kijken hoe het
met jullie is want lang zitten is nog te pijnlijk :oops:
Ik heb nog niks bijgelezen en weet dus niet
of alles goed met jullie is....
Groetjes in elk geval en sterkte aan wie het
kan gebruiken... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

16 sep 2025, 20:12

Oma C : blij je hier terug te lezen .. Minder fijn dat je nog steeds zo'n pijn hebt . We denken aan u .
HVT : herkenbaar zoals je beschrijft wat je allemaal doet of "wil" doen . Ik ben even chaotisch ... niet leuk .. Ik word soms echt moe van mezelf ... en dat verergert helaas met de jaren .
Aan alle seizoentjes : veel moed en hopelijk een goede nachtrust .

Muddy Maddy

17 sep 2025, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

Welkom terug Oma C.

Ons moeder is terug thuis. Wit-Geel kruis moet komen want ze moet nu insuline spuiten krijgen. Ze gaan haar ook wassen. Later is er contact met de sociale dienst. Huisartse komt donderdag. Haar uit het ziekenhuis halen was nog niet zo makkelijk. :roll: Ze zat daar in die kamer met een gezicht vol donderwolken. Deze van de diabetes moest nog komen. Wie niet kwam opdagen? Deze van de diabetes. Ventje hield het daar niet uit en liep weg. Zij ook. Naar de verpleging. Ze kwam terug met haar ontslagbrief en zei kort: We zijn weg. Het was dan bijna 4 uur. Tegen dat ze thuis geinstalleerd was, was het na 6. Ik had hoofdpijn en rugpijn. Vanmorgen komt het Wit-Geel kruis. Ik moet zo'n pillen dagvakje meebrengen.

Donderdag komen ze met een kledingrek. Het kledingrek uit het ouderlijke huis is in duigen gevallen en niet door 't gewicht. :? Neen, die was al eens opgelapt geweest. Natuurlijk stond dat niet stabiel. Enfin. Er was gisteren ook een gemiste aangetekende zending (doordat we moeder moesten halen) waar ventje ook niet al te content over was.
Ja, op dat uur komen we. Maar dan bericht dat dit steeds maar later werd. En ik moest achter moeder. Ventje zei dat hij niks meer besteld want dat er altijd wat tussen komt. :roll: Lees: mijn moeder. Die toen de verantwoordelijke van het wit-geel kruis daar zat, het op haar zenuwen kreeg van de vragen. Die vrouw stelde dat allemaal aan mij en keek haar nauwelijks aan of betrok haar in het gesprek. Op een gegeven moment was moeder daar aan het roepen dat ik kalm moest zijn, maar zij was zenuwachtig. ( er was nog geen eten in huis)

Vanmiddag gaan we. We hopen haar in een betere bui te vinden. En anders? Tsja.

Dat was het.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

17 sep 2025, 10:05

Oei, oei, MM dat ziet er daar niet simpel uit.
Komt tijd, komt raad.
Veel moed de komende tijd.
Zou je geen gezinshulp inschakelen?
Laat ze maar tegenspartelen.
Na verloop van tijd kunnen ze niet meer zonder...
Ik hoor de buren hiernaast nog zeggen: "Geen vreemde luizen in mijn huis"
Nu kijkt ze uit naar haar verzorgende twee keer de week.
Het zijn allebei schatten van dames zie ik.
Alle weken wordt de rolstoel ingeladen en gaan ze naar de Carrefour!

Gisterenavond nog een bezoekje van de jongste gehad.
Gezellig over koetjes en kalfjes gebabbeld.
Allez zijn werkdruk begint af te nemen.
De zieke collega is halftijds terug begonnen en het lijkt te lukken op die manier.
Er is een nieuwe kracht begonnen met veel werkijver dus dat is ook al goed.
Zoon gelukkig, moeder ook content.

Dames het is hier somber en grijs.
Maak er zelf een zonnige dag van!

mariajohanna

17 sep 2025, 11:03

Iedereen fijne morgen/bijna middag, .......
Ik wou al eerder komen, maar ..... tijd, he.....
Welkom terug, omaC, laptop weer 'present' , dat is ook al iets. Met de mijn ga ik 'problemen' hebben, zijnde dat die de zoveelste October niet meer 'ondersteund' wordt.... je zult er ook wel al van gehoord hebben.
Het gegeven is dat ik de laptop niet meer gebruik, soms nog voor het op een externe schrijf te zetten, wat dus vrij lang duurde, de laptop was een 7 dat opgewaard werd tot 10, dit kan niet meer opgewaardeerd (of zo iets) naar 11.
Mijn probleem is of ik nog een laptop koop, of een tablet. Eigenlijk doe ik alles met mijn foon, de laptop staat daar maar, tot ik er eens aan denk dat die ook nog eens op moet.......
Enfin, mijn probleem..... tot ik het nog eens tegen dochterlief zeg.... Dan zijn we weg naar de winkel........ :roll:
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik er al 'uit' ben......
Wordt vervolgd !

