In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

20 sep 2025, 08:55

Goede morgen seizoentjes,

Zoek de maan, Helena? Das dat half schijfje midden in de foto. Jullie hebben witte straatlampen, hier zijn ze nog oranje. :roll: Vind ik echt onveilig. En dan nog maar aan 1 kant van de straat. Je kan amper zien waar je de rijbaan op moet te voet. of waar het trotoir effen ligt. Het is al talloze keren aan het stadsbestuur gemeld. We gaan dat aanpakken als we de buurt opwaarderen. Opwaarderen? Wanneer? 2013 is al gepasseerd, 2015 ook en 2019 zeker. En al de centen gaan toch naar de Oosteroever. :?

Nummer 9 heeft haar huis te koop gezet. Vraagprijs: 420.000 euro. Twee ruime slaapkamers, een dressing, een badkamer met ligbad èn Tv. Sjiek zeg! Over de indeling beneden valt te twijfelen. Je salon staat in een hoekje want dan heb je dat monsterkookeiland waar je aan moet zitten ,geen eettafel nodig. Maar je hebt een onderhoudsvriendelijk tuintje met jaccuzzi en zon tot 19 u. Benieuwd of ze ook haar vraagprijs gaat krijgen. Buurvrouw en ik waren erover aan het praten gisteren toen ik van de pedicure kwam. Ventje stond even later aan de voordeur omdat ik nog niet thuis was. Hij was wat ongerust.

Om 10 uur kruip ik onder de douche. Dan gebruik ik de stylingborstel en tang om mijn haar plat te krijgen. Om 11 uur komt buurvouw het opsteken. Dan komt haar oudste langs, ook om het te laten opsteken en daarna komt buurvrouw terug om met de jurk te helpen. Tijdens de tijd kan ik het hemd strijken. (ja, ik ben er weer niet geraakt) We vertrekken hier rond 14 u. Om 15u30 moeten we daar zijn. Naar daar rijden zal ongeveer een uurtje in beslag nemen.

Ik moet eens niet naar mijn moeder bellen. Ventje is er gisteren geweest met eten voor drie dagen. Maandag moet ik toch naar Frank om behandeld te worden. Ik ga dan automatisch naar moeder. Dan ga ik eerst eens polsen of ze Familie hulp wil. Ze staat toch op een wachtlijst bij haar mutualiteit. Daar is er iemand voor lange tijd uitgevallen. Ik heb een lijst telefoonnummers waar ik naartoe kan bellen. Het had nogal wat voeten in de aarde eer ze mijn e-mailadres juist had.

Onze juffrouw ligt boven en keek beteuterd naar mij toen ik het nachtlichtje uit het stopcontact haalde. Ze weet dat we weer weg gaan. Ik moet ook nog de badmatjes die ze ondergebraakt heeft vervangen. Beest kan er ook niet aan doen dat ze zich niet lekker voelt. Gimly ligt in 'zijn' zetel te snurken.

Het weer laat te wensen over. Zolang het droog blijft en de temperatuur aangenaam is het voor mij best. Ik heb een dikke wollen sjaal om me warm te houden.

Zo, seizoentjes. Ik kom morgen verslag uit brengen van de trouw.
Fijne dag verder.
Cats Rule!

Bekske

20 sep 2025, 09:10

Afbeelding

Helena van Troje

20 sep 2025, 12:36

Net op tijd binnen voor het begon te regenen.
En toch zijn de Veronica in de voortuin niet gelukkig.
Die laten al weken hun blaadjes hangen.
Deze namiddag lekker lui zijn met een boekje in een hoekje denk ik.
Nog aan het bedenken wat er vanavond op h menu gaat staan.
Nog een fijne dag aan allen.

Oma-C

20 sep 2025, 16:02

Afbeelding

Fijn weekend iedereen, :wink:
Hier gaat het heel langzaam de goede kant op
Net de boodschappen betaald aan zoon
die de levering thuisbracht :)
Vanavond een pizza, makkelijk en snel klaar :roll:
Groetjes allen en tot.............. :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

20 sep 2025, 17:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

Nieuw wasmachine is in werking ( is gisteren geleverd). Hopelijk gaat deze langer mee dan de vorige.

Daarstraks boontjes geplukt voor morgen te eten, het gaan koude boontjes in de mayonaise zijn. Vind dat lekker. Nu heb ik jeuk aan mijn handen en pols. Heb ik steeds als ik bonen oogst, komt door de bladeren .Ook zie ik rode bultjes. Tegen morgen is het weg.

Deze morgend voor de regen nog een fikse wandeling gedaan. Vond het echt warm buiten, ook geen wind.

Tot morgen , allemaal.

Helena van Troje

20 sep 2025, 21:48

Dames ik ga naar de herfst verhuizen.
Met dank aan Bekske voor het mooie plaatje.

We sluiten hier dus af.

wilde eend 2

21 sep 2025, 17:54

ik kan de Vier seizoenen herfst 2025 nergens vinden :-(

clive

22 sep 2025, 18:17

Goedenavond Seizoentjes,

Wilde eend. Jij bent niet de enige die herfst niet vindt. Heb overal gezocht, maar niets gevonden :cry:

Liefs aan jullie allemaal.

zonnebloemetje

22 sep 2025, 18:39

het nieuw herfsthoekje staat helemaal onderaan en dat komt omdat het niet gepind is en dat kan gemakkelijk verholpen worden door de maker van de topic die het kan aanpassen
sorry voor het storen hier

viewtopic.php?f=1&t=226515&sid=436b041f ... 741f6fb3b0
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***