MM, bij jou 'lijkt' het ook niet simpel....
Opzettelijk zeg ik 'lijkt'......
Tja, heb het ook allemaal meegemaakt met mijn mama. Een crème van een vrouw/moeder, maar wel ook dementerend.
Ik herinner me nog dat ze dagelijks eten thuis besteld kreeg, goed in het begin, daarna belde ze naar de mutualiteit voor haar eten 'af te zeggen'. De persoon op de mutualiteit belde me op dat ze haar middagmaal afgezegd heeft. Moest natuurlijk niet op die dienst.......
Heb gebeld naar waar het wel moest en gezegd dat ze dat eten toch moesten leveren, met of tegen haar zin.
Ze at wel minder en er werd besloten om een dag minder te leveren......
Ze kreeg ook 'poetshulp', zogauw ze het door had, begon ze zelf te poetsen als zot, ze was geheel in het zweet, en als die mevrouw kwam (in de namiddag) had ze alles gedaan, en die mevrouw mocht naar huis...... waarom die zei dat het goed was wat ze gedaan had, dat zij nu iets anders kon doen ! De gordijnen er af en de ruiten poetsen !
Ik stond er bij en keek er naar :lol:
Wel zorgen ik er voor dat ik er was als er hulp ging komen, kwestie van een 'gekend gezicht'...... Dat is wel belangrijk....
Er kan nog veel over gezegd worden, maar elke persoon is anders, wat de geboden hulp betreft. Gewoon denken dat zij het niet goed meer weten en kunnen en wij, als kinderen, kunnen en willen gewoon ....
helpen, toch ????? :roll:

En nu ga ik de soep hier warm maken, ons aperitiefje is op ....... :D

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

18 sep 2025, 09:03

Afbeelding

denk niet dat ik hier gemist ben maar toch laat ik weten dat ik van verleden week woensdag met ziekenauto.Weggebracht ben naar ziekenhuis en ben van gisteren in de late namiddag thuis .Ga er verder over zwijgen want ik ben nog altijd het zelfde als tevoren .Heb amper dokters gezien ja eentje een jong snotneus die dacht dat ze baas over mij afijn .Ja ik heb er mijn buik van vol nu morgen na de middag komt de huisarts en straks juist na de middag kinesist.geniet van jullie dag nu vragen er hier twee veel aandacht groetje tot later

mariajohanna

18 sep 2025, 09:34

Jawel Bekske, we hebben je wel gemist, maar zijn blij dat je terug bent.
Nu zien wat de huisarts zegt, die zal al wel misschien de uitslag hebben, en dan zien wat de kinesist zegt of mag/kan doen........
Ja, het is allemaal niet zo simpel. Maar .... moed houden hoor, je vriendjes rekenen op jou.........

Hier al wat gedaan, in afwachting dat kine komt, directeur ging hier ook komen met iemand, ik moet naar gemeente bellen voor afspraak nieuwe pas ....
Och ja, wie komt is welkom.....

Ik ga nog wat voortdoen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

18 sep 2025, 10:11

We zijn gisteren met beleg en zo'n kant en klaar maaltijdje naar mijn moeder gegaan. Ventje moest nog boodschappen hebben en de slagboom achteraan stond naar beneden. We moesten dus weg en konden niet blijven, wat een gezicht als een donderwolk opleverde. Begreep ze dan echt niet dat we daar echt geen half uur meer konden blijven? In het begin was alles goed. Ze toonde trots dat ze haar kleefbriefjes van de mutualiteit had terug gevonden. Prima, moeder. Ze had 4 boterhammen van het brood dat ze samen met ventje was gaan halen gegeten. Des te beter, moeder. Maar ze begon te steigeren toen wij weg moesten. In de auto zei ventje: het zal weer tegen 6 zijn dat we thuis zijn. Tsja. We hadden natuurlijk geen parking.

Vandaag zelf de sociale dienst opbellen. Voor een familiehulp. Krijg ik echt geen hulp dan zet ik een announce in de gazet: gezeldschapsdame gevraagd. Voor een redelijke vergoeding. Kan die dan luisteren naar doe dit, doe dat.

Lilly heeft haar met zorg gesneden kaasje niet opgegeten. De juffrouw ligt in dat zeteltje in de badkamer. Ik moest vannacht, eerder tegen de ochtend naar de wc en ze lag daar. Ze keek alsof ik vergeten was een afspraak te maken met haar om naar de wc te mogen gaan. Echt een Diva. Wacht tot ik haar in een niet ladylike positie in dat zeteltje vind! Ik maak een foto en zet deze op de kattensofa op Fb! Daar weten ze al dat ze Diva gedrag heeft. Ons Mies was een specialleke maar Lilly.... Mies, die we hier de divine predessor noemen trekt boven achter de regenboogbrug waarschijnlijk ogen. Hoe durft ze. Het was vannacht zei ventje weer pappieliefde. Ik heb niks gemerkt.

Vandaag moet ventje op grote boodschappen. Vrijdag gaat hij met eten naar moeder omdat ik nog naar de pedicure moet. Zaterdag komt buurvouw mijn haar doen en me in dat kleed helpen. Moeder vroeg of we zondag afkwamen. Hangt er vanaf hoe laat we van Wervik gekomen zijn. Als we ons niet amuseren zal dat na middernacht zijn .Hopelijk hebben we een beetje chans met het weer. En maandag begint het heen en weer geloop opnieuw....

Ik denk dat ik eens mijn bonussen ga binnen halen. Als ventje naar de carref. vertrekt, hier de swiffer laten rondzwieren. Mijn huishouden was on hold. Ach, ja: nog iets. Moeder zei langs haar neus weg dat ik voortaan haar was mag doen omdat het goed gedaan was en lekker rook. :roll:

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

18 sep 2025, 13:35

MM je kan niet alles willen hé :D
Een "bevel" vermomt in een compliment...
Ja, allemaal moeten we wel eens door deze fase in ons leven.
Blij zijn dat je nog kan helpen en niet moet geholpen worden.
Zullen we het zo bezien?

Bekske ja snotneuzen hebben een hekel aan mensen die weten wat ze willen en dat ook nog durven uiten.
Ik heb mij op spoed ook moeten weren of ik had twee bloeddrukverlagende pillen na mekaar gekregen.
Goed dat ik er zelf nog wat van ken.
In plaats van naar de mensen te luisteren en ze hun verhaal te laten doen...

Deze morgen terug met de fiets naar de winkel geweest.
Dat is dan weeral dat.
Morgen heb ik een chauffeur van en naar het ziekenhuis.
Dinsdag moet ik nog bespreken en hopen dat het kan.
De kapper woensdag zal voorlopig met de taxi moeten.

Voor de bus moet ik eerst twintig minuten te voet naar de halte.
Dat lukt voorlopig nog niet.

Geen gekruiste benen zei de dokter.
Ik zou rijk zijn als ik iedere keer een euro kreeg als ik me betrap op gekruiste benen.
Een mens doet dat onbewust.

Grijs en somber weer hier en voorlopig niet echt warm en veel wind onderweg.

Zelf voor zonnetje spelen dames en dieren!

anjelierken

18 sep 2025, 18:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: hier hetzelfde, moet ook een nieuwe laptop kopen , anders lukt het niet meer in oktober. Ik verkies toch nog altijd een laptop boven een gsm. Bij een gsm maak ik gemakkelijk schrijffouten. Die kleine toetsen staan zo dicht tegen elkaar.

Heb ook een nieuwe wasmachine besteld, dat ging hier van kwaad naar erger. Deze week heeft een was van normaal 2u , bijna 5 u geduurd, doordat het programma steeds stopte. Daarbij werd die metaalachtige geur ook erger.

De zon nog niet gezien vandaag, hopelijk morgen beter.

Tot morgen, allemaal.

Bekske

19 sep 2025, 07:57

Afbeelding

Muddy Maddy

19 sep 2025, 09:20

Vrijdag vandaag. Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik naar het trouwfeest van neef Frè en zijne madam. Dat zei hij al over haar toen het nog niet wettelijk was: mijne madam. Ventje merkte op dat die dus niets te zeggen heeft thuis. Toen Matthias hier eens was, deed hij wel zijn mond open, terwijl op sociale gelegenheden hij weinig zegt. NIchtje heeft het woord. Ergo: Matthias heeft ook niets te zeggen thuis. Erg, hè.

Helena, toen moeder op de spoed lag en ik het woord nam, vroeg de vrouwelijke dokter of ik een medische achtergrond had. Ik heb geantwoord: zoiets. Zus ventje is ergotherapeute en Frank doet mijn kine. Bovendien zijn er genoeg dokterseries op TV geweest om 't een en 't ander op te steken, dus vandaar die vraag toen ik een antwoord gaf wat een medische tem was. Ze gingen daar zeker niets verkeerd moeten doen. Na ventjes ongeval heb ik ze daar op spoed ook moeten zeggen dat ze hem aan een infuus moesten leggen omdat hij te veel bloed verloren had. Kort erna sloeg zijn hart op hol.

Lilly heeft overgegeven in de badkamer op het douchematje. Ook zij voelt onze stress.
Moeder heeft een hele lijst van dingen die ze van de beenhouwer wil. Ventje gaat dat halen en in de namiddag brengen terwijl ik mijn voetjes onder handen laat nemen. Dat is nodig wil ik een danspasje doen. Het zou goed weder zijn zaterdag. Ik hoop het. Het begint ginder in Werwik om 15 u 30 met een kleine ceremonie van anderhalf uur. Daarna receptie. Na de receptie is er het diner en dan opgelet voor de lijn: een dessertenbuffet. Pas daarna volgt het Dansfeest. Ventje gaat dus in militair zoals gevraagd. Och ja: ik moet zijn hemd nog strijken. En entje moet zijn medailles nog opblinken en aan die jas hangen.

Anjelier: ik heb daar ook moeite mee als ik moet sms-en. Bovendien staat de autocorrect in het Engels. Hoe ik dat geflikt heb is een raadsel. Wat gebeurt er in Oktober?

Buurman nummer 6 heeft zijn zoon op bezoek. Die heeft een bestelwagen. Die staat bij gebrek aan plaats voor mijn deur. Kan ik nu de baron en zijn fanclub niet in de gaten houden. Hij heeft er nu al 3! Ze wonen in de St-Antonius straat op wandelafstand, maar nemen de nissan qasqai om naar hier te rijden zodat die keffer van de ene z'n pootjes niet moet verslijten. Vriend ventje rijdt ook met zo'n auto in dezelfde kleur en soms denk ik dat hij gaat uitstappen.

Vriendin Suus heeft gisteren gebeld. Pas toen ventje een boodschap was gaan doen, heeft ze verteld wat de ware reden was waarom ze belde. Haar liefdesleven. Vandaag is haar man Hans 6 jaar geleden overleden. Ze zijn kort voor hij stierf getrouwd. Ventje was Hans zijn getuige want die 2 konden het ook goed met elkaar vinden. Ik moest normaal achter Marieke tekenen maar de vrouw van de burgerlijke stand, repte zich naar 'de Belgen' (Ventje was in militair) en dus moest ik eerder tekenen. Suus was 20 jaar bevriend met Marieke maar omdat ik voor haar tekende, verbrak ze kort na Hans zijn overlijden hun vriendschap. Erg hè. Marieke liet me via messenger weten dat ze boos was voor dat voorval. Wat is jaloezie een lelijk beest.

Het lijkt erop dat ventje geen zin heeft in op te staan. Gisteren was het de laatste nachtophaling van de vuilniszakken. Volgende week is het weer in de ochtend. Niet dat er veel zich aantrokken van die nachtophaling hoor. Ze smeten vrolijk hun zakken de vrijdagmorgen de straat op. De meeuwen gingen dan gaan pikken in de Th. Van Loo straat of de Jacob Besage.

De zon is van de partij. Gimly ligt nog steeds te maffen. Boven zal Lilly ergens liggen en leest ventje het nieuws op de gsm.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

19 sep 2025, 09:42

helena je heb een pb mocht het niet oke zijn laat iets weten dank u

Helena van Troje

19 sep 2025, 14:55

Bekske ik heb je pb gezien en getracht erop te antwoorden, maar dat schijnt me weer niet telukken.
Bij dezen heel erg bedankt.
Nog even en je ziet wat ik gekozen heb.
Ik kon weer niet goed kiezen.
Ze zijn allemaal mooi.

Helena van Troje

19 sep 2025, 15:04

Goede middag!
Het was een hele vroege vandaag!
Om 5:30 opgestaan, om 6:30 vertrokken naar ziekenhuis voor MRI.
Hoera, hoera geholpen door een ex-collega! Dat is altijd tof en geruststellend.
Om 8:00 al terug thuis. Dat wordt een hele lange zonnige dag vandaag.

Ik heb op mijn allerduizendste gemakjes in drie keren een half terras geschuurd.
De andere helft is voor na dat de bloembakken weg gaan.
Daar is veel meer werk aan.
Daar staat ook een tuinberging met de vuilbakken in.
Dat moet nu helemaal gereorganiseerd tegen dat die containers komen.
Ik weet niet goed of ik de 140 liter bakken ga pakken of de 40 liter.
De grote bakken zijn handiger voor de mannen die ze komen leeg maken.
Ik denk dan aan de ruggen van die mensen.
De grote rollen ze tot een de wagen en dan worden die opgetild door een mechanisme.
De kleintjes moeten ze dragen en manueel uitkappen.
Dat wordt toch nog even wennen denk ik.
We kregen gisteren onze "bestelbon" die voor 12 oktober moet ingevuld.

De zon schijnt volop.
Geniet nog van de rest van de dag.
Dat was om 6:30 vanmorgen
Zoek de maan.
Afbeelding